FIFA 20 - Algemene Discussie

EA Sports heeft vandaag bekend gemaakt wat de wijzigingen zijn in FIFA 20 Pro Clubs:

(Ik heb helaas nog geen tijd gehad om een versie op de homepage van FIFA Benelux te zetten, deze volgt later voor de liefhebbers :wink: )

Redelijke verbeteringen, maar dat was niet lastig nadat pro clubs al lange tijd niet is veranderd. Snap nog steeds niet waarom dit niet het E-sports van Fifa is.

Volgende week dus hoogstwaarschijnlijk de career mode nieuwtjes…

Waneer komen de Ultemate Team nieuwtjes.?
Ik ben benieuwd naar de Ratings van de spelers.

@Kevin88 Waarschijnlijk pas in de loop van augustus het nieuws, en nog later de ratings.


Vigril van Dijk & Eden Hazard staan op cover van FIFA 20. De Nederlandse verdediger staat op de cover van de Champions Edition, terwijl de Belg te zien zal hij op de cover van de Standard Edition.

Wat houdt de CL editie eigenlijk in? Heb liever vd Dijk op de cover namelijk :grimacing:

@Spoon0612 zie https://www.ea.com/nl-nl/games/fifa/news/fifa-20-pre-order-offers voor de verschillen :wink:


EA Sports maakt, na Andrea Pirlo, nog twee nieuwe ICONS van FIFA 20 bekend :point_down:

Verwacht dat woensdag dus meer van Fut bekend gemaakt word. In augustus word meer over het nieuwe volta bekend gemaakt.

Lees dat veel mensen nieuwe carreer mode dingen willen zien. Verwacht niet dat EA er veel aan doet omdat het grote geld bij fut word verdiend maar wat hopen jullie dan te zien of wat moet er veranderd worden?

Onder andere het transfersysteem, Sergio Ramos is in seizoen 1 naar het Manchester City van Guardiola verhuisd en gaat in S3 transfervrij naar Barcelona… en om nou te zeggen dat zulke transfers zeldzaam zijn.
Ik denk dat EA moet proberen career mode wat meer op Football Manager te laten lijken, maar dan wat minder vergaand en het behouden van het spelen van je wedstrijden. FM heeft verder namelijk een veel realistischer transfersysteem en interactie tussen manager en staf, spelersgroup, club en media.

1 like

Ja qua transfers ben ik het wel met je eens. Maar fm is meer een sim game maar snap wel wat je bedoeld

Het is ook gwn zo dat als een mode al 4-5 jaar hetzelfde is dat dit enorm begint te vervelen, zeker als er zoveel mogelijkheden mee zijn en er gewoon zaken zouden kunnen worden toegevoegd aan de modus die er 10-15 jaar geleden wel in zaten…

Eerlijk gezegd heb ik nog geen enkele reden gezien waarom ik FIFA 19 moet gaan vervangen voor FIFA 20, zeker met de CreationWizard die @Raindog op het forum heeft gedeeld. Met dat programma ben je in staat om onrealistische transfers handmatig terug te zetten, de regens handmatig aan te passen om op die manier jonge spelers zelf toe te voegen zonder dat je een carriere opnieuw hoeft te beginnen en ben je in staat om zelf player faces uit te delen aan spelers en trainers. Sterker nog, het zal niet lang meer duren voordat je handmatig teams kan toevoegen aan de game (bijvoorbeeld Barcelona B in de tweede divisie zetten).

1 like

Net even de demo van PES gespeeld. Man man dat valt niet mee. Ik probeer het elk jaar maar kan er niet aan wennen. Het is wellicht wat minder scripted, alleen het voelt gewoon niet lekker aan. Ondanks de kritiek blijf ik waarschijnlijk toch bij FIFA. Niet perfect, maar het alternatief is zeker niet beter.

Zinédine Zidane staat op de cover van de Ultimate Edition van FIFA 20. Ook zal de Fransman één van de nieuwe ICONS in de game zijn!

EA is goed bezig met het aankondigen van nieuwe ICONS voor FIFA 20. Benieuwd wie daar nog bij gaan komen.

1 like

Vandaag is er meer bekend geworden over FIFA 20 Ultimate Team! Natuurlijk te lezen op onze site:

Hier zijn de pitch notes voor career mode: https://www.ea.com/games/fifa/fifa-20/news/pitch-notes-fifa-20-career-mode-deep-dive

Op het eerste zicht ziet het er wel oké uit. Eindelijk kan je zelf een manager creëren, maar er wordt niet gesproken over het gebruik van bestaande coaches.

Naar de de team- en player chemistry en morale system en de manieren waarop dit beïnvloed kan worden ben ik wel benieuwd, maar ik vrees dat dat vooral iets cosmetisch is.

Dat potentieel nu dynamisch is vind ik wel goed, denk ik. Vooral dat jonge spelers hun potentieel daalt als ze niet genoeg spelen is een interessante en realistische toevoeging. Ben wel benieuwd of we potentieel ergens in het spel gaan kunnen zien dan.

Verder is het ook positief dat er een aantal bugs en problemen zijn uitgehaald, zoals het te dicht op elkaar zitten van wedstrijden en vooral het opstellen van mindere spelers in belangrijke matchen van de AI. Nuja, eerst zien en dan geloven.

Ten slotte vind ik het erg jammer dat er nog steeds geen scouting van de tegenstander mogelijk is, en het systeem om jeugdspelers aan te trekken lijkt ook niet veranderd te zijn.

Al bij al ben ik redelijk tevreden met deze aankondigingen, maar het kan natuurlijk altijd beter.

Kunnen er nog verassingen aankomen denk je?

Erg karig allemaal. Een beetje kopieer/plak werk van the journey.

Wacht even… Ik zie foto’s van vrouwelijke managers? Dat potentie systeem lijkt me wel goed

Jups, ze zijn ineens all the way gegaan qua customisation.

1 like