Fifa 21 Tips verdediging

Goedenavond,

Ik ben nu een aantal seizoenen met verschillende clubs verder in de carrière modus van Fifa21. Nu beschouwde ik mezelf altijd in eerdere edities als een prima fifa speler en vooral tegen de computer verloor ik niet en hield ik vaak de 0.

Met Fifa 21 word ik op niveau Legendarisch echter continu weggetikt door zelfs mindere clubs. Ik win wel, maar altijd met een aantal tegengoals. Mijn doelpunten ontstaan bijna alleen maar uit de counter en ik ben ik minder in balbezit als mijn tegenstanders.

De tips die ik vond hadden voornamelijk betrekking op het verdedigen met L2 en zo min mogelijk tackelen, wat ik ook zo min mogelijk doe. Maar alsnog breken ze door middel van dragback en steekpassen door mijn verdediging. Ik ben van 433 al naar 532 overgegaan, maar ook dat heeft nog niet veel effect.

Iemand tips?

Groet Geert

Het verdedigen is deze editie sowieso moeilijker geworden. Zelfs met Barcelona heb ik soms wedstrijden erbij zitten waarbij ik een stuk minder balbezit heb dan de tegenstander. Kunst is dat je vanuit de organisatie moet proberen te verdedigen. Niet te veel “happen” want dan ontstaan er gaten en dan slaan ze meteen toe.

Als ik tegen een team moet dat 4-4-2 speelt, schakel ik soms terug naar 3 centrale verdedigers of ik laat mijn cvm zakken tussen de verdedigers. Zo kom je niet 1 op 1 te staan.

Je kan altijd nog terug schakelen naar het oude verdedigen, maar dat lijkt mij te makkelijk. Ik vind het juist leuk dat er meer en meer weerstand is.

2 likes

Ik werd in het begin van FIFA 21 vooral echt verslagen vanuit het centrum. Wat bij mij al enorm geholpen heeft is door de verdediging korter op elkaar te zetten door de breedte aan te passen in ‘tactieken’. Hierdoor kon ik uiteindelijk weer terug van een 5-3-2 naar 4-3-3.

1 like

Geinig, ook ik kreeg veel goals tegen vanuit het midden, maar mijn oplossing was het tegenovergestelde: ik heb geoefend op staand tackelen, vervolgens alles steeds breder gezet; helpt bij uitverdedigen en balbezit.

1 like

Mijn probleem is soms dat buitenspelers naar binnentrekken en dat mijn backs net te laat zijn met meelopen.

Schijnbaar is dit jaar ‘verdedigend inzicht’ qua stats heel belangrijk.

Ik probeer mijn tegenstander hoog op te vangen, dus op hun helft onder druk zetten. Tactiek ‘pressure on heavy touch’ en de hoogte ervan op twee of drie balkjes (afhankelijk van formatie en tegenstander) na helemaal vol. Daar afjagen, proberen met staande tackles of onderscheppingen de bal snel terug te winnen. Als ze daar doorheen komen, zak ik wat meer in, gebruik ik L2 om ze op te wachten, passlijnen af te snijden, etc. Ze maken meestal vanzelf wel een foutje. En verder niet teveel happen, maar wachten op het juiste moment om met een staande tackle in te grijpen. Ik vind het persoonlijk ook helemaal geen schande om daar af en toe een overtreding bij te maken. Werkt voor mij prima, krijg nauwelijks tegengoals (zou juist wat meer uitdaging willen). Zou je in ieder geval vooral aanraden om eens goed naar de tactieken te kijken en te oefenen op je staande tackles!

Bedankt voor de tips! Zal eens even met de tactieken gaan spelen en de staande tackle oefenen. Denk dat daar in ieder geval de basis ligt dan.

Zo min mogelijk een sliding proberen te gebruiken. Vaak weten ze die toch te omzeilen.

1 like