Ik moest meteen aan jouw carrière denken en wou het even met je delen!
Bij jullie is hij ondertussen wel al vertrokken …
Ik moest meteen aan jouw carrière denken en wou het even met je delen!
Bij jullie is hij ondertussen wel al vertrokken …
Leuk stuk over Weismann! Bij mij kwam hij helaas niet helemaal uit de verf en zijn cijfers nu bij Real Valladolid zijn ook nog niet heel denderend. Zal wel belangrijk worden voor RV dat er iemand makkelijk het net gaat vinden want dan geef ik ze wel een goede kans erin te blijven. De komende 8 wedstrijden zijn allemaal tegen ploegen uit het rechterrijtje, daar zal het moeten gebeuren.
Vind dit ook wel weer het mooie van het maken van een manager story dat je een relatief onbekende club als Real Valladolid hierdoor ineens veel actiever gaat volgen.
Real Valladolid de verrassing van de eerste seizoenshelft
De Resultaten
Hoewel de resultaten de afgelopen weken wat minder zijn dan in het begin van de competitie kan Carlos terugkijken op een uitstekende eerste seizoenshelft. Naar voren springt de 2-1 zege in eigen huis op Real Madrid, waar de ploeg het zonder supertalent Diogo Moreira moest zien te stellen maar desondanks won van Los Blancos. Ook de zesklappers op bezoek bij Elche en Leganes waren indrukwekkend, waarin Toni Villa en Moreira met een hattrick van zich deden spreken. De laatste weken kreeg de ploeg van de voormalig linksback echter ook een paar keer een flinke tik om de oren. Barcelona, Atlético Madrid en Athletic Bilbao haalden fors uit en lieten de ploeg uit Castilla y Leon kansloos. Ondanks het magere aantal van acht punten dat de club uit de laatste acht duels haalde hebben Roberto Carlos en zijn mannen nog volop zicht op de felbegeerde vierde plaats die recht geeft op een startbewijs voor de Champions League: drie punten is de achterstand op Real Madrid.
De Uitblinker
De grote uitblinker van de eerste seizoenshelft bij Real Valladolid is Toni Villa. De 26-jarige spelmaker geldt als jeugdexponent als één van de publiekslieverlingen en maakte zich nog geliefder in het Estadio José Zorrilla door zijn ploeg bij de hand te nemen. Met tien goals en zes assists is de Spanjaard bovenin beide lijstjes te vinden en hoeft hij qua betrokkenheid bij doelpunten alleen Luis Suárez (dertien goals, zeven assists) en Antoine Griezmann (elf goals, zeven assists) voor zich te dulden. Hoogtepunten voor de spelmaker waren zijn winnende treffer tegen Real Madrid en hattrick tegen Elche. Met zijn goede spel lijkt Villa een serieuze kandidaat voor bondscoach Luis Enrique voor het WK.
De Sterkhouder
Eind augustus meldde Everton zich bij Real Valladolid om Joaquín Fernández over te nemen. De Engelsen hadden bijna twintig miljoen euro over voor de stopper, maar Luis Figo weigerde de centrale verdediger te laten gaan. Sterker nog, de Portugese technisch directeur slaagde erin het contract van de mandekker open te breken en te verlengen tot medio 2025 en diens clausule flink op te krikken. Het behouden van Joaquín is wellicht het beste wat Figo afgelopen zomer klaar heeft gespeeld, de 25-jarige stopper is de leider achterin die het elftal er op moeilijke momenten doorheen sleept. Niet alleen in verdedigend opzicht is de in Almería geboren verdediger belangrijk, ook aanvallend is Joaquín met zijn kopkracht gevaarlijk. Al vier keer wist de vice-aanvoerder uit een hoekschop te scoren.
