Manager Story | Club Brugge KV

Goedenavond. Na vele mislukte carrières en halve manager story’s, ben ik nu begonnen met de Belgische topclub Club Brugge KV. Het seizoen zal van start gaan met de basis selecties van het seizoen 20/21 dat zal betekenen dat de winterse aan- en verkopen niet toegepast zullen worden. Dit om er zelf een leuke en realistische (?!) draai aan te geven.


Zoals je ziet is Philippe Clement vertrokken om de rol van bondscoach te vervullen bij :belgium: De Rode Duivels. Nu moet Blauw-Zwart, 2 weken voor de start van het seizoen, haastig op zoek naar een vervanger.

Wie moet dan de vervanger worden? Gaan ze voor een ervaren trainer? Gaan ze voor een beginnende trainer? Gaan ze voor een buitenlandse trainer? De kranten zullen er vast vol van staan deze week, maar wie moet er volgens jou op deze trein stappen?

2 likes

Leuk ik ga jou zeker volgen. Eén leuke ploeg Club Bruggen met véél Nederlanders.

Benieuwd wie de trainer wordt?
Het zou leuk zijn als het een Nederlander werd.

Succes.

1 like

Veel succes, ben benieuwd wat je ervan gaat maken en wie de nieuwe trainer gaat worden. Vind je het trouwens niet jammer dat een aantal spelers met begin selecties nog niet op hun niveau zitten? Een Noa Lang bijvoorbeeld?

1 like

Ben erg benieuwd wie de trainer wordt! Ik verwacht een Nederlander, maar wie het dan precies zal worden heb ik geen idee van.

1 like

Timmy Simons is wel een icoon die het zou verdienen heeft nog een verleden bij psv.

1 like

Als het om Nederlanders gaat: Adri Koster is vrij. Heeft een verleden bij de club en laat zijn teams vaak goed en vermakelijk spel op de mat zetten. Een andere die ik kan verzinnen is Philip Cocu, die kan een team als Club Brugge wel gebruiken om zijn carriere terug in het gareel te krijgen. Of Clubfans er ook blij mee zullen zijn, betwijfel ik…

@Dennis85 Er zijn doordat ik geen update heb gedaan weinig Nederlanders, maar wie weet in de toekomst. :smirk:

@Aron1997 Het doel is om het seizoen anders te laten lopen en kijken hoe de spelers bij mij ontwikkelen. Anders als in het echt.

@Ryanajax We zullen het zien ik, al denk ik wel dat iedereen voor de groep kan staan. Club Brugge steekt er zo ver bovenuit in België.

@D5981 De namen die jij benoemt zijn zeker goede opties.

In de foto hieronder komen jullie meer te weten over de nieuwe coach van Blauw-Zwart. Jullie kunnen nu raden. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

In de volgende update zal er een interview komen met de nieuwe coach. Er zal tevens uitgebreid worden gesproken over de toekomstige speelstijl, opstellingen en spelersbeleid.

Brugge, PSV, Nürnberg en weer Brugge: dat moet Timmy Simons zijn.

1 like

De enige echte Timmy Simons inderdaad

Dat moet inderdaad Simons zijn

@D5981 @Aron1997 @Mitchell Dit was een makkelijke, haha. Hieronder zal het eerste interview te lezen zijn van Simons bij Club Brugge. Er gaat gesproken worden over de opstelling, speelstijl en doelstellingen die Simons en Brugge voor ogen hebben.


Welkom Timmy, allereerst gefeliciteerd met je eerste trainers klus. Door Corona perikelen is je presentatie uitgesteld, maar we hebben je eindelijk voor de camera. Hoe bevalt je eerste week als hoofdcoach van Club?
Bedankt voor de felicitatie! Beter laat dan nooit, haha. Na een bewogen eerste week ben ik goed opgevangen bij de club en heb al veel kunnen zien van mijn spelers. Dus al met al een goede indruk.

Om maar meteen met de deur is huis te vallen. Doordat je weinig ervaring hebt als hoofdcoach heeft Club Brugge toch een risico genomen met jou aanstelling. Maar hoe ga jij dit team naar jou hand zetten en het vertrouwen van de clubleiding terugbetalen?
Het klopt dat ik een beginnende trainer ben en me nog moet bewijzen, maar ik ga er alles aandoen om het vertrouwen wat in mij is gesteld waar te maken. Over de opstelling heb ik al een gedachte en hoop iets te hebben gecreëerd waar we ook Europees hoge ogen kunnen gooien.

