Manager Story | Aston Villa

Aston Villa wil met Liverpool-icoon Gerrard de Premier League top aanvallen

November 2021 - Steven Gerrard volgt bij Aston Villa Dean Smith op. Het icoon van Liverpool treft in Birmingham een ploeg aan die sinds de start van dit Premier League seizoen wisselvallig presteert. Gevolg van die wisselvallige prestaties is een plek in de (onderkant van de) middenmoot. Dat terwijl de club dit seizoen graag de sprong naar het linkerrijtje had willen maken. The Villans konden afgelopen zomer met een volle portemonnee de markt op nadat het sterspeler Jack Grealish voor liefst honderd miljoen Britse ponden aan Manchester City verkocht. Met name het in de breedte versterken van de selectie was prioriteit, in de hoop op deze manier over de lengte van het seizoen competitiever te kunnen zijn. Bijna dit volledige bedrag werd vervolgens weer uitgegeven aan het aanvallende trio Danny Ings, Leon Bailey en Emiliano Buendia.

Hoewel Dean Smith afgelopen seizoen uitstekend heeft gepresteerd met een elfde plaats en door een uitstekende seizoenstart (met de 7-2 overwinning op Liverpool als blikvanger) het gehele seizoen vrij was van degradatiezorgen vond de clubleiding dat de chemie tussen manager en spelersgroep was uitgewerkt. Smith loodste Villa via de play-offs in 2019 knap naar de Premier League en wist tijdens het seizoen van de terugkeer nipt in de hoogste divisie te blijven. Na de 17e plek in 2020 volgde een 11e plek een jaar later, maar daar stagneerde de voortgang terwijl de Engelsman met praktisch dezelfde selectie verder ging. Het is nu aan Gerrard om de aansluiting met de linkerhelft van de ranglijst te vinden en wellicht zelfs de aansluiting met de plekken die recht geven op Europees voetbal.

1 like

Ambitieus Villa haalt met Digne en Coutinho twee topversterkingen

Januari 2022 - Aston Villa heeft zich versterkt met Lucas Digne en Phillippe Coutinho. De Fransman komt over van competitiegenoot Everton, terwijl de Braziliaan bij Villa hoopt zijn carrière nieuw leven in te blazen na een tegenvallend verblijf in Barcelona. Coutinho is geen onbekende van manager Steven Gerrard, de twee speelden samen bij Liverpool tussen januari 2013 en mei 2015. Met het tweetal hoopt Gerrard, die nu twee maanden de scepter zwaait op Villa Park, de weg omhoog verder in te zetten. Na de komst van de voormalig Engels international klom de ploeg op van de veertiende naar de elfde plaats, mede dankzij knappe resultaten tegen Liverpool (0-1 winst) en Manchester City (3-3).

1 like

Het is geen realistische Gerrard carriere als je niet alle spelers van het Liverpool van 13/14 binnenhaald :stuck_out_tongue:

1 like

Februari 2022

Ik heb het eerste half jaar van deze carrière/story gesimuleerd. Hierdoor ben ik al in februari 2022 aanbeland. Aston Villa staat op een elfde plaats in de Premier League en kan omhoog kijken maar moet ook de ploegen onder zich in de gaten houden. Hierdoor lijkt de situatie wel een beetje op de ‘echte’ situatie, al zitten we nog wel in de FA Cup.

In deze post zal ik jullie kort meenemen in de doelen en ambities op korte, middellange en lange termijn.

Korte termijn (dit seizoen)

  • Een plek aan de bovenkant van de middenmoot bemachtigen (plaats 8-10)
  • Attractief voetbal spelen
  • Een positief doelsaldo

Middellange termijn (seizoen 2-4)

  • Mee doen om de plekken die recht geven op Europees voetbal
  • League Cup of FA Cup winnen
  • Spelers vanuit de jeugdopleiding door laten stromen naar de eerste selectie

Lange termijn (vanaf seizoen 5)

  • Uitgroeien tot uitdager in de strijd om een plek bij de eerste vier
  • Europese overwintering
  • Jeugdspelers in passen in de basis elf

Jeugdopleiding
Om ervoor te zorgen dat ik niet te makkelijk een jeugdopleiding vol toptalenten heb leg ik mezelf de volgende regels op

  • één scout is permanent in Engeland aan het scouten. Iedere maand mag ik maximaal één van de gevonden spelers uit Engeland toevoegen aan mijn jeugdteam
  • twee scouts stuur ik iedere maand naar een ander land (na het eerste verslag roep ik ze terug). Zodra ze verslag uitbrengen mag ik van één van beide scouts een speler contracteren. Op deze manier blijft de kern van de jeugdopleiding Engels
  • Spelers buiten Engeland mag ik niet voor hun 16e contracteren.
2 likes

Succes, man! Lijkt mij ‘n interessante carrière te gaan worden! :clap:t3:

1 like

Zelf ook van plan om binnenkort met Villa te starten, hoop dat Suarez nog die kant op gaat… :wink:

Ga je story met veel interesse volgen!