De Verrassing
De transfer van Cedric Teguia van het tweede elftal van Atlético Madrid naar Real Valladolid leidde afgelopen zomer niet tot voorpaginanieuws. De linkspoot met Kameroense roots was bij het jeugdelftal vanLos Rojiblancos een grillige linksbuiten en hoopte met zijn overstap naar Valladolid op speelminuten op het hoogste niveau. En die speelminuten kwamen er voor de jeugdinternational van Spanje, maar niet als linksbuiten. Onder Roberto Carlos liet Teguia zich omscholen tot aanvallende wingback die de hele linkerflank kan bestrijken. Op de linkerflank vormt Teguia een goed koppel met Abel Ruiz, die als linksbuiten de vrijheid geniet om te gaan zwerven waardoor er ruimte voor de opkomende Teguia ontstaat. De twintig-jarige linksback beschikt verder over een uitstekende voorzet en traptechniek, waardoor hij al drie treffers van ploeggenoten voorbereidde. Teguia speelde veteraan Nacho geruisloos uit de basis en lijkt het in zich te hebben tot een hele goede moderne back uit te groeien. Extra wapen van de linkspoot is zijn vrije trap, hoewel hij hiermee nog geen doel trof was hij al een aantal keer dichtbij en lijkt het moment dat Teguia zijn eerste doelpunt op het hoogste niveau gaat noteren dichtbij.
Stand
Uitslagen
Seizoensrevelatie zelfs! Heel knap dat dit klein team zich mengt tussen de grote! Je staat op drie punten van het gigantische Real!
Zelf UCL is nog binnen bereik!
Hopelijk kunnen jullie deze vorm zolang mogelijk aanhouden! UEL zou al ‘n hele prestatie zijn, laat staan dat je je plaatst voor het Kampioenenbal …
(En ik hoop uiteraard dat Atleti z’n voorsprong kan behouden … )
Real Madrid krijgt ook in de Copa het lek niet boven
Gezien het matige seizoen rijzen er een aantal vragen op in Madrid. Routinier Sergio Ramos, die volgende maand 36 jaar wordt, heeft nog geen beslissing genomen over zijn toekomst ondanks een nieuwe aanbieding van De Koninklijke. Verder is het twijfelachtig wat voor gevolgen wederom een seizoen zonder prijzen voor Zinedine Zidane zal hebben. De Fransman overleefde tot op heden iedere storm en voelde zich altijd gesteund door president Florentino Pérez, maar twee jaar lang geen zilverwerk zal ook de flamboyante zakenman aan het denken zetten.
Zidane houdt er al sinds zijn aantreden in 2016 zijn eigen ideeën op na en laat zich niet sturen door mega aankopen van Pérez. Waar de president in Martin Odegaard de Galactico van het komende tijdperk zag hield Zidane de Noor steevast op de bank. Dat Odegaard afgelopen maand eieren voor zijn geld koos en voor een dienstverband bij het Manchester United van landgenoot Ole Gunnar Solskjaer koos zal voor Pérez een teken aan de wand zijn.
Hoewel de resultaten uitblijven zal Pérez zich ongetwijfeld ook realiseren in wat voor machtsvacuüm de club kan belanden als Los Blancos na dit seizoen verder gaan zonder hun manager die ze naar drie Champions Leage overwinningen leidde en ook nog eens afscheid moeten nemen van hun aanvoerder. Nadat eerder Toni Kroos, Marcelo en Luka Modric al afscheid namen van het Maagdelijke wit zou er dan wel erg weinig kleedkamerervaring overblijven. Durft een nieuwe trainer het dan aan om in te stappen in het Estadio Santiago Bernabéu in de wetenschap dat de man die de neuzen dezelfde kant op houdt en de club er op cruciale momenten altijd doorheen heeft gesleept na zeventien jaar de deur in Madrid achter zich dichttrekt? De toekomst van Zidane in Madrid lijkt daarmee onlosmakkelijk verbonden te zijn met de keuze van Sergio Ramos om al dan niet zijn contract te verlengen.
Desondanks doen verschillende namen de ronde om Zizou op te volgen. Een daarvan is die van de opponent van de verloren wedstrijd in de kwartfinale van de Copa: Roberto Carlos. De voormalig linksback van de Madrilenen heeft van Real Valladolid een aanvalsmachine gemaakt om rekening mee te houden. Met een mix van ervaren krachten en jonge talenten is La Pucela dit seizoen een van de teams die met Real Madrid strijdt om plek vier in La Liga en daarmee een ticket voor de Champions League.
