We sluiten de maand augustus af met het eerste thuisduel van dit seizoen tegen Sassuolo. In het Stadio Grande Torino spelen nieuwkomers Nicolò Zaniolo en Emerson voor het eerst voor eigen publiek. Ook sluit de transfermarkt en gaan er nog spelers vertrekken uit Turijn… Ook geef ik een overzicht van de selectie die het dit seizoen moet gaan doen voor Torino FC.
Speelronde 2 //
Wedstrijddetails
Speelronde 2 | Zaterdag 28 augustus | 18:00 |
Torino FC – Sassuolo 3-0 (3-0)
Opstelling Torino FC // 3-5-2 | Sirigu; Kjær, Nkoulou, Izzo; Emerson (Ansaldi 80’), Zaniolo, Tonali, Baselli (Verschaeren 72’); Almada; Zaza (Minchev 72’), Belotti.
Opstelling Sassuolo // 4-5-1 | Consigli; Adjapong, Vanheusden, Ferrari, Lirola; Hult, Obiang, Locatelli, Pabón (Di Francesco 63’), Đuričić; Okereke.
Scoreverloop //
1-0
Zaniolo 14’
2-0
Baselli 41’
3-0
Emerson 45’
Nicolò Zaniolo en Emerson scoren beide in hun eerste thuiswedstrijd voor Torino FC. Voor Emerson was het helemaal een mooie avond, hij werd verkozen tot ‘Man of the Match’.
Transferdeadline day
31 augustus 2021 - 16:57 // Andrea Zaccagno heeft Italiaans avontuur gevonden
Andrea Zaccagno heeft zijn gewenste transfer binnen Italië te pakken. Hij ontving eerder aanbiedingen van AS Monaco, de tegenstander van Torino FC in de Champions League. En van Saint-Étienne en Sporting Gijon. Tot vandaag had hij nog geen aanbieding binnen Italië ontvangen, in de Serie A of B. In Turijn zou hij dit seizoen derde keeper zijn door de komst van Marco Carnesecchi en wilde daarom kijken voor meer speeltijd. Hij speelde eerder al op huurbasis voor Pro Vercelli, Pistoiese, Pro Piacenza, Vibonese Calcio en Virtus Entella. Nu gaat hij het proberen bij de tegenstander van afgelopen zaterdag.
‘‘Opgelucht, ik ben erg gelukkig met deze transfer. Het afgelopen seizoen heb ik veel geleerd onder Daniele di Nardini en van Salvatore Sirigu. Maar hij verlengde zijn contract en dan is de kans kleiner op speeltijd. Helemaal toen de trainer mij vertelde over de komst en concurrentie strijd met Marco. Concurrentie is mooi, maar ik wilde graag spelen dit seizoen. Die kans krijg ik nu hier. Komend seizoen wil ik mezelf laten zien in de Serie A en in de zomer de strijd aangaan met Marco en Salvatore. Maar eerst Sassuolo! Ik kijk uit naar mijn debuut’’, vertelde Andrea Zaccagno bij zijn presentatie.
31 augustus 2021 - 22:23 // PSV grijpt naast Simone Edera, hij kiest voor Club Brugge
PSV hoopte vandaag Simone Edera naar Eindhoven te halen, maar de Italiaanse vleugelspeler heeft de Jupiler Pro League verkozen boven de Eredivisie. De speler uit de jeugd van Torino FC speelde eerder op huurbasis voor Venezia, Parma en Bologna. Via België hoopt hij volgend seizoen door te breken bij Torino FC.
‘‘Ik heb eerder vandaag ook een gesprek gehad met Roger Schmidt, de trainer van PSV. Alleen hij kon mij geen garantie geven op speeltijd. Dat heb je natuurlijk nergens maar met de concurrentie sprak hij ook over Jong PSV. Philippe Clement gaf mij in Brugge direct een welkom gevoel en een duidelijk plan voor komend seizoen. Daarnaast heb ik ook met Yari (Verschaeren) gesprokken, die mij meer vertelde over Club Brugge. Ik hoop hier Champions League ervaring op te doen, iets wat ook in de plannen voor kwam. Met Internazionale komen we een bekende van mij tegen. Ik kijk uit naar de concurrentie strijd en mijn avontuur in Brugge’’, vertelde Simone Edera bij zijn presentatie.
1 september 2021 - 00:01 // Transfermarkt is gesloten
De transfermarkt is gesloten en hierdoor zijn de selectie voor het komende seizoen tot aan de winterstop bekend. Bekijk hieronder de ‘Topdeals’ in het Europese voetbal.
