FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Met die stats lijkt hij mij vooral een voetballende targetman te zijn. Maar daarvoor ga je vooral zijn kopspel wat moeten trainen.

1 like

Klopt dat viel mij ook op, dat het koppen dan wel beter moest.

Naar welke club wil je hem halen?

Als 3e spits bij Lyon. Kijken of hij kan doorgroeien naar een deftig niveau. Gaat me maar 1-1.5M kosten begin seizoen 2 en in de jeugd heb ik geen spits zitten.

1 like

Heb hem in mijn Caen carrière als spits, cam, cm en lm gebruikt. Eigenlijk speelde hij op centrale posities best fijn.

1 like

Ik vind het overigens wel interessant dat de terugkoop-constructie die nu mogelijk actueel wordt tussen Ajax en RB Leipzig rondom Brobbey, door mij enkele maanden eerder is gebruikt in de opening van mijn verhaal als excuus om Noa Lang bij Ajax te houden (en niet hem voorgoed hebben laten vertrekken naar Club Brugge). Zo’n verzinsel was dus niet zo heel ver gezocht, zelfs niet bij de club in kwestie…

@D5981, zo’n constructie is natuurlijk geen nieuw fenomeen. De Spaanse topclubs gebruiken al jarenlang dergelijke clausules in de contracten van veelbelovende spelers die de club hebben verlaten. Dat gebeurde eigenlijk in de nasleep van de soap rond de terugkeer van Cesc Fábregas. Barcelona en Real Madrid wilden duidelijk meer controle hebben over de talentvolle spelers die ze misschien wel te vroeg hebben laten vertrekken.

Een belangrijke kanttekening is natuurlijk wel dat zo’n clausule alleen logisch is op het moment dat een speler verkocht wordt aan een bepaalde club. Denk bijvoorbeeld aan Noa Lang in het geval van Ajax of Marc Cucurella in het geval van Barcelona. Geen enkele club of zaakwaarnemer gaat zo’n clausule opnemen in het contract van een bijna transfervrije speler, dat slaat nergens op.

Dat gezegd hebbende, misschien dat Ajax en RB Leipzig onderling tot een oplossing kunnen komen op het moment dat Brobbey zelf daar expliciet om vraagt. Niemand heeft iets aan een speler die niet bij een bepaalde club wil zijn.

Je moet het als Ajax zijnde toch eigenlijk helemaal niet willen. Je ziet die jongen transfervrij de deur uitlopen en nog voordat hij weg is overweeg je al hem weer terug te kopen. Die jongen heeft een paar keer tijdens een invalbeurt een goaltje gemaakt in de EL, maar volgend jaar vinken ze het kruisje van Haller echt wel aan voor Europees voetbal.

@Joostvans Een terugkoopclausule is voor Ajax wel uiterst ongebruikelijk. Ik kan me bij Ronald de Boer, of Kenneth Perez niet een dergelijke constructie herinneren.
@db1512 Ik denk wél dat dit aansluit op wat Overmars al aankondigde: Geen al te gekke transfers. Veelal huur of andere alternatieve constructies. Uiteindelijk is het wel noodzaak een échte spits achter de hand te hebben. En hij oogt veelbelovend, in ieder geval als pinch hitter.
Hij is overigens wel de meest overtuigende spits op zijn leeftijd die door is gekomen in de jeugd, sinds Patrick Kluivert. Check wat er de laatste jaren aan centrumspitsen bij Ajax is doorgekomen; de afgelopen jaren iets beter dan daarvoor maar nog altijd vrij mager, behalve de naar PSV vertrokken Donyell Malen:
https://www.transfermarkt.nl/ajax-amsterdam/jugendarbeit/verein/610

Ik vind juist dat Brobbey terugkopen van Leipzig niet aan zou sluiten bij geen gekke transfers doen. Leipzig wil echt wel een paar miljoen vangen voor Brobbey en met Raiola als zaakwaarnemer ben je er met alleen een afkoopsom ook niet. Als je hem al in je selectie hebt inderdaad een prima pinchhitter, maar daar ga je nu toch geen transfersom voor neerleggen nadat hij gratis vertrokken is? Denk dat het publiek in Amsterdam hem ook niet gaat pruimen.

Wat ik echt mis is dat je geen spelers met elkaar kan vergelijken in transferscherm. En dan bedoel ik dat je beide spelers hun eigenschappen naast elkaar kan leggen.

1 like

Vraag 1:
Iemand enig idee waarom er sinds 23/04 geen nieuwe spelersupdate meer is geweest?

Vraag 2:
Iemand ervaring met de Argentijnse of mexicaanse competitie?

Vraag 2:
Iemand ervaring met de Argentijnse of mexicaanse competitie?

Ik heb de Argentijnse competitie gespeeld met Lanús, omdat die ploeg bekend staat als één van dé opleidingsploegen van Argentinië: loopt ontzettend veel betaalbaar en potentierijk talent daar.

Het is een moeilijke competitie. Maar wel ontzettend uitdagend. Wel Nuñez en Buenos Aires vooraf inwisselen voor River Plate en Boca Juniors :wink:

En hoe doe je het inwisselen? Want de spelers kloppen er wel? Is dit niet zoals in de serie A met FC Roma en Pinamonte Calcio?

Ik speel op PC; wanneer je career begint kun je ploegen in- en uitwisselen (in het scherm waar je een team kunt kiezen). BJ en RP zijn niet gelicenseerd in de Argentijnse comeptitie, maar wel als onderdeel van Copa Libertadores (ander auteursrecht en naamgebruik). Dus, ik neem gemakshalve aan, dat je liever met échte teams speelt.

2 likes

Dat klopt inderdaad maar ik speel op ps4, je kan inderdaad aan het begin van de carrière clubs wisselen maar dan kan je enkel kiezen tussen landencompetities en niet naar de copa libertados toch?

Weet iemand of Olympique Nice een samenwerkingsverband heeft met Lausanne Sport, er zijn namelijk 5 spelers aan uitgeleend

Afgaande van wat ik in mn FM21 save vind hebben ze dat inderdaad. Hebben ook beide een samenwerking met RC Abidjan in Ivoorkust. OSG Nice heeft ook nog een samenwerking in Mali met CO Bamako. Weet niet of Mali een optie is om je scouts heen te sturen, Ivoorkust kan in elk geval. Zou daar dan gaan scouten.

1 like

Leuk feitje! Op console is het wel lastig om spelers onder te brengen bij een club. Abidjan en Bamako zijn dus ongeveer hetzelfde als Ajax en Ajax Cape Town eerst een beetje was.

Staan ze niet gewoon bij ‘Overige teams’?

1 like