FIFA 23 - Realistische Carriere

Geweldig om te zien dat jullie elkaar inspireren tot nieuwe carrières, ben erg benieuwd naar de voortgang. Heb zelf tegenwoordig niet langer de tijd om mijn verhaal uit te schrijven, maar zal mijn Barcelona-selectie even delen:

GK: Marc-André ter Stegen (91), Iñaki Peña (74), Arnau Tenas (69).

RB: Pedro Porro (84), Sergi Roberto (80), Arnau Martínez (75).

RCB: Jules Koundé (87), Eric García (82), Gerard Piqué (77).

LCB: Ronald Araújo (88), Andreas Christensen (83), Chadi Riad (65).

LB: Theo Hernández (87), Jordi Alba (81), Alejandro Balde (76).

RCM: Frenkie de Jong (90), Pablo Gavi (82), Ilaix Moriba (76), Pablo Torre (73).

CDM: Sergio Busquets (83), Martín Zubimendi (81), Nico González (78).

LCM: Pedri (88), Alberto Moleiro (76), Álex Collado (74).

RW: Ousmane Dembélé (87), Raphinha (86), Ilias Akhomach (71), Lamine Yamal (69).

ST: Robert Lewandowski (89), Lionel Messi (90).

LW: Ansu Fati (82), Ferrán Torres (83).

Uitgeleend: Marc Casadó (66), Emre Demir (67), Yéremy Pino (82), Fábio Blanco (65), Hugo Novoa (73), Abdessamad Ezzalzouli (73).

Op basis van de bovenstaande selectie lijken me er drie manieren om de huidige selectie te verbeteren: een linksbenige vervanger van Andreas Christensen (Lisandro Martínez, Josko Gvardiol, Piero Hincápie en Pau Torres zijn opties), een diepteinvestering op het middenveld (Thiago, Enzo Fernández of Bernardo Silva bijvoorbeeld) en een jonge spits (Youssoufa Moukoko).

Je hebt acht basiswaardige middenvelders dan er nog een bij halen word wel wat veel van het goede. Zo ook met je aanvaller. Moukoko zal geen derde keus willen zijn. Je zal misschien wat concessies moeten doen daarin vind ik. Ondanks dat je aan geeft dat je vaak rouleert dan is een Moukoko nog steeds tweede keus.

1 like

Even voor de duidelijkheid, tegenover de mogelijke komst van drie spelers staat het vertrek van minimaal drie spelers. Andreas Christensen mag vertrekken, Sergio Busquets gaat waarschijnlijk binnenkort met pensioen, Ilaix Moriba wordt vooralsnog alleen gehuurd en Robert Lewandowski of Lionel Messi zal de club op langere termijn gaan verlaten. Frenkie de Jong zal dan de Busquets-rol gaan vervullen, waardoor er nog een plaats vrij komt op het middenveld. Ben het overigens wel met je eens dat er een perspectief op speelminuten moet zijn om een speler van het kaliber Moukoko aan te kunnen trekken. Ga ik over nadenken!

Hi all,

Ik zoek een team waarbij het mogelijk is Zuid-Amerikanen te halen. Ook zou ik het leuk vinden als het een team is die niet in de top meedoet, maar het van hun inzet moet hebben. Dit om dan later om te gooien naar een tiki-taka team, mocht dat gaan…

Dacht zelf meteen aan Valencia, maar die heb ik al gedaan. Liefst in Duitsland, Spanje of Engeland, maar mochten er nog meer opties zijn dan graag.

Wat dacht je van Newcastle , Bayer Leverkusen , Mönchengladbach , real Sociedad , Celta de Vigo , real Betis. Zit hier wat tussen ?

Ik zou voor een Spaanse middenmoter gaan dan

Nu een carrière met Real Betis, bevalt goed. En je moet regelmatig schuiven in je opstelling door de vele wedstrijden. Momenteel wel blessures maar daardoor moet ik juist mijn jeugdspelers gaan gebruiken

1 like

Heel interessante keuze, halverwege het seizoen. Hoe staat de selectie er voor, hoe staat de club er voor. Leuk!

