Ik kreeg een transfermarkt ban van EA voor iets dat ik niet heb gedaan

Beste mensen

Ik wil even mijn verhaal kwijt dus sorry voor het gezeur.

Mijn verhaal gaat dus als volgt:

Afgelopen weekend was ik FUT aan het spelen en in combinatie met FUT gebruik ik altijd de website/app FUTBIN. Iedereen die bekend is met Ultimate Team zal deze app wel kennen, je kan er info vinden over de marktwaardes van spelers, oplossingen voor SBCs en nog zoveel meer. Er was dus afgelopen weekend een speler wiens marktwaarde plots erg de hoogte in ging en de reden daarvoor wist ik dus op voorhand niet.

Wat ik dus heb gedaan is een stuk of 65 kaartjes van deze speler gekocht voor een bedrag tussen 1300 en 2200 coins. Deze kaartjes heb ik dan op zijn beurt doorverkocht voor 2500 coins per kaartje. Achteraf was het niet slim van mij om dit te doen want de marktwaarde van deze speler scheen zo drastisch gestegen te zijn omdat deze speler in het echt te overlijden is gekomen. Dit wist ik dus niet op voorhand en in principe doe ik er ook niets mee verkeerd. Echter had ik op voorhand geweten dat het ging om een speler die overleden is dan had ik zoveel spelerskaarten niet gekocht alleen uit respect. Daarvoor is het nu wel te laat helaas.

Een paar uur nadat ik een aantal van deze kaartjes had verkocht (lang niet allemaal, er staan er nog een 40-tal in mijn transferlijst maar ik kan niet meer in de transfermarkt) kreeg ik in FUT plots de melding dat mijn account permanent werd verbannen van de transfermarkt omdat ik volgens EA spelers heb geruild tussen verschillende accounts (van vrienden of vreemden). Ik heb echter NOOIT maar dan ook NOOIT spelers aan anderen doorverkocht of via websites FUT coins gekocht zoals EA vast heeft gesteld volgens hun mail.

Hierop heb ik ook de helpdesk van EA gecontacteerd en gezegd dat ik het onterecht vind dat ze mij een permanente ban geven. Ze zeggen in de mail letterlijk dat ik FUT coins heb geruild tussen verschillende accounts en dat ze vinden dat de ban terecht is ook na een tweede controle. Hier ga ik helemaal niet mee akkoord want zoals ik al zei heb ik mij nooit bezig gehouden met het maken van meerdere accounts/kopen van FUT coins van onbetrouwbare websites die bovendien veel te veel geld vragen daarvoor. Zijn er mensen die enig idee hebben wat ik nog kan proberen? FUT is zowat mijn favoriete bezigheid in deze lockdown en het heeft me veel tijd en moeite gekost om tot het team te komen dat ik nu al heb. FIFA points kopen gaat niet voor mijn account want ik heb een Belgisch account en daar geef ik ook mijn geld niet aan uit, stel je voor dat ik er nu honderden euro’s in had gepompt :sweat_smile:.

Ik zit een beetje met de handen in het haar want naar mijn gevoel heb ik niks verkeerd gedaan dat ingaat tegen hun regels. Ik ben een FIFA-speler sinds FIFA 98 maar dit heb ik nooit meegemaakt.

Dit is trouwens de mail van EA: