Het FIFA 19 Story topic

Wat zijn jullie ideeën voor een aankomende novelle? Ik neig heel erg uit naar een nieuwe Liverpool novelle met FIFA 19 maar ben er nog niet echt zeker van. Een avontuur met 1860 München spreekt mij ook wel aan :slight_smile:

Ik ga sowieso een seizoen met Parma doen.
Waren failliet en zijn 3x achter elkaar gepromoveerd. Daarbij hebben ze 3 geweldige shirts (vooral 3de tenue).
Ik vind het altijd leuk om met een kleinere club in een competitie te beginnen in de hoop linkerrijtje/ EL te halen en daarna proberen top 4 te halen in het tweede seizoen.

Als je echt een topclub wilt is Liverpool inderdaad erg leuk. Geweldige aanval die ook nog relatief jong zijn.
Ik vind valencia ook een leuke ploeg altijd voor de spaanse competitie.

Parma is een schitterend verhaal inderdaad. Ga je er ook een novelle me starten of alleen een carrière?

Alleen een carriere. Vaak speel ik fut/carriere 50/50. Daar vermaak ik mij goed mee.

Ik neig zelf naar een story in Duitsland aangezien ik daar de afgelopen jaren maar weinig carrières gehad heb. Ook Italië en Spanje overweeg ik nog, maar ik zie daar minder opties als in de Bundesliga.

Spanje heeft wel ontzettend veel nieuwe stadions. Helaas ontbreekt Camp Nou…

1860 München wil ik ook doen in mijn tweede career mode. Heb ook gedacht aan Paris FC, leuke tegenpool voor het grote PSG op termijn.

Paris FC is wel leuk idee! Alleen de franse ligue trekt mij niet zo, maar dit idee vind ik wel goed. Miss ga ik dat ook wel doen

1 like

Hoewel het misschien meer een vraag is voor het ‘club gezocht’ topic stel ik mijn vraag toch hier omdat het wel specifiek over mijn story gaat.

Ik wil namelijk ook in FIFA 19 weer met een story beginnen maar ben er nog steeds niet uit met welk team. Wat ik zeker weet is dat ik in Duitsland, Spanje of Italië wil starten waarbij de eerste mijn voorkeur geniet. De teams die ik tot nu toe in mijn hoofd heb zijn:

Bayern München: Op het eerste oog geen hele grote uitdaging, maar met de alsmaar ouder wordende selectie en het grootte doel om de Champions League (meerdere keren) binnen te halen licht hier toch nog wel een redelijke uitdaging.

1899 Hoffenheim: Mooie club en presteert de laatste jaren goed in Duitsland en ze spelen dit jaar zelfs Champions League. Het doel is dan natuurlijk om deze lijn door te trekken op de eigenzinnige manier die deze club toch wel een beetje heeft.

RB Leipzig: De door vele gehate club die ik persoonlijk toch bewonder. Hoewel ze vaak wordt verweten een enorme koopclub te zijn, wordt er ontzettend veel geïnvesteerd in de jeugd en zijn ze razendsnel richting de top van de Bundesliga gegaan. Met dit beleid doorgaan en de grootste club van Duitsland worden zal hierbij de uitgangspositie zijn.

Inter Milan: Nu ze na jaren weer terug zijn in de Champions League en er in mijn ogen sterk in gekocht is, moet Inter weer mee gaan doen voor het kampioenschap. Het probleem wat ik bij Inter heb is dat ik eerder een gewone carrière mee zou starten als dat ik er een story mee begin.

Valencia: Voor mij de enige ploeg uit Spanje waarmee ik een story zou kunnen starten. De top vier bereiken zal niet de lastigste opgave zijn, maar op termijn moet er meer inzitten voor zo’n mooie club als Valencia en dat eruit halen en dus Barcelona en de ploegen uit Madrid verslaan is de uitdaging.

Als ik het nu moet zeggen neig ik vooral naar Bayern München en Hoffenheim al twijfel ik nog teveel om definitief een keuze te maken. Nu is mijn vraag niet alleen wat jullie de beste ploeg lijkt, maar ook welk team jullie interessant lijkt om een story over te lezen. Mocht iemand een andere suggestie hebben kan ik dat ook overwegen, ik twijfel toch nog niet genoeg. :wink:

Ik zou zelf kiezen voor Bayern, Leipzig of Valencia.

Bij Bayern ben ik heel benieuwd wat je gaat doen om inderdaad de oudere jongens te vervangen. Zeker wanneer je in seizoen 3 zit gaan er heel veel spelers weg zijn of moeten worden vervangen. Wat doe je met de transferpolitiek?

Op dit moment geven die niet meer dan 40-50 miljoen uit voor een speler en op FIFA zal dit heel moeilijk zijn om vol te houden.