Carlos wilde niet al te veel in gaan op de situatie bij zijn voormalige werkgever: “Ik ben fan van de club en hoop dat ze al hun wedstrijden winnen, behalve als ze tegen ons spelen. Zidane is een fantastische trainer die fantastische dingen heeft bereikt, ik denk niet dat de wat mindere resultaten aan hem liggen.” Of de Braziliaan dan volgend seizoen voor de groep zou willen staan in de hoofdstad? “Het lijkt mij een eer om op een dag manager te mogen zijn bij de club, maar wij zijn hier bij Real Valladolid ook met een prachtig project bezig. We zitten goed in de wedstrijd om Europees voetbal af te dwingen, het lijkt mij mooi om ook die stap met de club te zetten”, aldus de 126-voudig Braziliaans international.
Door alle onrust bij Real Madrid zou men bijna de hoofdrolspeler van de avond vergeten: Waldo Rubio. De Spaanse linksbuiten besliste de kwartfinale met twee treffers in het voordeel van zijn club en was daardoor eindelijk weer eens van doorslaggevende waarde voor de Paars-Witten. De 26-jarige vleugelspeler kende tot nu toe een moeilijk seizoen en zat geregeld op de bank, maar geeft nu alsnog zijn visitekaartje af. Tot twee keer toe dook de in Badajoz geboren aanvaller op in het strafschopgebied en verschalkte hij Thibaut Courtois met een snoeihard schot.
Voor Waldo zal het extra prettig zijn dat hij zich op deze manier heeft kunnen laten zien nadat bekend werd dat Real Valladolid het aflopende contract van de rechtspoot niet zal verlengen. Met twee doelpunten tegen Real Madrid op zak zal er aan interesse geen gebrek zijn. “Ik ben nu vooral heel erg blij met deze treffers en dat we ons voor de halve finale hebben geplaatst. De manager heeft mij verzekerd dat mijn contractsituatie geen invloed zal hebben op zijn keuze mij wel of niet op te stellen, maar dat ik beoordeeld zal worden op mijn spel. Ik denk dat ik vandaag zijn vertrouwen in mij beloond heb”, aldus Waldo Rubio.
In mijn volgende update zal ik ook even de belangrijkste transfers van de window bijlangs gaan. Bij ons is enkel de op het tweede plan geraakte Fede vertrokken naar FC Porto, er kwam niemand voor terug. Real Valladolid is nu vooral bezig met het aansterken van de financiële positie om zo daadkrachtig te kunnen handelen mochten we ons plaatsen voor de Europa League of misschien zelfs de Champions League.
Mooi om te lezen dat het zo goed gaat! Real Madrid uit de Copa knikkeren en ze in een nog verdere crisis dompelen zal dan toch extra lekker voelen. Hopelijk kan de verleiding van Real Madrid nog even weerstaan worden, want met Valladolid gaat het zeker de goede kant op.
Knappe overwinning tegen Real Madrid! Die drinken de gifbeker helemaal leeg op dit moment. Waldo heeft wel zijn visitekaartje afgegeven, zeker interessant voor clubs omdat hij na dit seizoen transfervrij is.
Goed om te lezen dat het Valladolid goed afgaat!
Heerlijke overwinning op Real!
Jullie zitten in ‘n goeie flow, houden zo!
Reuzendoder Real Valladolid kan eerste hoofdprijs uit de clubgeschiedenis binnenhalen
Atlético Madrid kende zo een vrij pijnlijke maand februari. Los Rojiblancos stonden aan het begin van de maand aan kop van La Liga, wat Diego Simeone deed besluiten een groot aantal vaste waardes rust te geven tegen Valladolid. Mede daardoor kon de ploeg van Roberto Carlos in het eigen Estadio José Zorrilla een ferme basis leggen voor de eerste finaleplek in meer dan dertig jaar. In de tweede helft werd het openingsdoelpunt van Thomas Lemar weggewerkt en bouwden de Paars-Witten een stevig fundament voor de return: 4-1. Met name Abel Ruiz, die als invaller in de tweede helft als valse spits naast Diogo Moreira ging spelen, maakte indruk. De 22-jarige aanvaller bekroonde zijn sterke invalbeurt met een assist bij de gelijkmaker van Waldo Rubio om vervolgens zelf nog twee keer te scoren.
