FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Verschil van wereldklasse naar legendarisch is behoorlijk groot. Ze dekken korter, stappen eerder uit en weten haast elke skill move die je gaat doen. Ervaar vaak dat ik via counter of tiki taka moet scoren, op wereldklasse maakte ik mooiere doelpunten. Af en toe heb ik ook het idee dat alles meer naar de CPU valt. Bal die ineens stopt met rollen zodat de bal binnen blijft, speler die ineens sneller sprint om eerder bij de bal te zijn. Tegen doelpunten in de korte hoek waren in het begin vaak mijn probleem, nu niet meer.

1 like

Achteraf had ik mn carrière beter gelijk op legendarisch kunnen doen, maar in het begin was het elftal echt bagger. Na een tijdje was dat al anders door scherpte, vorm en dynamic potential… De Champions League won ik met 9 spelers in de basis die ook in de 2. Bundesliga er al bij waren, bizar eigenlijk…

Maar om nu helemaal overnieuw te beginnen…

Ik had dat met Newcastle een beetje. Begon dus op legendarisch. Eerste 4 duels 1 punt, had zelfs competitie mode aanstaan maar als Xhaka van Arsenal mij voor bij gaat als Neymar, Messi en Rondalo in een dan houdt het op. Vervolgens knap tweede geworden. Merkte in seizoen twee dat het heel makkelijk ging in de CL. Heb nu alles op manual staan, best wennen. Vooral achteruit passen gaat soms dramatisch slecht.

Achteruit passen op manual doe ik zelf meestal met driehoekje of Y, doorsteekpas dus. Ik heb de indruk dat de bal zo minder doorschiet en/of dat de ontvanger beter anticipeert. Harde pas gebruik ik ook heel vaak.

Inmiddels vier wedstrijden gedaan:

Düsseldorf (U) 1-3
Shakhtar Donetsk (T) 6-0 (Champions League)
Wolfsburg (T) 2-1
Bayern München (U) 1-2 (DFB Pokal)

Tegen Donetsk zaten er een paar hele mooie goals bij, maar ik merk wel dat je geduldiger en effectiever moet zijn. Normaal zijn wedstrijden tegen degradatiekandidaten een makkie, maar Düsseldorf maakte het mij niet makkelijk.

Bayern had de eerste helft 74% balbezit, tweede helft was het omgedraaid en zelfs na de 1-2 bleven ze op eigen helft hangen loerend op de counter…

Gameplay is op Wereldklasse beter vind ik, maar op Legendarisch is er meer uitdaging.

Kijken hoe ver ik nu ga komen… Misschien was het kampioenschap en CL winst toch niet zo absurd.

Ik weet niet of dit de juiste thread ervoor is, maar vroeger kon je de admin of mod vragen een bepaalde topic weg te halen; kan dat nog? Ik wil eigenlijk met een schone lei beginnen en dan zien mijn half-onderbroken topics er zo slordig uit.

Met Wisla speel ik nog, maar [Manager Story | AFC Ajax - succesvolle lijn doortrekken] kan weg. Ik ben nog steeds een beetje aan het klooien met sliders om het allemaal weer wat uitdagender te maken en ik ben ook wat aan het simuleren, zodat mijn verhaal in de zomer van 2021 begint.

Het is inmiddels bijna drie weken geleden dat EA met een squad update voor Career Mode kwam, hoe lang gaat dat nog duren? Ben namelijk van plan om een carriere te beginnen met HSV, maar doe dat het liefst op het moment dat de laatste updates zijn geweest.

@Joostvans ik neem aan dat ze hier dan mee wachten tot de transfer window gesloten is. Anders zou het te veel dubbel werk zijn in zo’n korte tijd.

@Rpkooi, dat lijkt me sterk. Doorgaans hebben we wekelijkse squad updates en dat is niet afhankelijk van de transferperiode. De laatste update was op 11 december. Begrijp natuurlijk dat rond de feestdagen er minder gedaan wordt, maar dit begint wel erg lang te duren.

1 like

Weet iemand toevallig al of de schoenen gefixt zijn bij de nieuwe update? Heb ondertussen al F1 2020 gekocht totdat het spel gefixt is… Dit is namelijk wel een spel dat gewoon wordt opgeleverd en helemaal af is…

Is er iemand die al een outfit heeft gevonden waarmee je manager in Career Mode in de winter niet in een thuistenue langs de lijn komt te staan? Verschrikkelijk irritant, duurt nu wel erg lang voordat het gefixt is.

Ik dacht dat dat inderdaad verholpen was.

Deels. Soms is het er en soms niet. Oplossen blijft lastig.

Het probleem doet zich voor in de winter én als het regent of sneeuwt. Of terwijl wanneer de trainer een jas aan heeft…

1 like

Ik ben het nu aan het checken maar aardig wat spelers lopen met die verschrikkelijke zwart-witte schoenen nog…

Klopt kwam er ook achter zolang mijn eigen spelers het niet hebben stoort het mij persoonlijk niet hee erg. De spelers van mijn team die het wel hebben pas ik de schoenen van aan.

Zijn hier mensen die manual spelen op pc?

Speel je dan wel met een controller? Ik speel zelf dus op xbox. Heb je niks aan

Uiteraard met een controller! Manual met de pijltjes kan je maar in acht richtingen mikken, da’s niet handig.

Weet iemand toevallig of je bij winst Europa league ook automatisch plaatst voor CL in career mode?