FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Over vijf dagen maakt EA Sports het nieuwe deel in de FIFA serie bekend, FIFA 21. Op dat moment kan je (01:00 uur Nederlandse tijd) kijken naar de onthulling van de nieuwe game.

In dit topic kunnen we nieuwtjes en geruchten over de game delen en hierover discussiëren.

1 like

Ik ben heel benieuwd of er een nieuwe huisstijl van een Europese topcompetitie toegevoegd gaat worden net als in de afgelopen jaren van de Premier League, La Liga en afgelopen jaargang de Bundesliga. Ben ook heel benieuwd of de hele coronasituatie ook effect gaat hebben op het aantal gamefaces wat toegevoegd gaat worden. Belangrijkste vraag wordt voor mij of career mode eindelijk eens flink op de schop gaat, lijkt mij een gevalletje nu niet nooit niet. De roep is afgelopen jaargang groot geweest om de vele fouten eruit te halen, gebeurt dit in FIFA 21 niet dan zie ik het somber in en sla ik voor het eerst in 9 jaar een keer over.

Ik hoop nou toch stiekem op een compleet gelicenseerde Serie A. De Serie A is mijn favoriete competitie, maar carrières doen is gewoon niet leuk, omdat je 9 van de 10 keer in dezelfde stadions speelt. Het zal een stuk beter zijn als in ieder geval in de Serie B alle teams gewoon de echte logo’s en tenues krijgen. Een club als Monza (die al zijn gepromoveerd na de Serie B) opbouwen of Venezia (als ze niet degraderen) lijkt me echt geweldig maar is nu eigenlijk niet te doen, omdat het simpelweg niet leuk is om te spelen onder een nep logo en met neppe shirtjes. Hopelijk nog wat leuke toevoegingen voor Career Mode, er zijn zoveel simpele dingen die ze kunnen doen die het spel zoveel leuker zouden maken. Speel sinds kort NBA en daar kan je gewoon je eigen teams en tenues maken wat zo’n spel echt leuk maakt. Alleen de tenues zou al een flinke upgrade zijn om gewoon elk seizoen met nieuwe truitjes te kunnen voetballen. Toch wel jaloers op pc gamers die het spel zoveel beter kunnen maken met mods.

Ik heb eerlijk gezegd ook wel wat verwachtingen voor Fifa 21. Ik denk niet dat je je eigen team ofzo zal kunnen creëren, maar ik denk wel dat ze de aandacht die ze in Volta en the Story hiervoor staken dit keer in Career mode zullen steken.

Om 1u ‘s nachts dus? Voor een game dat toch vooral in Europa gespeeld wordt? Da’s al geen goed teken. Ik ben eerlijk gezegd erg pessimistisch. Als er geen ongelooflijke nieuwigheden voor careermode aangekondigd worden hoeft het voor mij niet meer.

Een ik hoop dat camp nou weer in de game komt en de Allianz arena en het Juventus stadion.
Want ik vind het raar dat Ea de rechten van Bayern Munchen heeft maar het stadion zit niet in de game. Hetzelfde geld voor Barcelona.

Ook hoop ik dat alle onderdelen in Fut blijven. Zoals Rivals en de Sqaud Battle en de SBC en de milsotnes plus seizoenen.

Want ik speel alleen maar Fut want ik vind een eigen team maken met bestaande supersterren en Icons leuk.

Ben eens beneiwud waar ze nou mee komen in de nieuwe FIFA ik zelf heb veel online gespeeld. Maar daar vind ik niks meer aan vooral die weekend league waar je bijna geen wedstrijd wint. Ik ben nu over gestapt op Career mode. Ik hoop dat ze die fouten in FIFA 21 eruit halen. En Career nog leuker maken. Het zou ook leuk zijn. Misschien een gek iedee als de Keukenkampioen Er bij komt. En de Kroatische competitie zou ook vet zijn. En de keukenkampioen zou het leuker maken om in Nederland een ploeg te kiezen.

Bayer Munchen stadion zit toch in het spel?

Nee de Allianz arena zit niet in het spel.

Ohja ik heb even na gekeken en jij hebt gelijk. Sinds wanneer zit dat Stadion niet meer in het spel dan? Wel inderdaad erg jammer.

Als ik me niet vergis pas sinds deze editie net zoals dat Juventus

Ja Juventus Stadion wist ik is ook erg jammer die er niet in zit. Dortmund stadion was vorig jaar niet in het spel nu wel. Hopelijk zijn Juventus en Bayer München stadion terug in de nieuwe FIFA.

Belangrijkste is dat ze alle foute uit carrière halen. Vanaf dag één zit het er al vol mee, tot op heden weinig tot niks veranderd. Enige leuke toevoeging dit jaar is het creëren van je eigen trainer en de interviews. Alleen mis ik dat je als trainer bijvoorbeeld ook een contract hebt en die kan verlengen met seizoen. Hetzelfde bij een spelerscarriére, dat je ook transfervrij kan zijn en de interviews na de wedstrijd.
FUT is een belangrijk deel van FIFA die ieder jaar wel updates krijgt, maar carrière blijft al jaren achter. Terwijl daarin nog genoeg mogelijkheden liggen om het nog leuker te kunnen maken. Maar bij carrière koop je natuurlijk geen FIFA Points dat weer extra oplevert.

Check out the #FIFA21 reveal timeline for the upcoming months :arrow_heading_down:

Dat career mode erbij staat is al positief, dat het op de tweede plek staat is dat nog meer!

2 likes

Zegt die volgorde veel dan?

Het lijkt mij toch logisch dat het belangrijkste vooraan staat? Anderzijds zou het inderdaad wel kunnen dat ze het strafste nieuws tot laatst houden, maar ach. Ben vooral al blij dat career mode erbij staat.

Het is er op of er onder voor mij wat EA betreft. Ze kunnen hier heel wat spelers mee winnen of verliezen door hun aanpak met carrière

Laat ons hopen dat er een online career mode komt, waar je op de markt kunt gaan en op spelers kunt gaan bieden en kunt gaan onderhandelen en waarin je ook echte wedstrijden tegen elkaar kunt spelen/simuleren, hoe gek zou dat zijn.

EA zal er ongetwijfeld voor zorgen dat de marketing machine op volle toeren draait. Verder zal de volgorde weinig uitmaken voor de grootte van de onthullingen vermoed ik.