Manager Story | Mönchengladbach | De Reis naar de Top

Hallo Leute!

Na een tijdje afwezig te zijn geweest begon het mij door alle Manager Stories toch weer te kriebelen om te beginnen. In FIFA 20 heb ik ook Story met Gladbach gehad maar helaas (door studie) geen goed vervolg en einde kunnen geven.

Dus kort samengevat: Hetzelfde team, nieuwe FIFA, nieuwe kansen!
We trappen af:

Het Begin

2 likes

Succes, benieuwd naar je eerste stuk :slight_smile:

Veel succes. Benieuwd naar de opener van je story. Alvast een leuk introducerend beeld. Succes met Mönchengladbach.

Mooie club. Ben benieuwd!

In tegenstelling tot mijn vorige Story wil ik deze keer wat meer aandacht besteden wat er binnenhuis bij de club gebeurt. We gaan het even hebben over Max Eberl, die de club weer naar het niveau bracht tot waar het nu is.

#1 Max Eberl

Ben benieuwd, de laatste stap die je nationaal kan maken is denk ik om echt mee te doen voor de landstitel. Hopelijk een overwintering in de Champions League :slight_smile:

Dank voor de reactie

De transferperiode is begonnen! Tijd om met Max Eberl de transferplannen bekend te maken.

Transferplannen

En dit zijn de doelstellingen waar we het aankomende seizoen mee moeten doen:

Doelstellingen

Gladbach is een erg mooie club om een story mee te starten. Spelen de laatste tijd ook goed voetbal. Vooral die overwinning tegen Shakthar was van hoge klasse. Ben benieuwd wat je er van kan maken.

Allemaal haalbaar denk ik, hopelijk breekt het drukke schema je selectie niet. Kwartfinale Champions League zal zwaar worden maar natuurlijk niet onmogelijk.

Lijken mij ook haalbare doelen, maar zoals hierboven al vermeld zal het in de CL erg lastig worden. Ben benieuwd wat je met die Aziatische spelers die je aan moet trekken gaat doen, vind dat persoonlijk een waardeloze toevoeging aan de doelstelling dat je uit zulke continenten verplicht spelers moet halen.

Deze doelstellingen zijn natuurlijk realistisch voor Gladbach. Benieuwd welke Aziaten je gaat binnenhalen. Veel succes dit seizoen! Hopelijk kan je het ook goed gaan doen in Europa.

@db1512 Dat het vooral in Azië moet zijn vind ik eigenlijk toch wel vervelend. Er lopen daar weinig spelers rond die een directe versterking zijn en als ze dat zijn vind ik het niet echt realistische aankopen. Ook kwalitatief jonge talent loopt er ook niet echt rond waardoor de vijver om uit te vissen toch wel erg klein is.

We gaan door! De eerste aankoop wordt gepresenteerd.

#2 Aankoop

FIFA-Rating

Zal vooral gaan fungeren als stand-in van Hofmann en Neuhaus. Omdat we met de Bundesliga, DFB-Pokal en Champions League een druk schema hebben komt Aebischer dit seizoen toch veel aan speeltijd toe. Voor mij de ideale overbruging tussen de bank en basis omdat het verschil daartussen wel erg groot was en heeft door zijn leeftijd nog de potentie om uit te kunnen groeien tot een basisspeler.

In de volgende update versterken we ons met niet één maar twee spelers, vertrekt een belangrijk basisspeler naar Italië en begint de geruchtenmolen ook in Gladbach langzaam te draaien.

Leuk talentje, hopelijk kan hij zich direct bewijzen in je elftal. Zou leuk zijn als dit binnen enkele jaren een vaste waarde kan zijn :slight_smile:.

Lijkt me een goede speler om er bij te hebben, en wie weet kan hij in de toekomst uitgroeien tot een basisspeler. Ben benieuwd wie je versterkingen zijn, en wie er vertrekt.

Bedankt voor de reacties!

Zo, naar er ff een tijdje uit te zijn geweest toch weer een update!

Er zijn twee aankopen gedaan:

#3 Aankopen

FIFA-Rating

Daartegen over staat het vertrek van een belangrijke basisspeler:

Vertrek

En dreigt er nog een basisspeler te vertrekken:

Gerucht

Met de eerste twee aankopen hebben we in ieder geval de doelstelling van het bestuur behaald door twee spelers uit Azië te halen. Beide zijn erg getalenteerde spelers die op de lange termijn belangrijk kunnen zijn voor ons.

Voor het vertrek van Lainer zullen we opzoek gaan naar een vervanger. Valentino Lazaro wordt dit seizoen gehuurd van Inter maar heeft mij tot nu toe nog niet kunnen bekoren. Met het oog op de CL wordt er daarom nog een basiswaardige rechtsachter aangetrokken.