Manager Story | Davide Nicola | Parma Calcio 1913

Ciao! Hierbij keer ik terug na een eerdere Manager Story (FIFA 20) op FIFA Benelux met toen het fictieve personage Daniele di Nardini aan het roer van Torino FC. Deze keer staat Davide Nicola centraal, dit is een :it: Italiaanse oud-voetballer is sinds het seizoen 2010-11’ werkzaam als voetbaltrainer. Het verhaal begint na het (verlengde) Serie A seizoen 2019-20’ door de coronacrisis,

De Serie A is inmiddels al midden in de tweede seizoenshelft en dat betekend dat de transferperiode weer gesloten is maar verschillende spelers al wel weer bij een nieuwe club zitten. Daarom begint de story zonder transferperiode, maar wel met de huidige wintertransfers en dus tussendoor een nieuwe transferperiode.

Vragen of opmerkingen? Laat ze gerust hieronder achter en ik neem ze mee in het volgende bericht. Arrivederci!

5 likes

Yes hij is terug. Ben heel benieuwd.

2 likes
11 augustus 2020, 06:41 | Aeroporto Di Genova - Davide Nicola komt aan op het vliegveld in Genoa, onderweg naar nog een onbekende bestemming. Na het inchecken op het vliegveld is het wachten op zijn vlucht. Wanneer hij wacht voor zijn vlucht komen ook de eerste berichten van zijn vertrek binnen bij de Italiaanse media.


11 augustus 2020, 09:56 | Aeroporto Di Bologna - Davide Nicola is na een korte binnenlandse vlucht aangekomen op het vliegveld van Bologna. In gezelschap van zijn zaakwaarnemer Alessio Masi is hij gespot tijdens het wachten op een taxi. Wat is de nieuwe club van Davide Nicola? Later vandaag weten we meer.


In het volgende berichten komen jullie meer te weten over de nieuwe bestemming van Davide Nicola. Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, laat ze hieronder achter. Arrivederci!

2 likes

Geweldig weer. Ik ben benieuwd

1 like

Haha, ziet er goed uit!

1 like

Grafisch veruit het beste wat ik al gezien heb, net zoals je story vorig jaar met Torino.

1 like

11 augustus 2020, 13:37 | Witte rook - Davide Nicola heeft getekend bij zijn nieuwe club en is vanaf vandaag officieel de hoofdtrainer van Parma Calcio 1913.


Davide Nicola staat voor het eerst als trainer van Parma Calcio de pers te woord:
'Het is een achtbaan, nog geen week geleden maakte ik mijn vertrek bekend bij Genoa en na een hele korte onderbreking starten we over twee dagen al met de voorbereiding. Over 8 dagen start voor ons het nieuwe seizoen met de Coppa Italia. De selectie is rond en later vandaag ook de staff. Vanaf morgen starten we met trainen na één week vakantie en maken we ons op voor een nieuw Serie A seizoen. Waar mogelijk proberen we de komende weken extra rust te pakken, maar de corona-uitbraak heeft alles op z’n kop gezet. Maar ik en mijn jongens zijn er klaar voor.

Parma…die zag ik niet aankomen! Ik ga je weer volgen. Ben heel benieuwd wat je aan aankopen gaat doen

2 likes

11 augustus 2020, 19:54 | Hernán Crespo keert terug bij Parma Calcio - Het gerucht ging al rond in de Italiaanse media, maar is nu ook bevestigd door de club. De Argentijn Hernán Crespo keert terug bij Parma in de rol als assistent-trainer van Davide Nicola. Crespo keerde tussen 2014-2015 ook al terug bij Parma als trainer van de academy. Eerder dit jaar vertrok Crespo bij het Argentijnse Defensa y Justicia nadat de club besloten had zijn contract te verbreken door teleurstellende resultaten.


Voorbereiding Parma Calcio 1913

Keuzes in de voorbereiding
Bovenstaande wedstrijden speel ik in FIFA 21 bij ‘Aftrap’, om de story zo realistisch en de corona-uitbraak erin te verwerken heb ik gekozen om niet het voorbereidingstoernooi in de carrière te verwerken in de story.

In het volgende berichten gaan we richting de voorbereiding en staat er ook nog iets te gebeuren bij de jeugdopleiding. Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, laat ze hieronder achter. Arrivederci!

Mooie keuze! Altijd goed om oude spelers terug te zien.

1 like

Prachtige club en Crespo heeft het in eigen land prima gedaan. Leuk dat hij terug keert bij Parma

1 like

Selectie Parma Calcio 1913

Selectie informatie
In de eerste periode heb ik de transferperiode gesloten gehouden. Hierdoor zijn de huidige selecties met de afgelopen wintertransfers en is de transferperiode in de winter van 2020-21’ weer geopend. Hierdoor starten we het seizoen met winteraankopen zoals Graziano Pellé en Joshua Zirkzee.

Loting // Eerste ronde Coppa Italia

We openen het seizoen tegen US Lecce uit de Serie B. Na drie wedstrijden in de voorbereiding begint het seizoen al snel met een direct belangrijke wedstrijd. Werk aan de winkel voor Davide Nicola om in een korte tijd zijn ideale opstelling voor te bereiden voor de thuiswedstrijd tegen Lecce.

Voor in de winter kan je voor de positie keeper kijken naar Lautaro Morales van Lanus ‘dezelfde club waar Lautaro Valenti vandaan komt’ (Argentinië)

72 algemeen en potentie van 85.

1 like

Hoe zit dat met al die Napoli huurlingen. In fifa19 heb ik met Parma gespeeld en toen speelde Sepe, Inglese ook al bij Parma als huurling van Napoli. En zo nog twee spelers.

1 like

Ziet er weer fantastisch uit zeg! Mooie club, hopelijk lukt het om door te groeien en kunnen er mooie resultaten behaalt worden.

1 like


@Bart Bedankt voor de tip!

@Spoon0612 Roberte Inglese, Alberto Grassi en Luige Sepe komen inderdaad uit Napels, maar zijn volgens transfermarkt.nl afgelopen zomer overgenomen!

Het team rondom Nicola wordt héél mooi, maar Davide Nicola zelf…?
Een trainer die weinig tot niks heeft laten zien.
Speelt doorgaans een onavontuurlijk 3-5-2/5-3-2.
Laag winstpercentage, korte levensduur bij iedere club die hij gecoached heeft.

Ik verwacht/hoop dan ook dat Chiesa/Crespo het snel voor het zeggen gaan krijgen, want in Nicola heb ik bij voorbaat weinig vertrouwen. Maar dat maakt hopelijk wél voor een interessant verhaal.

1 like

Ziet er allemaal weer goed uit. Benieuwd hoe je gaat spelen

1 like

Weer indrukwekkende stukken! Ben benieuwd hoe het in de praktijk uit gaat pakken. Ik ga het nauwlettend volgen!

1 like

De voorbereiding


Blessure update over Gervinho


Iedereen bedankt voor de reacties! De voorbereiding zit erop en we gaan nu richting het seizoen met de Coppa wedstrijd tegen Lecce en in de Serie A starten we met een uitduel tegen Sampdoria. Mochten jullie vragen of opmerkingen hebben, laat ze hieronder achter. Ciao!

1 like