FIFA 20 Realistische carrière-topic

Bij deze is dat ook weer aangemaakt. Voor de duidelijkheid: in dit topic post je realistische opstellingen of commentaar op opstellingen van anderen. Voor vragen kan je in andere topics terecht.

Schalke '04

Na dat ik vorig seizoen de Bundesliga heb vermeden in fifa maar wel bij Schalke-Man City ben geweest, ga ik dit seizoen beginnen met Schalke. Heb al aardig wat voor werk gedaan en inmiddels via early access het voorseizoen gespeeld.

Selectie

XI Schalke

Doel
Schubert (70), Langer (65)

Defensie
Kenny (73), Stambouli (78), Insua (73), Kabak (74), Mendyl (69)

Middenveld
Serdar (75), Mascarell (78), Boujellab (66), Matondo (66), Konoplyanka (76)

Aanval
Burgstaller (77), Kutucu (68), Skrzybski (73)

Een middematige selectie met een aantal leuke talenten. De sterkhouders staan centraal achterin. De selectie is verder best goed verdeeld in routine en talent. Echte sterspelers heeft Schalke eigenlijk niet en dus is er toch wel wat werk aan de winkel.

Op doel hebben we met Nubel de nieuwe Neuer en is Schubert het volgende talent dat al klaar staat, Fahrmann is verhuurd aan Norwich. Rechtsachter Kenny wordt gehuurd van Everton en is Caligiuri met 31 al een oudje. Centraal staan Nastasic en Sane als eerste op het formulier en hebben we met Stambouli een speler die ook als cvm kan spelen, Kabak is het grote Turke talent. De linksback is het zwakst vind ik al is Mendyl nog wel een ruwe diamant. Op het middenveld ben ik erg gecharmeerd van de technische Bentalleb en spelmaker Harit. McKennie is het grote talent dat ik veel aan het werk wil zien even als Serdar, Mascarell is mij nog onbekend. Op de flank is Raman nieuw en zijn Schopf en Konoplyanka middelmatige vleugelspelers, Matondo is een groot talent. Voorin zijn Uth en Burgstaller de vaste waardes gebleken afgelopen seizoen en wil ik Kutucu de tijd geven om te groeien.

Men zal gaan scouten in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Polen en Denemarken. Zo heb ik al twee linksbacks op het oog. Czyborra komt uit de jeugd van Schalke en speelt momenteel bij Heracles. Gosens ex Heracles en momenteel actief voor Atalanta heeft laten weten zeer geïnteresseerd te zijn in de club uit Gelsenkirchen.

Schalke is een erg grote club in Duitsland en de verwachtingen zijn elk seizoen toren hoog. Echter werd de club slechts veertiende afgelopen seizoen en dus moet alles beter, tijd om door te selecteren en de ploeg te voorzien van nieuwe impulsen.

Benieuwd wat je er van kan maken. Ik zou vooral investeren in een topper op de flank, dan kan Schop eventueel ook op rechtsback. Wat vind je van Raman? In België heeft hij de reputatie niet al te snugger te zijn, zijn transfer naar Schalke vonden we hier nogal verrassend. Is wel echt belachelijk snel.

Volledig verassend ook niet natuurlijk. Als je zijn statistieken van de laatste 2 jaar ziet. Is het een logische stap. Maar niemand die 2 jaar geleden had verteld binnen 2 jaar zit die bij Schalke dat dan weer wel. Talent zat maar had tijd nodig om te rijpen. Gaf die 2 weken geleden ook tijdens de interland break aan dat het lang duurde voor hij volwassen werd.

Speel 4-2-3-1 en tot nu toe twee duels op de counter. Hij is echt enorm snel en nu dus al erg belangrijk geweest voor Schalke. Merk wel dat Oczipka een zwakke schakel is, Mendyl kan zo maar eens snel voor de leeuwen gegooid worden. De rechterflank Caligiuri/Schopf is degelijk maar mist snelheid. Met 40 miljoen moet ik toch zeker goed kunnen investeren, beetje slim te werk gaan.

1 like

96

Alweer een nieuwe trainer in de HDI-Arena:
Icoon Per Mertesacker neemt per juli 2019 het roer over van de opgestapte trainer Mirko Slomka, wiens positie onhoudbaar bleek na de degradatie uit de 1. Bundesliga. Mertesacker is geen onbekend gezicht in de hoofdstad van Bundeslände Niedersachsen. Hij werd in de stad geboren en ontwikkelde zich bij 96 tot de profvoetballer die later grote successen zou kennen bij Werder Bremen, Arsenal en natuurlijk het Duitse nationale elftal. Mertesacker krijgt het vertrouwen van sportief directeur Jan Schlaudraff en begint bij Hannover aan zijn eerste trainersklus op het hoogste niveau.