1 like

Er is echt ‘n gerucht dat Suárez linkt met Villa! Stel je voor …

2 likes

Fantastische club en nu met een origineel randje (Coutinho), benieuwd naar je story!

1 like

Aston Villa neemt herboren Coutinho definitief over van Barcelona

Phillippe Coutinho heeft zichzelf in Birmingham opnieuw uitgevonden. De Braziliaanse spelmaker ontpopt zich in de tweede speelhelft van het seizoen op huurbasis tot één van de smaakmakers van Aston Villa en ziet The Villans de optie tot koop in zijn contract lichten. Coutinho, die in een aanvallende rol links op het middenveld speelt, wist zijn stempel aardig te drukken in de wedstrijden die hij tot noch toe speelde. Sinds zijn komst naar Villa Park kwam hij in veertien Premier League duels in actie en wist daarin acht doelpunten te maken en vier goals van teamgenoten voor te bereiden.

Aston Villa maakt veertig miljoen euro over naar Camp Nou, waar Barcelona dus definitief afscheid neemt van haar recordaankoop. De Catalanen maakten in januari 2018 liefst 120 miljoen euro over aan Liverpool, waarbij The Reds ook nog eens veertig miljoen euro aan bonussen in het vooruitzicht werd gesteld. Zijn aankoopsom wist de Braziliaan nimmer waar te maken, waarna na een eerdere huurperiode bij Bayern München Aston Villa hem van zijn uitzichtloze situatie uit Barcelona verlost. De verwachting is dat Steven Gerrard, eerder teamgenoot van Coutinho bij Liverpool, zijn ploeg na dit seizoen nog meer gaat afstellen op de kwaliteiten van de 29-jarige spelmaker, die tot op heden de hoge verwachtingen waar weet te maken. Aston Villa nestelde zich de afgelopen maanden stevig in de middenmoot, al lijkt gezien de huidige tiende plaats Europees voetbal een brug te ver. In de resterende vier wedstrijden moet de ploeg van Stevie G een gat van zeven punten overbruggen om bij de eerste acht te eindigen.

2 likes

Gerrard loodst Aston Villa naar middenmoot en wil subtop aanvallen in eerste volledige seizoen

Aston Villa is het seizoen in de Premier League geëindigd op de tiende plek. De ploeg van manager Steven Gerrard, die het roer op Villa Park in november overnam van Dean Smith, speelde de laatste weken eigenlijk al nergens meer voor. The Villans vergaarden gedurende het seizoen voldoende punten om bij de degradatiezone uit de buurt te blijven, maar waren niet stabiel genoeg in de resultaten om het de ploegen in de subtop lastig te maken. Een tiende plek is daardoor een logische eindklassering voor het team van Gerrard. Villa behaalde 54 punten na 38 wedstrijden en Gerrard wil komend seizoen omhoog kijken. “Het gat met de ploegen boven ons is klein, we moeten zeker in staat zijn om ons te meten met Wolves, West Ham en Leicester”, aldus Stevie G over de ploegen die net boven zijn team eindigden.

Wie komend seizoen in elk geval deel uit zal maken van de selectie van Gerrard is Philippe Coutinho. De Braziliaan, waarvan Aston Villa eerder de optie tot koop in zijn huurverbintenis al benutte, kende een uitstekend half jaar getuige tien goals en vijf assists in achttien Premier League duels. Gerrard is blij met de definitieve komst van de Braziliaan en hoopt op een paar gerichte versterkingen komende zomer. “Met Danny Ings, Ollie Watkins, Leon Bailey en Philippe Coutinho hebben we liefst vier spelers in de selectie die tien goals in de Premier League hebben gemaakt. We zijn over verschillende schijven gevaarlijk voorin, maar achterin krijgen we er nog te veel tegen. Dat heeft ook te maken met wat wij van onze backs vragen in balbezit, maar dit is wel een aspect wat wij willen verbeteren”, hint de manager op defensieve versterking.

spoiler

Ik ben vrij snel door seizoen 1 gegaan doordat ik vanwege het realisme in het eerste seizoen eigenlijk geen transfers wil doen (behalve de IRL al gedane transfers). Vanaf nu zal het tempo wat lager liggen. Nu eerst de eerste zomerse transferperiode van Steven Gerrard waarin hij de selectie echt naar zijn hand kan zetten.

