FIFA 22 Team gezocht

Ik snap wat je er charmant aan kan vinden, maar ik ben daar juist niet zo van. Voor mij juist een rede om de club daarom niet te kiezen. Maar iedereen zo zijn wensen uiteraard.

@LarsCF heb zelf de keuze gemaakt om met Hertha te beginnen, juist om de reden die @Begiristain aangeeft dat je er echt zelf een topclub van kan maken. Er is financieel veel mogelijk door het vermogen wat Lars Windhorst erin heeft gepompt door met zijn holding aandelen te kopen. Vind het mooie van Hertha ook dat er veel moet gebeuren en je daardoor de club echt naar je hand kan zetten.

Denk er zelf aan om juist wel met Pal Dardai te beginnen. Heeft het een paar seizoenen terug ook vrij aardig gedaan en heeft toen weer de stap terug gedaan naar de jeugd. Trouwens wel bijzonder om te vermelden, Dardai heeft een contract voor onbepaalde tijd bij Hertha en al meerdere malen aangegeven zich te schikken in het besluit van de club mochten ze een nieuwe trainer willen (dan gaat hij weer terug naar de jeugd). Zijn zoon speelt momenteel in het eerste bij Hertha (Marton Dardai).

1 like

Dat is wel interessant. Zodra de game binnen is ga ik met beide wat potjes spelen en dan een keuze maken. Ik merk dat ik nu toch iets meer naar Leverkusen neig omdat die wat spelers hebben die me wel leuk lijken om te gebruiken, en Leverkusen is gelijk vanaf het begin al in staat om in een iets hogere categorie spelers te kopen. Ik kijk het nog even aan!

Iemand een leuke club in de Bundesliga waar ik mee kan starten, zoek een club waarbij de doelstellingen niet moeilijk zijn en waarbij je kan groeien als club zijnde.

Zat zelf al naar Bielefeld, Freiburg of fc koln te kijken

Ik amuseer me best met Frankfurt momenteel. Veel mogelijkheden qua systeem, da’s toch een voordeel.

Misschien Hoffenhiem ? Anders Dc Köln doen.

Ik ga denk ik beginnen met Bielefeld

Vandaag maar eens gestart met een carrière met West Ham United. De ploeg volg ik de laatste tijd met veel interesse. Op dit moment staan ze ook netjes 4e in de Premier League. We gaan eens zien hoe deze club bevalt op Fifa :slight_smile:

Toevallig. Ik zit op dit moment in een bar in Krakau en de barman is helemaal uitgedost als WHU-fan. Pet, shirt, jack en broek (ondergoed waarschijnlijk ook, maar niet gecheckt)

1 like

Hoe zeg je ‘Full kit wanker’ in het Pools?

1 like

Ik heb hem alleen voor Haller bedankt en verder succes gewenst :wink:

1 like

Iemand nog een leuke naam voor een nieuwe Duitse voetbalclub?

Even snel door de populairste liedjes van Rammstein gaan op Spotify :laughing:
Vorwärts, Einheit, Angriff, Torjäger, Torjacht, Trophäe, Kempfgeist, Adler, Stolz, Sicher, Stark, Kraft…
Welke regio @Bart ? Veel Duitse clubs die ook iets van hun regio of Land (provincie) erin verwerken :wink:

Je zou Rot-Weiss Essen kunnen namaken. Ben ik zelf ook naar aan het kijken. Club uit de 4e divisie van Duitsland met een redelijk grote en fanatieke aanhang.

Gelijk aan @LarsCF dacht ik in dat geval Energie Cottbus te doen herleven, drie seizoenen geleden uit de 3. Liga gedegradeerd.

Tussen Berlijn en Cottbus (aan de Duits-Poolse grens) ligt Vetschau in het midden van het moerassige Spreewald (liefhebbers van de oorlogsgeschiedenis en augurken komen hier beide aan hun trekken). Daar heeft een vriend van mijn familie een hotel geopend en als zodanig is hij al jarenlang één van de meest voorname sponsors van Energie Cottbus. Deze man, Detlef Grisk, was in de communistische tijd een agent bij de VOPO (Volkspolizei) en die waren zo corrupt als dat de Nederlandse politie diep in een drugscartel zou zitten…, of nee wacht :wink: :laughing: Hoe dan ook, een beetje ranselen en scheef zakendoen is hem niet vreemd.

Ben ooit eens bij Energie Cottbus - Schalke 04 geweest. Berlijn rij je zo naartoe, maar Cottbus… mijn hemel wat een pokke eind.

12 jaar geleden nog in de Bundesliga… Jammer dat ze zo zijn afgegleden, best een sympathieke club.

1 like

Cottbus lijkt mij een leuke optie, maar heb ook Berliner Fußballclub Dynamo bekeken, een ploeg die ook Europese successen haalde.

Of Eintracht Dortmund, nieuwe concurrent en rivaal van BVB

Union aanhang heeft een rechtse politieke voorkeur en Hertha de linkse tegenwoordig

Union is meer links conservatief en Hertha rechts progressief.

Noem het zoals je noemen wilt: maar Union is de standaard-arbeidersclub, zo je wilt; een club die de ontevreden midden- en onderlaag vertegenwoordigt. En het is inderdaad zo dat die vroeger automatisch links werden genoemd, terwijl tegenwoordig de ontevreden middenlaag vaak als rechts wordt geclassificeerd. En Hertha is altijd een beetje de eliteclub geweest, tegenwoordig wordt het als links afgeschilderd, om onbegrijpelijke reden.

De termen links en rechts veranderen constant met de tijd. Dus het karakter van de club en de fans is gelijk gebleven, alleen hoe wij die sfeer classificeren is tegenwoordig anders,