FIFA 20 Realistische carrière-topic

Wel moeilijk om je spelers tevreden te houden, wanneer je ondermaatse resultaten hebt. Zat nu te denken om misschien nmecha te halen van Middlesbrough. Is een jonge Duitser en kan uitgroeien tot een topper. Of ik ga juist mark Uth in de spits zetten. Als back wil ik Mittelstadt halen wanneer ik ruim boven hertha eindig

Hertha is dankzij hun investeerders wel wat groter geworden, al blijft Schalke een grote club. Ik haalde Gosens naar Gelsenkirchen, aangezien hij meerdere malen heeft aangegeven graag voor Schalke te spelen. In Duitsland lopen genoeg interessante linksbacks rond. Negende is zeker niet beschamend maar aan de andere kant niet goed genoeg. Schalke heeft een onwaardige selectie. Hoe vind je Kutucu?

Ik had Philipp Max van Augsburg gehaald voor op de linksachter. Heeft vroeger nog in de jeugd gespeeld van Schalke en zijn vader is spitsen trainer bij de jeugd van Schalke. Is bij mij nu 80 rated en heeft de nodige snelheid en uithoudingsvermogen en een waanzinnige voorzet.

@Spoon0612 kutucu is opzich prima. Maar op dit moment geen eerste spits waardig. Maar vindt Burgstaller en Gregoritsch 2trage spitsen en technisch niet goed genoeg. Kutucu heeft wel snelheid en komt wel wat dreiging vanaf. Gosens had ik ook al naar gekeken inderdaad.

@Aron1997 bedankt voor de tip. Zal hem eens gaan scouten straks!

Hallo allen, ik ben nieuw op deze topic maar speel al jaren Fifa. Ik begin altijd een career met Ajax en regelmatig probeer ik mindere clubs uit de vierde divisie van Engeland te laten stijgen tot een pl club ( Salford city). Ik begin nu een nieuwe career met Chelsea. Gewoon met de nieuwe coach, Lampard, hoewel ik twijfelde tussen hem en Michael Ballack. Het doel is van Cheldea weer de club maken die het ooit was. Transfer staan uit het eerste seizoen en ik ga het doet met de spelers die ik heb (transferban).

Ik ga nu de voorbereiding beginnen in de Las Americas Invitiational met de volgende tegenstanders
São Paulo
Núñez
Ajax.

Ik ga beginnen met een 433 opstelling waarvan een middenvelder meer terug is gezakt, hier zal ik voor nu Kanté neerzetten. Op de backs Azpi en Alonso, waar centraal Rüdiger en Zouma het duo zijn. Het middenveld wordt compleet gemaakt door Jorginho en Kovacic, die zal strijden om een plek tegen Mount en RLC. De aanval bestaat uit Pulicic, Willian en centraal Giroud die als aanspeelpunt gaat fungeren.

Graag jullie tips en opmerkingen!

Mundo Deportivo presenteert ‘het schaduwelftal van FC Barcelona’

André Onana (87)
De Kameroener speelde vijf seizoenen in de jeugdelftallen van Barcelona en groeide daarna in Amsterdam uit tot één van de betere doelmannen ter wereld. Met Ajax overwintert hij structureel in de Champions League en werd hij driemaal op rij landskampioen. Recentelijk gaf hij aan ‘klaar te zijn voor een nieuwe uitdaging’ en dat ‘Barcelona nog altijd als tweede thuis voelt’.

Joshua Kimmich (90)
“Hij zou een perfecte speler zijn voor Barcelona. Gedurende mijn loopbaan heb ik altijd mijn ogen en oren opgehouden wat betreft spelers die goed zouden passen bij Barcelona. Zoals Philipp Lahm bijvoorbeeld goed had gepast, zou ook Joshua Kimmich moeiteloos kunnen meespelen bij Barcelona. Hij zou goed in de ploeg passen”, aldus Xavi Hernández in gesprek met BILD. Destijds was hij nog speler van Al Sadd, maar nu heeft hij de zeggenschap over het transferbeleid bij Barcelona. Aankomende zomer gaat Joshua Kimmich zijn laatste contractjaar bij Bayern München in, waardoor hij wellicht voor een gereduceerde prijs op te pikken is. Kortom, een ideale versterking.


