Manager Story | Newport County AFC (Youth Academy RTG)

Hallo iedereen, bij deze dus mijn eerste post op dit forum.

Graag wil ik deze openingspost gebruiken om uit te doeken te doen wat mijn plannen zijn met deze Career Mode.

Omdat EA eindelijk Wales heeft toegevoegd aan de landen waar je kan scouten voor je jeugdwerking, leek het me een goed idee om met Newport County een Carrière op te starten. Newport is namelijk een Welshe ploeg die actief is in de EFL, net als Cardiff en Swansea. In tegenstelling tot die clubs is Newport nooit actief geweest op het hoogste niveau, maar daar willen wij dus iets aan doen!

Hét hoofddoel van deze carrière wordt dus het beloofde land van de Premier League bereiken vanuit League Two. Maar dit is niet de enige horde die we moeten nemen. We mogen namelijk enkel spelers gebruiken die vanuit onze jeugdopleiding komen of spelers die gegenereerd worden door FIFA zelf.

Om te garanderen dat ik sowieso tegen het einde van een eerste seizoen een volledig elftal op de mat kan zetten die voldoet aan de quota’s die ik daarnet het uitgelegd heb, zullen we in het begin van de save de laagste financiële overname gebruiken. Dit geld zal echter enkel gebruikt worden om deftige scouts in te huren. Ik zal dit ook proberen te kaderen binnen het verhaal zodat het past binnen de context.

Er zijn ook wat bijkomende regels waar we ons aan zullen moeten aan houden, deze zijn als volgt:

• 6 van de 11 spelers in de basiself moeten uit Wales komen.

• Ik mag maximum vrije 4 spelers contracteren per seizoen.

• Spelers die te goed zijn voor de divisie waar de club in speelt, moet ik verkopen. (dus geen 75+ rated spelers in League 1 bijvoorbeeld.)

Ik zal later deze week alvast van wal steken met het verhaal, tot aan dan kan ik nog even meegeven dat de manager in deze save niemand minder is dan Ryan Giggs.

Alvast tot dan!

3 likes

Leuk idee! Zelf doe ook elk jaar een RTG vanuit de league one/two, dus deze story ga ik zeker volgen. De bijkomende regels maken maken het ook nog een extra grote uitdaging.

Tof hoor zo een RTG career mode. Hoop dat je het tot in de Premier League kan schoppen en er bovendien ook nog een leuk van kan gaan maken.

Interessant concept om te gaan volgen met die regels. Hoop dat je de lange weg naar de Premier League kunt volhouden en voltooien!

Edit: Ik heb besloten dat de coach niet Giggs zal zijn, dit past niet echt binnen het verhaal.

Newport County 2.0

Aan de monding van de Severn op een boogscheut van Cardiff ligt Newport. De derde grootste stad van Wales en thuishaven van Newport County AFC. De club komt uit in League Two, het vierde niveau van de Engelse voetbal hiërarchie. Sinds de terugkeer naar de Football League in 2013 is Newport een stabiele club geworden die vooral in bekercompetities goede resultaten haalt, met een 2-1 overwinning tegen Leicester City in de FA cup als voorlopig hoogtepunt. Begin dit jaar werd Max Moore aangesteld door de Supporters Trust om de toekomst van de club in goede banen te leiden. De brandend ambitieuze Engelsman heeft een duidelijke visie en heeft in ieder geval het kloppend hart van de club, de supporters dus weten te overtuigen met zijn Newport County 2.0.

Om zijn visie te laten werken was er eerst en vooral geld nodig voor structurele veranderingen. In een half jaar tijd wist Moore zo’n 10 miljoen pond op te halen bij lokale bedrijven en donors. Een groot deel van dit bedrag gaat integraal naar de jeugdopleiding. het is geen geheim dat Moore wil dat het merendeel van de spelers uit de eigen rangen komt en een band hebben met de stad en regio. Met de aanstelling van Rhys Jones is er ook een jonge coach met een duidelijke filosofie en speelstijl aan het roer. Dit alles moet helpen om Newport zijn nieuwe identiteit vorm te geven.

Dit seizoen lijkt vooral een overgangsjaar voor The Exiles te worden want met het vertrek van enkele sterkhouders lijkt een positie ergens in het midden van het klassement het hoogst haalbare te worden alhoewel het ergens ook moet oppassen voor het degradatiespook. Zeker in een competitie die zo competitief is als League Two. De fundering is alvast gelegd nu wacht enkel af te wachten of de visie van Moore werkt. De eerstvolgende belangrijke deadline is alvast binnen 3 seizoenen, dan zijn er immers weer verkiezingen binnen de club.

1 like

Geen verkeerde keus om niet met Ryan Giggs te starten, denk dat het iets te ambitieus was geworden in dat geval.

Een leuke keuze om een jonge coach te kiezen die zo ervaring kan opdoen en zich moet bewijzen met een team dat zich in de laagste klasse bevindt. Ryan Higgs had misschien inderdaad wat te hoog gegrepen geweest voor Newport County.

Hier even een kleine update, ik was niet echt zeker hoe ik het moest aanpakken want meestal is het niet gemakkelijk om een volledig elftal uit de Youth Academy te krijgen op een korte tijd. Maar even doorsimmen tot januari was het me toch gelukt.

Hier is een overzicht van de ploeg zoals hij er nu uitziet (December 20 - Januari 21). Er zitten een paar uitschieters bij maar over het algemeen is het start niveau van het team wel goed om aan de slag te gaan in League Two. Pugh, Boore, Evans, Taylor, Bailey, Matthews en Lawrence zijn allemaal Welshe spelers.

Tom Matthews is dus zo’n uitschieter. Hij is ongeveer 10 ratings hoger dan het gemiddelde in het team en is zeker nu de onbetwiste sterspeler. Vanaf hij boven de 70 gaat qua rating zal hij waarschijnlijk verkassen naar een ander team, tenzij we promotie afdwingen natuurlijk. Hij is een van de twee spelers die potentie te hebben om ster te worden.

Harry Lawrence is de andere speler, met zijn 60 rating past hij perfect binnen het team en dat betekend ook dat we hem wel nog even kunnen gebruiken. Ergens hoop ik dat hij niet te snel stijgt qua rating want ondanks zijn lage rating is hij best een goede speler.

Ziet er veelbelovend uit, het mooiste zou natuurlijk zijn als je je toptalenten lang vast weet te houden al denk ik dat vooral voor Matthews een transfer wel het meest realistisch is aan het eind van het seizoen. Met zo’n rating zal hij al wel bijna in het Championship meekunnen.

Ziet er inderdaad goed uit. Hopelijk zitten er een aantal spelers tussen die gestaag met het elftal meegroeien en zodoende op de lange termijn kunnen blijven.

Ziet er allemaal zeer tof uit inderdaad. Ik ben aan het denken om iets gelijkaardigs te gaan doen met Bolton Wanderers. Lijkt mij zeker een leuk concept. Ook mooi dat je een aantal toptalenten hebt waar je op kan bouwen richting de toekomst. Laat ons hopen dat hier iets moois van kan komen.