Imparator Manager Story | FC Barcelona

14 augustus 2020

FC Barcelona 2-8 Bayern München; Bayern vernedert zwak Barcelona in historisch

afbeelding

Bayern München heeft de halve finales van de Champions League bereikt. Der Rekordmeister liet in de kwartfinale in het Estádio Da Luz in Lissabon geen spaan heel van een kansloos Barcelona. Na de eerste helft stond er al een 1-4 voorsprong op het scorebord en uiteindelijk stopte de teller na negentig minuten op 2-8, waarmee de Catalanen de grootste Europese nederlaag ooit leden. Voor Bayern wacht bij de laatste vier nu een ontmoeting met Olympique Lyon of Manchester City. (Bron: Voetbalzone.nl)

Normaal gezien start ik nooit zo dichtbij een nieuwe editie van FIFA nog met een topclub en dan helemaal niet met FC Barcelona. De Catalanen zijn juist meestal de club die ik bij elke FIFA als eerst gebruik om aan de nieuwe gameplay en features te wennen. De vernedering aan de hand van Bayern München heeft me echter getoond hoe diep de Spaanse club gezakt is. Tot de tijd dat de nieuwe editie van het spel uitkomt zullen Bartomeu en het rest van het bestuur nog een paar onnozele transfers verrichten. Ik wil dus proberen in deze editie weer proberen de glorietijden te herbeleven met een grote schoonmaak. Ik zal het natuurlijk zo realistisch mogelijk houden.

Ik moet natuurlijk ook een niet te negeren feit aanduiden. @Joostvans duidt elke editie alle nieuwe ontwikkelingen van zijn FC Barcelona carrières aan en doet dit de afgelopen twee edities ook in de vorm van een Manager Story. Doordat ik ook met dezelfde club ben begonnen zijn er nu twee FC Barcelona manager stories op dit forum. Ik wil duidelijk maken dat het absoluut niet mijn doel is om hem na te doen, maar ik moet ook toegeven dat hij één van de voornaamste users is op dit forum die mij heeft geïnspireerd om mijn carrières realistisch te houden. De schrijfwijze van deze story zal bovendien meer lijken op die van @db1512 en @MatthiCx geweldige stories met Real Sociadeid en AC Milan respectievelijk. Sommige transfers tussen mijn en Joost’s story kunnen overeenkomen, maar ik zal geen Lucas Torreira halen :wink:

Interessant! Ben benieuwd of je de financiële problematiek bij de club ook in het verhaal kan betrekken. Barca lijkt toch wel een van de clubs die het meeste hinder onder vindt van de coronacrisis, mede vanwege de gigantische salaris huishouding. De koek lijkt een beetje op na de gigantische investeringen die gedaan zijn de afgelopen jaren, terwijl de restwaarde van veel spelers nihil is. Benieuwd wat je ervan kan maken, zal erg lastig worden het complete elftal te vernieuwen. Hoe sneu het misschien ook is, denk toch dat Setién mag vertrekken. Lijkt niet met deze ploeg overweg te kunnen.

1 like

Mooi concept. Ik zat tijdens de wedstrijd tegen Bayern München vol ongeloof te kijken. Was ik aan het dromen of was het realiteit? Helaas dat laatste, wat een afslachting. Ik kijk al uit welke wending je aan je verhaal gaat geven. Benieuwd wat je gaat doen. Sétien zal mogen opstappen volgens mij. Een volledig nieuw elftal halen lijkt geen optie. Wat ga je doen met Messi, Suárez en Piqué? Plus er is ook nog Umtiti die positief getest heeft op COVID-19. Benieuwd wie je als leidend persoon gaat nemen voor dit Barcelona.

1 like

15 augustus 2020

Zwarte zaterdag in Catalonië; Setién, Abidal en Oscar Grau ontslagen.

