Manager Story | Inter

Keurige maand met een prima loting in de CL. Uiteraard niet makkelijk, maar zeker mogelijk.
De volgende maand is januari dus ik ben benieuwd bij de volgende update of je nog nieuwe impulsen hebt aangetrokken!

1 like

Mooi van Lautaro dat hij beloond wordt voor zijn goede spel. Ben wel benieuwd naar het affiche ik de Champions League tegen Atletico!

Heb je al wat transfers in gedachten? Of wie u überhaupt op je scoutlijst staan? Ben we benieuwd.

1 like

Ziet er goed uit! Ben ook benieuwd naar je transferplannen.

1 like

@josolympia, dank je! Atleti treffen is voor gelijk welke tegenstander geen geschenk, maar met El Cholo hebben we iemand die heel goed weet hoe ze aan te pakken!

@DavinEland, Lautaro speelt op ‘n heel hoog niveau op dit moment. Een aanvaller die niet veel nodig heeft om te scoren!

@Begiristain, eveneens dank u!

Wat de komende transferperiode betreft, laat ik liever niemand vertrekken die een sterkhouder is. Ik sta wel open voor spelers die onder mij niet zoveel spelen, zoals Dalbert (komt amper in m’n plannen voor) of Gagliardini (aflopend contract dat niet verlengd wordt).

Jonge spelers zoals Brazão, Fontanarosa, Zanotti … mogen uitgeleend worden als er interesse is. Schuif ik meteen enkele spelers van de academy door.

Robin Gosens z’n aankoopoptie werd gelicht voor 30 miljoen €, ook Kristjan Asllani (geleend van Empoli) werd al aangekocht voor 5 miljoen €. De 20-jarige Albanees is een aankoop voor de toekomst.

Ons transferbudget (+/- 70 miljoen €) is niet zo groot, dus dure spelers zijn niet echt ‘n optie, vandaar kijken we spelers met ‘n aflopend contract of binnen het budget vallen. We investeren ook in jonge, potentiële spelers (Bellanova z’n optie kan ook nog gelicht worden).

In de zomer zal er waarschijnlijk een topspeler verkocht moeten worden, om het budget te spijzen (Denk bv. aan Lukaku, die misschien wel definitief aangekocht zou kunnen worden, maar niet goedkoop is).

Vandaar dit lijstje van spelers die een mogelijk vertrek van zo’n topspeler zou kunnen opvangen:

Verdedigers: Smalling (Roma), Scalvini (Atalanta), Ndicka (Frankfurt), Koulibaly (Chelsea)

Middenvelders: Kessie (Barcelona), Pereyra (Udinese), Singo (Torino)

Aanvallers: Thuram (M’ Gladbach), Hojlund (Atalanta), Vazquez (Boca), Gnonto (Leeds)

1 like

Ziet er goed uit. Denk dat Thuram een heel goede optie is. Zie hem wel in de Serie A spelen en is transfervrij straks.

DERBY DELLA MADONNINA |

Angelo Moratti Sports Centre, 12u30. De traditionele persconferentie de dag voor de stadsderby.

Buon pomeriggio, mister! Ik mag hopen dat alles goed met u gaat?

“Goeiemiddag! Ja, alles gaat prima met me, dank u!”

Mag ik vragen wat er door u heen ging toen u zag dat Atlético uw volgende tegenstander wordt in de Champions League?

De persverantwoordelijke van Inter neemt meteen het woord om duideijk te maken dat er enkel over de wedstrijd van morgen gepraat kan worden. Simeone grijnst lichtjes, terwijl de journalist zich excuseert.

Hoe tevreden bent u over uw eerste halfjaar in Milaan? U doet het toch voortreffend: u bent nog actief op drie fronten: u bent volop in de race voor lo Scudetto, Europees staat u in de 1/8ste finales en na Nieuwjaar volgt la Coppa Italia nog.

“De resultaten zijn zoals u zelf aangeeft, prima. Ik heb vrij snel mijn filosofie kunnen overbrengen op deze spelergroep én het geluk gehad dat ze die even snel oppikten. Al zijn er nog werkpunten wat ook logisch is, anders stonden wij bovenaan het klassement.”