Joshua Kimmich, een speler die perfect bij Barcelona past?

Carlos Eduardo Melo da Silva (79)
In de Italiaanse Serie A plaatste Parma zich verrassend genoeg voor de voorrondes van de Champions League. De 21-jarige Carlos Eduardo is een absolute sterkhouder in dat elftal en krijgt liefkozend de bijnaam ‘de Braziliaanse Yaya Touré’. Die bijnaam past goed bij de speler als je kijkt naar zijn fysieke kracht, loopvermogen, technische bagage en manier waarop hij rushes gebruikt om wedstrijden open te breken. Het is geen toeval dat Carlos Eduardo onlangs debuteerde in de Braziliaanse nationale ploeg.

Jean-Clair Todibo (79)
In een onrustige periode op huurbasis bij Schalke 04 liep de Fransman Europees voetbal mis en keerde vervolgens geblesseerd terug bij de club. In Camp Nou werd hij vijfde centrale verdediger achter Gerard Piqué, Matthijs de Ligt, Samuel Umtiti en Clément Lenglet en kon weinig indruk maken. In de daaropvolgende zomer had Todibo de keuze tussen een permanente transfer naar Arsenal en een tijdelijke transfer naar Villarreal. Uiteindelijk koos hij voor twee seizoenen bij ‘the yellow submarine’, waar hij meteen een basisplaats veroverde en later werd opgenomen in het La Liga elftal van het jaar. Villarreal was in zijn periode een serieuze titelkandidaat, plaatste zich voor de Champions League en werd de halve finale van de Europa League en de finale van de Copa del Rey bereikt.

Marc Cucurella (83)
Geduld is een schone zaak. In het verleden moesten sommige spelers lang geduld opbrengen om uiteindelijk op hun positie door te breken in het eerste elftal van Barcelona, denk bijvoorbeeld aan Marc Bartra of zelfs Xavi. Marc Cucurella had in de afgelopen seizoenen afwisselend spelers als Jordi Alba, Junior Firpo, Alejandro Grimaldo en Juan Miranda als directe concurrenten voor de linksbackpositie en speelde daardoor op huurbasis voor clubs als SD Eibar, Getafe, Girona en Tottenham Hotspur. Doordat Cucurella zich bij al die clubs opwerkte tot onbetwiste basisspeler heeft hij nu het niveau waar hij van waarde kan zijn voor Barcelona.

Edu Expósito (82)
Een echte laatbloeier. Via Deportivo La Coruña en SD Eibar kwam de Catalaan bij Sevilla terecht, waar hij afgelopen seizoen zich ontwikkelde tot de spelmaker van die ploeg. Hoewel Sevilla zich niet plaatste voor de Champions League werd hij toch opgenomen in het La Liga elftal van het jaar, onder andere door maar liefst 14 assists af te leveren. Door blessureleed bij concurrenten maakte Expósito zijn debuut bij de nationale ploeg, maar kon geen indruk maken.

Oihan Sancet (78)
In de jeugdelftallen van Athletic Bilbao werd hij gebruikt als aanvallende middenvelder, maar breekt uiteindelijk door als controlerende middenvelder in het 4-2-3-1 systeem van de Basken. In de onderlinge duels met de Basken was hij constant een doorn in het oog, zeker de wedstrijden die in San Mamés gespeeld werden. Hij is misschien wel de beste pure balafpakker in La Liga.

