Fortuna Köln | Canadees succes in Duitsland?

Goedenavond allemaal,

Voordat ik jullie verder meeneem in mijn carrière met Fortuna Köln (verder FK genoemd), heb ik een kleine mededeling. Ja, ik heb vals gespeeld. Ik heb voorafgaand aan mijn carrière een 3-tal spelers bij FK gezet. Dit zijn mijn enige aankopen in de eerste transferzomer. Maar niet alleen bij FK heb ik spelers veranderd… Ik kan er namelijk niet tegen dat er zo weinig getransfereerd wordt. Daarom heb ik - in een aanval van perfectionisme - een (zeer) groot aantal spelers van club verwisseld. Serieus, had even geen leven…

Zo speelt bijv. Rabiot bij Bayern, Guidetti bij Schalke, Gundogan bij AC Milan, Lacazette bij Roma en spelen De Ligt en Frenkie bij Barca. Aangezien ik over - hopelijk - 2 jaar Bundesliga speel, zijn we een tijd verder en zullen er een hoop mutaties hebben plaatsgevonden. Ik vind ‘realistisch’ en leuk, dus daarom doe ik dit. Dat gezegd hebbende; laten we beginnen.

Carrière met Fortuna Köln. Moeilijkheidsgraad: Ultiem (met aangepaste sliders, om het spel realistischer te maken)

Begin juli 2018 maakt FK haar nieuwe trainer bekend: de Canadees Julien Sperinovíc. Sperinovic, bijnaam: ‘witte’, komt over van de Vancouver Whitecaps en moet de supporters in het Südstadion (Stadion Europa in Fifa 19, ook door mij gekozen) laten opleven. Zijn speelstijl, 4-3-3 met de 3 aanvallers heel dicht op elkaar gepositioneerd, wordt gekenmerkt door snelle uitbraken, afgewisseld met fases van hoge druk op de tegenstander. Witte, die bekend staat om te spelen met een kleine, vaste kern aan spelers, krijgt de taak om FK te laten promoveren middels gezond financieel beleid en een focus op de jeugd.

In het oefentoernooi maakt hij met FK indruk; de European Shield wordt gewonnen ten koste van Wolfsberg (1-0). Midden in dit toernooi maakt FK haar tweede aankoop van het prille seizoen bekend: de Canadese aanvaller Jonathan David wordt, op aanraden van landgenoot Sperinovíc, overgenomen van Ottawa Gloucester Hornets*. Spits en aanvoerder Moritz Hartmann raakt kort na de komst van David ernstig geblesseerd (3 maanden), waardoor de jonge Canadees samen met Benjamin Pintol concurreert voor de positie van spits. 4de spits Maurice Exslager verliest de concurrentiestrijd en verlaat FK. Hij gaat aan de slag in de Zwitserse competitie, terwijl middenvelder Okan Kurt, ondanks meerdere basisplaatsen in de voorbereiding, zijn carrière voortzet bij Shanghai SIPG in China. Voorafgaand aan de komst van Sperinovíc wist FK de jonge Noorse middenvelder Hugo Vetlesen transfervrij aan zich te binden. Hij zal zich rustig moeten ontwikkelen en wachten op zijn kansen, net als de getalenteerde middenvelder Ali Ceylan.

De start van de competitie verloopt prima. Uit de eerste 5 competitiewedstrijden worden 12 punten gehaald, met een beauty van middenvelder Robin Scheu in de openingswedstrijd tegen Münster (1-0). Reserve aanvoerder Hamdi Dahmani is in vorm en scoort in de eerste 5 wedstrijden 3 keer, terwijl linkeraanvaller Kwame Yeboah met zijn snelheid voor veel gevaar zorgt. Achterin zorgen verdedigende middenvelder Nico Brandenburger en centrale verdedigers Boné Uaferro en Steven Ruprecht voor stabiliteit.

Waar het in de competitie dus goed gaat, loopt het in de beker anders. FK wordt in de eerste ronde na strafschoppen uitgeschakeld door competitiegenoot Braunschweig.

Onderstaand de opstelling van de eerste weken. De volgende post gaat verder met het eind van de transfermarkt en het verdere verloop van de eerste seizoenshelft.
(FK stond er niet tussen; let niet op het logo in de opstelling).

  • Ik weet dat Jonathan David op 1-6-2018 bij AA Gent speelde. In mijn carrière komt hij over van de club waar hij speelde voordat hij naar AA Gent ging: Ottawa Gloucester Hornets.

FK%201ste%20opstelling

Ik snap dat je een paar spelers hebt toegevoegd van te vore, maar ik vind het wel meevallen dat er weinig transfers plaats vinden bij andere clubs.
Denk dat dit wel een interessante carriere kan gaan worden.
Zo te zien doe je het prima in de competitie alleen jammer van de beker.
Ik ken het team verder niet dus laat me graag verrassen.
Succes met je carriere!

Verrassende clubkeuze! Ik vind hem zelf alleen eigenlijk meer iets voor bij het Realistische Carrière gedeelte in plaats van een story. Je geeft meer een soort samenvatting van je carrière in plaats van dat je er echt een verhaal met nieuwsartikelen en dergelijke van maakt. Leuke realistische transfers heb je ook gedaan trouwens bij andere clubs!