Zeer nette resultaten behaald! Door in de beker, gemakkelijk een ronde verder in Europa en PSV definitief afgeschud. Ben erg benieuwd naar de loting voor de achtste finales, zitten een paar behoorlijke ploegen tussen namelijk.
Basaksehir was toch een maatje te klein voor Ajax. Voor de rest ook geen gekke ploegen die door zijn gegaan maar wel leuke teams die je kan loten.
Meer vechten dan voetbal, maar drie punten blijven in Amsterdam!

1 maart 2022
Leuk om als Gijp en Derksen te schrijven! Mistte alleen nog een ordinair grapje tussendoorâŠ
Ik speelde gister ook even weer een wedstrijd met Ajax. Uit in Almelo, vond het veld echt op kunstgras lijken. Het oogde stroef en plat, zou het bewust zo zijn gemaakt door fifa?
Ik heb (los van de grote teams) altijd last tegen Heracles, Zwolle en Vitesse. En dat is al enige versies van FIFA zo. Die teams liggen me op één of andere manier moeilijk en dan is het uit altijd moeilijker dan thuis. Dus ik denk dat deels ik het ben, of basistactiek Ajax, en deels de ondergrond in de stadions van Heracles en Zwolle, dat zou goed kunnen, ja.
Ik rolde ze op met 11-1 en 6-0, legendarisch en met moeilijke sliders. CL verloor ik in de kwartfinale van Real Madrid. Zo veel verschillende resultaten.

Stand Eredivisie op 1 maart 2022
- Wie wordt er kampioen -Ajax, of Feyenoord?
- Wie pakt het laatste Europese ticket (5e plaats) - Groningen, of Utrecht?
- Wie degradeert er? - de onderste zes worden gescheiden door één punt.
Wedstrijdrelaas
âHet is duidelijk dat we hier niet gehaald hebben, waar we voor kwamenâ, concludeerde Heitinga na afloop. âWas het onderschatting? Arrogantie? Mentale afwezigheid? Of een gebrek aan automatismen met wat andere spelers? Ik weet het niet, maar we hadden een collectieve baaldag en dat is zonde, want we hadden hier een belangrijke slag kunnen slaan voor het kampioenschap.â
Jammer van de gemiste kans om Feyenoord op 3 punten te zetten al mag je blij zijn met het punt als je na 80 minuten nog 3-1 achter staat.
Samenvatting
Thuis een gelijkspel tegen Chelsea is natuurlijk geen onaardig resultaat maar het kan op Stamford Bridge nu wel eens heel lastig gaan worden. Hoe speelt Bernabei trouwens op linksback? Staat bekend als een van de grotere talenten in FIFA op die positie maar heb hem zelf nog nooit gebruikt.
Bernabei heeft uithoudingsvermogen en is snel. Maar fysiek is hij klein en niet erg sterk.
Dus het is een aanvallende, voetballende vleugelverdediger. Ideaal voor 4-3-3-aanval.
Wedstrijdrelaas

Hij kwam op 31 augusutus jl. naar Ajax voor iets meer dan 20 miljoen Euro. Maar Thilo Kehrer kwam nooit lekker uit de verf bij Ajax en heeft geen basisplaats kunnen bemachtigen. Inmiddels is voor alle partijen duidelijk dat een vertrek van de Duitse verdediger de beste optie lijkt.