Manager Story I FC Groningen

@Larsenal ik weet zelf ook dat FC Groningen momenteel (veel) kwaliteit te kort komt voor de top. Daardoor zullen er goede spelers moeten komen

Solide op de zesde plek is keurig. Maar de beker gaat hoogstwaarschijnlijk naar een ploeg uit de top 4, dus dan is plek 5 vereist voor Europees voetbal. Je bent dichtbij de winterstop; nog wat spelers op de korrel? Groningen speurt voornamelijk in Scandinavië.

@D5981 ik ben niet specifiek aan het zoeken in Scandinavië. Ik scout nu overal ter wereld :slight_smile:

Toch een groot kwaliteit en prijs verschil die 2. Indien je het ondanks de overname toch realistisch wilt houden zou ik voor Hoever gaan. Al was Pedri natuurlijk ook niet realistisch zelfs met 100 miljoen.

In de stand ziet het er alleszins al een stuk beter uit. Ik verwacht Europees voetbal in Groningen volgend seizoen.

Groningen kan nog zoveel geld hebben, maar de aantrekkingskracht van de Eredivisie blijft beperkt. Iemands als Dest die net Spanje heeft ondekt wil niet terug naar Nederland. Hoever zou allicht in zijn voor een jaar huur, ofzo.

Maar geld maakt nog geen club, zeker niet in een kleine competitie. Kijk naar RB Salzburg: dominant in Oostenrijk maar nog altijd een middelmatige factor in Europa, zeker nu het de betere spelers uiteindelijk moet afstaan aan Leipzig, niet vanwege de clubs, maar vanwege de competitie: spelers uit de grote competities komen niet naar Nederland, tenzij ze jong worden gehuurd of omdat ze oud en versleten zijn (Huntelaar, Robben) en af willen bouwen. Of ze zijn mislukt (Klaassen) of ze komen uit pensioen (Götze).

Indien Groningen meer geld te spenderen heeft zou ik eens goed zoeken in Zuid-Amerika, immers ooit heeft Groningen ene Luis Suarez gevonden. Die willen altijd de sprong naar Europa maken. En er loopt fantastisch potentieel in Scandinavië. Of iemand uit het verre Azië, zoals ze ooit Ritsu Doan vonden. Dat is realistischer dan te mikken op Nederlanders, of spelers uit de grote vier competities.

2 likes

Ik ga akkoord met @D5981 behalve dan dat Götze volgens mij niet uit pensioen komt maar Robben wel :smile: en dan kan je die 100 miljoen realistischer besteden. Nu een hoever kopen gaat zeker wel die hoeft niet slechts geleend te zijn vind ik. Maar inderdaad in Scandinavië en (Zuid)-Amerika zit heel wat potentieel die een eerste stap bij een ambitieuze Eredivisie club wel zou zien zitten. Ze hebben ook redelijk wat Serviers ontdekt zie ik, Dusan Tadic en Kostic hebben zij eigenlijk ontdekt en voor veel verkocht.

Realistisch is het natuurlijk bij lange na niet maar je haalt wel leuke spelers binnen. Krijgt zo wel een selectie waarmee je je kan gaan melden in de top van de Eredivisie!

@Aron1997 ik weet niet of het ook zo gaat als bij Football Manager (denk ik :slight_smile:), maar ik denk dat als ik eenmaal geld in de club gepompt heb dat de reputatie ook automatisch omhoog gaat

@D5981 aan mij de taak om de Eredivisie weer belangrijk te maken

@Larsenal dat er geïnvesteerd moet worden lijkt mij duidelijk
1 like
Hier volgt voorlopig mijn laatste post voor dit verhaal. Ik merk aan mijzelf dat ik de laatste tijd niet 100% fit ben en en ik wil eerst dat weer in orde hebben. Daar kom ik bij toch wel een punt(je). Ik ken mijzelf al lang genoeg om te weten dat de kans aanwezig is dat ik binnenkort een nieuw verhaal start en deze links laat liggen. Wordt vervolgd…
1 like

Jammer man, maar dan is weer wat beter in je vel zitten veel belangrijker. Mooi bedrag gevangen voor Matusiwa trouwens!