Waar Simeone de nederlaag in Valladolid nog af deed als het gevolg van zijn keuze vol voor de landstitel te willen gaan zal El Cholo daar na afloop van de return toch anders op terugkijken. Sinds de winterstop zag de Argentijn de voorsprong van vijf punten op FC Barcelona die zijn team had opgebouwd namelijk als sneeuw voor de zon verdwijnen. Sterker nog, na teleurstellende resultaten tegen Getafe en Espanyol deelden de Catalanen hun grootste rivaal in de titelstrijd zelfs een flinke dreun uit door het onderlinge duel te winnen en daarmee vijf punten los te komen van de Madrilenen. De rollen aan kop van La Liga zijn in amper twee maanden tijd daardoor compleet omgedraaid.
Ook in de Copa zit er geen succes meer in voor Los Colchoneros, al deed het daar nog wel een verwoedde poging toe. Diego Costa mocht weer eens starten van zijn manager en betaalde dat vertrouwen terug. De spits opende al na tien minuten de score en opende daardoor de deur voor een comeback van zijn ploeg. De bezoekers lieten zich hier echter niet door van de wijs te brengen en kwamen in de eerste helft ook niet echt meer in de problemen. Op slag van rust kwam het zelfs op gelijke hoogte nadat Rubén Alcaraz een combinatie door het centrum doeltreffend wist af te ronden.
In de tweede helft veranderde de opdracht voor Atlético Madrid daar amper door, de ploeg had doelpunten nodig. Op zoek naar een vlotte goal en dan hopen dat het kon gaan spoken in het El Wanda. Die vlotte goal kwam er en wederom was het Costa die daar verantwoordelijk voor was, de bonkige spits hield de verdedigers van zijn lijf en kopte hard binnen. Met nog veertig minuten op de klok had de thuisploeg nog twee doelpunten nodig om minimaal een verlenging af te dwingen, maar een fout achterin bracht Atlético direct weer terug bij af. Een lichte overtreding van José María Giménez op Serge Guardiola werd bestraft, waardoor Óscar Plano aan mocht leggen vanaf elf meter. Met een bekeken panenka versloeg de ervaren buitenspeler Jan Oblak waardoor Real Valladolid voor de derde keer in de historie mag proberen de Copa te pakken, daar veranderde een goal van invaller Luis Suárez niets meer aan. Smet op de overwinning van La Pucela was het uitvallen van Joaquín Fernández. De centrale verdediger brak zijn teen na een duel met Costa en zijn seizoen is zo als over.
In de finale treffen we Villarreal, dat dit seizoen net als ons uitstekend presteert in La Liga (momenteel 6e) en net als ons een kroon kan zetten op het seizoen met een prijs. Ik was de uitslagen in de update over de winst op Real er vergeten bij te zetten, vandaar dat er wat overlap is tussen deze uitslagen en wellicht al bekende info. (doelpuntenmakers staan achter de uitslag)
Kalidou Koulibaly: Napoli > Manchester City €99,4 miljoen
Martin Odegaard: Real Madrid > Manchester United €93,5 miljoen
N’Golo Kanté: Chelsea > Bayern München €86 miljoen
Edmond Tabsoba: Bayer Leverkusen > Sevilla FC €73,1 miljoen
Fabian Ruiz: Napoli > FC Barcelona €71 miljoen
Tanguy Ndombele: Spurs > Hertha €64,8 miljoen
Mateo Kovacic: Chelsea > BVB Dortmund €63,7 miljoen
Houssem Aouar: Lyon > FC Barcelona €63,5 miljoen
Dayot Upamecano: RB Leipzig > Liverpool €63,3 miljoen
Marcos Llorente: Atlético Madrid > Juventus €56,4 miljoen
Maxi Gomez: Valencia CF > Lyon €53,4 miljoen
Dani Ceballos: Real Madrid > Juventus €51 miljoen
Lekkere resultaten hoor!
Merk je ook dat je helemaal in een flow komt als je drie keer per week speelt en maar blijft winnen?
Aiaiaiaia, doet even pijn aan mijn rood-wit hart! Twee fronten die verloren lijken, Copa dus sowieso al …
Doet niets af van de prestatie die in la Copa werd neergezet! Fantastisch om na 33 jaar terug in de finale van de nationale beker te staan! Hopelijk kan je die eindelijk op jouw palmeres zetten, al is Villarreal zeker geen makkelijke tegenstander … Toch veel succes, Valladolid!