Mohamed Ihattaren (81)
In de Eredivisie heeft de creatieveling keer op keer voorrang moeten verlenen aan Ajax, maar in de Europa League en Champions League toont hij zijn ware klasse. Vijf doelpunten en drie assists in de zes groepswedstrijden in de Champions League afgelopen seizoen waren helaas niet genoeg om Europees te overwinteren. Maar als een speler zulke statistieken weet te overleggen in een groep met Real Madrid, Manchester United en Lokomotiv Moskou maakt dat toch indruk.


De Nederlander zou bij Barcelona met het voor hem speciale rugnummer 52 kunnen gaan spelen.

Francisco Trincão (80)
Een speler die me doet denken aan een jonge Gonçalo Guedes. Hij heeft een waanzinnige versnelling in de benen, zoekt zijn directe tegenstander vaak op voor een één-tegen-één duel en kan met een hard schot vaak het net vinden. Maar net als zijn landgenoot heeft hij een club nodig waar hij vertrouwen en onvoorwaardelijke speelminuten krijgt. Na een ongelukkige eerste zes maanden bij Barcelona was Deportivo Alavés de club die bereid was dat te bieden. Als linkshalf in een 4-4-2 laat hij daar bij vlagen zien waarom Barcelona hem niet definitief van de hand wilde doen. Maar met 3 doelpunten en 8 assists in 30 wedstrijden is hij vooralsnog niet klaar voor een serieuze kans in Camp Nou.

Abel Ruiz (82)
Het leek bijna een routine te worden voor de talentvolle Spanjaard: indruk maken in het voorseizoen, topscorer worden van een vriendschappelijk toernooi en vervolgens slechts een handvol wedstrijden spelen als het er echt om gaat. Na het vertrek van Luis Suárez hoopte hij op zijn serieuze kans in het eerste elftal, maar na de komst van Lautaro Martínez leek het erop dat hij weer in diezelfde routine zou vallen. Daarop diende hij het verzoek in om uitgeleend te worden. Na een contractverlenging te hebben getekend ruilde hij het rood-blauw van Barcelona in voor twee seizoenen in het rood-wit van AS Monaco. In het Stade Louis II ontpopt hij zich tot doelpuntenmachine. In de Europa League komt hij tot 9 doelpunten en 4 assists in 10 wedstrijden (en werd daarmee topscorer), terwijl hij debuteerde voor de nationale ploeg met een hattrick tegen de Verenigde Staten. Met nog een seizoen bij AS Monaco te gaan lijkt hij voorbestemd om Antoine Griezmann uit het elftal te spelen.

Pedro (78)
Een naam die geen introductie nodig heeft. Niet alleen was hij de eerste speler die in zes verschillende competities scoorde in één seizoen, hij kent het spelsysteem van Barcelona als zijn broekzak. Nadat hij bij Chelsea de concurrentiestrijd verloor van Callum Hudson-Odoi en Christian Pulisic besloot men zijn contract niet te verlengen, waardoor hij komende zomer transfervrij een eenjarig contract kan ondertekenen bij Barcelona.

Xavi Hernandez Pedro Barcelona v Deportivo lBbtahuym9nl
Oude teamgenoten herenigd in Camp Nou?

Nooit gedacht om dit alles uit te werken in een Story mode, hoeft grafisch helemaal niet zo top te zijn maar alle berichten over je Barca cm zijn boeiend. Nu staat alles door dit topic heen, samen bundelen lijkt mij wel een goeie

In navolging van @Spoon0612 zijn opmerking hierboven en @Joostvans zijn voorbeeld te volgen, heb ik ook mijn Atlético-carrière ook in een Story Mode gegoten, zodat alles wat gebundeld geraakt. Het is grafisch niet allemaal zo spectaculair zoals sommigen onder jullie dit werkelijk héél knap maken, maar voel je alvast vrij om ze te volgen! :smiley:

1 like

Hallo allemaal,

Ik ben begonnen met mijn eerste seizoen begonnen met de Wolves.

