Manager Carrière - Hamburger SV

Zoals gebruikelijk is ook dit jaar mijn keuze gevallen op Hamburger SV. Wederom zal geprobeerd worden om de club terug te brengen naar het niveau van 10-15 jaar geleden, toen het nog een positie bezette in de subtop van Duitsland en het twee keer heel dicht bij een Europese finale was.

Dit moet echter wel gebeuren binnen het vastgestelde beleid!

Met Tim Walter als hoofdcoach zal er voornamelijk gespeeld worden in een 4-3-3 formatie. De verdere speelwijze is tegenstander afhankelijk, al zal dit meestal gebaseerd zijn op balbezit, hoog druk zetten en aanvallende loopacties.

De selectie beschikt over de nodige ervaring en kwaliteit. De basiself lijkt al van Bundesliga niveau te zijn. In de breedte is er nog wel werk aan de winkel, mede door de aflopende contracten van Kittel en Leibold. Daarnaast was er de afgelopen transferperiode al nadrukkelijke interesse in Glatzel (FC Schalke 04) en Vuskovic (Wolverhampton Wanderers).

2 likes

Interessant! Ik ga het weer op de voet volgen.

1 like

Ik ook! Blijft een mooie club, maar wat een matig beleid is daar in het verleden gevoerd. Benieuwd naar je veranderingen.

1 like

De eerste seizoenshelft zit erop en zoals te zien is ging het erg goed. Vooral Robert Glatzel en Sonny Kittel waren vaak beslissend. Ik heb veel met sliders zitten experimenteren om het moeilijker te maken. Inmiddels is dit gelukt en kan ik verklappen dat de resultaten in de tweede seizoenshelft anders zullen zijn…

Uitblinker Sonny Kittel en Tim Leibold hebben een aflopend contract en laatstgenoemde hebben we nog voor een heel goed bedrag kunnen verkopen. Met Robert Glatzel beschikt de selectie maar over één echte centrumspits, echter leverde een zoektocht naar een back-up spits niets op. Voor het volgende seizoen moet deze uiteraard wel worden aangetrokken.

De zoektocht naar jeugdig talent is zeker in Finland succesvol geweest. Vooral Veini Oliver lijkt de mogelijkheden te hebben om binnen afzienbare tijd een volwaardig eerste elftal speler te gaan worden. Wat betreft blessures heeft het niet echt meegezeten, al hebben de resultaten er absoluut niet onder geleden.

Deze story ga ik zeker volgen. Sinds gister heb ik zelf ook een career gestart met HSV. Ik heb Van Bergen van Reims gekocht, Fossum als concurrende middenvelder gekocht van Aalborg. Jij hebt alleen Glatzel zie ik, ik heb de multifunctionele spits Almqvist gekocht vanuit Polen als backu up.

Ik begrijp alleen je verkoop van de stabiele Leibold niet… verder zijn de prestaties zeer goed en is promotie een kwestie van tijd. Goed bezig!

1 like

Leibold heeft IRL een kruisbandblessure gehad en is tot nu toe niet terug op zijn oude niveau en daarmee ook zijn basisplaats kwijt. Zijn contract zal dan ook niet worden verlengd door de club, dit leek mij dus ook geen goed plan om dit te doen. Bovendien is hij ook nog één van de topverdieners, wat dus al weer wat ruimte brengt in het salarishuis (ik hanteer strikte financiële regels, hetgeen ik allemaal bij hou in Excel, aangezien de financiën in het spel zelf helemaal nergens op slaan).

De financiën zijn ook de reden dat ik verder geen aankopen heb gedaan, HSV heeft IRL alles al deze zomer uitgegeven en komen inderdaad eigenlijk een spits en middenvelder te kort. Ze hopen Kittel nog te kunnen verkopen. Dit heb ik niet gedaan, aangezien hij mijn beste speler is (aan de bal), maar ik zal zijn contract niet verlengen.

