FIFA 21 | Carrière ideeën


Goedemorgen FIFA-fans,

Over een kleine 1,5 maand komt de nieuwe FIFA uit, dus is het rondkijken naar mooie clubs voor carrière begonnen. In dit topic zou ik graag wat carrière doelstellingen/ideeën willen verzamelen. Zodat het spelen en volhouden van een carrière makkelijker is. Zelf denk ik aan de makkelijkste momenteel:

FC Barcelona - Het opnieuw opbouwen van de selectie met gerichte aankopen en doorstroom vanuit La Masía (jeugdacademie). Bij de gerichte aankopen zat ik te denken aan: Lautaro Martinez (Inter) & Mo Ihattaren (PSV). Allebei jonge spelers die ervaring hebben op het hoogste niveau (Europa/Champions League). Voor de doorstroom vanuit La Masía zal het in FIFA 21 makkelijker worden, zoals ik heb gelezen, om talenten te scouten met het nieuwe ‘Youth System’.

Ik ga beginnen met Athletic Club. Het zal nu moeilijker worden om spelers van de rivaal te kopen (Real Sociedad) en doordat het namen bestand is vergroot voor gescoute spelers hoop ik op meer Baskische namen.

2 likes

Valencia is nu ook wel interessant.

Aansluitend op dat feit is Villarreal nu juist een aanrader!

Barcelona wil ik zeker gaan doen. Ik twijfelde om nog last minute in fifa20 aan de slag te gaan maar dan wordt het max. 2 seizoenen en dat zou ik zonde vinden.

Newcastle heeft mijn voorkeur in Engeland. Matige selectie, geen financiële overname, wel een grote club.

Italië laat ik links liggen ivm Juve en Roma, erg zonde maar neemt veel plezier weg.

Dat zijn zeker mooie ideeën! In FIFA 21 zal er minder animo zijn om een club als AC Milan terug op te bouwen als topclub.

Daarin tegen hebben ze, als ik het goed heb, de Ligue 1 broadcast wel toegevoegd. Hierdoor zal ik ook sneller aan de slag gaan in Frankrijk. Een club als Marseille/Lyon weer naar de top brengen of het talentenbeleid uit Monaco laten concurreren tegen de Parijse miljoenen.

1 like

Heb in fifa18 veel plezier gehad met Marseille. Geweldige talenten lopen er rond in Frankrijk. Kijk alleen maar naar het nationale elftal, die kunnen drie gelijkwaardige elftallen op de mat brengen. Psg heeft wel een enorme monopoly positie.

Spanje trekt ook ieder jaar weer enorme aandacht en afgelopen editie heb ik vier seizoenen Schalke gehad.

Ik heb inmiddels al een lijst samengesteld met teams waar ik een carrière mee wil in FIFA 21.

FC Barcelona
Sevilla
Villareal
Ajax
AZ Alkmaar
FC Groningen
Bayern München
Borussia Dortmund
Türkgücü München (RTG)
Manchester City (als Messi er naar toe gaat)
Manchester United
Chelsea/Arsenal/Liverpool
Leicester City
Everton
Newcastle (Financial Takeover)
Leeds United
Wycombe Wanderers
Bolton Wanderers (RTG)
LOSC Lille
Stade Rennais
Atalanta
AC Milan
Benfica
Fatih Karagümrük
River Plate
Inter Miami

Ben eerlijk gezegd al blij als ik met een derde van deze teams een leuke carrière kan starten.

Toch met Milan en Atalanta, ondanks dat Italië er maar half in zit? Ik vind niks aan die competitie door het gebrek aan Roma, Juve en de Serie B. Wel zonde eigenlijk.

Ik ga zelf sowieso beginnen met Ajax, zoals altijd. En weer met Viitorul.

Dat is ook wat mij deels tegenhoud om met een Italiaans team te starten.

Ik zit er aan te denken om met Everton te beginnen. Met het bijna zeker komen van toppers Allan en James wil ik de top gaan bestormen met gerichte aankopen! De Premier League trekt mij toch het meest voor een carrière.

Ik heb ook al een aardig lijstje.

KV Mechelen zoals jaarlijks.
PSV: met al hun toegevoegde faces, hopelijk ook het stadion.
Lyon: hebben het stadion al maar nu zijn daar ook heel wat faces bij gekomen en de ligue 1 licentie.

In Engeland heb ik dan weer heel wat keuze met Man U, Leicester, Everton, Leeds, West Brom, Norwich en Aston Villa die me allen wel aantrekken.

1 like

Mijn lijstje voor FIFA 21 CM met clubs die ik sowieso wil gebruiken;

  • Ajax
  • PEC Zwolle
  • Liverpool
  • Barça
  • Lyon
  • Dortmund
  • Leeds Utd
  • Köln
  • Atalanta
  • Anderlecht

Buiten dat ga ik op zoek naar een competitie die normaal gesproken nooit gebruikt wordt, denk aan Denemarken/Zweden/Noorwegen, Oostenrijk, Colombia, Mexico, noem maar op

1 like

Voor mijn eerste carrière speel ik liefst met een team dat de meeste matchen zowel kan winnen als verliezen, zeker nu er geen demo was om de nieuwe gameplay onder de knie te krijgen. Momenteel twijfel ik tussen volgende teams:

  • Hoffenheim
  • Frankfurt
  • Levante
  • Nantes
  • Rennes
  • KV Mechelen
1 like

Ik ga beginnen met Arminia Bielefeld

Ik zou KV Mechelen nemen :blush:, Rennes ook erg leuke club hebben er een goed seizoen op zitten met toptalent Camavinga.

*edit de licentie van de Franse competitie maakt de competitie ook al iets leuker!

1 like

Levante is ook erg interessant lijkt mij, net als Rennes

1 like

Hoffenheim heeft echt een hele toffe selectie met o.a. Bicakcic, Kaderabek, Gacinovic, Bruun Larsen, Adamyan en Kramaric.

Zelf kies ik eigenlijk altijd Hamburger SV. Nu best een uitdaging om te proberen om na een aantal jaren weer terug te komen naar Europa League niveau. Een beetje voor de hand liggend om voor de jeugd te kiezen, maar ik ga ook zeker proberen om voormalige toppers nog 1/2/3 jaar in Hamburg te laten spelen, zoals zo’n 10 jaar geleden met Van Nistelrooy.

1 like

Voor mijn carriere in fifa 21 ben ik opzoek naar een club uit de 2e competitie van Spanje of een club uit een lagere Engelse competitie, zolang het maar een echt stadion heeft. Met deze club wil ik proberen om weer op het hoogste niveau te komen. Dit wil ik doen door voornamelijk jeugd op te leiden en hier en daar een talentje weg te pikken. Iemand ideeën voor een club die ik hiervoor zou kunnen gebruiken?

Met de tweede Spaanse league ben ik niet zo bekend.

In Engeland zou je een kijkje kunnen nemen bij Norwich en Bournemouth.
-Norwich staat erom bekend een goede doorstroom te hebben van de eigen jeugd (Cantwell, Aarons en Lewis bijvoorbeeld). Daarnaast kopen ze ook veel jonge (Engelse) spelers uit de lagere divisies die zich bij Norwich uitstekend ontwikkelen (Maddison en Godfrey bijvoorbeeld).
-Bournemouth heeft ook het beleid veel jonge (veelal Britse) spelers te kopen die zich vervolgens bij Bournemouth goed ontwikkelen. Mooie voorbeelden daarvan zijn Brooks, Cook, Kelly en Ramsdale.

1 like