*PS: de voornaam van Llorente is Marcos! Er zijn wel al heel Diego’s aanwezig geweest, da’s wel waar …
Pfoe, wat een lange reeks goede resultaten weet je neer te zetten zeg! De uitwedstrijd tegen Real Sociedad kan je met iedere ploeg verliezen, net als de uitwedstrijd tegen Atlético Madrid trouwens. Geweldig om te zien dat Abel Ruiz belangrijk voor je ploeg aan het worden is met doelpunten en assists. In grote wedstrijden staan de grote spelers op, hopelijk weet hij die trend door te zetten in het restant van het seizoen!
Panenka op zo’n moment! Heel gaaf. Geweldige prestatie natuurlijk voor Valladolid. Na het uitschakelen van Real en Atletico reken ik jullie zelfs tot de favorieten. Succes!
Moreira stelt fans Real Valladolid gerust en verklapt deal met Ronaldo
Met 36 doelpunten in 39 duels op het hoogste niveau in Spanje maakt Moreira indruk. De pas achttienjarige spits laat over 2021 iedereen achter zich qua doelpuntenproductie en lijkt aan de vooravond te staan van een glansrijke carrière. Meermaals kwam de afgelopen weken dan ook de vraag of de Braziliaan bezig is aan zijn laatste maanden in het Estadio José Zorrilla. In een interview met Marca deed de tiener echter uit de doeken dat hij ook volgend seizoen nog bij La Pucela onder contract staat. “Voor mijn ontwikkeling is het de beste keuze om nog minstens een jaar hier te blijven. Ik krijg het vertrouwen van de manager en voel me hier erg prettig, ik kan me op het hoogste niveau ontwikkelen en hopelijk volgend jaar ook in een Europese competitie”, aldus Moreira.
In het bijzonder de aanwezigheid van president Ronaldo zorgde voor een extra motivatie voor Moreira om te blijven. Bij zijn komst werd de tiener al vergeleken met R9 en die vergelijkingen worden sindsdien vaker en vaker gemaakt. De spits beheerst praktisch alle facetten van het spel volgens analisten. “Moreira is technisch erg sterk, zowel met de bal aan de voet als in zijn passing. Ook zijn fysieke kwaliteiten zijn uitstekend voor een spits, hij heeft snelheid, een dodelijke versnelling en is sterk. Een erg complete spits die kan scoren en voorbereiden, met zijn rug naar het doel of juist de ruimte voor zich”, zo omschreef Real Madrid icoon Raúl de tiener al eens. De manager van het tweede van Real Madrid denkt dat zijn werkgever er goed aan zou doen de tienersensatie toe te voegen aan de selectie: “Ik denk dat hij absoluut de kwaliteiten heeft om bij Real te spelen.”
Zo ver komt het voorlopig echter niet, Moreira blijft in elk geval volgend seizoen nog bij Valladolid en heeft nog een contract tot 2026. De jongeling verklapt een afspraak met president Ronaldo te hebben: “De president heeft me beloofd dat als ik de club naar de Champions League help volgend seizoen de club zich niet al te hard op zal stellen als er een absolute topclub zich voor me meldt.” Ronaldo drukte de jongeling op het hart dat speeltijd het belangrijkste is in deze fase van zijn carrière. “Ik heb het advies gekregen om ervoor te zorgen dat ik als een grote meneer binnen kom bij een club als Real Madrid of Barcelona, door Real Valladolid naar de Champions League kan ik een grote speler worden”, besluit het talent.
Mooi dat je hem nog een jaar onder je hoede mag hebben. Mooie updates weer !
Wat een statistiek, zeg! Da’s indrukwekkend voor ‘n onbekende Braziliaanse jonge speler! Ik denk dat Real, Barcelona en andere buitenlandse team hem met argusogen volgen!
Hopelijk staat er ook ‘n “kop” op en loost hij Valladolid naar het kampioenenbal (wat ‘n ongelooflijke stunt zou zijn in R. Carlos z’n 2de jaar!) en blijft hij! Kan hij zich op het hoogste niveau zijn talent tonen!