Naar aanleiding van deze uitspraken zullen de fans benieuwd zijn wat je ideeën zijn over je opstelling en de speelstijl. Zou je meer kunnen vertellen wat je van plan bent?
Het is nog wel puzzelen, maar we zijn nu een week onderweg en heb al wel een idee in mijn hoofd hoe we het beste uit deze selectie kunnen halen.

Hoe denk je dat te kunnen gaan doen?
Ik ben van plan om een aanvallende 1-5-2-3 te spelen met Mats (Rits) als middelste voetballende verdediger die doorschuift op de nummer 10 als er een meerderheid voor de tegenstander ontstaat op het middenveld. De belangrijkste rollen zijn voor de ‘aanvallende’ backs in deze speelstijl. De backs hebben de opdracht om over de buitenspelers heen te gaan, zodat de links- en rechtsbuiten meer vrijheid hebben om naar binnen te trekken en gevaar te stichten in de 16.

Denk je niet dat je in grote wedstrijden overlopen gaat worden op het middenveld? Je zult altijd een man missen op het middenveld en hoe ga je dat oplossen?
Dit is heel simpel op te lossen. De voetballende verdediger zal uitstappen bij een tegenaanval. Zullen we aantreden tegen een sterke tegenstander kunnen we ervoor kiezen dat de spits de nummer 6 volgt. Dan kunnen de buitenspelers de backs opvangen of zelfs naar binnen trekken zodat er na een bal verovering snel gecounterd kan worden.

Wat is de doelstelling die de clubleiding je heeft meegegeven? En wat is je persoonlijke doelstelling?
Ik denk dat de clubleiding en ik wel op één lijn liggen met de verwachtingen. Brugge moet sowieso ieder jaar gaan voor het kampioenschap en de winst in de beker. Ik denk dat het overwinteren in de Champions League de lastigste van de 3 zal zijn, maar dat gaat aan de loting liggen. Mijn eigen doelstelling is om succesvol te gaan zijn met mijn ‘eigen’ speelstijl en een indentiteit te creëren.

Bedankt voor je tijd en we wensen u en Club Brugge een mooi seizoen.
Bedankt we gaan hopen op een memorabel seizoen.

1 like

Mooi interview. Opvallend dat Brugge in een 5-2-3 systeem gaat spelen, die opstelling heb ik eigenlijk nog nooit eerder iemand zien gebruiken. Ben benieuwd naar het vervolg!

1 like

Timy Simons, die heeft toch ook nog heel lang door gevoetbald? :stuck_out_tongue:

Ken hem nog van PSV, benieuwd hoe hij het al trainer gaat doen.

Tot de zomer van 2018, in december van dat jaar werd hij 42! :smile: werd in 2016 zelfs onverwacht nog opgeroepen voor de rode duivels op bijna 40 jarige leeftijd dus

@Larsenal Voor mij is het ook de eerste keer in deze formatie. Ik probeer hiermee een machine te creëren en niet alleen in België maar ook in Europa goed spel te vertonen. Het lijkt erg defensief, maar de backs zijn heel belangrijk in dit systeem. Vooral in aanvallend opzicht.

@Jochem Klopt! Zoals @Aron1997 al aangeeft stopte hij op 41 jarige leeftijd. In zijn tijd bij PSV zag ik hem wel als boegbeeld en echte leider van het team. Persoonlijk denk ik dat hij best wel door kan breken als trainer in het echt.

Club Brugge heeft het seizoen 2020/2021 afgetrapt. De ploeg van de kersverse debuutcoach Timmy Simons mocht meteen aantreden tegen rivaal RSC Anderlecht.

Speelronde 1 >>

Wedstrijdinfo

Speelronde 1 | Zondag 26 juli | 16:00
Club Brugge - RSC Anderlecht 2-0 (2-0)

1-5-2-3 | Mignolet; Ricca (65’ Sobol), Deli (77’ Kossounou), Rits, Mechele, Mata; Vanaken, Vormer ©; De Ketelaere (84’ Dennis), Diatta, Lang.

1-4-3-3 | Van Crombrugge; Lawrence, Cobbaut, Vranjes, Murillio; Trebel (60’ Lokonga), Zulj, Verschaeren (60’ Vlap); Amuzu, Tau (77’ Dimata), Bundu.

:trophy: | MOTM: Charles De Ketelaere

Wedstrijddetails >>
11’| :soccer: Diatta (De Ketelaere)
21’| :soccer: De Ketelaere (Vanaken)

Speelronde 2 >>

Wedstrijdinfo

Speelronde 2 | Vrijdag 31 juli | 20:45

Zulte Waregem - Club Brugge 0-1 (0-0)

1-4-2-3-1| Bossut; De Bock (67’ Kainourgios), Deschacht, Pletinckx, Opare; Seck, Sissako (67’ Marcq); Dompé (82’ De Smet), Govea, Bruno; Vossen.

