FIFA19 - Jeugdopleiding

Misschien leuk om hier straks talentjes te delen.

Ook ervaringen en tips natuurlijk welkom.

Het valt mij op dat alle Nederlandse spelers die ik scout donker van huidskleur zijn… hebben jullie dit ook? Bij andere landen die ik heb gescout, klopt het uiterlijk wel.

Dat heb ik ook inderdaad. Bij andere landen is d’r ook een best donker gehalte (heb verder Frankrijk en Engeland).

Ook ik heb dit gemerkt heb momenteel 2scouts in engeland en schotland en zitten ook veel donkere spelers tussen.

In Zuid-Afrika kwam ik alleen maar blanken tegen, maar wel met typisch Afrikaanse namen. Het is net alsof ze het uiterlijk van Nederland en Zuid-Afrika hebben omgewisseld.

Ik was eigenlijk benieuwd naar welk potentieel een jeugdspeler volgens jullie minimaal moet hebben om in aanmerking te komen voor een contract. Ikzelf doe dit alleen bij een potentieel van 85+, omdat anders mijn hele selectie vol jeugdspelers komt te zitten.

Persoonlijk kijk ik bij wat voor club ik zit bijvoorbeeld nu bij Betis contracteer ik enkel de spelers die een potentieel hebben van 80/82+ en ik kijk naar de waarde van de speler die moet minimaal 200duizend zijn.
Bij een echte topclub zou ik idd minimaal 85 als potentieel hanteren of misschien zelfs hoger.

Ik scout ze eigenlijk alleen als ze volgens het scoutrapport een bovenwaarde hebben van minstens 90. Zodra ze dan in mijn opleiding zitten dan wacht ik tot hun potentierange flink verkleind is en eigenlijk alleen de spelers die rond de 90 potentie zitten krijgen uiteindelijk een contract indien ze ook een algemeen hebben van rond de 65 of hoger. Verder laat ik ze eigenlijk altijd zo lang mogelijk in de jeugdopleiding zitten en geef ik pas een contract zodra ze dreigen weg te gaan.

1 like

Zo doe ik het ook. Richt mezelf ook niet vol op de uitdaging die het bestuur mij geeft. Sommige talenten stagneren wat in de groei en ik hoef niet in drie seizoenen tijd alleen maar jeugdspelers te hebben, ze moeten wel echt iets toe voegen.