Barcelona ontslaat per direct Quique Setién volgens Fabrizio Romano van Sky Italia. De doorgaans goed geïnformeerde journalist meldt bovendien dat ook technisch directer Eric Abidal en Oscar Grau geslachtofferd worden door Josep Maria Bartomeu.

De zeven maanden eerder aangestelde Setién wordt met dit ontslag de tweede manager die door de Catalanen de laan uitgestuurd word in minder dan één jaar tijd. In de Spaanse media wordt er al vol op gespeculeerd over zijn opvolger. Momenteel lijken Xavi Hernández en Mauricio Pochettino de beste papieren te hebben om de nieuwe eindverantwoordelijke te worden van de 2018-19 La Liga kampioen. Voormalig Frans international wordt verrassend genoeg waarschijnlijk door een Nederlander opgevolgd te worden. Volgens Mundo Deportivo zijn Patrick Kluivert en Jordi Cruijff in beeld.

Grote veranderingen aan de gang blijkbaar. Was te verwachten dat er koppen zouden rollen en zeker dat Sétien mocht opstappen. Ik zou heel graag Xavi zien als coach, echter zouden ook Kluivert en Cruijff leuk zijn voor je story.

1 like

Bartomeu zou zelf ook wel de hand in eigen boezem mogen steken… Er lopen in elk geval voldoende mannen met een Barca verleden rond op de velden, Koeman lijkt me toch ook wel erg interessant om in Camp Nou aan de slag te zien. Lijkt mij een uitstekende people manager, al zal hij ook vers bloed nodig hebben om hier wat van te maken. Puyol lijkt me een mooie kandidaat om in het bestuur wat te gaan doen.

1 like

15 augustus 2020

Twee Nederlanders in lijst met mogelijke opvolgers Setién

Volgens de Spaanse krant Mundo Deportivo is er een lijst met mogelijke opvolgers van de onlangs ontslagen Quique Setién gelekt. Buiten eerder benoemde namen als Xavi en Gallardo staan er ook twee Nederlanders op de lijst van mogelijk nieuwe hoofdtrainers van FC Barcelona. Daarbuiten zijn er nog een aantal verrassende namen die de Catalanen overwegen volgens de Spaanse krant.

Josep Guardiola

Werkgever: Manchester City (Bayern München, FC Barcelona)
Leeftijd: 49
Erelijst: Champions League (2x), La Liga (3x), Bundesliga (3x), Manchester City (2x) meerdere kleine bekers.

Na de verrassende uitschakeling van Manchester City tegen het Franse Olympique Lyonnais in de kwartfinale van de Champions League lijkt de Spaanse oefenmeester onder druk te staan bij The Citizens. Pep Guardiola was al werkzaam bij de Catalanen tussen 2008 en 2012 en heerste over misschien wel de meest succesvolle periode uit de clubgeschiedenis. De 47-voudig international heeft bovendien al eerder zijn wens om ooit terug te keren in Catalonië uitgesproken. ‘Pep’ Guardiola lijkt echter nog niet uit Engeland te willen vertrekken en de club uit Manchester lijkt ook verder met hem te willen.

Xavier Hernández

Werkgever: Al Sadd
Leeftijd: 40
Erelijst: Qatari Cup, Qatari Super Cup

Xavi werd als kind van de club al gelinkt om Valverde op te volgen in januari, maar wees een dienstverband bij zijn voormalige werkgever af. Voorzitter Bartomeu heeft zich ook al vaker uitgesproken over dat hij hoopt op een dag Xavi aan het roer te zien en de WK-winnaar heeft bovendien in voorgaande interviews zijn plannen voor FC Barcelona aangegeven. De wisselvallige resultaten van Xavi bij de meest succesvolle club uit Qatar en de moeizame relatie tussen Bartomeu en Xavi lijkt een mogelijk dienstverband te onderscheppen.

