Manager Story | Daniele di Nardini | Alle wegen leiden naar Rome

Een goede versterking. Sirigu zal opvolging nodig hebben binnenkort en Carnesschi is daar een mooie vervanger voor.

1 like
Het is tijd voor twee Derby’s in de Coppa Italia! In Turijn in de Derby della Mole nemen Juventus en Torino het tegen elkaar op, in Milaan staat de Derby della Madonnina tussen AC Milan en Inter Milan op het programma. Beide duels worden over twee wedstrijden gespeeld, dus we kunnen ons opmaken voor vier prachtige duels. Maar wie halen de finale van de Coppa Italia?

Halve Finale //

Wedstrijddetails

Coppa Italia, Halve Finale | Woensdag 10 februari | 20:45
Juventus – Torino FC 2-2 (1-0)

Opstelling Juventus // 4-4-2 | Szczesny; Danilo, de Ligt, Rugani, Alexander-Arnold; Ramsey (Bentancur 86’), Kanté, Ronaldo, Bernardeschi (Rabiot 63’); Agüero (Ilicic 74’), Dybala.

Opstelling Torino FC // 3-5-2 | Sirigu; Kjær, Nkoulou, Izzo; Ansaldi (Berenguer 74’), Verschaeren, Tonali, Baselli (Lukic 74’), Almada; Zaza (Falqué 79’), Belotti.

Strafschoppenserie //
1-0 :soccer: Federico Bernardeschi 30’
1-1 :soccer: Andrea Belotti 52’ (Pen.)
2-1 :soccer: N’Golo Kanté 70’
2-2 :soccer: Andrea Belotti 90+6’

Uitslagen //
AC Milan - Inter Milan 2-2

NIEUWS //

Turijn - Vanmorgen heeft Fabio Quagliarella zijn handtekening gezet onder zijn contract die hem tot de zomer van 2022 verbind aan Torino FC. Hiermee keert de oud-spits die zijn carrière bij Torino begon terug bij zijn oude club. Quagliarella keert terug in de rol als assistent-trainer van Daniele di Nardini.

Fabio Quagliarella hing afgelopen zomer zijn zijn voetbalschoenen aan de wilgen en besloot een half jaar te verdwijnen uit de voetbalwereld. Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt na zijn voetbalcarrière verder te willen gaan als trainer en krijgt nu deze kans als assistent bij Torino FC.
Quagliarella begon in 1999 zijn carrière bij Torino, waarna hij uitkwam voor: Fiorentia Viola, Calcio Chieta, Ascoli, Sampdoria, Napoli en Juventus. Verspreid over verschillende periodes speelde hij 109 duels voor Torino, waarin hij 32 keer wist te scoren. Ook speelde hij 29 duels voor het Italiaanse nationale team
‘Fabio is iemand boordevol Serie A ervaring en heeft ook Europese duels achter zijn naam staan, iemand die ik het restant van dit seizoen zeker kan gebruiken en ook met het ook op het komende seizoen. Daarnaast is het voor Fabio ook een enorme uitdaging’, vertelde Di Nardini.
‘Geweldig toch! Daniele heeft mij een aantal maanden geleden benaderd, nadat ik eerder al had laten weten ooit deze stap te willen maken. Toen heb ik laten weten dat ik eerst tijd met mijn familie wilde doorbrengen na mijn carrière. Maar nu wilde ik graag weer aan de slag en krijg ik deze kans bij Torino. Toch wel op een mooi moment’, verteld Quagliarella met een grote glimlach.
Fabio Quagliarella neemt aanstaande zondag tegen AC Milan voor het eerst plaats op de bank naast Daniele di Nardini.

Fabio Quagliarella in clubkostuum bij het ondertekenen van zijn contract, ToroMedia

Heel lekker dat je zo laat nog de gelijkmaker maakt. Kan wel eens cruciaal zijn voor de return.