1 like

RC Celta de Vigo

Seizoen 2 - Eduardo Coudet (Niveau: legendarisch)

Daar zijn we dan, een nieuw verslag. Ditmaal van seizoen 2. Het is een vervolg op het geweldige eerste seizoen waarin we knap 5e eindigde in de La Liga en finalist waren in de Copa del Rey. Hierin was Real Madrid veel te sterk en won met 4-0. Desondanks plaatsten we ons voor de Europa League. Het doel van seizoen 2 was om ons weer te plaatsen voor een europese competitie en misschien wel de 4e club van Spanje te worden. De traditionele top-3 is bekend, dat zijn de 2 clubs uit Madrid en Barcelona. De 4e club van Spanje worden is vrij lastig. Er is een groot legio aan clubs met dezelfde ambities en middelen. Denk aan Sevilla, Villarreal CF, Real Sociedad, Real Betis… moet ik doorgaan?

Selectie

Door de komst van minimaal 6 extra europese wedstrijden, wisten we dat we de selectie moesten verbreden. Centrale verdediger Nunez was vorig seizoen een vaste waarde. Hij was helaas alleen gehuurd dus moesten we de onderhandelingen starten met zijn oorspronkelijke club (Athletic club de Bilbao). Voor een slordige 30 miljoen kwam hij terug naar Vigo. Doordat Mallo was vertrokken naar Napoli, zochten we een rechtsback. De Noor Pedersen kwam van Feyenoord voor 15 miljoen. Daarnaast zochten we nog een vaste keeper waarop we konden bouwen. Rossi vloog naar Vigo om zijn contract te tekenen, waarna wij 25 miljoen overmaakte naar zijn eigenaar: Boca Juniors.
Om een doelstelling van het bestuur te halen, hengelde we nog 2 Noord-Amerikanen binnen. Middenvelder Kitchen en verdediger Godinho kwamen transfervrij naar ons.

Verkocht werd er ook zeker. Spits Pacienca vertrok landsinwaarts naar Real Valladolid. Keepers Blanco en Villar vlogen naar de Britse eilanden, naar respectievelijk Brighton en Rangers. Fontán koos voor RB Salzburg, Alfon voor FC Twente en Carreira voor KRC Genk. In de winterperiode vertrok de overbodige Baeza voor RC Lens. De totale inkomsten hiervan waren zo’n 27 miljoen euro.

De selectie aan het eind van seizoen 2 (juni 2024):

Basis
GK - Rossi (83)
RA - Pedersen (79)
CV - Nunez (80)
CV - Aidoo (81)
LA - Galan (81)
RM - Ojeda (82)
CM - Beltran (84)
CM - Tapia (83)
LM - Cervi (80)
CA - Aspas (79)
SP - Larsen (79)

Bank
RM - Solari (73)
CM - Suarez (80)
CM - Sarr (75)
CM - De la Torre (74)
CV - Frias (78)
LA - Rebocho (74)
CV - Mingueza (77)

Reserves
CVM - Balanta (75)
LM - Swedberg (70)
CV - Dominguez (73)
SP - Souza (70)
GK - Marchesin (75)
RA - Godinho (65)
CVM - Kitchen (64)