García Pimienta

Werkgever: FC Barcelona B
Leeftijd: 46
Erelijst: UEFA Youth League

García Pimienta is momenteel officieel de tijdelijke manager bij de Catalanen. Afgelopen seizoen wist hij met het tweede team bijna te promoveren naar het tweede niveau, maar verloor 2-1 in de finale. Pimienta heeft al samengewerkt met talenten als Riqui Puig, Ansu Fati en Carles Aleña en staat goed bij de spelers van het tweede team. Als Pimienta definitief wordt benoemd zal de voormalig jeugdinternational de derde Barca B manager zijn die in de afgelopen twaalf jaar als eindverantwoordelijke benoemd werd. Ondanks dat de vorige twee een treble wisten te winnen in hun eerste seizoen lijkt het onwaarschijnlijk dat Pimienta benoemd zal worden.

Marcelo Gallardo

Werkgever: River Plate (Nacional)
Leeftijd: 44
Erelijst: Primera División (Uruguay), Copa Sudamericana, Copa Libertadores (2x) meerdere kleine bekers

Volgens Lionel Messi is Gallardo momenteel de derde beste manager in de wereld en de successen die 44-voudig international met River Plate hebben behaald maakten hem in slechts vijf jaar tijd de meeste succesvolle coach van de clubgeschiedenis. Gallardo werd na het ontslag van Valverde al gelinkt aan de Catalanen en geniet momenteel ook de interesse van clubs uit Engeland en Frankrijk. Het is echter nog maar de vraag op de speelstijl van de voormalige PSG spelers past bij FC Barcelona en of hij bereid is om in te stappen gezien de chaos bij de club.

Mauricio Pochettino

Werkgever: - Tottenham Hotspur, Southampton, Espanyol
Leeftijd: 48
Erelijst: geen

Een aantal dagen terug trok Pochettino zijn negatieve uitingen over een mogelijk dienstverband bij de Catalanen terug. De voormalig Espanyol coach liet in voorgaande jaren weten dat hij geen interesse heeft om bij FC Barcelona te werken en dat hij niet staat te wachten op een aanbod. De Argentijn lijkt de aartsrivaal van zijn grote liefde nu echter als een optie te zitten en overweegt het waarschijnlijk als de enige topclub die interesse in hem heeft. Het is echter nog maar de vraag of de spelers en fans wel op Pochettino staan te wachten.

Ronald Koeman

Werkgever: Nederlands voetbalelftal Everton, Southampton, Feyenoord, AZ, Valencia, PSV, Benfica, Ajax
Leeftijd: 58
**Erelijst: Eredivisie (3x), Copa Del Rey
** meerdere kleine bekers

Het is geen geheim dat Ronald Koeman op een dag manager van FC Barcelona wil zijn. De voormalige Barcelona speler werd al in januari door de clubleiding benaderd en liet zijn interesse blijken, maar wees het aanbod toch af om met het Nederlandse voetbalelftal naar het EK te kunnen. Het Europees Kampioenschap is echter met een jaar uitgesteld wat Koeman de kans geeft om in te stappen bij de Catalanen. Dit is misschien wel de laatste kans voor de 78-voudig international om nog zijn oude werkgever te managen.

Erik Ten Hag

Werkgever: Ajax FC Utrecht, Bayern München II, Go Ahead Eagles
Leeftijd: 50
Erelijst: Eredivisie, KNVB Beker, Johan Cruijff Schaal

Erik Ten Hag besloot in 2013 het tweede team van Bayern München te coachen om zo nauw samen te kunnen werken met Josep Guardiola. Het is algemeen bekend dat Ten Hag gecharmeerd is van het voetbal dat Guardiola met de Catalanen speelde en het is niet onwaarschijnlijk dat hij op een dag ook de Blaugranes wil managen. Dit zal waarschijnlijk niet het jaar worden aangezien Ten Hag al begonnen is aan de voorbereiding met Ajax en geen gestalte maakt om te vertrekken.