1 like

Erg knap dat Juventus opnieuw niet van je weet te winnen. Quagliarella lijkt mij een mooie toevoeging aan de technische staf.

1 like

Mooi dat je Juve in bedwang hebt kunnen houden.
Trouwens mooi van Quagliarella, kan een leuke wending voor je story geven dat hij nu de rechterhand van di Nardini wordt.

1 like

Leuk dat je Quagliarella haalt. Mooi resultaat tegen Juve. Zorgt voor een goede uitgangspositie in de tweede wedstrijd.

1 like

Is dat even lekker, in de 96e minuut de gelijkmaker maken tegen Juve! Goed dat Torino tot twee keer toe wist terug te komen van een achterstand. Heel gaaf dat men de geslepen vos Quagliarella bij de staf haalt. Met zijn aanvulling moet Belotti zich toch nog beter kunnen manifesteren in de Serie A.

1 like

Na het doordeweekse bekerduel tegen Juventus ontvangen we vandaag een andere halve finalist: AC Milan. Na Juventus is dit het begin van toch wel een lastige maand met SL Benfica, Sassuolo en AC Milaan nog op het programma. Fabio Quagliarella neemt vandaag voor het eerst plaats op de bank naast Daniele di Nardini.

Speelronde 24 //

Wedstrijddetails

Speelronde 24 | Zondag 14 februari | 15:00
Torino FC – AC Milaan 3-1 (2-1)

Opstelling Torino FC // 3-5-2 | Sirigu; Kjær (Bonifazi 69’), Nkoulou, Izzo; Ansaldi (Berenguer 76’), Verschaeren, Tonali, Baselli (Minchev 69’), Almada; Zaza, Belotti.

Opstelling AC Milan // 4-5-1 | Donnarumma; Telles, Romagnoli, Musacchio, Capa; Laxalt, Kessié, Bonaventura, Januzaj, Paquetá; Ajorque

1-0 :soccer: Simone Zaza 20’
1-1 :soccer: Luduvic Ajorque 33’
2-1 :soccer: Daniele Baselli 35’
3-1 :soccer: Ander Capa 68’ (E.D)

Ook in Turijn zijn ze klaar voor het Europa League duel. In de heenwedstrijd speelt het team van Di Nardini in Benfica. Gaan ze de volgende ronde bereiken?

Laatste 32, heenwedstrijd //

Wedstrijddetails

Laatste 32 | Donderdag 18 februari | 21:00
SL Benfica – Torino FC 1-1 (0-0)

Opstelling SL Benfica // 4-5-1 | Vlachodimos; Tavares, Dias, Ferro, Pinto; Cervi, Gabriel (Chiquinho 63’), Weigl, Pizzi, Jota; Vinícius.

Opstelling Torino FC // 3-5-2 | Sirigu; Kjær, Nkoulou, Izzo; Ansaldi (Berenguer 73’), Meïté, Tonali, Baselli (Lukic 73’), Almada; Zaza (Falqué 85’), Belotti.

1-0 :soccer: Carlos Vinícius 56’
1-1 :soccer: Andrea Belotti 65’

Ik blijf me toch elke keer weer verbazen over het grafische aspect van je story. Heel erg knap gedaan en het maakt je verhaal echt schitterend om de lezen.

Ik denk dat je met Benfica een mooie tegenstander hebt geloot die op papier gelijkwaardig aan jou is. Maar in de vorm waar Torino op dit moment mee speelt lijkt het mij dat je ook Benfica wel moet kunnen verslaan. Succes!

1 like

Schitterend weer. Je gaat lekker! Die 1-1 bij benfica is een prima resultaat!

1 like

Ziet er opnieuw top uit grafisch, zoals we gewend zijn van jou.
Ben benieuwd wat de tweede wedstrijd met Benfica zal brengen. Hopelijk kan je doorstoten in de Europa League.