Prestaties
La Liga
We begonnen matig met 5 uit 4. Hierna pakten we de draad enigzins op door 8 punten te pakken uit de 4 wedstrijden daarna (ongeslagen dus). Mede door extra europese wedstrijden, waren we in La Liga nog wisselvallig. In november en december hadden we een prachtige periode door 19 punten te pakken uit 7 wedstrijden, waaronder een dominante 3-0 thuisoverwinning op het grote Real Madrid. Hierdoor gingen we de winterstop in met een 4e plek. In januari trokken we deze lijn door. 3 competitiewedstrijden werden omgezet in 3 overwinningen, waaronder de 3-2 op concurrent Real Betis. De flow bleef aanhouden. Bilbao werd spectaculair opzij gezet begin februari. Waarna we ineens midden februari verrassend verloren met 3-1, uit bij hekkensluiter Real Oviedo. We herstelden ons daarna met 5-0 winst op Osasuna en eindigden deze koude wintermaand met een teleurstellend gelijkspel bij Girona. In maart kregen we een klap van jewelste. Uit bij Real Sociedad gingen we met 6-1 er af na een 4-1 ruststand. De draad werd weer opgepakt met 15 punten uit 5 duels. Met het oog op een zware laatste maand mei, was het zeer jammer dat april werd afgesloten met 1-2 verlies tegen Rayo Vallecano. De maand mei werd goed begonnen met een 1-4 winst bij Levante UD. Hierna kwamen 3 toppers: Barcelona-uit, Sevilla FC- thuis en Real Madrid uit. Barcelona uit werd 3-3, ondanks een 0-2 voorsprong. Bij winst in eigen huis tegen Sevilla FC konden we de 4e plek veilig stellen (en dus CL kwalificatie ) en dat voltooide we; een wervelende 4-3 overwinning. Het La Liga seizoen werd afgesloten met 4-0 verlies in de hoofdstad Madrid.
Eindstand:
1 - Atletico Madrid / 87
2 - FC Barcelona / 86
3 - Real Madrid / 82
4 - Celta de Vigo / 76
5 - Villarreal CF / 73
6 - Real Betis / 70
7 - Sevilla FC / 65

18 - Granada CF / 29
19 - Levante UD / 26
20 - Real Oviedo / 24

Promoverende ploegen : Valencia CF, UD Almeria en nog een te bepalen club.

Beker & Supercup
Door vorig seizoen verliezend bekerfinalist te zijn, kregen we een plekje in de halve finale van de supercup in Januari. We namen het op tegen uiteindelijke winnaar FC Barcelona: 3-1 verlies.
In de beker wilde we net als vorig seizoen weer verrassen. In de laatste 32 moesten we uit naar Valencia CF, de verrassende degradant van seizoen 1. Het werd een gemakkelijke 1-4 overwinning. De ronde erop kwam FC Barcelona op bezoek. Na een geweldige comeback (0-2 achter na 55 min), wonnen we met 3-2. De kwartfinale werd bereikt. Een ronde waarin de traditionele top-3 en clubs als Sevilla, Real Betis en Sociedad niet eens voor waren geplaatst. De tegenstander hier was tweede divisionist Malaga CF. Ook dit ging gemakkelijk: 1-5 winst. Voor het tweeluik in de halve finale werden we gekoppeld aan RCD Espanyol. Het eerste duel was in Catalonië. RCDE werd met prachtig voetbal aan de kant gezet met een 0-4 overwinning. Hierdoor was de terugwedstrijd in Vigo slechts een formaliteit. Een saaie 1-0 overwinning was het gevolg. Desondanks evenaarden we de prestatie van vorig seizoen : de finale!

In het Wande Metropolitano was Villarreal CF de tegenstander. Een mooie graadmeter, aangezien het ook een concurrent is in de competitie. Door goals van Iago Aspas en Larsen mochten we nu wél de beker omhoog tillen! Copa del rey winnaar 2024!!!

