Manager Story | Newport County AFC (Youth Academy RTG)

Hallo iedereen, bij deze dus mijn eerste post op dit forum.

Graag wil ik deze openingspost gebruiken om uit te doeken te doen wat mijn plannen zijn met deze Career Mode.

Omdat EA eindelijk Wales heeft toegevoegd aan de landen waar je kan scouten voor je jeugdwerking, leek het me een goed idee om met Newport County een Carrière op te starten. Newport is namelijk een Welshe ploeg die actief is in de EFL, net als Cardiff en Swansea. In tegenstelling tot die clubs is Newport nooit actief geweest op het hoogste niveau, maar daar willen wij dus iets aan doen!

Hét hoofddoel van deze carrière wordt dus het beloofde land van de Premier League bereiken vanuit League Two. Maar dit is niet de enige horde die we moeten nemen. We mogen namelijk enkel spelers gebruiken die vanuit onze jeugdopleiding komen of spelers die gegenereerd worden door FIFA zelf.

Om te garanderen dat ik sowieso tegen het einde van een eerste seizoen een volledig elftal op de mat kan zetten die voldoet aan de quota’s die ik daarnet het uitgelegd heb, zullen we in het begin van de save de laagste financiële overname gebruiken. Dit geld zal echter enkel gebruikt worden om deftige scouts in te huren. Ik zal dit ook proberen te kaderen binnen het verhaal zodat het past binnen de context.

Er zijn ook wat bijkomende regels waar we ons aan zullen moeten aan houden, deze zijn als volgt:

  • 6 van de 11 spelers in de basiself moeten uit Wales komen.

  • Ik mag maximum vrije 4 spelers contracteren per seizoen.

  • Spelers die te goed zijn voor de divisie waar de club in speelt, moet ik verkopen. (dus geen 75+ rated spelers in League 1 bijvoorbeeld.)

Ik zal later deze week alvast van wal steken met het verhaal, tot aan dan kan ik nog even meegeven dat de manager in deze save niemand minder is dan Ryan Giggs.

Alvast tot dan!

3 likes

Leuk idee! Zelf doe ook elk jaar een RTG vanuit de league one/two, dus deze story ga ik zeker volgen. De bijkomende regels maken maken het ook nog een extra grote uitdaging.

Tof hoor zo een RTG career mode. Hoop dat je het tot in de Premier League kan schoppen en er bovendien ook nog een leuk van kan gaan maken.

Interessant concept om te gaan volgen met die regels. Hoop dat je de lange weg naar de Premier League kunt volhouden en voltooien!

Geen verkeerde keus om niet met Ryan Giggs te starten, denk dat het iets te ambitieus was geworden in dat geval.

Een leuke keuze om een jonge coach te kiezen die zo ervaring kan opdoen en zich moet bewijzen met een team dat zich in de laagste klasse bevindt. Ryan Higgs had misschien inderdaad wat te hoog gegrepen geweest voor Newport County.

Ziet er veelbelovend uit, het mooiste zou natuurlijk zijn als je je toptalenten lang vast weet te houden al denk ik dat vooral voor Matthews een transfer wel het meest realistisch is aan het eind van het seizoen. Met zo’n rating zal hij al wel bijna in het Championship meekunnen.

Ziet er inderdaad goed uit. Hopelijk zitten er een aantal spelers tussen die gestaag met het elftal meegroeien en zodoende op de lange termijn kunnen blijven.

Ziet er allemaal zeer tof uit inderdaad. Ik ben aan het denken om iets gelijkaardigs te gaan doen met Bolton Wanderers. Lijkt mij zeker een leuk concept. Ook mooi dat je een aantal toptalenten hebt waar je op kan bouwen richting de toekomst. Laat ons hopen dat hier iets moois van kan komen.

Ik heb besloten om het even over een andere boeg te gooien en gewoon opnieuw te beginnen. Deze keer zal ik trager door het seizoen gaan, en zelf meer verslag uit brengen. Ik zal ook een nieuw format uitproberen.

Leuk concept om met een voor mij onbekende club een story te maken. Toma kent een prima start zie ik zo. Hopelijk kan hij dit ook een goed vervolg geven. Succes!