Een emotionele Mertesacker in de HDI-Arena, gedurende zijn afscheidswedstrijd als profvoetballer.

Doelstelling Seizoen 1:
Dat terugkeren in de 1. Bundesliga de topprioriteit is in Hannover, mag geen verrassing zijn. De club die enkele jaren geleden nog schitterde in de Europa League, is na een belabberd seizoen afgegleden naar de 2. Bundesliga. Qua historie, clubgrootte, stadion en selectie hoort 96 thuis op het allerhoogste niveau in Duitsland.

Selectie 2019 / 2020:
Voor 2. Bundesliga begrippen staat er op papier een relatief sterke selectie klaar. Met de teruggekeerde Ron-Robert Zieler en nieuwelingen Marcel Franke, Marvin Duksch en Cedric Teuchert is er al vroeg in de zomer geïnvesteerd in ervaring en kwaliteit. Op de valreep heeft 96 zich nog versterkt met Dennis Aogo en Marc Stendera. Bovendien herbergt de selectie enkele talenten in de vorm van Florent Muslija, Linton Maina, Waldemar Anton en Sebastian Soto. De selectie herbergt vooral jongens van Duitse nationaliteit en dat zorgt voor een goede samenhang in de groep. Ook valt het in de smaak bij de fans. Zij kunnen zich daardoor makkelijker identificeren met de spelers en de club.

Basisopstelling:

Wisselspelers:

Tactiek:
Mertesacker heeft aangegeven te willen spelen in een 4-2-3-1 opstelling. In verdedigend opzicht zal een stabiele basis gecreëerd worden door de tactisch ijzersterke oefenmeester. Voorin is er dan alle ruimte voor de creatieve uitspattingen van Maina en Muslija. Deze twee moeten Weydandt en Teuchert in stelling brengen voor het doel.

Aan-/Verkoopbeleid:
Met het oog op de gewenste terugkeer in de 1. BL zal Jan Schlaudraff zich gaan buigen over de inkomende en uitgaande transfers. Één speler per linie, per seizoen. Dat is de stelregel die gehanteerd wordt.

Jeugdbeleid:
Scouting zal voornamelijk gedaan worden in Duitsland, Scandinavië, Zwitserland en Oostenrijk. Incidenteel zal er ook gescout worden op de Balkan en in Oost-Europa. Ieder seizoen worden er minimaal één en maximaal drie jeugdspelers overgeheveld naar de A-kern. Dit om een gezonde balans te houden tussen jongelingen en ervaren spelers.

Tot zover de aankondiging van deze carrière. Morgen gaat het van start.

96, alte Liebe!
Rot steht dir ja viel besser als Gelb - Blau

2 likes

Ziet er goed uit. Leuke keuze ook, Mertesacker!

1 like

Ben wel benieuwd hoe je trainer eruit ziet, heb je een foto?

Heb een verkleinde versie van Mertesacker proberen te maken haha…

Toch erg dat er nu zoveel meer mogelijkheden zijn, maar dat je geen lengte of leeftijd kan ingeven en dat er ook geen lange baarden zijn.

Transfer Ideeën?

En als jullie vragen hebben, Feel Free to ask!

Ken de club niet maar als ik even tussen je spelers kijk zie ik wel een aantal bekende namen, vooral op de linkerflank. Denk dat je ook leuke transfers hebt gedaan en mooie resultaten in de EL natuurlijk! Ik weet niet wat je zelf leuk vindt maar ik zou proberen wat bekende namen aan het elftal toe te voegen en dan bijvoorbeeld een combinatie maken van oud-eredivisie spelers en talenten uit het oostblok. Er zijn denk ik genoeg spelers in Nederland die een dergelijk avontuur wel aan zouden gaan. Ik vraag mij trouwens wel af hoeveel jongens uit Scandinavië de stap naar Roemenië zouden maken, ik zou me eerder op de landen die er wat meer omheen liggen focussen (Oostenrijk, Oekraïne, Kroatië) dan Zweden en Noorwegen.

Ik deel je mening volledig, Raindog. Wanneer je een speler wil creëeren kan je hem niet langer maken dan 1.88 meter en een coach valt helemaal niet aan te passen qua lengte.

Wel ben ik blij dat er eindelijk mogelijkheden zijn om een coach aan te passen, echter zijn de mogelijkheden voor een degelijke baard wederom afwezig. In dit opzicht zou EA toch beter moeten weten, gezien de baarden die ze bijvoorbeeld bieden in UFC 3.

