FIFA 20 - Algemene Discussie

Een aantal goede punten verbeterd. Maar dat moraal mee gaat spelen hoe de speler zich voelt is een aantal fifa’s geleden eruit gehaald en nu er weer in gebracht. Ook weer 8 slots las ik, 4 was echt een hel. Sterkste XI is eindelijk gefixed net als drie wedstrijden in vijf dagen. Kleine verbeteringen maar gelukkig zijn het er een aantal.

Achtergrond per competitie is ook vernieuwd, custom manager is leuk maar ze hadden de echte managers makkelijk erbij kunnen zetten aan gezien ze er al in zitten als je tegen ze speelt. Verder zag ik wat nieuwe face scans. Hopelijk is dit niet alles

Ik hoop dat je nu in de eredivisie 10 wisselspelers hebt. Lijkt me vrij simpel in te passen zou je zeggen.

Als fervent Career Mode (CM) speler juich ik deze ontwikkelingen alleen maar toe. Het toont aan dat er eindelijk (enigzins) geluisterd wordt naar de spelers van de CM. Het zou mooi zijn als de Be A Player Career ook aangepakt wordt en dit een uitdaging wordt a la PES.

Hopelijk pakt EA de draad van ontwikkeling verder op en was dit slechts het begin van vele vernieuwingen op het vlak van de CM. Het zou mij, en met mij vele aanhangers, kunnen binden en boeien voor het vervolg van de FIFA reeks.

Ieder zijn ding, blijven karige updates voor career mode.

Moraal en persconferenties zitten bijvoorbeeld al in het spel en customizen van je coach doe je enkel aan de start van career mode. Het verbeteren en voorkomen van congestie op de speelkalender vind ik niet noemenswaardig dat had allang in tussentijdse patches na launch van games opgelost moeten worden. Daarentegen is het dynamische potentieel van spelers wel een stap in de goede richting. De grafische veranderingen in UI zijn zoethoudertjes zonder inhoud…

Nu ik verschillende sites heb bekeken die een artikel hebben gepubliceerd over de nieuwe veranderingen ben ik toch wel enthousiast aan het geraken. Toch vind ik het een gemis als het jeugd scout systeem niet op de schop is gegaan. Dit is al sinds de inbreng ervan hetzelfde helaas.

Ik ben het met je eens, maar blijkbaar kan je tijdens het seizoen de outfit van je coach nog wel aanpassen. Heb ook al screens gezien waarop mutsen, hoeden en zelfs een soort militaire pet te zien zijn. Ikzelf vind dit eigenlijk wel leuk, al ga ik in pakweg 70% van de gevallen toch voor een bestaande coach (die ik op pc gewoon kan selecteren via een mod als die al in’t spel zit, en anders kan ik hem ‘namaken’ met deze nieuwe customisation).

Na het lezen van de pitch notes begin ik toch een beetje zin te krijgen in dat hele Volta-ding. Vooral Futsal lijkt me nog wel leuk, kan misschien helpen met m’n eigen zaalvoetbal zoals FIFA me bij veldvoetbal helpt. Die uitdagingen tegen ‘sterren’ zien eruit als skillgames, dat vind ik ook meestal wel tof om te doen. Ik las ook dat schieten bij 3vs3 (zonder keeper) ‘bijna’ volledig manual is, dat vind ik geweldig. Ik ben benieuwd of we bij Volta ook full manual kunnen spelen. Lijkt me erg moeilijk, maar vooral een goede manier om te oefenen. Hopelijk zit er ook wat Volta in de demo. Die demo kwam de voorbije jaren op dinsdag 12 en donderdag 13 september uit, dus ik vermoed dat het dit jaar op donderdag 12 september zal zijn. Nog een dikke maand, ik kijk er toch al naar uit.

Met dat zaalvoetbal krijg ik meteen flashbacks naar FIFA 98. Wat een geweldige editie was dat.

Volt word wel heel anders dan fifa street. Bij street ging het over overpowered skill moves en dat proberen ze er in volt uit te laten

Geen nieuwe stadions, geen KeukenKampioen divisie en amper nieuwe facescans. Toch wel teleurstellend.

Ik weet niet hoe betrouwbaar die bron is. EA heeft zelf al aangekondigd dat er tientallen nieuwe stadions in zullen zitten, verwacht wordt dat de hele Bundesliga (buiten Bayern) een stadion zal hebben. Ik zag recent ook beelden van spelers van Sheffield doe gescand werden, dus nieuwe faces zitten er ook sowieso in. Alleen die keukendivisie, dat gaat niet snel komen denk ik.

Dit gaat ook alleen over de eredivisie. Daar zijn amper nieuwe faces.

Rare titel in dat geval.

Had je iets anders verwacht dan? De Eredivisie is internationaal gezien een competitie van niks, de KKD stelt al helemaal niets voor. Dat ze dan geen moeite doen om die stadions en faces erin te doen, snap ik wel. Ik vind het wel jammer, maar ik kan niet zeggen dat ik iets anders had verwacht.

Aangezien EA een partnership heeft met Ajax en PSV eigenlijk wel ja.

Dat hadden ze met Ajax vorig jaar ook al. De ArenA zat er al langer in en er kwamen niet echt veel meer faces, volgens mij alleen De Ligt. Dus ik had niets anders verwacht. Het enige verschil is geloof ik dat je FIFA via Ajax kon kopen en dan kreeg je een Ajax hoesje voor over het FIFA hoesje heen ofzo.

Nee, het partnership met Ajax is sinds december en dat van PSV vorige maand en PSV had die hoesjes ook al langer. Vandaar dat ik had verwacht dat beiden ploegen zouden worden bijgewerkt. Maar goed, het is niet anders.

Ik lees dat EA ook de licentie van River Plate kwijt is geraakt en dat de club in de game nu dus anders heet. Wat is FIFA aan het kloten met de licenties zeg. Ja, CL en EL erbij, maar ze verliezen veel. En die EL licentie benutten ze niet eens. Vorig jaar misten ze in de CL één club en in de EL een aantal. Ik hoop dat dat dit jaar anders is, maar ik vrees er voor.

Heeft iemand enig idee wanneer FIFA alle competities en teams bekend gaat maken?

Ik begrijp eigenlijk niet waarom Ea veel aan het verliezen is.
Ze verdienen toch veel geld door FUT daar kan je Konami toch wel van je afhouden. Blijkbaar niet.

Hoezo het stadion van Bayern niet meer in de game?