Leipzig, inderdaad door vele gehaat maar ik heb ze wel graag doordat ze inderdaad met een jonge ploeg spelen en toch veel talent hebben rondlopen. Bayern maar eerst vooral Dortmund voorbij streven lijkt me het doel.

Valencia is dan weer voor mij de leukste in het rijtje. De geschiedenis en naam in het voetbal dat ze met zich meebrengen geeft mij de doorslag om hen als favoriet te bestempelen. Van hen zou ik graag een story lezen. Heb van je story met Rodgers ook genoten. Zelf ga ik er een carrière met beginnen en dan is het leuk om te zien welke spelers jij binnenhaalt en welke manier van spelen jij hanteert.

Inter is ook een leuke club maar de competitie interesseert me dan weer net iets minder. Al hebben ze wel een fijn ploegje samengesteld en hebben ze ook een rijke geschiedenis.

Hoffenheim is een fijne ploeg voor carrière maar interesseert me minder om er een story van te lezen.

1 like

Denk dat je afgelopen jaar wel bewezen hebt dat je een mooi verhaal neer kan zetten. Ik vind Celtic geen hele interessante club (Schotse voetbal in het algemeen spreekt me niet echt aan) maar toch heb ik je verhaal met veel plezier gelezen. Denk dat je vooral voor jezelf de keuze moet maken wat je leuk lijkt. Met Bayern zou je een absolute titelkandidaat hebben, Leipzig en Inter hebben de potentie om na 1 of 2 seizoenen om de titel mee te doen en Hoffenheim zou je denk ik wat langer de tijd moeten geven om een topclub te worden. Met SAP (software producent met een omzet van 25 miljard) als belangrijke geldschieter zou je door kunnen stoten naar de Duitse top, de trainer vertrekt na dit seizoen volgens mij wel naar Leipzig al zou je dit in je verhaal anders kunnen laten lopen.

Hoewel ik AC Milan een warm hart toe draag kan je met Inter denk ik ook wel wat leuks neerzetten. Met Icardi, Skriniar, Perisic en Handanovic hadden ze al een mooie kern en met De Vrij, Keita Balde, Lautaro Martinez, Naingolan en Kwado Asamoah hebben ze zich ook meer dan uitstekend versterkt. Met Zanetti als clubicoon in het bestuur en Spalleti als trainer kan je wel wat leuks neerzetten, al zou je er ook altijd nog voor kunnen kiezen om Diego Simeone (werd al meerdere malen gelinkt aan het trainerschap in Milaan) terug naar het Giuseppe Meazza te halen.

Valencia spreekt mij zelf ook wel aan, vooral doordat La Liga met veel stadions vertegenwoordigd is. Ken de trainer echter niet zo goed en vind dat toch altijd wel belangrijk in het verhaal. Wel een prima selectie met enkele grote (Spaanse) talenten, hopelijk veel gamefaces wat het in mijn ogen ook leuker maakt.

1 like

Ik zou dan persoonlijk voor RB Leipzig gaan. Met die club kun je leuke kanten op in je verhaal en denk dat je een story daarmee wel boeiend kan houden.

1 like

Ik zou zelf voor Hoffenheim of Inter gaan.

In Duitsland is Bayern München een toffe club voor een career mode maar een story kan je er niet echt boeiend mee maken imo. RB Leipzig is ook een vrij obvious choice, ze hebben het geld en het talent al in huis, misschien tof om er Europa mee te bestormen maar zit te weinig uitdaging aan denk ik. Dan blijft Hoffenheim over. Middenmotor in Duitsland, nu nog naar de top en dan Europa veroveren. Ook geen club die veel mensen snel zouden kiezen, dus alleen maar positieve factoren naar mijn mening.

Inter lijkt me leuk om te lezen, vooral om de redenen die hierboven al genoemd zijn. Hebben zich goed versterkt dus interessant of ze (samen met stadsgenoot AC) Juventus van de troon kunnen stoten.

1 like

@Ryanajax
Ik ben het echt voor 100% eens met @FRFC. Hoffenheim of Inter lijken mij het leukste.
Topclubs als Bayern hebben niet mijn voorkeur omdat er weinig groei te realiseren is. Leipzig is al jong en talentvol dus je kunt het team dat er staat gewoon 4 jaar doorontwikkelen en dan worden ze al bijzonder goed.

Hoffenheim daarentegen hebben een bijzonder goed seizoen achter de rug en dat wordt nog lastig te evenaren, helemaal met het drukke speelschema nu ze ook CL spelen.

Inter lijkt mij ook tof omdat er nu wel een mooie selectie is gecreëerd, maar zoals gebruikelijk in Italie er ook veel oudere namen en huurspelers tussen zitten. Je zult dus je selectie goed moeten door selecteren om de strijd om de titel echt te kunnen voeren. Ik zou er naar uit kijken als voor hoffenheim of inter wordt gekozen!

2 likes

Bedankt voor jullie reacties!