1-5-2-3 | Mignolet; Sobol (78’ Ricca), Deli, Rits, Mechele, Mata; Vanaken, Vormer ©; De Ketelaere, Diatta, Lang (90’ Dennis)

:trophy: | MOTM: Noa Lang

Wedstrijddetails >>
73’| :soccer: Noa Lang (Vormer)

1 like

Goed begin, maar is dat dezelfde Diatta die nu bij Monaco speelt? Lang zo te zien tegen Zulte erg belangrijk met de winnende treffer. Sterke start dus, hopen dat Simons deze lijn door kan trekken!

Klopt Brugge heeft die deze winter verkocht aan Monaco.

@Larsenal Klopt! Ik ben begonnen met de basisupdate van het spel. Zo speel ik ook zonder Dost, Chong, Denswil etc.

@Aron1997 Ook ik ga Diatta in de verkoop zetten deze winter, maar eerst ga ik opzoek naar een waardige vervanger. Een snelle spits met een real face

Ruud Vormer looft Timmy Simons na sterke start.

Heel wat blije gezichten bij Club Brugge na de gewonnen wedstrijd tegen Standard Luik (1-2). De Belgische topclub heeft, samen met Royal Antwerp FC, na 4 speelrondes nog geen punt verspeeld.

Ruud Vormer gaf zijn analyse in de catacombe na de wedstrijd. “Het was een belangrijke wedstrijd. We zijn goed van start gegaan en hebben onze draai gevonden in toch wel een vreemde opstelling.” Aldus de aanvoerder van Club Brugge.

De Nederlander geeft aan waarom het zo vlot loopt de laatste weken. “We hebben met Simons een goede trainer binnen gehaald met een goed plan. Alles is tot in de puntjes uitgedacht en weten wat van ons gevraagd wordt. “

Speelronde 3 & 4 >>

Wedstrijdinfo

Speelronde 3 | Zondag 9 augustus | 18:15
Club Brugge - K Beerschot VA 3-0 (3-0)

1-5-2-3 | Mignolet; Sobol, Deli (76’ Kossounou), Rits, Mechele, Mata; Vanaken, Vormer © (82’ van den Keybus); De Ketelaere, Diatta (82’ Schrijvers), Lang.

1-5-3-2 | Biebauw; Vorogovskiy, van den Bergh, Boudin (45’ van den Buijs), Frans, Halaïmia; Sanusi, Coulibaly (63’ Pietermaat), Holzhauser; Suzuki (76’ Noubissi), Elske.

:trophy: | MOTM: Krépin Diatta

Wedstrijddetails >>
6’| :soccer: Diatta (Vormer)
17’| :soccer: Diatta (Mata)
25’| :soccer: Diatta (Lang)


Speelronde 4 | Zondag 16 augustus | 16:00
Standard Luik - Club Brugge 1-2 (1-1)

1-5-2-3 | Mignolet; Ricca (66’ Sobol), Deli, Rits, Mechele, Mata; Vanaken, Vormer ©; De Ketelaere, Diatta (71’ Dennis), Lang.

1-4-3-3 | Bodart; Gavory, Laifis, Vanheusden, Fai (58’ Jans); Bastien, Cimirot, Amallah (84’ J. Carcela-González); Lestienne (72’ Boljevic), Avenatti, M. Carcela-González.

:trophy: | MOTM: Mats Rits

Wedstrijddetails >>
7’| :soccer: Avenatti *(M. Carcela-González)
25’| :soccer: Vormer (Lang)
80’ | :soccer: Dennis (Vanaken)

Zoals je hieronder zometeen zult zien gaat het de laatste weken niet helemaal voor de wind en wordt er al veel gespeculeerd over eventuele transfers in de winter. Zo zal een vertrek van Diatta onhoudbaar zijn. Maar welke speler zien jullie graag in de spits bij Blauw-Zwart?

  • Julián Quiñones (Tigres, SP)
  • Mark Uth (Schalke 04, SP)
  • Marcus Berg (Jiangsu, SP)
  • Sam Lammers (Atalanta, SP)
  • John Guidetti (Alaves, SP)
  • Een ander zoals…

0 stemmers

Speelronde 5

Speelronde 5 | vrijdag 21 augustus | 20:45
Club Brugge - KAA Gent 1-1 (0-0)

1-5-2-3 | Mignolet; Sobol, Deli, Rits, Mechele, Mata; Vanaken, Vormer ©; De Ketelaere, Diatta (86’ Dennis), Lang.