1 like

Na het gelijke spel in Lissabon gaan we op bezoek bij Sassuolo. Vier dagen later ontvangen we Benfica in Torino voor de return. We beginnen in de basiself met een aantal wisselingen, zo krijgen Aina en Verschaeren weer de kans.

Speelronde 25 //

Wedstrijddetails

Speelronde 25 | Zondag 21 februari | 12:30
Sassuolo – Torino FC 0-4 (0-1)

Opstelling Sassuolo // 4-4-2 | Consigli; Traoré (Dell’Orco 84’), Marlon, Ferrari, Lirola; Adjapong, Locatelli, Duncan (Beltrán 68’), Pabón; Berardi (Babacar 78’), Rogério.

Opstelling Torino FC // 3-5-2 | Sirigu; Kjær, Nkoulou, Izzo; Aina, Verschaeren, Tonali, Baselli (Rincón 63’), Almada (Minchev 78’); Zaza, Belotti (Candellone 78’).

0-1 :soccer: Daniele Baselli 8’
0-2 :soccer: Ola Aina 52’
0-3 :soccer: Andrea Belotti 63’
0-4 :soccer: Martin Minchev 81’
:red_square: Rogério 84’

Martin Minchev liet zich na zijn invalbeurt weer zijn en scoorde de vierde goal. Nu gaan we ons opmaken voor een belangrijk duel in de Europa League. Bereiken we de laatste 16?

Laatste 32, return //

Wedstrijddetails

Laatste 32 | Donderdag 25 februari | 18:55
Torino FC – SL Benfica 3-1 (0-0)

Opstelling Torino FC // 3-5-2 | Sirigu; Kjær (Bonifazi 70’), Nkoulou, Izzo; Ansaldi, Verschaeren, Tonali, Baselli, Almada; Zaza (Falqué 70’), Belotti (De Silvestri 79’).

Opstelling Benfica SL // 4-5-1 | Vlachodimos; Tavares, Dias, Ferro, Pinto; Cervi (Seferovic 79’), Gabriel, Weigl (Chiquingo 62’), Pizzi, Jota (Cádiz 45’); Vinícius.

1-0 :soccer: Simone Zaza 15’
2-0 :soccer: Simone Zaza 41’
3-0 :soccer: Andrea Belotti 63’
3-1 :soccer: Jhonder Cádiz 85’

Jaaaa! We zijn door en zitten bij de laatste 16, tegen wie nemen we het op?

Lekker resultaat tegen Benfica. Ook Sassuolo werd makkelijk verslagen. Ben benieuwd naar de volgende tegenstander in de EL!

1 like

Goede en makkelijke overwinning op Sassuolo. Benfica knap gedaan. Ben benieuwd na je tegenstander

1 like

Knap dat Benfica toch relatief eenvoudig aan de kant is gezet. Ook ik ben erg benieuwd wie de tegenstander gaat worden

1 like
De loting van de laatste 16 in de Europa League heeft plaatsgevonden. Dit levert veel mooie affiches op. Met AZ tegen Arsenal, Sevilla tegen Paris-Saint-Germain, Napoli tegen AS Roma en natuurlijk Torino FC dat gaat spelen tegen…

In de Johan Cruijff Arena tegen Ajax, hierin komt het Lyanco tegen die is verhuurd aan de Amsterdammers. Het is niet meer het Ajax van de het Champions League seizoen in 2019-20’. Dus er zijn zeker kansen om nog een ronde verder te komen voor de Toro.

Wat zijn de eerste reacties uit Amsterdam?

Kan voor zowel Torino als Ajax een zware wedstrijd worden denk ik. Gaat er echt aan liggen welke club er boven zich zelf weet uit te stijgen over twee wedstrijden. Wat is de stand in de Serie A op het moment ?

1 like

@Jochem Ik zal binnenkort weer even de tussenstand delen!

1 like

Het zal nog spannend worden tegen Ajax. Veel succes zeker en vast.

1 like

Mooi geloot met Ajax. Van der Sar heeft gelijk.
Torino word heel zwaar

1 like