UEFA Europa League
Op vrijdag 25 augustus 2023 werd de loting verricht in Zurich. Celta de Vigo werd gekoppeld aan FC Porto, FCSB en PAOK Saloniki. Een redelijk lastige loting waarin wij op voorhand met PAOK moesten strijden om plek 2.
Het europese seizoen begon thuis tegen FC Porto. De Portugesen waren dit duel duidelijk beter en wonnen met 2-3. Twee weken later vlogen we naar Boekarest, waar FCSB de tegenstander was. Ditmaal viel het kwartje de goede kant op, het gevolg was een 2-3 overwinning. Speeldag 3 en 4 moesten we tegen PAOK. In Griekenland verspeelde we in de slotfase een 1-2 voorsprong en speelden we dus met 2-2 gelijk. In Vigo was het spannend, maar wonnen we met 3-2. In de 5e speelronde moesten we uit naar Porto. Een cruciale wedstrijd in strijd om plek 1. We wonnen verrassend genoeg met 3-4. Doordat we een doelpunt uit meer hebben gescoord dan zij, namen wij plek 1 over. De allesbepalende speelronde 6. Bij winst werden wij 1e en vermeden we de tussenronde. En we wonnen ook, FCSB werd in eigenhuis met 2-1 verslagen. Porto won uit bij PAOK, waardoor niet de Grieken naar de Conference League gingen, maar de Roemenen.
Eindstand:
1 - Celta de Vigo / 13
2 - FC Porto / 13
3 - FCSB / 3
4 - PAOK / 3

We vermeden dus de voorronde en kwamen meteen in de laatste 16 terecht. We lootte gunstig, een tweeluik met FC Kopenhagen. Het heenduel was in het winterse Denemarken. We wonnen met maar liefst 0-6. In Vigo kwam het B- elftal opdraven en die maakten het tot 2-2. De kwartfinale was bereikt en hier was Olympique de Marseille de tegenstander. Het tweeluik begon in Vigo, waarin wij het de eerste helft zeer lastig hadden en we van geluk mochten spreken dat we met een 0-1 achterstand konden rusten. De tweede helft begonnen we fel en zette we de 0-1 achterstand om in een 2-1 voorsprong. Een onverwachts doelpunt van OM in de slotfase, betekende een 2-2 eindstand. Een week later stonden beide teams klaar om in een kolkend stadion Velodrome een vervolg te geven aan dit tweeluik. Iago Aspas scoorde de 0-1, waarna OM in de eerste helft nog terugkwam tot 1-1. Vlak voor rust incasseerde Celta de Vigo een domper doordat Aidoo een onterechte rode kaart kreeg. Larsen ging in de rust er van af en verdediger Frias verving hem. Vlak na rust scoorde Iago Aspas de 1-2, waardoor OM móést komen. Dat gebeurde vrijwel niet, totdat zij in minuut 78 een onverwachtse 2-2 scoorde. Vlak voor de 2-2 was de moegestreden Iago Aspas vervangen door Solari. De kleine Argentijn zorgde mede door zijn snelheid voor een ontploffing in het uitvak. Hij scoorde namelijk de 2-3 in de 86e minuut. Hierna kwamen de Spanjaarden niet meer in gevaar en plaatste het zich voor de halve finale van de EL!

Celta werd in deze ronde gekoppeld aan het grote, Engelse Liverpool FC. Een zeer pittige tegenstander. Het heenduel was op Anfield. Ondanks dat zij weinig creeërden was Celta vrij kansloos. Een 1-0 na 89 minuten was een prima uitslag, helaas voor de Spanjaarden scoorde Oussmane Dembele de 2-0 met een wervelende actie. Het terugduel in Vigo was dus een lastige opgave, maar het was ook zeker niet onmogelijk. Het werd een duel voor in de boeken. Celta was vrijwel de hele wedstrijd de bovenliggende partij en won met 3-0! Wat een prestatie, de finale werd bereikt!
De andere halve finale ging tussen West Ham United en Real Madrid. De Madrilenen wonnen in twee duels van de Londenaren.
De EL finale werd dus een herhaling van de Copa del Rey finale in 2023. Een ultieme revanche kans voor de mannen uit Vigo.
Het Groupama Stadium te Lyon was de gastheer. Celta de Vigo begon spectaculair met 2 goals van Iago Aspas na 14 minuten, 0-2!
De mannen uit Madrid hadden de hele eerste helft niks te vertellen. Kane schoot in de 55e min een mooie vrije trap binnen en daarmee de aansluitingstreffer voor de Madrilenen. Je zou zeggen dat Real Madrid nu zou aanzetten. Buiten hier en daar wat kansjes, kwamen de blauw-witten niet in de problemen. Sterker nog, in de blessure tijd maakte Larsen de 1-3 met een prachtige halve omhaal.
CELTA DE VIGO WINT DE EUROPA LEAGUE 2024