Arsène Wenger

Werkgever: - Arsenal, Nagoyo Grampus, Monaco Nancy
Leeftijd: 70
Erelijst: Premier League (4x), FA Cup (7x) meerdere kleine bekers

Volgens meerdere bronnen heeft Wenger onlangs een aanbod van FC Barcelona afgewezen om het stuur over te nemen bij de Catalaanse club. Het wordt als zeer onwaarschijnlijk geacht dat de voormalig Arsenal Manager gezien zijn leeftijd interesse heeft in de stressvolle baan.

Maurizio Sarri

Werkgever - Juventus, Chelsea, Napoli, Empoli, meerdere kleine Italiaanse clubs
Leeftijd: 61
Erelijst: Europa League, Serie A

Sarri stond in zijn periode bij Napoli bekend als een coach die attractief voetbal speelde en goede resultaten behaalde. Zijn twee daaropvolgende dienstverbanden liepen echter een stuk minder en de voormalige banker werd door Juventus na de uitschakeling in de Champions League ontslagen. Het zou Sarri niet misstaan om na een moeizame periode bij een team dat als sterker geacht wordt te belanden en gezien de situatie bij de Catalanen zouden ze zomaar bij de Italiaan kunnen belanden.

Bielsa, Nagelsmann, Tuchel en Henry hebben al eerder laten weten geen interesse in de job te hebben.

16 augustus 2020

Barcelona zet meerdere spelers in de etalage en rekent op ruim 100 miljoen

Er wacht een grote schoonmaak in Catalonië. Buiten het vertrek van Quique Setién en veranderingen in de top zullen er ook een hoog aantal spelers uit de selectie de deur gewezen worden. Volgens Mundo Deportivo is bijna niemand veilig. Frenkie de Jong en Ansu Fati zijn één van de weinige spelers die niet een afscheid hoeven te vrezen.

Luis Suárez is wellicht de grootste naam die weg mag en is volgens de Spaanse krant bereid om te vertrekken. Vice-captain’s Gerard Pique en Sergio Busquets lijkten ook te mogen vertrekken net als recordaankoop Coutinho. Verder staan namen als Sergi Roberto, Samuel Umtiti, Ivan Rakitic Jordi Alba, Arturo Vidal, Ousmane Dembélé, Clement Lenglet, Nelson Semedo, Neto, Junior Firpo, Martin Braithwaite en Antoine Griezmann allemaal op de transferlijst. Het is nog maar de vraag of de Catalanen al deze spelers zullen kunnen lozen.

Mooi lijstje met mogelijk opvolgers voor Sétien. Koeman zou zeker en vast een mooie keuze zijn, net als Pochettino of een terugkeer van Guardiola of Xavi als trainer. Daarnaast lijk je dus echt met de grove borstel door de selectie te gaan.

1 like

17 augustus 2020

FC Barcelona stelt B-team coach García Pimienta aan als hoofdtrainer

García Pimienta is de nieuwe trainer van FC Barcelona, zo bevestigt de Spaanse grootmacht maandagmiddag via de officiële kanalen. De 46-jarige oud-vleugelspeler is de opvolger van Quique Setíen, die een paar dagen eerder ontslagen werd, en heeft voor twee seizoenen getekend. Pimienta was de afgelopen twee jaar de hoofdtrainer van het B-team wat uitkomt in de Segunda División B.

Na de uitschakeling van de Catalanen tegen Bayern München leek Pochettino de favoriet, maar dit zou volgens de Spaanse media geen populaire aanstelling zijn bij de spelers van FC Barcelona. Ook werd gisterenavond Ronald Koeman op het vliegveld van Barcelona gesignaleerd. De oud-Feyenoord trainer heeft echter volgens Voetbal International laten weten dat hij geen afscheid wil nemen van zijn taak als bondscoach van het Nederlandse nationale elftal en het wou combineren met het hoofdtrainerschap bij FC Barcelona. Dit zag de voorzitter van de Catalaanse grootmacht echter niet zitten en dus is de keuze gevallen op de Spaanse Pimienta die slechts één wedstrijd heeft gespeeld voor FC Barcelona en voor de rest vooral zijn minuten maakte in de lagere divisies van het Spaanse voetbal.