Barcelona weet schade op de valreep te beperken in week van de waarheid
Het was op voorhand het meest interessante treffen van het midweekse La Liga programma en het afsluitende duel op donderdagavond werd ook een boeiend voetbalgevecht. Real Valladolid, aan de hand van Roberto Carlos uitgegroeid tot swingende subtopper, nam tot twee keer toe de voorsprong maar zag Barça net zo vaak terugkomen: 2-2. Een van de opvallenste spelers tijdens het treffen was (wederom) Diogo Moreira. De net achttien geworden spits was met een doelpunt en assist wederom goud waard voor La Pucela. Op slag van rust zette hij zelf de aanval op waaruit de openingstreffer viel. De spits controleerde een lange bal en legde breed rechtsback Luis Pérez, die vervolgens Marvin Park de diepte in stuurde. De voormalig buitenspeler van Real Madrid legde de bal vervolgens panklaar bij de eerste paal, waarna Moreira het leer met een soepele voetbeweging verlengde naar de verre hoek.
Na de rust kwam de ploeg van Koeman fris de kleedkamer uit. De Catalanen waren de betere ploeg, maar tot veel kansen leidde dit niet. Nog binnen het uur besloot de Nederlandse manager dat het tijd was om in te grijpen. De flets spelende Lionel Messi werd naar de kant gehaald en Francisco Trincão kreeg nog ruim een half uur om zijn stempel te drukken. De Portugees tekende echter in no-time voor de gelijkmaker. Na een goede steekpass van Antoine Griezmann wist de linkspoot doelman Jordi Masip in tweede instantie te passeren.
Na de gelijkmaker kwam de thuisploeg weer wat beter in haar spel en golfde het spel wat meer op en neer. Een fout van Sergi Roberto dwong de Blaugranas echter weer in de achtervolging. De rechtsback liet zich op knullige wijze van de bal zetten door Waldo Rubio, waarna de vleugelaanvaller Moreira inspeelde. Met een man in zijn rug wist de Braziliaan met een knap hakje Toni Villa vrij voor het doel te zetten, waarna de spelmaker met een hard schot Marc-André ter Stegen passeerde. Zo leek Barcelona tegen een gevoelige nederlaag aan te lopen in de titelstrijd, maar Griezmann en Coutinho bezorgden Koeman toch nog een punt. Griezy ontsnapte aan buitenspel doordat Cédric Teguia vergat te stappen, waarna de Fransman Coutinho een niet te missen kans gunde.
Koeman verlegde na afloop direct de focus naar El Classico van komende zondag. De Nederlander wilde niets weten van een nadeel ten opzichte van de grote rivaal, die woensdag al in actie kwam en daardoor een dag extra heeft zich voor te bereiden. “Wij moeten er zondag gewoon staan en ik verwacht ook dat we er zullen staan. De Classico is altijd een bijzondere wedstrijd, maar voor ons is het allerbelangrijkste dat we opnieuw kampioen worden”, aldus Sneeuwvlokje. De oud bondscoach van het Nederlands elftal had nog wel lovende woorden over voor de thuisploeg: “Ze spelen leuk en aanvallend voetbal en we hebben vanavond kunnen zien waarom ze zo hoog op de ranglijst staan, ik denk dat iedere ploeg het moeilijk heeft tegen hen.”
Celta Vigo - Real Valladolid 1-1
27’ 0-1 Moreira (Ruiz)
61’ 1-1 Pessina
Real Valladolid - FC Barcelona 2-2
42’ 1-0 Moreira (Marvin)
55’ 1-1 Trincão (Griezmann)
68’ 2-1 Villa (Moreira)
90’ 2-2 Coutinho (Griezmann)
Cruciale maand breekt aan voor Roberto Carlos en zijn Real Valladolid
De drie weken van de waarheid beginnen met een rechtstreekse confrontatie om plek vier met Sevilla. Eerder dit seizoen ging Valladolid nog vrij kansloos met 2-0 onderuit tegen de Andalusiërs. Vervolgens de finale van de Copa del Rey tegen Villarreal, waarna we El Submarino Amarillo slechts een paar dagen later alweer treffen in de competitie. Voor Villarreal lijkt het een van de laatste kansen om nog kans te maken op een top vier klassering. Weer een paar dagen later staat de strijd met Atlético Madrid op het programma, waar Los Rojiblancos nog volop in de titelstrijd verwikkeld is met Barcelona. Op 1 mei staat dan nog het bezoek aan Santiago Bernabéu op het programma. Eerder won Valladolid nog knap van Los Blancos.