Opzicht begrijp ik goed wat iedereen bedoeld en heeft iedereen natuurlijk een andere voorkeur. Momenteel zijn Valencia en RB Leipzig wat gezakt en Inter juist wat interessanter geworden. Dit komt door het feit door het feit dat de weg naar de top daarmee wat korter is als bij bijvoorbeeld Hoffenheim. Omdat ik eerder story’s met Crystal Palace, Celtic en kortstondig Liverpool heb gehad, weet ik dat het voor mij vrij lastig is om mijn een relatief kleiner ploeg uit te groeien tot een topclub. In een gewone carrière gaat dit iets makkelijker omdat je dan is een sneller tempo seizoenen kunt spelen terwijl je met een story toch een stuk minder snel gaat.

Bayern München is toch nog steeds altijd één van mijn favorieten. Hoewel ze natuurlijk al een topclub zijn is de uitdaging qua prijzen pakken wat minder groot, maar ik denk ook juist dat de uitdaging zal liggen op het door selecteren van de selectie terwijl er constant gepresteerd moet worden. Bij bijvoorbeeld Barcelona is de generatie van Messi grotendeels verdwenen en de vervangers zijn in mijn ogen (nog) geen top aankopen, wat duidelijk maakt hoe lastig het kan zijn. Het geeft natuurlijk ook veel ruimte om aankopen te doen en daarin verassing te creëren. In eerste instantie was ik ook enkel aan het twijfelen tussen Bayern en Dortmund, maar door het aankopen van Witsel en Alcácer viel Dortmund heel snel af en ben ik nog naar andere opties gaan kijken.

Inter is wel iets gestegen op mijn lijstje, maar waar ik mij aan stoor is toch de vele nationaliteiten. Zoals @db1512 mooi op noemt is er een redelijke vaste kern en is er sterk ingekocht, echter is van al deze spelers er geen enkele Italiaans en omdat alleen Italiaanse spelers inkopen niet realistisch is en niet in het beleid past is dat wel een minpunt.

Ik ben er voorlopig dus nog niet helemaal uit, maar door jullie reacties ben ik sommige mogelijkheden wel van een andere kant gaan bekijken waardoor ik er binnenkort vast uitkom.

Mooi. Dan hebben alle reacties in ieder geval geholpen en gaan wij afwachten wat het uiteindelijk gaat worden!

@Ryanajax, is Schalke 04 geen idee? Geweldige fans, Veltins Arena in de game, genoeg concurrentie en de laatste jaren veel eigen jeugd (Goretzka, Meyer, Neuer, etc.). Misschien kun je wat doen met de jeugd, een vooral Duitse basis neerzetten en voor plek twee gaan de eerste paar seizoenen. Als je team goed staat kun je het Bayern erg lastig maken! Er is echt genoeg te doen met deze mooie club! :smiley:

1 like

Ik zit te denken aan een Novelle met Borussia Dortmund, Liverpool, of Real Madrid. Nog echt geen idee welk team het gaat worden, bij elk team heb ik een bepaald verhaal in gedachten.

Verder ben ik benieuwd of er ook mensen zijn die een keer een novelle gaan maken waarin het niet goed draait. Heb er ooit een met Sparta gehad op FV van 276 stukken. Hield dat toch wel lang vol omdat ik het niveau had aangepast naar wereldklasse, destijds na de winterstop in het niveau van het spel gegroeid en een lange novelle gehad.

Schalke is zeker in mijn gedachte op gekomen, maar heb de optie om er een story mee te starten wel snel laten varen. In principe is het natuurlijk een prachtige club voor een story en een mooie club in het algemeen uiteraard. Eén van de redenen dat ik ze van mijn lijstje geschrapt heb, is het feit dat de afgelopen jaren de sterkhouders gewoon de deur uitwandelende wat erg zonde is. Daarnaast had ik ook te weinig ideeën waar heen te gaan met het verhaal.

@Jochem Van de drie teams die je noemt is Dortmund de grootste uitdaging omdat die de laatste seizoenen meer achterwaarts dan voorwaarts aan het gaan zijn in mijn ogen. Bij Liverpool zijn de zaken op dit moment goed geregeld en kun je voortborduren op de huidige selectie en weer prijzen gaan pakken. Met Real Madrid kun je veel kanten op na het vertrek van Zidane en Ronaldo dus daar valt ook wel iets voor te zeggen. Al met al een lastige keus natuurlijk

1 like

Denk dat de uitdaging bij Dortmund groter is. Heeeeerlijke jonge spelers natuurlijk, bijvoorbeeld een Sancho. Van genoten gister. Goede aankopen gedaan, geweldige uitdaging om Gomez en Isak in het team te laten draaien! Liverpool heeft ook veel jong talent maar is als team al veel verder. Anderzijds is de BPL altijd uitdagend door de vele grote en goede clubs.