**overzicht Doelstellingen:

Heb minimaal 85% bezoekers in 5 opvolgende thuiswedstrijden.

Binnen 2 seizoenen in Premier League: Zorg dat je in de Europa league komt ( Resterende 2 seizoenen)

Premier league: Eindig in de middenmoot.

The Emirates FA Cup: Haal de laatste 16

Transferbudget is 46,59 miljoen euro
Salaris budget is 464.697 euro

Aankopen

RM Romario Baro 19 jaar komt over van FC Porto
CM Miguel Luis 20 jaar komt over van Sporting lissabon

Lenen voor 1 seizoen Max Kilman 22 jaar 65 algemeen.

Geblesseerd in voorseizoen voor aantal weken zijn

Moutinho gescheurde lies 2 dagen nog aan de kant.
Neves gebroken sleutelbeen 11 dagen aan de kant.
Coady Ontwrichte schouder 7 weken aan de kant
Boly gebroken scheenbeen 3 maanden aan de kant

Dit is mijn selectie speel 5-3-2 ook in game

Europa league poule
Besiktas
Wolves
SC Braga
Livingston

Speel Wereldklasse

Mijn eerste 2 wedstrijden waren

Leicester City 0-2 Wolves
Wolves 2-1 Manchester United

Sta op dit moment 4de plek met 6 punten.

Hoop natuurlijk Europa league veilig te stellen dit seizoen.

Zoek natuurlijk nog naar versterkingen voor deze selectie en evt tips of ideeën.

Hallo allemaal ik heb een stukje gemaakt over een carriere maar nou heb ik geen idee hoe ik fotos toe kan voegen zou iemand mij daar iets over uit kunnen leggen

Maak je jouw stukjes op de pc of op je smartphone/tablet? In elk geval moet op zoek naar het icoontje dat er als volgt uit ziet:

Als je daar op klikt, kan je je kiezen hoe je foto’s toevoegt. De vraag voor pc of smartphone is omdat de plaats van het symbooltje anders staat. Dit was nu op de smartphone, op de pc staat het ergens bovenaan. Hopelijk heb je hier wat aan! :grin:

Ik doe het op de smartphone maar dan krijg ik dit

Hoi allemaal ik de op de helft van mijn eerste seizoen met arsenal.
Het bestuur heeft de volgende doelstellingen voor dit seizoen:

  • verdien in een seizoen €120.000.000 aan shirtverkoop.
  • houd salarisverhogingen van de spelers onder 10%.
  • haal de uefa champions league.
  • haal de halve finale van de FA cup.
  • win de europa league.

Ik heb de volgende spelers verkocht:

  • Nelson voor 6,3 miljoen aan fiorentina
  • özil voor 29 miljoen aan west ham utd

De volgende spelers zijn verhuurd:

  • emiliano martinez aan schalke 04
  • deyan iliev aan jagiellonia
  • daniel ballard aan swindon town
  • william saliba aan saint etienne
  • konstantinos mavropanos aan fc nurnberg
  • joseph olowu aan cork city
  • zech medley aan nimes olympique
  • jordi osei tutu aan bochum
  • ben sheaf aan doncaster rovers
  • mohammed elneny aan besiktas
  • bukayo saka aan villareal
  • james olayinka aan northampton town
  • emile smith rowe aan huddersfield
  • henrikh mkhitaryan aan as roma
  • tyreece john jules aan lincoln city

Zoals je ziet zijn er veel spelers verhuurd, volgend seizoen worden er zeker een aantal van deze spelers verkocht.

Nu de spelers die ik heb aangetrokken:

  • gibbs white voor 5.25 miljoen van wolves
  • patrick burner voor 3.6 miljoen van nice
  • eberechi eze voor 11.3 miljoen van QPR
  • james maddison voor 52.2 miljoen van leicester city

Ik speel 4-1-2-1-2 in een ruit.

