Manager Story | AFC Ajax - succesvolle lijn doortrekken

Mooi bedrag weet je voor Nico te ontvangen, doe je netjes! Onbekende vervanger voor mij, maar zo te zien iemand met een hoge potentie. Hopelijk kan hij net als Nico uitblinken op de linkerflank.

Wel 1 opmerking. Naar mijn mening klinkt ‘Ajax halen Alexandro Bernabei als vervanger’ niet helemaal lekker. Buiten dat knap werk! Het zelfde met ‘Fortuna kopen Parker en Chindris’

thanks; aangepast @robin-vg

Ik maak voor ander forum altijd eerst een Engelstalige versie en zet dan letterlijk om naar het Nederlands, vandaar de foutjes.

Interessante aankoop! Waarschijnlijk was een versterking als Owen Wijndal (AZ) logischer geweest, maar begrijp dat je andere clubs in de Eredivisie liever niet wil verzwakken. Qua profiel denk ik dat Bernabei uitstekend bij Ajax past.

Nog overwogen om Martinez als linksback te gaan gebruiken of meer op het middenveld of lcv? Bernabei is een prima vervanger, voorheen een winger maar omgeturned naar fullback.

Een prijsverschil van ca. 15 miljoen, dan ga ik liever voor een veelbelovende Argentijn.
Past ook in het beleid van Ajax in de laatste jaren, niet?

Jammer dat je Tagliafico hebt moeten gaan. Bernabei lijkt me een mooie opvolger op de lange termijn, echter vermoed ik dat hij nu nog tekort komt om het gat wat Tagliafico achterlaat op te vullen, maar ik laat me graag verrassen.

Goed gedaan! Leuke versterking voor Ajax. Hopelijk kan hij zich snel aanpassen en voor een nieuwe impuls zorgen in het team. Jammer van Tagliafico natuurlijk, maar die was onhoudbaar op den duur natuurlijk.

SEPTEMBER 2020
EREDIVISIE
Ronde 6 - AJAX v PEC ZWOLLE
Ajax kende een moeizame avond in de eigen ArenA tegen PEC Zwolle. Pas in de tweede helft vielen de goals en het was een fantastische afstandspegel van Ryan Gravenberch die de beslissing bracht. En dat was hoe de wedstrijd kon worden samengevat: als team maakt PEC meer indruk, maar Ajax won dankzij individuele ingevingen.

Ronde 7 - GRONINGEN v AJAX
Groningen is de nummer twee op de ranglijst en dus was het treffen in de EuroBorg een daadwerkelijke topper. Ajax heeft het traditioneel moeilijk in het noorden en deze wedstrijd was het niet anders. Ajax had nog wel enig fortuin dat haar eerste beste de beste kans werd omgezet in een goal, maar daarna was het Groningen dat het spel dicteerde. Na rust kwam Ajax beter voor de dag. Een treffer van invaller Mohammed Kudus leek Ajax drie punten op te leveren, maar Jurriën Timber liet in blessuretijd Ahmed El Messaoudi alle vrijheid voor een gelijkmaker. Gezien het wedstrijdbeeld was zelfs een gelijkspel een goed resultaat voor Ajax.

Ronde 8 - AJAX v RKC WAALWIJK
Door een tweetal penalty’s voor de bezoekers ging Ajax de kleedkamers in met een achterstand. Maar een frivool voetballend Ajax kwam in de tweede helft goed terug. Opnieuw bracht onachtzaamheid in de defensie onnodige problemen en tegengoals

EREDIVISIE - Standen & Statistieken
Ondanks twee moeizame wedstrijden tegen PEC en Groningen, handhaven de Amsterdammers zich aan kop. De koploper en nummer twee treffen elkaar in de eerstvolgende ronde.

Verrassend dat Groningen het zo goed doet, jammer dat je in de laatste minuut nog gelijk tegen ze speelt. Week ervoor tegen PEC was het zo lijkt het aan een uitblinkende Onana te danken dat je wel drie punten haalde. Zeven punten uit drie wedstrijden maar wel voldoende werk aan de winkel. Hoe bevalt je nieuwe linksback?

Het gaat nog niet heel gemakkelijk zo te zien. Zes tegendoelpunten in drie wedstrijden als Ajax zijnde lijkt me toch wel iets wat voorkomen hoort te worden. Ondanks de tegendoelpunten is zeven punten uit drie wedstrijden meer dan prima.

SEPTEMBER 2020
UEFA CHAMPIONS LEAGUE

Tussen de wedstrijden tegen PEC en Groningen stond ook nog de aftrap in de UEFA Champions League. De thuiswedstrijd tegen Atalanta was in lijn met de wedstrijden zoals Ajax deze speelde in de Eredivisie.

Langzaam is er een patroon waar te nemen hoe de Amsterdammers spelen onder Daniel Marzec. De nieuwe manager opteert vaak voor een 4-1-4-1 formatie in balbezit, terwijl het zich inkapselt bij balverlies naar een compacte 4-3-3 met valse spits. Balbezit is niet langer heilig. In plaats daarvan speelt Ajax compact en door middel van directe passing richting het doel van de tegenstander. De spelers hebben duidelijk nog gewenningsverschijnselen: aanvallend oogt het goed, maar zonder de bal lijkt Ajax kwetsbaar, zelfs tegen een ploeg als RKC Waalwijk.

Vandaar dat in de media de verwachtingen voor het uitduel tegen Liverpool niet al te hoog waren. Maar, gelijk aan de wedstrijd tegen RKC, compenseerde Ajax voor haar zwakheden achterin. In balbezit, prikte Ajax zich effectief langs het hoog opdrukkende Liverpool, wat uiteindelijk een doelpuntenfestijn opleverde! Klaarblijkelijk had het goed opgelet bij Liverpool’s nederlaag bij Aston Villa (7-2).

Elders in de UEFA Champions League, is in groep A de stroeve start van heersend kampioen Bayern München opvallend. Ronald Koeman leverde met Barcelona in groep G een prima ouverture af met tweemaal een 3-0 zege, thuis tegen Dynamo Kyiv en uit bij Juventus.

AJAX v ATALANTA

LIVERPOOL v AJAX

UEFA Champions League; groepstanden

Het was bijna als de FIFA spelletjes uit de jaren '90. Laat de AI komen, pisboog over de middellijn, naar de goal sprinten, goed afleggen en scoren.

Knap dat je eerste staat in de groep met Liverpool en Atalanta in de Champions League. Die 7-3 is wel een pandoering, maar goed dat is iets waar je niet over moet schamen. Je speelt uiteindelijk tegen een van de beste teams van de wereld.

Ik moest gelijk denken aan de wedstrijd Villa-Liverpool die dit seizoen in 7-2 eindigde…

Medio november moest de laptop in de repareer en ik ben veel kwijtgeraakt.
Uithuilen en opnieuw beginnen, lijkt me.

Ik kom spoedig met iets anders op de proppen.

Save game ook kwijt dan?

corrupte file. Dus uiteindelijk moeten verwijderen.

Op verzoek van @D5981 sluit ik dit topic.