Opvallende keuze. Gezien het feit dat de verjonging moet worden ingezet is het natuurlijk geen gekke gedachte om voor de trainer van de jongelingen te gaan.

1 like

Hopelijk blijft Koeman het Nederlands elftal in het echt ook trouw, zie het echter somber in.

Voor je verhaal een vrij onbekende trainer vanuit Barca B, ben benieuwd of deze Pimienta met de druk om kan gaan en Barca naar nieuwe successen weet je leiden.

1 like

Het gaat wel ongemakkelijk worden als Barca vanavond Koeman aanstelt, maar ik zal zelf verder gaan met de huidige trainer. Vanavond kom ik met een update over de eerste aankopen en verkopen.

Koemand word de nieuwe trainer van Barca :sweat_smile:

Opvallend, maar een originele keuze. Ergens logisch aangezien je in gaat zetten op verjongen. Hopelijk gaan we ook een aantal jongens van Barça B zien bij Barcelona.

24 augustus 2020

Luis Suárez terug naar de ArenA; Dest gaat de andere kant op

Nadat FC Barcelona al eerder in de week Nelson Semedo aan Manchester City, Ivan Rakitic aan Sevilla, Arturo Vidal aan Inter en Samuel Umtiti en Philippe Coutinho aan Arsenal verkocht waren is het nu Suárez die het volgende slachtoffer is bij de schoonmaak in het Camp Nou. De geruchten over een mogelijke terugkeer van Suárez bij Ajax waren al een aantal dagen gaande, maar de teams konden niet tot een overeenkomst komen. Bovendien bestemple FC Barcelona de Amerikaan Sergiño Dest als ideale opvolger van de vertrokken Semedo. De drie-maal international zal voor een bedrag van 10.000.000 + Luis Suárez bij de Catalanen tekenen.

De Amerikaan is de vierde aankoop van het team van Pimienta. Eerder werden al Pedri, Fransisco Trincão, Miralem Pjanic en Eric García aangetrokken. Dest zal met Sergi Roberto gaan concurreren om een basisplaats. De transfermarkt is nog ruim een maand open en de club van Frenkie de Jong hoopt nog minstens een vervangen voor Luis Suárez te halen. Lautaro Martínez lijkt momenteel de favoriet te zijn.

Leuk dat je start met Barcelona! Je hoeft echt niet te voelen alsof ik een monopolie heb op een carrière met deze club. Het is vooral interessant om meerdere invalshoeken te zien. Denk dat je vooralsnog logische beslissingen hebt genomen: García Pimienta als tussenpaus (of toch op langere termijn?), Eric García en Sergiño Dest. Goed bezig! Als je ergens over twijfelt, aarzel niet om me even een berichtje te sturen. :wink:

1 like

Mooie terugkeer van Suarez naar Ajax. Ja hij begon oud te worden op het einde he. Hopelijk haal je een mooie vervanger in huis. Lautaro zou natuurlijk top zijn.

1 like

25 augustus 2020

Nederlander tussen vier namen die Suárez kunnen opvolgen

Volgens het Spaanse Sport heeft FC Barcelona vier namen vastgesteld die de vertrokken Luis Suárez kunnen opvullen. Één van hen, Lautaro Martínez wordt al maanden gelinkt aan de Catalanen. De andere drie zijn echter vrij verrassende namen. Zo worden Erling Braut Håland van Borussia Dortmund en Mason Greenwood genoemd. Het is echter onwaarschijnlijk dat hun werkgevers met een laag bedraag akkoord zullen gaan. De meest interessante optie is Donyell Malen van PSV. De Nederlander is een goedkopere optie dan de andere drie namen en de vier-maal international lijkt interesse te hebben in een dienstverband bij de Spaanse club.