Resultaten voorseizoen:
RB leipzig 5-1 Arsenal
Arsenal 3-3 real betis
Benfica 3-1 arsenal

Eindstand in de poule:

We hebben een slecht voorseizoen gespeeld. wel heb ik de wedstrijden met vooral reserve en wisselspelers gespeeld.
Hopijk gaat het in de competitie en bekers beter.

Resultaten premier league:
Newcastle united 1-0 arsenal
Arsenal 3-0 burnley
Liverpool 2-1 arsenal
Arsenal 1-2 tottenham
Watford 4-3 arsenal
Arsenal 1-1 aston villa
Man united 1-5 arsenal
Arsenal 3-1 bournemouth
Sheffield united 0-3 arsenal
Arsenal 0-1 crystal palace
Arsenal 1-1 wolverhampton
Leicester 0-0 arsenal
Arsenal 3-1 southampton
Norwich city 2-1 arsenal
Arsenal 1-0 brighton
West ham 1-1 arsenal
Arsenal 0-6 man city
Everton 2-0 arsenal
Bournemouth 0-1 arsenal
Arsenal 3-1 chelsea

Dit zijn de uitslagen tot 1 januari. We hebben geen sterke eerste seizoenshelft neergezet, vaak verloren we maar met 1 doelpunt verschil doordat we op het einde vaak nog een goal tegen krijgen. Een positieve uitschieter is de 5-1 winst op man united en een negatieve uitschieter is natuurlijk de 6-0 verlies tegen man city. Ik hoop dat de 2e seizoenshelft beter gaat.

De tussenstand na de eerste seizoenshelft:




Nu de carabao cup
Wij stromen in in ronde 3
Bournemouth 1-1 arsenal uiteindelijk nemen wij de penalty’s beter en winnen we met 5-4
Ronde 4
Arsenal 1-0 wolves
Kwartfinale
Arsenal 0-2 liverpool
Helaas liggen we uit de carabao cup doordat we redelijk kansloos van liverpool verloren.

Dan nu de europa league:
De indeling is als volgt

  • arsenal
  • sk brann
  • RB salzburg
  • victoria guimarães

Dit zijn de uitslagen van arsenal in de groepsfase van de europa league die ik speel met mijn wissels en reserves:

Sk brann 1-2 arsenal
Arsenal 0-2 guimarães
RB salzburg 1-2 arsenal
Arsenal 0-2 RB salzburg
Arsenal 1-1 sk brann
Guimarães 0-2 arsenal

Eindstand van de groep:


Met de hakken over de sloot bereiken we de laatste 32 waarin we gekoppeld zijn aan atalanta die als 3e in de poule uit de champions league komen.

Hier is de opstelling die ik meestal gebruik:


Zoals je kan zien heb ik op de bank een talent uit eigen jeugd doelman lewis thomas heeft een potentieel van 87-94.

Dit is de eerste keer dat ik mijn carriere deel op een forum ik hoop dat jullie het wat vinden en op en aanmerkingen zijn altijd welkom.

Da’s toch prima? :blush: Je neemt foto’s van je TVscherm? Dan raad ik je aan er recht voor te zitten en dan kan je eventueel bijknippen? Zo zou ik het aanpakken, of had je iets anders in gedachten? :smiley:

Bedankt voor de tip zal is kijken wat ik kan doen met de foto’s

2e seizoenshelft met arsenal

De 2e seizoenshelft zit erop, ik ben met arsenal ge eindigt op een teleurstellende negende plek waardoor ik me via de competitie niet heb geplaatst voor europees voetbal.

Uitslagen premier league:
Arsenal 1-1 man united
Crystal palace 1-4 arsenal
Arsenal 4-0 sheffield united
Chelsea 1-1 arsenal
Burnley 0-1 arsenal
Arsenal 1-0 newcastle
Arsenal 2-0 everton
Arsenal 0-2 west ham
Southampton 0-2 arsenal
Man city 1-1 arsenal
Arsenal 3-1 norwich city
Wolves 0-1 arsenal
Arsenal 1-3 leicester
Brighton 0-2 arsenal
Arsenal 2-3 liverpool
Aston villa 1-1 arsenal
Tottenham 4-1 arsenal
Arsenal 3-0 watford

In de FA cup stroomden wij in ronde 3 in.