1-4-4-2 | Bolat; Mohammadi (72’ Fortuna), Ngadeu, Hanche-Olsen, Castro-Montes; Chakvetadze, Kums (61’ Dorsch), Odijdija-Ofoe (84’ Owusu), Botaka; Depoitre, Yaremchuk.

:trophy: | MOTM: Roman Yaremchuk

Wedstrijddetails >>
76’| :soccer: Diatta (Deli)
90+3’| :soccer: Yaremchuk (Chakvetadze)

Speelronde 6

Speelronde 6 | Zaterdag 29 augustus | 20:45
Royal Antwerp FC - Club Brugge 1-1 (1-0)

1-5-2-3 | Mignolet; Ricca, Deli, Rits, Mechele, Mata (40’ Sobol); Vanaken, Vormer ©; De Ketelaere (63’ Dennis), Diatta, Lang.

1-3-5-1-1 | Beiranvand; De Laet, Gélin, Seck; Lukaku (63’ Ampomah), Haroun, De Sart, Verstraete, Rodrigues (59’ Lamkel Zé); Gerkens; Mbokani

:trophy: | MOTM: Ruud Vormer

Wedstrijddetails >>
23’| :soccer: Gerkens (Mbokani)
84’| :soccer: Dennis

Club Brugge kent slechte generale voor Champions League treffen met Lazio.


Clinton Mata verontwaardigd na de nederlaag tegen KAS Eupen

Club Brugge is in aanloop naar de Champions League wedstrijd tegen Lazio tegen een zeperd aan aangelopen. Het verloor in speelronde 7 met 1-2 in het eigen Jan Breydelstadion van degradatiekandidaat KAS Eupen.

De ploeg van Timmy Simons kwam al vroeg op achterstand. Maar wist met een gelijke stand de rust in te gaan. Vroeg na rust liep Brugge, door een overtreding van Rits, tegen een penalty aan. Deze werd knap gekeerd door Mignolet. Maar dit mocht niet baten, want 10 minuten na de gemiste penalty wist Prevljak het net wel te vinden (1-2).

Club Brugge speelt woensdagavond in Stadio Olimpico. Wint Brugge dan starten ze goed in groep F. De groep waar op het zelfde tijdstip ook het duel Spartak Moskou tegen Bor. Dortmund gespeeld zal worden.

Speelronde 7

Speelronde 7 | Maandag 12 september | 20:45
Club Brugge - KAS Eupen 1-2 (1-1)

1-5-2-3 | Mignolet; Ricca (70’ Sobol), Deli, Rits, Mechele, van der Bempt (70’ Mata); Vanaken, Vormer ©; De Ketelaere, Diatta, Dennis (70’ Lang).

1-4-3-3 | De Wolf; Miangue, Agbadou, Koch, Adriano; Musona, Peeters (70’ Cools), Vázquez; Ngoy, Koné (45’ Prevljak), Embaló (83’ Baby).

:trophy: | MOTM: Victor Vázquez

Wedstrijddetails >>
11’| :soccer: Koné
37’| :soccer: Diatta
61’| :soccer: Prevljak (Musona)

Na de blamage tegen Eupen volgde de eerste groepswedstrijd van de Champions League. Hierin nam Club het op tegen de Romeinse ‘grootmacht’ Lazio. De eerste echte test op Europees niveau voor Simons en zijn tactiek. Gaat de 1-5-2-3 opstelling succesvol zijn of vallen de Belgen door de mand?

Groepswedstrijd 1 >>

Wedstrijd details

UEFA Champions League
Speelronde 1 | woensdag 16 september | 21:00
Lazio Roma - Club Brugge 4-1 (1-0)

1-3-4-3 | Straskosha; Radu, Acerbi, Bastos; Milinkovic-Savic, Luis Alberto, Escalante, Leiva; Immobile, Correa (69’ Muriqi), Lazzari (81’ Lulic).

1-5-2-3 | Mignolet; Ricca, Deli, Rits, Mechele, Mata; Vanaken, Vormer ©; De Ketelaere (68’ Schrijvers), Diatta (45’ Dennis), Lang.

:trophy: | MOTM: Circo Immobile

Wedstrijddetails >>
33’| :soccer: Lazzari
53’| :soccer: Immobile (Correa)
70’| :soccer: Alberto
73’| :soccer: Lang (Mechele)
81’| :soccer: Immobile (Alberto)