Topdeals
|
Van |
Naar |
Leonardo Spinazzola |
AS Roma |
Sampdoria |
Filip Kostic |
Eintracht Frankfurt |
Napoli |
Idrissa Gueye |
PSG |
AS Roma |
Rúben Dias |
SL Benfica |
Internazionale |
Daniele Rugani |
Juventus |
Manchester City |
Stephy Mavididi |
Juventus |
Fulham |
Gabriel Brazão |
Internazionale |
VFL Wolfsburg |
Joaquín Correa |
Lazio Roma |
Borussia Dortmund |
Raphaël Varane |
Real Madrid |
Juventus |
Oscar |
Shanghai SIPG |
Internazionale |
Alessio Romagnolo |
AC Milan |
RB Leipzig |
Jurgen Locadia |
Brighton |
Udinese |
Derrick Luckassen |
PSV |
Brescia |
Giacomo Bonaventura |
AC Milan |
Athletic Bilbao |
Danilo |
Juventus |
PSG |
Karim Benzema |
Real Madrid |
Lazio Roma |
|
|
|
Perr Schuurs |
Ajax |
Werder Bremen |
Nathan Aké |
AFC Bournemouth |
RB Leipzig |
Quincy Promes |
Ajax |
Bayern Leverkussen |
Denzel Dumfries |
PSV |
Manchester City |
Angeliño |
Manchester City |
PSV |
Toby Alderweireld |
Tottenham Hotspur |
Atlético Madrid |
Stefan Savic |
Atlético Madrid |
Bayern München |
Ousmane Dembélé |
FC Barcelona |
Manchester United |
Renan Lodi |
Atlético Madrid |
Tottenham Hotspur |
Ante Rebic |
Eintracht Frankfurt |
Athletic Bilbao |
Jonathan Tah |
Bayern Leverkussen |
Liverpool |
Alexander Isak |
Real Sociedad |
Tottenham Hotspur |
Marc Bartra |
Real Betis |
Valencia CF |
Patrick Cutrone |
Wolverhampton |
FC Schalke 04 |
Athur |
FC Barcelona |
Manchester City |
Giovani Lo Celso |
Real Betis |
FC Barcelona |
Álvaro Odriozola |
Real Madrid |
Liverpool |
Gerard Piqué |
FC Barcelona |
Borussia Dortmund |
Maximiliano Gómez |
Valencia CF |
PSG |
Moussa Dembélé |
OL |
Valencia CF |
Thomas Partey |
Atlétic Madrid |
Bayern München |
Ivan Rakitic |
FC Barcelona |
Tottenham Hotspur |
David Alaba |
Bayern München |
Atlético Madrid |
Leon Goretzka |
Bayern München |
Liverpool |
Selectie Torino FC seizoen 2021-22’
Met het sluiten van de transfermarkt is de definitieve selectie van Torino FC van dit seizoen bekend en weet Daniele di Nardini welke spelers hij tot zijn beschikking heeft.
Gleison Bremer en Alessandro Buongiorno vertrokken beide definitief bij Torino FC. Bremer naar Atalanta en Buongiorno naar SPAL. Daarnaast vertrokken er vijf spelers op huurbasis. Andrea Zaccagno gaat het komende seizoen aan de slag in de Serie A bij Sassuolo, Vincenzo Millico maakte de overstap naar de Premier League bij Burnley, Simone Edera verkoos Club Brugge boven PSV, Lucas Boyé keerde niet terug naar Argentinië maar koos voor het Turkse Başakşehir en Vitalie Damașcan krijgt zijn laatste kans om zich in de kijker te spelen bij SC Braga.
Naast de uitgaande transfers kwam Marco Carnesecchi over van Atalanta, de transfer werd in januari al afgerond en heeft zich nu bij de selectie gevoegd als tweede doelman achter Salvatore Sirigu. Daarna maakte Emerson de overstap van de Premier League naar Torino FC, de vleugelverdediger die eerder uitkwam voor AS Roma en US Palermo kwam over van Newcastle United. Misschien wel de grootste verassing was de overgang van Nicolò Zaniolo, de speler stond al langer op de lijst en kwam op vakantie in contact met scout Fabio Mariani. Hij kwam over van AS Roma.
Daarmee hebben we dit seizoen drie doelmannen, zeven verdedigers, elf middenvelders en zes aanvallers die dit seizoen de concurrentie aangaan voor de basiself. Alles is dubbel bezet met het oog op veel wedstrijden dit seizoen. Bekijk hieronder de selectie.