Onze eerste tegenstander was MK dons thuis, deze wedstrijd werd zonder moeite met 2-0 gewonnen.
In de 4e ronde werden we gekoppeld aan tottenham hotspur. uit werd het 2-2 waardoor er een rematch moest worden gespeeld. In het etihad stadium waren wij net iets sterker en wonnen we met 1-0.
Vervolgens kwamen we terecht in de 5e ronde, nottingham forest kwam op bezoek. Deze wedstrijd werd ook met 2-0 gewonnen waardoor we ons wisten te plaatsen voor de kwartfinale.
In de kwartfinale werden we geloot thuis tegen stoke city. Wederom geen hele sterke tegenstander op papier. Maar niets was minder waar stoke city was moeilijk te kloppen pas in de 78e minuut scoorde lacazette het eerste en enige doelpunt in de wedstrijd waardoor we ons plaatstten voor de halve finale.
In de halve finale moesten we op bezoek bij newcastle united. Deze wedstrijd werd simpel met 3-0 gewonnen.
In de finale kwamen we manchester city tegen waar we in de competitie nog met 6-0 van verloren. Deze finale werd uitwindelijk met maar liefst 4-0 gewonnen waardoor we onze eerste prijs binnen haalden en ons plaatsten voor de europa league.

In de europa league speelden we de laatste 32 tegen atalanta over 2 wedstrijden werd deze ronde met 3-1 gewonnen.
In de laatste zestien troffen we wederom een italiaanse tegenstander in AS roma.
Door thuis met 3-0 te winnen en uit met 2-1 bleek roma uiteindelijk geen partij voor ons.
In de kwartfinale reisden we af naar Duitsland. Bayer leverkusen was onze tegenstander, uit verloren we met 2-0 waardoor we thuis met ruime cijfers moesten winnen om door te gaan naar de volgende ronde. Thuis wonnen we met 4-0 en werd de halve finale bereikt.
In de halve finale moesten we aantreden tegen wolfsburg. Thuis verloren we met 2-1 maar uit werd er met 1-3 gewonnen en werd de finale gehaald.
In de finale kwamen we manchester united tegen. De wedstrijd was niet om over maar huis te schrijven en eindigde na verlenging in 0-0 waardoor penalty’s de doorslag moesten geven. De penalty serie werd met 5-4 gewonnen door arsenal na elk 9 strafschoppen te hebben genomen.
Door de winst in de europa league heb ik me alsnog weten te plaatsen voor de champions league.

Hierbij nog de wintertransfers

Uit:
Hector bellerin voor 33.2 miljoen naar real madrid
Sokratis voor 14 miljoen naar chelsea
Coyle voor 4 ton naar mattersburg
Pepe naar man united voor 58 miljoen

In:
Camavinga voor 12.8 miljoen van stade rennes.

Topscorer van mij is aubameyang met 24 doelpunten. De meeste assists kwamen van lacazette met 12

Ik ga in seizoen 2 waarschijnlijk veel spelers verkopen om de selectie wat in te krimpen.
Wel komen er ook een aantal versterkingen bij voor bepaalde posities.

Fulham Seizoen 1 - februari

Naast mijn story heb ik ook een carrière lopen in de Championship. Bij Fulham ben ik gestart met oud-speler Vincenzo Montella aan het roer. De Italiaan is na enkele mindere periodes bij verschillende clubs door de Londense ploeg verleid om ze weer naar het hoogste niveau te loodsen.