Bayer Leverkusen, S1, september 2019

Toch maar gewoon een career mode begonnen, ondanks de fouten die er nog in zitten. Ben op legendarisch begonnen met passing en schieten op semi-handmatig en de beide steekpassvormen en voorzetten op compleet handmatig. Ook maar eens een keer met dat timed-finishing aan de slag. Ik ga wel kijken hoe ver ik kom en hoe lang het duurt voordat CM foutvrij is, ik heb de mazzel dat ik deze savefile gestart ben toen de transfers wel goed doorgevoerd waren. Ik speel dus wel met de goede selecties. Ik ben gestart met Peter Bosz als trainer.

De doelstelling is om bij de top vier van de Bundesliga te eindigen en in de Champions League te overwinteren. We zitten in een groep met Juventus/Piemonte Calcio, Atlético Madrid en Lokomotiv Moskou. De derde plaats lijkt het hoogst haalbare maar wellicht kunnen we verrassen. Bosz staat voor aanvallend voetbal en er wordt dan ook in de volgende opstelling gespeeld:


Op de bank zitten over het algemeen
Alario - SP - 79 algemeen
Amiri - CAM - 78 algemeen
Diaby - LM - 74 algemeen
Baumgartlinger - CDM - 78 algemeen
Dragovic - CV - 77 algemeen
Weiser - RA - 77 algemeen
Ozcan - GK - 75 algemeen

Ik speel met Volland in de rol van valse spits, de vleugelmiddenvelders zorgen voor diepte en Havertz en Demirbay sluiten ook aan. In de opbouw laat Aránguiz zich uitzakken tussen de twee centrale verdedigers, de backs gaan hoog en zo kan er via het middenveld opgebouwd worden. Volland rendeert erg goed in deze rol, in het voorbereidingstoernooi wist hij liefst zes keer te scoren.

Om het realistisch te houden wil ik bij uitgaande transfers niet al te moeilijk doen wanneer grote clubs zich melden met ongeveer 1,5 keer de waarde van de speler, alleen bij binnenlandse transfers vraag ik minimaal 2x de waarde.

1 like

Ik ben precies hetzelfde aan’t doen, maar met iets andere accenten. Bij mij krijgt Weiser de voorkeur op Bender omdat hij sneller is en beter kan voorzetten. Bender gebruik ik als back up van Aranguiz. Bellarabi en Bailey heb ik omgedraaid omdat de Jamaicaan graag naar binnen komt met z’n linker.

Eerste seizoen met Leverkusen achter de rug. Tweede geworden in de competitie op een straatlengte van Bayern. In de beker uitgeschakeld door Köln in de achtste finales, maar wel de EL gewonnen. Voor komend seizoen verwacht het bestuur het kampioenschap en de halve finale van de CL. Lijkt me niet geheel realistisch maar goed.

Ik ben momenteel gestopt met het spelen van mijn Hannover 96 carrière. Ben in oktober aanbeland en heb teveel last van de diverse careermode-bugs. Overweeg pas verder te gaan als alles gepatched is.

In de mijn eerste carrière (nadat de fouten uit FIFA zijn gehaald) dit seizoen ga ik van start met Hoffenheim. Na het vertrek van Nagelsmann hebben de Hoffe het vertrouwen gegeven aan Giovanni van Bronckhorst. De Nederlandse coach die vele successen boekte bij Feyenoord krijgt de voorkeur boven oud-intern trainer Alfred Schreuder.


van Bronckhorst poserend voor de pers na de presentatie bij Hoffenheim

Beleid:

  • Per transferwindow wordt er niet meer uitgegeven dan wat erin komt.
  • Spelers niet voor meer als 20 miljoen kopen in de knotsgekke transferwindows, maar ook geen aankopen doen boven de 26 jaar.
  • Eerst in eigen selectie verkoop of blessures opvangen en indien onmogelijk gerichte aankopen doen.
  • Ieder jaar meedoen in een Europees toernooi (Champions League/Europa League).
  • Clubicoon(en) creëren: goed presterende spelers langer binden en behouden (zover het mogelijk is in deze tijd).

