Met Man U in S2 hebben we nu 21 wedstrijden gespeeld waarvan Man City er 19 gewonnen heeft en 0 gelijk.
Toevallig 2x van ons verloren, opzich realistisch wel frustrerend
Als dit 1 seizoen gebeurt prima, maar seizoen na seizoen wordt vervelend.
Ik heb zojuist FrostyModManager gedownload. Moet ik alle bestanden van het rar. bestand overzetten in een nieuwe map?
Uiteraard. Lees goed de instructies en maak een back-up van je ‘normale’ FIFA.
Zojuist champions league verloren van barca door 2 late doelpunten. Bij beide doelpunten van Barca juichde alleen de speler die gescoord had en de rest wandelde gewoon terug zonder te juichen, terwijl het een bizarre finale was. Wat ergerde ik mij hieraan zeg, wat een fout van het spel.
Als ik in September elk jaar weer een vernieuwd product van dezelfde lijn wil verkopen, waarbij ik weet dat aandacht voor het laatste product afneemt na oud en nieuw; waarom zou ik me dan nog bekommeren om het opbeuren van mijn oude product? In dit geval gaat het om het spelletje maar deze benadering hebben alle producenten van alle producten wereldwijd.
Ik denk dat dit pas een probleem gaat worden wanneer blijkt dat EA in herhaling treedt in September en er niks of nauwelijks is verbeterd aan AI gedrag en Career Mode.
En zelfs dat is betrekkelijk, want over het algemeen is het wel zo, dat de meeste spelers vinden dat het spel op het veld (het eigenlijke voetballen) erop vooruit is gegaan en daarmee zijn UT-spelers vrij tevreden mee. Waarom zou EA zich dan nog zo laat nog bekommeren om een (klein) aantal Career Mode spelers?
Al zou het maar zijn omdat mensen 60 euro voor de game betalen. Is toch eigenlijk schandalig als je bedenkt dat je er 60 euro voor betaald en het niet af is en vol met bugs zit zelf nu nog. Bovendien als ze in deze fifa laten zien dat ze het kunnen aanpassen (testen) zullen meer mensen geneigd zijn FIFA 21 te halen. Ik ga hem pas halen als de recensies lovend zijn eerder niet zoals normaal. Zo doe je niet aan klantenbinding en verlies je het jaar erop klanten. Bovendien kan het nooit zo heel moeilijk zijn.
Mijn bedoeling was om het je te laten zien vanaf de kant van de uitgever, niet de klant. Een goede vriend van mij en gitarist in mijn band is zelf betrokken bij de uitgave van een zeer grote game en hij heeft mij eenzelfde uitleg gegeven toen ik mij afvroeg warom grote bedrijven als EA of Codemasters relatief traag reageren op klachten en maar mondjesmaat met verbeteringen komen.
Zijn rethorische vraag was: waarom zou EA zich moeten bekommeren? Ondanks klachten (Career Mode is over zijn geheel een relatief klein deel, dus het aantal klachten ook) is er weer een enorme afname.
Bovendien betaal je een groot deel van die 60 Euro voornamelijk voor de licenties in het spel; ga jij het spel kopen met de helft minder aan licenties, maar iets betere AI competities? Denk het niet… Dat is wat PES heel lang heeft geprobeerd en daar komen ze de laatste jaren toch voorzichtig op terug. EA werpt zich op het uiterlijk vertoon van het spel: de gezichten, de licenties, daarmee halen ze klanten binnen. Career Mode is, mezelf inbegrepen, voor dinosaurussen. De gemiddelde CM speler is 10 jaar ouder dan de gemiddelde UT speler, waar de meeste markt in zit voor EA.
Een uitgever wil maar één ding: afname van product. Die klachten erna interesseren ze weinig, zeker de klachten die weinig invloed hebben op de game die erna gaat verschijnen.
Die gooien een paar mooie berichten in het openbaar, dat de volgende ECHT beter gaat worden. Die maken je weer nat met een gelikte demo, waarvan ik nooit de hype begrepen heb. En als je hem vooraff besteld kun je een week eerder beginnen: dus besteld iedereen weer, ik ook, en is het afwachten of het mee- of tegenvalt.
Daarbij, eigenschappen en licenties zijn vaak twee a drie jaar vooruit gepland. Dus er één-twee op inspringen doen ze sowieso niet. Mijn punt is: je moet snappen hoe het wereldje werkt, voordat je kunt verzinnen wat het probleem oplost.
Okay, nu even omdraaien.
Stel: FIFA 21 wordt een game die tevreden stelt. Er is een betere Career Mode, betere management functies, er is zelfs weer een creation centre voor competities, teams, spelers en… kits. Met andere woorden: deze game blijft meer mensen, langer boeien! Sterker nog, een beetje bijhouden van de database en een leuke Mod in voorjaar 2021 en deze game hoeft niet eens vervangen te worden door de opvolger 22: is dat qua markt niet een veel grotere bedreiging voor een bedrijf als EA, die alleen maar geïnteresseerd zijn in de jaarlijkse verkoop van de FIFA game in de herfst van ieder jaar?
Lap dus op een perfect spel zullen we nog héél lang mogen wachten, bedankt voor al je uitleg, geeft een klare blik en klinkt ook gewoon logisch
Ik snap hun/jou punten zeker. Ik snap dat ze dingen als verbetering jeugdopleiding,realistische transfers,stadion upgrade etc langzaam erin brengen.
Echter dingen als dat je alleen kampioen kan worden als je echt alles wint elk seizoen weer dat kan echt niet. Dan neem je je klanten gewoon niet serieus.
Ik ben ook zo één van die dinosaurussen! Niettemin: knap verwoord, @D5981!
Over dit gesproken; ik vind het ook heel hinderlijk dat er letterlijk nooit een verrassing zit bij de promovendi en degradanten.
Heb nu al paar keer gehad dat om de twee jaar de oorspronkelijke competitie weer hetzelfde was. Dus alle promovendi weer gedegradeerd en alle degradanten weer terug op het oude niveau.
Precies dat! Snap wel dat realistisch is als een promovendus direct weer degradeert maar het is vaak wel heel extreem imo.
Heb bij mij Betis in S2 zelfs dat het gepromoveerde Deportivo La Coruña na 22 speelronden nog 0 (!) punten heeft
Ontslag nemen en daar aan de slag gaan😉
Hahahah denk het niet
In mijn Sunderland carriere loopt het contract van McGeady af. Hebben onderhandelingen laten delegeren en toen kwam er het voorstel om te verlengen voor 1 jaar. Geaccepteerd, vervolgens blijft het bij aflopend naar minder dan 3 maanden inmiddels. Kan ook geen onderhandelingen meer doen, wat nu!
Volgensmij staat 1 jaar gelijk aan alleen salaris verhoging.
Wachten na verloop van tijd kan je als het goed is een nieuwe aanbieding doen.