Wat verwacht u van de wedstrijd morgen?

“Wat verwacht u van de wedstrijd? (lacht) We spelen de Milan Derby, ik verwacht twee teams aan de aftrap die van de eerste minuut voluit zullen gaan om te winnen.”

De kloof tussen uw team en Milan bedraagt maar liefst acht punten. Betekent dit dat u de wedstrijd anders zult gaan aanpakken?

“Ik bereid deze wedstrijd voor zoals alle andere wedstrijden. Al weet ik maar al te goed wat er op het spel staat. Ik heb deze derby als speler meegemaakt, het gaat meer dan alleen maar over die drie punten. Het feit dat we een bonus van acht punten hebben is uiteraard mooi meegenomen, dus als we er morgen elf kunnen van maken, waarom zouden we die kans laten liggen? Ik sta liever waar ik nu met mijn team sta.”

Winst zou er dus voor zorgen dat Milan definitief uit de titelrace verdwijnt?

“Dat hoort u mij niet zeggen, al is de kloof tussen hen en de leider (Napoli) nog groter. Het seizoen is nog maar halverwege na morgen, er kan dus nog veel gebeuren de komende maanden. Laat ons maar beginnen met de wedstrijd van morgen.”

Mogen we op dat vlak ervanuit gaan dat de gekende basiself al vast ligt? Of hebt u enkele verrassingen in petto?

“Ik kan u alvast vertellen dat Bastoni, Skriniar, Çalhanoğlu, Barella & Lautaro sowieso starten. De andere posities, daar ben ik er nog niet helemaal uit. Ik bespreek dit straks met mijn staff.”

Milan zette een bijzonder slechte reeks neer de laatste weken. Hoe gemotiveerd zal men zijn om voor de winst te gaan? Of komt deze derby voor hen ongelegen?

“Dat kan u beter aan hen vragen. Al denk ik dat je geen enkele speler van zowel mijn team als bij hen zult moeten gaan motiveren voor een beladen wedstrijd als deze. Ik kan me nog levendig herinneren hoe gemotiveerd ik wel niet was bij deze temperamente wedstrijd. Die ademt gewoon adrenaline uit.”

In competitieverband speelde u zelf vier derby’s, waarvan er drie telkens eindigden op 2-2! Maar welke herinneringen roept de derby van 22 maart 1998 bij u op?

(grijnst & lacht luidop) “Da’s de wedstrijd waar ikzelf tweemaal scoorde? Het eerst doelpunt zowaar met het hoofd en het tweede was met mijn linker, dacht ik?!”

Inderdaad, u won toen met 0-3. Teamgenoot Ronaldo scoorde tussendoor. Uw tweede doelpunt werd toen door de Interistas verkozen tot het doelpunt van het seizoen.

“Dan hoop ik dat we morgen ook zo succesvol mogen zijn als toen!”

Ik hoop voor u hetzelfde! Veel succes, mister Simeone!

“Grazie, ci vediamo domani.”

21 december, voorbeschouwing op de stadsderby

Vandaag staat de 176ste Derby della Madonnina op het programma. De statistieken spreken in het voordeel van Inter die 67 keer won, terwijl Milan er 53 won. Er werd 56 keer gelijk gespeeld.

De recordhouders met de meeste gespeelde wedstrijden zijn: langs Interkant, Javier Zanetti, de huidige vice-voorzitter. Voor Milan is dit Paolo Maldini, die vandaag actief is als technisch directeur van I Rossoneri. Beide heren zitten ongetwijfeld in de eretribune vandaag.

Inter, thuisploeg vandaag, beleeft tot op heden een prima seizoen. In het klassement staat het team van Diego Simeone op een tweede plaats. Het won twaalf wedstrijden, speelde drie maal gelijk en verloor slechts twee keer. Topschutter bij Inter is de Argentijn Lautaro, hij scoorde 10 doelpunten in 16 wedstrijden. Andere sterkhouders zijn Bastoni & Skriniar in de verdediging, terwijl Çalhanoğlu & Barella uitblinken op het middenveld.

