Keuken Kampioen Divisie voor FC26

Hallo allemaal!

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Joost en ik ben in een ver verleden beheerder geweest van FIFA Benelux. Tussen 2006 en 2014 heb ik verschillende mods en patches gemaakt voor de FIFA-series, waaronder de Jupiler League patch voor FIFA 09.

Ik merkte dat de laatste tijd weer wat meer mogelijk was qua tijd om de draad weer eens op te pakken. Ik ben aan de slag gegaan in EA FC 26. De manier van modden is een stuk complexer geworden, dus het heeft wel wat tijd gekost om de nieuwe modding scene te leren kennen. Het leek me mooi om terug te komen op de plek waar het voor mij begon.

Wat mij dwarszat in FIFA/FC: de Nederlandse Eerste Divisie zit niet in de game. Wie een carrière wil beginnen bij FC Dordrecht, MVV of een ander klein clubje wil opklimmen, die kan dat op dit moment niet. Ik ben gaan zoeken, kon alleen een mod voor FC 24 vinden die nooit is afgemaakt. Dus ben ik begonnen met het bouwen van de Keuken Kampioen Divisie (KKD), zo compleet als ik het kon krijgen.

De uitdaging zat hem voornamelijk in het hele periodetitels verhaal. Geen enkel ander land op de wereld kent zo’n systeem en het is dus ook niet op een gelijke manier te vinden in FC. Dus ik ben gaan bouwen aan zo’n systeem en ik ben blij dat het is gelukt.

Keuken Kampioen Divisie voor FC26: Wat zit erin

• Alle 20 clubs van de Keuken Kampioen Divisie 2025/26
  • Wedstrijdschema gebaseerd op de officiële KNVB planning
  • Periodetitels: vier periodes met een eigen stand. Een periodetitel geeft, net als in het echt, een ticket voor de play-offs
  • Play-offs voor promotie/degradatie volgens het KNVB-reglement: twee wedstrijden per ronde en een finale tegen de nummer 16 van de Eredivisie
  • Promotie en degradatie met de Eredivisie (17/18 Eredivise degradeert, 1/2 KKD promoveert).
  • De KNVB Beker met loting, met de KKD-clubs erbij
  • Ongeveer 500 spelers: de echte selecties uit februari-maart 2026
  • Alle 20 hoofdtrainers met hun echte naam
  • Kits: thuis-, uit- en keeperskit 2025/26 voor alle 20 clubs.

Screenshots

Ik had wat problemen met alle screenshots hier zetten. Klik op de link hieronder voor alle screenshots.

Het idee is dat dit een opmaat is naar een mod voor FC27. Maar op dit moment zijn daar nog niet alle tools beschikbaar die je nodig hebt om de mod te kunnen maken.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Zie je een fout, een verkeerde spelersrating, een shirt dat niet klopt of een trainer die er totaal niet op lijkt? Laat het hier weten, dan pak ik het op. Ik zoek nog wat testers, dus mocht je nog niet in FC27 zitten en willen testen, laat het even weten.

Coming soon

Groeten,
Joost

1 like
Meer screenshots van de Keuken Kampioen Divisie voor EA FC 26

Goed om je weer eens op FIFA Benelux te zien Joost!

Wat moet dit project ongelooflijk veel werk zijn geweest, petje af. Hoop dat dit veel spelers blij gaat maken.

Dat is inderdaad wat ik gemist heb. Helaas de tijd niet om te testen, anders had ik het zeker gedaan. Leuk project!