Manager Story | Ronaldo: Building on a Dream

1 like

Leuke club voor een story, zeker gezien Ronaldo. Ben benieuwd naar hoe je story zal gaan verlopen!

2 likes

Mooie keuze, ben benieuwd!

1 like

Leuke clubkeuze en met Ronaldo natuurlijk een leuk figuur, kan je veel mee doen qua storyline ook. Veel succes met Valladolid.

1 like

Erg benieuwd naar deze story. Heb in fifa20 drie hele leuke seizoen gespeeld met Valladolid. Prima spelers zoals Masip, Joaquin, Salisu (Southampton inmiddels), Alvarez op het middenveld en op de flank Toni Villa, aanvaller Guardiola en dan nog wat jonge talentjes. Ga het zeker volgen, succes!

1 like

Mooi, mooi! Hopelijk kan Valladolid een revelatie worden in LaLiga dit seizoen! Succes! :smiley::clap:t3:

1 like

Mooie basis voor een career story.

Ronaldo met 82% aandeelhouder is een basis om een langdurig verhaal rondom te bouwen.
Geef er vooral je eigen draai en en blijf niet teveel in de transfers die in real-time gedaan zijn hangen, succes.

1 like

Bedankt voor de reacties! Direct ingrijpend nieuws bij de club.

Ben benieuwd wie er aan het roer komt. Sowieso leuke doelstellingen, ik ga je volgen!

1 like

Nog een aantal wijzigingen in de selectie met de laatste updates:

  • Aanvoerder Javi Moyano heeft besloten te stoppen en heeft in goed overleg zijn contract ontbonden
  • Talent Jota wordt gehuurd van Benfica
  • Saidy Janko (Zwitserse rechtsback met een verleden bij Celtic) kwam over van Porto
  • Roque Mesa kwam over van Sevilla
  • Een aantal jonge spelers werd verhuurd

Dan over naar het beleid van de club

De club kent momenteel met Ronaldo een president, heeft voormalig president Carlos Suárez als directeur en Matthieu Fenaert als CEO. Prioriteit is om op korte termijn een nieuwe manager aan te stellen maar eerst zal er een Director of Football/Technisch Directeur aangesteld worden. De nieuw aan te stellen verantwoordelijke voor het voetbal gedeelte zal een nieuwe staf samen moeten gaan stellen.

1 like

Ik wil begin volgende week verslag doen van de persconferentie van de president. Aan jullie de vraag of jullie de rol van de journalisten in willen nemen en de vragen aan Ronaldo willen stellen. Mag over het ontslag van Sergio, de post hierboven maar natuurlijk ook iets heel anders!

1 like

De sportieve ambities zijn niet min, Europees binnen de 3 seizoenen, CL binnen de 5 en dit alles met attractief voetbal. Hier en daar wordt de naam van voormalig ploeggenoot bij AC Milan, Ricardo Kaka genoemd. Is hij één van de namen op de shortlist voor Director of football? De Braziliaan speelde zowel bij AC Milan als het nationale elftal samen. En kent ook de Spaanse competitie van zijn periode bij Real Madrid en heeft ervaring genoeg in het voetbal.

1 like

Ambities zijn m.i. te ambitieus. Voor een ploeg die al jaren tussen la liga en de segunda pendelt en nu in een covid-crisis zit, zie ik cl-voetbal binnen 5 jaar als niet realistisch. Realistischer is, hoe denk je om te gaan met de covid crisis, mindere financiële middelen, spelers salarissen etc? Zaak is om een stabiele la liga club te worden alvorens te gaan spreken over cl voetbal. Of gaat Ronaldo er zelf miljoenen inpompen en hoe denkt die daarmee op de lange termijn financieel gezond te blijven? Eenmalig een geldinjectie is niet genoeg, gezien je spelerssalarissen ook gaan stijgen indien je grotere spelers gaat halen, dus moet je structureel meer inkomsten gaan genereren.

Buiten de te hoge ambities zijn het nu wat loze zinnen als ‘aantrekkelijk voetbal spelen’, ‘infrastructuur verbeteren’, etc. Wat bedoel je hiermee. Wat is aantrekkelijk voetbal volgens Ronaldo? Tiki-taka, countervoetbal, veel zuid-amerikaanse samba, korte combinaties?

Valladolid heeft btw een sporting director in Miguel Angel Gomez. Dat is in spanje de functie dictor of football/technisch directeur.

1 like

Leuke en interessante club, ook een leuk personage. Succes !

1 like

Duidelijk een mooie ambities. Als club moet je natuurlijk durven dromen en met iemand als Ronaldo die een belangrijke rol heeft zeker.

Vragen die mij interessant lijken, hebben vooral te maken met de connecties van Ronaldo. Komen de nieuwe technisch directeur en trainer uit de hoed van Ronaldo? Waarom wordt deze koers ingezet onder een nieuwe trainer? De samenwerking opstarten met Real Madrid, wordt de club daar op de lange termijn echt beter van? En mochten er ‘bekende’ van Ronaldo komen voor cruciale posities binnen de club en prestaties blijven uit, hoeveel krediet verdient iemand dan en wordt dat door een ieder geaccepteerd?

1 like

Bedankt voor je reactie! De naam Miguel Angel Gomez had ik nog niet eerder voorbij zien komen, als ik hem Google kom ik inderdaad op de titel el director deportivo uit, de sportief directeur. Voor mijn story zal ik echter wel afscheid van hem nemen, hij verklaart zich solidair aan scheidend manager Sergio waarvan al eerder bekend werd dat we afscheid van hem nemen.

Je andere vragen en opmerkingen zullen aan bod komen in de persconferentie, leuk dat je zo inhoudelijk reageert op de doelstellingen (evenals @Aron1997 en @Ryanajax overigens). De doelstellingen zijn inderdaad erg ambitieus en geen wonder dat daar kritische vragen over worden gesteld!

1 like

Door de vele vragen is het een behoorlijk verhaal geworden, bedankt voor de input en veel leesplezier!

ps. voor de leesbaarheid even dubbelklikken op de afbeelding :wink:

Leuk stukje, behoorlijk wat tijd aan gespendeerd zo te zien. Ik vind Ronaldo al erg uitgesproken reageren in zijn interviews, ben benieuwd of dat later in het seizoen nog voor vuurwerk gaat zorgen :stuck_out_tongue:.

1 like

Wat een mooi stukje en wat een goed idee om leden van FB de persconferentie te laten ‘leiden’. KIU, ik ben geboeid!

1 like