Tactiek:
Er zal in een 5-2-3 worden gespeeld, dit zal betekenen dat er veel wordt verwacht van de opkomende backs. Het middenveld zal bestaan uit een verdedigendere middenvelder en een middenvelder die meer naar een nummer ‘10’ neigt. Voorin gaat er voor multifunctionele spelers gekozen worden. Spelers die zowel op de buitenkant kunnen spelen, maar ook centraal als de opkomende backs opstormen. Dit zal als volgt eruit zien:

Transfertargets:
De eerste transferwindow zal niet aanstaan dat betekend dus dat er naar transfers in de winter wordt gezocht. In de winter zal worden gekeken naar de volgende namen:
Philipp Max (Augsburg): Een van de betere linksbacks van de Bundesliga die staat te popelen om een stap hogerop te maken.
Terence Kongolo (Huddersfield): Sterke verdediger die ook als back uit de voeten kan. Speelt onder zijn kunnen in de Championship en is een bekende van van Bronckhorst.
Pierre-Emile Højbjerg (Southampton): Een voormalig groot talent die al wat wedstrijden in de Premier League en Bundesliga op zijn naam heeft staan. Kan zowel voetballen als verdedigen op het middenveld.

Op en/of aanmerkingen zijn altijd welkom!
Ein Team. Ein Weg. Einmalig!

Red Bull Salzburg

Ik ben in een kleinere competitie begonnen omdat de opstellingen in de Premier League / Bundesliga mij ergeren.

Korte historie

In 2005 kocht frisdrankfabrikant Red Bull de Oostenrijkse voetbalclub SV Wüstenrot Salzburg. De club had op dat moment drie titels in de prijzenkast staan. Dankzij de miljoenen van hoofdsponsor Red Bull en een uitstekend scoutingsnetwerk pakte de club sindsdien 10 extra landstitels en won het ook 5 keer de beker.

In de Europa League is RB Salzburg al jaren een vaste waarde. In 2018 haalden ze de halve finale tegen Olympique Marseille. Vorig seizoen bleek SSC Napoli net te sterk in de 1/8ste finale.
Het is dit jaar de allereerste keer dat ze zullen deelnemen aan de groepsfase van de UEFA Champions League.

Elftal

Veel bekende namen staan er niet in het elftal. Het gaat vaak om jonge talentvolle spelers, maar wel aangevuld met wat meer ervaren voetballers. Sinds deze zomer is de Belg Rob Vandenholt (ikzelf dus) er de hoofdcoach. Hij was eerder coach bij de New York Red Bulls. Hij begon aan het seizoen met een knap rapport: 26 op 30 en 32 gemaakte doelpunten. Thuis is de club intussen 71 wedstrijden op rij ongeslagen, Europees inbegrepen… In de Champions League halen ze voorlopig 2 op 6 met een knap gelijkspel in Liverpool (1-1, doelpunt van Hwang Hee Chan) en thuis tegen Genk waar ze een resem aan kansen mistten (0-0).

Vandenholt roteerde in het begin van het seizoen veel in de defensie. Kristensen, Pongracic, Vallci en Ulmer hebben daar nu een basisplek. Deze zomer haalden ze Wöber voor 10,5 miljoen euro weg bij Sevilla, eerder kwam hij nog uit voor Ajax Amsterdam, hij valt wat tegen.
Talent Onguéné (Kameroens international) sukkelde in het seizoensbegin met zijn vorm maar steekt nu zijn neus aan het venster op de plaats van Vallci.

Op het middenveld loopt de meer ervaren voetballer van dit Red Bull Salzburg. Zlatko Junuzovic was jarenlang een sterkhouder bij SV Werder Bremen en speelde al 55 interlands voor Oostenrijk. Centraal op het middenveld speelt Mwepu langs hem. Iets dieper spelen uitblinker Minamino (5 goals en 5 assists) en supertalent Szoboszlai (18).

Ook voorin lopen er twee toptalenten rond met Hee-chan Hwang, die werd overgenomen van SV Hamburg. In de eerste 10 wedstrijden van het seizoen maakte hij 6 doelpunten en gaf hij liefst 4 assists. Naast Hwang staat de 19-jarige Noor Erling Braut Haland. Hij werd topschutter op het WK U20 met 9 doelpunten (allemaal tegen Honduras) en begon schitterend aan het seizoen. Hij is voorlopig topschutter van de competitie met 13 goals. (hattrick tegen Tirol en 5 doelpunten tegen Altach).

De stand na 10 speeldagen:

RB Salzburg 26
Austria Wien 23
Linz 19
Rapid Wien 17

Ik amuseer me echt te pletter momenteel met deze ploeg en tot nu toe blijft het toch spannend in de competitie. We zullen in de winter wel aanbiedingen krijgen voor een paar spelers maar ik hoop dat ik iedereen kan behouden.

Ik wil graag een carrière met Bilbao beginnen maar aangezien die alleen maar basken hebben/contracteren. Heeft iemand een idee hoe ik dat zou kunnen doen?