Dit zijn Inters laatste vijf competitiewedstrijden:

W W D W W
Fiorentina 4-0 Verona 1-3 Sampdoria 1-1 Cremonese 3-0 Sassuolo 0-2

Milan, het team van Stefano Pioli, verkeert momenteel in een vormcrisis. In het klassement is men afgezakt naar plaats vier. De kloof met leider Napoli bedraagt 10 punten, 8 met stadsrivaal Inter. Het won wel negen wedstrijden, speelde vier maal gelijk & verloor evenveel wedstrijden. Sinds halverwege november konden I Rossoneri amper winnen, daar verschillende spelers zoals Theo, Tonali én vooral Rafaël Leao uit vorm zijn. Ook (dure) aankoop Charles De Ketelare kon nog niet brengen wat men verwacht had. Topschutter bij Milan is good old Olivier Giroud die 8 doelpunten in 16 wedstrijden wist te scoren.

De laatste vijf competitiewedstrijden van Milan:

D W L D L
Udinese 1-1 Juventus 0-1 Monza 2-3 Atalanta 0-0 Empoli 0-1

Dit waren de beide elftallen die de derby mochten starten:

In een uitverkocht (75.511) San Siro nam de thuisploeg het initiatief, al was het niet zo verschroeiend zoals Simeone op voorhand had aangekondigd. Milan liet ons ook de bal, maar ze stonden defensief goed gepositioneerd. Zo werd ons aanvalsduo LuLa amper bereikt omdat ze net zo goed bewaakt werden. Zo ging onze topschutter licht gefrustreerd met geen enkele doelpoging gaan rusten.

Tijdens de rust gaf Simeone aan dat we één verrassende actie genoeg was om de wedstrijd open te breken. Die actie kwam er vrij snel na rust: de opbouw begon achteraan bij Bastoni, die met een prima pass Dimarco links aanspeelde. De Italiaanse international had goed geluisterd naar zijn coach: in plaats van de bal aan te nemen gaf hij de bal laag en blind over de grond mee, waar Barella maar al te graag op inspeelde: hij tikte de bal beheerst in één tijd voorbij Maignan! De Interisti schreeuwden het uit, de ban was gebroken!

Milan moest nu wel komen, als het iets wou rapen. Pioli bracht nog voor het uur Leão én God himself, Ibrahimovic in voor een bleke Giroud & Krunic. En plots werd Milan met de inbreng van de 41-jarige Zweed aanvallend actiever. Kort na het uur werd Onana voor de allereerste keer getest, onze Kameroener reageerde alert. Een kwartier voor tijd kwam ook Charles De Ketelaere het veld op, het geloof in een resultat was voor I Rossoneri duidelijk nog aanwezig.

Simeone koos het laatste kwartier voor zijn behoudende 4-4-2 en hoopte zo stand te kunnen houden. Tot in de blessuretijd, minuut 93. Een voorzet van de voet van Rebic belandde in de clutch tegen de arm van Bastoni: strafschop! Simeone baalde enorm, wetende dat het nog in een gelijkspel kon gaan eindigen.

Ibrahimovic eiste de bal op, in een rechtstreeks onderonsje met Onana die de hele wedstrijd amper een bal had moeten pakken. Zlatan loopt aan, trapt …

… de bal verdwijnt op de bal en devieert naar links! Onmiddellijk wordt de wedstrijd afgefloten, de Inter-spelers stormen op Onana af, Simeone viert in zijn gekende stijl door met gebaalde vuisten de spelerstunnel in te lopen!

Door het oog van de naald, maar wel drie punten én een stadsderby rijker! Nu is het ook afwachten wat het resultaat werd tussen leider Napoli & AS Roma. Wat bleek: het team van José Mourinho won met het kleinste verschil, waardoor Napoli zijn derde nederlaag leed én dus meteen ook leider af was.

De derbywinst betekent niet alleen dat we stadsrivaal Milan uit de titelrace duwden, maar meteen ook op het einde van de heenronde voor het eerst sinds september weer leider zijn!

Serie A – speeldag 18 | Inter 1 – 0 Milan (48’ Barella)

#ForzaInter

5 likes