Manager Story | Red Bull Haarlem


Red Bull Haarlem promoveert alsnog na faillissement SC Cambuur

Na meerdere promoties in de voorgaande jaren zet Red Bull Haarlem ook dit jaar zijn astronomische stijging in de Nederlandse voetbalpiramide voort. Het team dat een paar weken terug de play-off finale van NEC Nijmegen verloor zal komend seizoen SC Cambuur vervangen op het hoogste niveau. Het is echter nog maar de vraag of de Haarlemmers genoeg tijd zullen hebben om zich voor te bereiden voor hun eerste seizoen in de Eredivisie. De Nederlandse tak van het Red Bull imperium werd afgelopen seizoen geleid door Jordi Cruijff. De voormalig international liet echter eerder al weten komend seizoen als voetbaldirecteur aan de slag te gaan en naar een nieuwe coach te zoeken. Met de promotie naar de Eredivisie is het de vraag wie er aangetrokken zal worden als nieuwe voetbaltrainer. Ook bij de jonge spelersselectie worden de nodige vraagtekens gezet.

Oh, dit vind ik interessant! Red Bull Haarlem is een leuk idee wat in het echt ook nog eens ter sprake is gekomen. Ik ga je volgen en ben benieuwd hoe je het ervan af gaat brengen in je eerste seizoen!

1 like

Leuk idee. Ik heb mijn Club Story (nog) niet doorgezet, omdat ik eerst met een echte club een seizoen wil doorlopen, dus leuk dat iemand anders het nu doet :+1: - Leuk gekozen stad ook…

1 like

Interessant dit ga ik zeker volgen :slight_smile:

1 like

Brobbey verhuurt aan Eredivisie club

Red Bull Haarlem heeft de 19-jarige Nederlander binnengeslagen. RB Leipzig meldt via de officiële kanalen dat de spits voor een jaar wordt verhuurd aan de Nederlandse zusterclub. Brobbey speelde afgelopen seizoen bij Ajax en was in 12 duels driemaal trefzeker. De nog steeds trainerloze Haarlemmers hopen dat de Amsterdammer hun zal helpen in de strijd tegen degradatie.


Supertalent van de Ven wordt negende aankoop van RB Haarlem

Micky van de Ven maakt officieel de overstap naar Red Bull Haarlem, zo meldt de promovendus op de officiële kanalen. De centrale verdediger stond ook in de belangstelling van VFL Wolfsburg, Olympique Marseille en Feyenoord, maar maakt voor €3,5 miljoen de overstap naar de Haarlemmers.

Eerder deze zomer maakten al Brian Brobbey, Bart Verbruggen, Bryan Okoh, Charis Chatzigavriel, Marcelino Moreno, David Alaya, Largie Ramazani en Rav van den Berg de overstap naar Haarlem.

Leuk!

Ik mis HFC Haarlem
Mijn stad, die club hebben ze echt naar de klote geholpen toen.