Waarom heb je Van Bergen gehaald? Het team heeft een overvloed aan buitenspelers en het lijkt mij dat hij fysiek echt problemen gaat krijgen in de 2.Bundesliga. Wellicht als je promoveert dat hij beter tot zijn recht gaat komen, als het meer aankomt op techniek en countervoetbal (gezien zijn snelheid).

Zoals al aangekondigd zijn de resultaten in de tweede seizoenshelft een stuk anders, vooral door aanpassing van de sliders. Desalniettemin kon de titel in de 2. Bundesliga worden veiliggesteld en is een terugkeer op het hoogste niveau daarmee een feit!

Het is een drukke transferszomer geweest. Met Zoller en Mbom werden de onderbezette posities in de spits en het middenveld opgevuld. Na de verkoop van inmiddels Kroatisch international Vuskovic kon er eindelijk geïnvesteerd worden. Voormalig jeugdspeler Pfeiffer werd (terug)gehaald als diens opvolger en de multifunctionele Touré kon met moeite worden losgeweekt bij Frankfurt. Duda moet voor de nodige ervaring zorgen en met Bruun Larsen nemen we een vrij dure gok, in de hoop dat de ooit zo talentvolle Deen toch nog die verwachtingen kan waarmaken. Met Kerber en Kvistgaarden is de selectie perfect aangevuld, met de hoop dat deze twee spelers kunnen gaan doorgroeien naar volwaardige selectiespelers.

2 likes

Een mooi seizoen achter de rug met uit eindelijk de lang verwachtte terug keer naar de 1.Bundesliga. Wat zijn de doelstellingen voor volgend seizoen? Handhaven of meteen proberen in de top 10 te eindigen?

1 like

Eindigen rond plek 10 zou top zijn. De selectie was al vrij sterk en met deze aankopen mag ik zeker niet in degradatie nood komen.

Helaas blijft het wel FIFA, soms als het eenmaal goed loopt dan doe je zo maar mee om Europees voetbal. In FIFA 21 werd ik in het eerste Bundesliga jaar 3e en won ik het jaar daarna de Champions League… Dat gaat nu zeker niet gebeuren!

Mooie transfers! Ik denk dat je dat zeker kan voorkomen met de OS Sliders. Ik heb het nu met m’n lens carrière ook heel lastig. Heb maar enkele wedstrijd overtuigend gewonnen. Dat waren of tegen laagvliegers of tegen ploegen die door de week een zwaar Europees duel hadden gespeeld.

Hopen dat je in middenmoot kan gaan eindigen, maar nu nog hopen dat het bestuur je niet ineens te hoog inschat en je binnen 2 seizoenen in een Europees toernooi wil zien.

1 like

De eerste wedstrijden op het hoogste niveau verliepen moeizaam. Toen de juiste tactiek met een snelle opbouw op balbezit werd gevonden begon het te draaien. De overwinningen in Dortmund en München zijn vanzelfsprekend de hoogtepunten. Al was de zege tegen de herbstmeister vooral te danken aan een vroege rode kaart van de thuisclub en geblunder in de opbouw bij de late winnende treffer.

In de winter hebben er geen externe transfers plaatsgevonden. Wel zijn er drie talenten doorgeschoven die qua techniek de potentie hebben om basisspeler te gaan worden, maar fysiek nog grote stappen zullen moeten gaan zetten.

1 like

Wat een heerlijke eerste seizoenshelft met een aantal zeer goede resultaten. Hopelijk krijg je geen verval, succes en wie weet haal je zelfs CL

1 like

Thanks! De tactiek snelle opbouw / balbezit is wel heel erg effectief. Champions League is nog wel een beetje te hoog gegrepen denk ik. We zouden niet het eerste team zijn dat na promotie gelijk Europa in gaat…

Heb je al een beetje een beeld waar je versterking in de ploeg gaat doorvoeren? Of hangt dat ook nog een beetje samen of je eventueel Europees gaat spelen?

1 like

Ludovit Reis heeft na dit seizoen nog maar een contract voor één jaar, dus hem zou ik graag verkopen aangezien hij een behoorlijke transfersom zou kunnen opleveren. Echter heb ik met Mbom, Kerber en Hahn voldoende opties als vervanging.