Individuele prestaties (La Liga, Copa del Rey en UEL)
Goals:
38 - Larsen
37 - Iago Aspas
20 - Ojeda
15 - Cervi
12 - Suarez
10 - Tapia
7 - Sousa
5 of lager - Solari, Sarr , Balanta , Nunez , Aidoo, Beltran en Frias

Assists
22 - Iago Aspas
16 - Cervi en Larsen
15 - Ojeda
14 - Beltran en Tapia
8 - Solari en Suarez
7 - Pedersen
5 of lager - de la Torre , Sousa, Galan, Aidoo, Sarr, Balanta, Nunez , Mingueza en Frias.

Conclusie seizoen 2 & vooruitblik seizoen 3
Wat een seizoen was dit. Europa League winnaar, bekerwinnaar en een knappe 4e plek in de La Liga. Dit alles is bereikt door goed beleid en goede prestaties uiteraard. Wat is nou onze kracht? Dat is de fitheid (loopvermogen), de tactiek en het doen als team. Vechten voor elkaar, alles voor de club.
Pedersen, Rossi en Nunez waren vrij dure aankopen, maar hebben het meer dan waargemaakt. Pedersen had het de eerste maanden écht lastig, maar heeft zich uitstekend teruggeknokt en schitterd met zijn tackles, snelheid en zelfs met assists. En dan de Argentijn Rossi, wat een ge wel dige keeper is dat. Echt een topaankoop en hij redt ons vaak zat. Nunez is betrouwbaar en doet het prima.

In seizoen 3 zullen we moeten doorselecteren en verbreden. Aspas wordt 37 en kan niet meer 3 duels spelen, er moet uberhaupt meer gerouleerd worden komend seizoen. Sarr gaat in januari terug naar de Spurs en Cervi en Galan zijn ook niet de jongste meer. Het wordt een zwaarder seizoen waarin we weer moeten meedoen met de bovenste plekken (structureel). We weten dat we het kunnen en we hebben ook die ambitie, maar 1 ding is zeker: we zijn niet de enige.

Ik zie jullie bij het volgende verslag, tips en opmerkingen zijn altijd welkom.

Vamos Vigo!

1 like

Dank je @Spoon0612!

Het moet wel gezegd hebben dat ik toch twijfelde omtrent de overgang, daar de Serie A wat van z’n glorie verloren heeft (dé jaren ‘90 & het begin van het van millennium!), de aanwezigheid van de niet-gelicenseerde teams maar …

Inter, heb ik altijd ‘n boon voor gehad (door spelers zoals Crespo, Almeyda, Materazzi, Recoba, Toldo, …), de aanwezigheid van de officiële broadcast, wat het realistischer maakt én vooral de terugkeer van de Serie B (want anders was het maar triest naar competitie & beker) overtuigde me!

Ik heb het nog niet zo in detail bekeken, maar het team speelt in ‘n 3-5-2-formatie, met ondermeer Handanovic in doel, maar geen Bastoni, wel Dumfries op het middenveld, Dzeko krijgt blijkbaar de voorkeur op Lukaku …

Het team staat op ‘n derde plaats met (voor mij) ‘n behoorlijk te overbruggen kloof om nog mee te strijden voor de titel, een prioriteit voor het bestuur. Europees voetbal in de UCL. De Coppa Italia moet nog beginnen, halverwege januari staat ook de Supercoppa tegen Milan op het programma!