1 like

Iets om naar uit te kijken, benieuwd wat de sportieve plannen van Stevie G zullen zijn …

Gerrard legt wensen op tafel: in iedere linie een versterking


Steven Gerrard heeft aangegeven wat hij nodig denkt te hebben om volgend seizoen beter te presteren. De Engelse manager denkt in iedere linie een verse kracht nodig te hebben, waarbij de focus op een nieuwe aanvaller lijkt te liggen. Met een budget van om en nabij honderd miljoen pond heeft Gerrard een aardig gevulde kas om de markt op te gaan.

Spits
Hoofd target van The Villans is een nieuwe spits. Met Ollie Watkins en Danny Ings beschikt Gerrard over twee puntspelers die afgelopen seizoen beide de dubbele cijfers haalden als het om doelpunten gaat, maar desondanks vindt de manager dat een extra alternatief noodzakelijk is. Reden hiervoor is dat beide heren qua type speler erg op elkaar lijken: snel, klein, behendig en met een neusje voor de goal. Dit schept voor Gerrard eigenlijk de noodzaak in een systeem aan te treden waarbij veelal vanuit de omschakeling de ruimte achter de defensieve lijn van de tegenstander wordt gezocht. Gezien de geringe lengte van zowel Ings al Watkins zou Gerrard graag een fysiek sterke spits aan willen trekken, het liefst ook eentje die voetballend wat toe kan voegen aan het team.

Middenveld
Na het vertrek van Marvelous Nakamba naar Getafe beschikt de ploeg nog maar over één echt verdedigende middenvelder: Douglas Luiz. De Braziliaan, die zijn na komend seizoen aflopende contract overigens nog altijd niet verlengd heeft, moet er een concurrent bij krijgen al heeft dat niet de hoogste prioriteit voor de club uit Birmingham.

Verdediging
De laatste linie voor het komende seizoen lijkt aardig vast te staan. Met Lucas Digne, Tyrone Mings, Ezri Konsa en Matt Cash beschikt Aston Villa voor een middenmoter over een uitstekende defensie. Met Matt Targett en Kenny Hause zijn heeft Gerrard twee prima alternatieven Digne en Mings, maar het ontbreekt aan een stand-in voor Cash en de linksbenige Hause is geen ideale vervanger voor Konsa. Een rechtsbenige verdediger die bij voorkeur zowel centraal als rechtsachter uit de voeten kan moet de selectie van wat meer breedte voorzien.

Keeper
Onbetwiste eerste keus onder de lat is Emiliano Martínez. Sinds de Argentijn over is gekomen van Arsenal is hij uitgegroeid tot één van de beste keepers van de Premier League en eerste keus bij het nationale team. Achter de 29-jarige doelman is de spoeling echter dun. Jed Steer staat al jaren onder contract op Villa Park maar kwam nooit serieus in aanmerking voor een basisplaats. Ook de jonge Fin Viljami Sinisalo wordt niet als serieuze optie beschouwd. Het niveauverschil tussen Martínez en de twee daarachter is enorm waardoor Villa een nieuwe tweede keeper wil halen die dichter op de nu nog onomstreden Martínez zit.

Tips voor aankopen op deze posities?
- Spits
- Verdedigende middenvelder
- Rechter centrale verdediger/Rechtsback
- Reserve doelman

Behalve de spits gaat het allemaal om spelers die genoegen nemen met een rol als rotatiespeler

@db1512, wat denk je van de volgende namen?

Reservedoelman

  • Gavin Bazunu (Portsmouth, gehuurd van Manchester City)
  • Carl Rushworth (Walsall)
  • Fraser Forster (Southampton)

Centrale verdediger

  • Callum Chambers (Arsenal)
  • Tino Livramento (Southampton), door zijn lengte wellicht multifunctioneel
  • Japhet Tanganga (Tottenham Hotspur)
  • Reece Oxford (FC Augsburg)

Verdedigende middenvelder

  • Daniel Samek (SK Slavia Praha)

Spits

  • Aleksandar Mitrovic (Fulham)
  • Luis Suárez (Atlético Madrid)
1 like

Callum Chambers is in RL ook naar Villa vertrokken. Contract voor 3,5 jaar. Bentancur wordt nu nadrukkelijk genoemd, maar is geen CVM. Oxford is inderdaad een mooie optie.