Selectie/opstelling
Eigenlijk hanteren we al vanaf de start van het seizoen dezelfde opstelling, uitgezonderd blessures en schorsingen natuurlijk. De opstelling en selectie zien er op dit moment als volgt uit:


Zoals kenners van het elftal misschien hebben opgemerkt is er nog weinig veranderd aan de selectie ten opzichte van de start van het seizoen, maar daarover later meer.
Het elftal staat goed en we hebben vijf echte uitblinkers:
Aleksandr Mitrovic: Is onze topscorer en daarmee dus van groot belang. Op momenten waarop je het niet verwacht weet hij ineens toe te slaan waardoor we een wedstrijd toch winnend afsluiten
Tom Cairney: Is de spelverdeler en zorgt voor rust aan de bal. Hij weet met goede passes teamgenoten kansen te gunnen, maar is ook regelmatig zelf gevaarlijk.
Ivan Cavaleiro: Met zijn snelheid een enorme plaag voor vrijwel elke defensie. Daarnaast prikt hij ook regelmatig binnen.
Joe Bryan: Blijft maar gaan op de linkerflank en staat zowel aanvallend als verdedigend zijn mannetje.
Marek Rodák: Onze doelman is een betrouwbare Sloveense punten pakker. Het centrale duo voor hen rendeert ook uitstekend, maar zodra deze steken laten vallen biedt Rodák vaak redding.

Resultaten Championship


Zoals je kunt zien staan we ongeslagen aan kop, maar worden we desondanks op de hielen gevolgd door Nottingham Forrest. Tot op heden loopt het dus bijzonder goed in de competitie en dat wij zoveel punten gehaald hebben, komt deels doordat wij veel duels in de slotfase wisten te beslissen en met één doelpunt verschil wonnen. Zeker op het begin van het seizoen was dit het geval, later wisten we steeds vaker ruimere zegens te boeken. Promotie naar de Premier League lijkt haast niet meer mis te kunnen gaan in de vorm, maar kampioen worden is het grootste doel.

Resultaten bekers
Naast dat we in de competitie nog ongeslagen zijn, geldt dit ook voor de bekertornooien. Dit houdt in dat wij in de finale van de Carabao Cup het mogen opnemen tegen Manchester City.
We wisten achtereenvolgens af te rekenen met: Maccelsfield (2-0), Exeter (3-0), Manchester United (0-2), Sheffield United (1-1, 4-2 strafschoppen), Brentford (3-2) en in de halve finale Wolves, nadat beide wedstrijden in 1-1 eindigde namen we de strafschoppen beter.

Ook zijn we nog steeds actief in de FA Cup. Hierin werden Birmingham (2-0) en West Ham (0-2) verslagen. In de vijfde ronde/laatste zestien mogen we op bezoek bij Chelsea.

Transfers
Tot op heden zijn er nog niet veel deals beklonken, maar hierbij een overzicht tot nu toe:

Uitgaand:
Odoi voor 1,1 miljoen naar Santos
Cissé voor 9 ton naar Lanús
De la Torre betrokken in transfer naar Motherwell
Alle drie de spelers hadden nauwelijks uitricht op speeltijd en mocht daarom vertrekken.

Inkomend:
Turnbull van Motherwell voor 3,4 miljoen + De la Torre. Is een 20-jarige middenvelder die in mijn ogen goed bij het elftal past, zeker met het oog op de toekomst.
Clyne van Liverpool, transfervrij. Niet de meest originele transfer, maar wel de meest logische keuze.

Toekomst
Met het oog op volgend seizoen zal er nog het nodige moeten gebeuren. Ik ben van plan een redelijk grote schoonmaak te houden.
Van de geleende spelers (Knockaert, Reed, Kongolo en Arter) heet niemand dusdanig indruk gemaakt om over te schakelen naar een definitieve transfer. Daarnaast zijn er een aantal spelers waarvan het contract niet verlengd van zal worden (Archer, Kebano, Jasper en Fossey). Dit is om de reden dat ze simpelweg niet het niveau hebben of er in de jeugd een talent aankomt dat beter is.
Uitgeleende spelers Seri en Anguissa mogen bij terugkomst definitief vertrekken.