Ben alvast enthousiast om als Cholo succesvol te zijn!

Enhorabuena, Celta! :clap:t3:

Wat een geweldig seizoen! Wordt niet evident om nog te verbeteren, maar zoals je zelf aan gaf: het doorselecteren zal de prioriteit zijn, al hoop ik dat Aspas, clublegende, toch nog van dienst kan zijn en met ‘n nieuwe trofee eventueel kan z’n loopbaan beëindigen!

Hopelijk kan je ook verder groeien in LaLiga & wat stunten in de UCL! :ok_hand:t3:

1 like

Real Betis
Ik merk toch dat, als het aankomt op aankopen en speelstijlen, de LaLiga mij het meest ligt. Nadat ik in FIFA 22 binnen vijf seizoenen de Europa League wist te winnen met Málaga CF, is het dus niet gek dat ik in mijn eerste serieuze carrière (FUT wordt alweer een beetje saai, haha) ik voor een Spaanse ploeg heb gekozen. Real Betis is de club waar ik aan de slag ben gegaan en die ik binnen een paar seizoenen naar de Champions League winst wil leiden.

Bij het introduceren van de selectie kwam ik snel tot de conclusie; de kern staat. Met Nabil Fekir, Sergio Canales, Borja Iglesias en Guido Rodríguez kent de selectie redelijk wat sterkhouders. Ook defensief zijn de posities voor nu prima. Het is vooral de bank en de breedte die te wensen overliet. Het doel van seizoen 1 is daarom ook om de selectie wat breder te maken, zodat er bij blessures of schorsingen geen problemen ontstaan.

Transfers
Allereerst vertrok een ervaren kracht op het middenveld. Ik zag geen heil meer in de dertigjarige William Carvalho. Drukte met zijn salaris aardig op de begroting en laten we eerlijk zijn, 41 voor versnelling en sprintsnelheid is gewoon niet goed genoeg. Na lang onderhandelen tekende hij bij Juventus en werd er bij ons ruim 25 miljoen euro bijgeschreven. Voor net iets minder werd daar bij Ajax zijn vervanger Edson Álvarez gehaald. Mexicaanse verdedigende middenvelder, die voornamelijk gebruikt wordt in topwedstrijden zoals tegen Real Madrid en Barcelona voor extra defensieve zekerheid.

Vervolgens werd er gezocht naar een ‘nummer 8’ die kan rouleren met Álvarez voor de positie naast Guido Rodríguez, voor wedstrijden waar Real Betis de favoriet is en dus wat aanvallender kan spelen. We kwamen uit bij Dani Ceballos, die achter Luka Modric, Toni Kroos, Federico Valverde, Eduardo Camavinga, Aurélien Tchouaméni én de aangekochte Leon Goretzka en Mateo Kovacic, de achtste keus was bij het grote Madrid. Ceballos kon dus heel goedkoop overgenomen worden.

Ook Aitor Ruibal liet het Spaanse voetbal achter zich en vertrok naar Leicester City. Hierdoor waren de enige opties achter Sergio Canales en Juanmi de 41-jarige Joaquin en Rodri, die ik nog niet goed genoeg acht. Er werd zodoende nog een speler gezocht die op beide flanken zou kunnen opereren Zo kwam ik uit bij Alexis Vega, die zich door middel van een vrije transfer en een goed gesprek met mede internationals Álvarez en Guardado, bij onze club voegde.