Heb even teruggekeken naar mijn lange Aston Villa CM vorige FIFA (eigenlijk nog een actieve CM, maar ik speel vrijwel niet): daar had ik Dael Fry opgepikt. Werd jaren genoemd bij grote clubs, maar zit nog bij Middlesbrough. Ik heb ook White, maar inmiddels is die natuurlijk naar Arsenal vertrokken in RL. Rechtsachter kocht ik Aarons en Cannon (Cash vertrok naar Chelsea). CVM is bij mij Tyler Adams van Leipzig. Back-up in de spits is Ivan Toney (187cm, 81 speed, 81 strength, power header).

Lijstje:
RA: Bogle, Scally
CV: Fry, Bella Kotchap, Torunarigha, Uduokhai, Adarabioyo
CVM: Bissouma, Ampadu, goede ervaringen met Thuram (zoon van), Adams, Camara, Romo (Monterrey), Onyeka
SP: Suarez inderdaad met de geruchten icm Gerrard, Toney, Dike (96 strength, 188cm), Weghorst, Wind

Valt me dat er dit jaar best veel rappe CV’s zijn!

1 like

Aston Villa willigt wensenlijstje Gerrard voor start Premier League grotendeels in

Nog voordat de Premier League van start is gegaan heeft Aston Villa de selectie grotendeels op orde. Daarmee wacht de ploeg uit Birmingham niet op de laatste week van de transfermarkt. Voor manager Steven Gerrard wacht aan het begin van de competitie ook direct een zware opgave: namelijk direct Manchester United en Manchester City. Met de komst van Breel Donald Embolo, Japhet Tanganga en Morten Frendrup ontbreekt alleen nog de gewenste concurrent voor eerste doelman Emiliano Martínez.

Breel Donald Embolo
Embolo komt voor ongeveer dertig miljoen euro over van Borussia Mönchengladbach en moet Gerrard meer opties voorin geven. De in Kameroen geboren Zwitsers international is met zijn 1,87 meter flink groter dan de al aanwezige Danny Ings en Ollie Watkins en beschikt tevens over een indrukwekkende fysieke kracht. De 25-jarige spits verlaat Die Föhlen na een rumoerig seizoen waarin de Duitsers teleurstelden en technisch directeur Max Eberl na 23 jaar bij de club verliet. Aston Villa is voor de 54-voudig international zijn vierde club, na eerder voor FC Basel, Schalke 04 en dus BMG.

Japhet Tanganga
Aston Villa slaat een flinke slag op de transfermarkt met het vastleggen van Japhet Tanganga. De 23-jarige verdediger komt voor €25.000.000 over van Tottenham Hotspur, waar hij er onder Antonio Conte niet in is geslaagd een significante rol in de ploeg te bemachtigen, laat staan een basisplaats. Bij The Villans zal de voormalig jeugdinternational de strijd aan moeten gaan voor een basisplaats maar lijkt het vooruitzicht op speeltijd een stuk groter dan bij The Spurs zou zijn geweest. Tanganga zal daarbij in zijn achterhoofd hebben gehouden dat spelers als Tyrone Mings en Ezri Konsa tegenwoordig vast deel uitmaken van de nationale ploeg.

Morten Frendrup
Van de drie nieuwe aanwinsten van The Lions is Frendrup de minst bekende. De Deens jeugdinternational komt voor acht miljoen euro over van Brondby en krijgt de tijd zich aan te passen aan de Premier League. De 21-jarige middenvelder maakte in de Deense competitie indruk als verdedigende middenvelder die met zijn sierlijke dribbels, overzicht en passing het spel kan versnellen. In eigen land wordt het talent, mede door de gelijkenissen qua uiterlijk maar zeker ook door zijn spel, vergeleken met Frenkie de Jong.

1 like

Frendrup is een goede. Ik haalde hem naar Ajax in FIFA 21 en het was mijn beste koopje.
Een beetje als Yuri Regeer: inzetbaar als box-to-box of als rechtsback.

Ik vind Embolo een geweldige aanvaller en Torunarigha een hele degelijke verdediger. Frendrup heb ik wel op de radar maar nooit zijn voetballen