Het liefst zou ik een elftal bouwen om mijn huidige sterspelers, maar het is de vraag of deze allemaal behouden kunnen blijven. Daarnaast hoop ik nog één of twee speler transfervrij binnen te halen (normaal doe ik dit niet zoveel, maar omdat ik ook een aantal contracten laat aflopen maak ik een uitzondering).

Op mijn verlanglijst heb ik onder andere Eze van QPR staan, aangezien zij onderaan in de Championship staan en wij zeer waarschijnlijk promoveren. Mede hierdoor vroeg ik mij af of iemand wist hoe gevoelig transfers tussen Londense ploegen exact zijn? Ook bij Chelsea lopen namelijk een aantal interessante spelers rond.

Voor nu ben ik nog voorzichtig met het doen van aankopen. Mochten we City verassen en de beker winnen mogen we namelijk ook de voorronde van de Europa League in en dan zullen we mogelijk naar spelers van een ander kaliber moeten zoeken. Mocht iemand suggesties hebben ontvang ik deze natuurlijk graag en als ik hulp nodig heb zal ik dit in het betreffende topic laten weten.

In de zomer zal ik opnieuw een update geven!

Nette carriere! Je zou ook eens bij de degradanten kunnen kijken naar eventuele aankopen volgend seizoen. Ga je met je aankopen rekening houden met de nationaliteit. Of ga je in bepaalde competities opzoek naar spelers.
Twijfel ook al enkele weken om fulham weer omhoog te werken door een carriere te starten.

Benieuwd naar het vervolg!

1 like

Ik heb zelf in seizoen 2 met Fulham de volgende namen gehaald; Grant (Huddersfield), Kent (Rangers), Robinson (Wigan Athletic), Kana (Anderlecht), Clyne (Liverpool), Salisu (Valladolid) en Ejaria van Liverpool geleend.
Misschien dat je hier wat aan hebt, iedereen heeft overigens ook een gameface behalve Kana en Salisu.

1 like

Bedankt voor de suggesties @Goliath
@Tom Mijn plan is om zoveel mogelijk Britse spelers aan te trekken, maar ook spelers met een andere nationaliteit en met Premier League ervaring zijn altijd welkom.

Ondertussen zit de maand februari er ook op en moet ik helaas vertellen dat we onze ongeslagen status kwijt zijn. Swansea City wist ons tweede elftal met 1-0 te verslaan. Dat het tweede team moest aantreden had echter te maken met de Carabao Cup finale die drie dagen later op het programma stond.

In een spannende finale die in balbezit gedomineerd werd door Manchester City, wisten we de sterren van Guardiola na een klein half uur te verassen. Knockaert ontsnapte aan de aandacht van een zwak spelende Zinchenko en klopte Ederson. Manchester City was niet bij machte om de door ons opgetrokken muur te slechten in het restant van de eerste helft, waardoor we met een 1-0 voorsprong gingen rusten.
In het tweede bedrijf deelde City enkele speldenprikjes uit, maar na een dik uur counterde wij onszelf naar 2-0. Caveleiro rekende in tweede instantie af met Ederson en bracht ons dichtbij de bekerwinst. Ondanks verwoede pogingen creëerde de ploeg uit Manchester niets meer en zo is Fulham de Carabao Cup winnaar!

Aangezien promotie een zekerheid lijkt en ook de Europa League lonkt (we stromen in de voorronde in) ga ik voor mijn aankopen ook op wat beter spelers mikken. Hierover zal ik meer laten weten zodra ik een lijstje klaar heb.

Nu zal echt pas aan het einde van het seizoen een update volgen, maar wilde dit mooie nieuws alvast delen :wink:

1 like