Selectie
Dit alles maakt het tot een volgende selectie:

DM: Rui Silva (81/28), Claudio Bravo (77/39)
RA: Youssouf Sabaly (77/29), Martín Montoya (74/31)
RCV: Edgar (78/25), Victor Ruiz (75/33), Vladko Jovanovic (68/17)
LCV: Luiz Felipe (80/25), Germán Pezzella (76/31), Luis Medina (70/16)
LA: Álex Moreno (80/29), Juan Miranda (76/22)
RVM: Guido Rodríguez (82/27), Andrés Guardado (75/36), Paul Akouokou (72/24)
LVM: Edson Álvarez (80/25), Dani Ceballos (78/26), Victor Camarasa (71/28)
RM: Sergio Canales (84/31), Joaquin (79/41), Rodri (75/22)
LM: Juanmi (79/29), Alexis Vega (78/24), Luiz Henrique (72/21)
CAM: Nabil Fekir (85/29)
SP: Borja Iglesias (82/29), Willian José (78/30), Loren (72/28)

Verder zijn er nog wat 60-70 rated spelers uitgeleend en mogen ook Camarasa, Luis Henrique en Loren uitkijken naar een nieuwe werkgever.

Ik ben op zoek naar een tweede doelman, aangezien Claudio Bravo zijn contract niet wilde verlengen. Hij zal naar Estudiantes vertrekken in januari en ook Victor Ruiz wilde graag weg en zal naar Celta Vigo gaan.

Verder twijfel ik of ik van Canales een ‘8’ zal maken en dan een nieuwe rechtsbuiten kan halen, of dat ik een nieuwe backup haal voor een van het blok, aangezien de enige verdedigende backup Guardado is en die al begint af te takelen. Hulp is welkom :slight_smile:

1 like

Ik ben ook bezig met real Betis , bij mij heb ik Canales op 10 en speelt Rodri als rechtmid , Juanmi op linksmid en doordat fekir een zware blessure opliep in het begin van het seizoen haalde ik in de winter Aouar van Lyon .

Voor volgend seizoen heb ik Timo Horn transfervrij gehaald van FC Köln als back up maar daarachter nog Martin

1 like

Prachtige club is Real Betis! Alvarez is in mijn ogen niet realistisch, aangezien hij in de belangstelling van Chelsea stond afgelopen zomer. Desondanks ga ik je zeker volgen!

1 like

Leuke aankopen. Alvarez is wel wat erg hoog gegrepen al verraste Betis in het verleden ook met Fekir.

1 like

Met alle respect voor Edson Álvarez, maar een overstap naar Real Betis als opvolger van William Carvalho zou eigenlijk goed passen bij zijn carrière. Dat is een club van zijn niveau, in plaats van dat hij in Londen op de bank zou belanden. Moet overigens ook zeggen dat het vergelijken van Nabil Fékir met Edson Álvarez bijna als belediging gezien kan worden. @Jesse, echt een leuke carrière! Wat heb je trouwens met de 16-jarige Dani Pérez gedaan? Dat schijnt een talent te zijn die dezelfde potentie wordt toegedicht als Dani Ceballos en Fabián Ruiz.

1 like

Ik ben zelf al een tijdje geleden met Betis gestart, maar ben door andere carrières nog maar in december. Aankopen heb ik nog niet gedaan, maar ik focus wel op andere posities dan jij. Bij mij is een rechtsback prioriteit, omdat ik Sabaly én Montaya tekort vind komen. Verder doen zowel Guardado als Carvalho het erg goed bij mij, en komt Rodriguez er alleen in tegen toppers. Carvalho is voetballend verrassend sterk, vind ik.
Ceballos staat ook op mijn lijstje, maar heeft die nog voldoende potentie? En krijgt Henrique geen kansen?

1 like

Ik heb voor het nieuwe seizoen Sergio Roberto transfervrij gehaald en heb Montoya verkocht , Roberto is nu 1e keus

Blijft een onderschatte speler, die Sergi Roberto. Heb inmiddels zijn contract nogmaals verlengd in mijn carrière met Barcelona, ondanks dat hij moet gaan concurreren met Pedro Porro en Arnau Martínez.

Ajax naar Betis is toch wel een kleine stap omlaag? Al is het alleen maar al omdat Betis geen Champions League club is.

@Bart Roberto bij Betis lijkt me een goede zet. Die halen zoiezo graag spelers op uit Catalonië.