Het contract van Jonas David loopt af en aangezien hij vierde keus is laat ik hem gaan. Ik ben dus wel op zoek naar een talentvolle jonge CV, het liefst linksbenig.

Daarnaast hou ik rekening met veel interesse in Glatzel en Bénes, in dat geval zal ik hen ook moeten vervangen met nieuwe spelers. Ik denk daarbij aan Onisiwo (1. FSV Mainz) en Nürnberger (1. FC Nürnberg) als mogelijke vervangers.

Ook de tweede seizoenshelft is zeer succesvol verlopen, met onder andere een knappe zege op Champions League winnaar RB Leipzig. Het resultaat is plaatsing voor de groepsfase voor de Europa League waarin de tegenstanders Real Madrid, AZ en Molde FK zullen zijn. Opvallend is ook de doorbraak van Kvistgaarden te noemen, dat eerder komt dan verwacht. Bruun Larsen is ook helemaal opgeleefd en als beloning werd hij opgeroepen voor Euro 2024, dat werd gewonnen door Italië.

Met Arrey-Mbi werd de gezochte linksbenige centrale verdediger gevonden. Voor de rest was er geen noodzaak voor aankopen. Het komende jaar lopen er wel veel contracten af, dus dan is de verwachting dat er de nodige mutaties zullen plaatsvinden.

Ik kan alvast verklappen dat ik in de winterstop evenveel punten heb als FC Bayern München en vanwege een minder goed doelsaldo één plekje onder hen sta, welke positie denk jij dat dit is?

  • 2-4
  • 5-7
  • 8-10
  • 11-13
  • 14-17

0 stemmers

1 like

Knap om op de 6e plek te eindigen in je eerste seizoen Bundesliga. De EL groepsfase moet te doen zijn, al hoewel je AZ ook niet moet onderschatten. Persoonlijk zie ik wel liever ratings i.p.v sterren, maar dat is iets persoonlijks. Ik ben benieuwd naar je volgende update!

1 like

Hoewel de start van het derde seizoen moeizaam was, is de kwartfinale van de beker en overwintering in de Europa League een feit! Dit is vooral te danken aan Jacob Bruun Larsen, de grote uitblinker in de eerste maanden van dit seizoen. We sluiten het kalenderjaar af op de achtste plek, niemand had de poll dus goed…

Wat betreft blessures zit het niet echt mee, zo zijn beide spitsen niet inzetbaar, vandaar dat met Silas Nwankwo een extra (talentvolle) spits is binnengehaald. Touré wilde de kans die Napoli hem bood niet aan zich voorbij laten gaan en hij werd vervangen met de multifunctionele verdediger Kasanwirjo.

Club Brugge is de tegenstander in de tussenronde van de Europa League. Van de vijf mogelijke tegenstanders wellicht de meest gunstige?

1 like

Leuke carrière krijg ook echt zin om weer een carrière met HSV te starten. Van de Vaart als coach?:thinking:

1 like

De competitie werd fantastisch hervat. In de eerste twaalf wedstrijden werd tien keer gewonnen! Kwalificatie voor de Champions League leek binnen handbereik, echter door slechts drie punten in de laatste vijf wedstrijden ging dit toch nog mis. Het feit dat Wolfsburg de winnende diep in blessuretijd maakte en dat Werder Bremen in de laatste tien minuten nog twee keer scoorde maakt dit nog extra pijnlijk. In de beker was de finale dichtbij en in de Europa League leek de kwartfinale haalbaar, totdat een ontketend Roma hier een stokje voor stak in een doelpuntenfestijn.

Liefst zestien uitgaande transfers, al was dit ook wel nodig. Zodoende krijgen verschillende talenten de kans, in de hoop dat zij door kunnen groeien. Franjic is overigens gehaald als linksachter, maar kan daarnaast ook nog als centrale verdediger spelen. De selectie lijkt wat smal, maar vanuit de U19 zijn Lehmann, Mortensen en Jovanovic zeer veel belovend en gaan ongetwijfeld op korte termijn de stap maken naar het eerste elftal.