Manager Story | Sporting Clube de Portugal

Ik begin mijn eerste ‘Manager Story’ met Sporting Clube de Portugal uit Lissabon.

Wie gaat de nieuwe coach van Sporting worden?

2 likes

Ook zijn de Europa League playoffs gespeeld. (wat in real life september was is bij mij juni) Door het verliest is het Sporting niet gelukt de groepsfase te halen.

Ben erg benieuwd naar het vervolg met Sporting! Heb persoonlijk het gevoel dat ze meer terrein op Braga aan het verliezen zijn dan dat ze het gat naar Benfica en Porto aan het dichtten zijn. Hopelijk krijg je het weer aan de praat. Ik verwacht in elk geval dat een Spaans of Italiaanstalige trainer het best zal vallen in Portugal.

1 like

@Ryanajax
Met twee keer de 2e plaats de afgelopen 10 seizoenen kan er zeker gesteld worden dat Sporting de aansluiting bij Porto en Benfica aan het verliezen is. Daarom moet er een nieuwe frisse wind gaan waaien bij de club en ik denk dat de Nederlandse voetbalopvatting uitstekend past in Portugal. Daarom mijn keus voor de volgende trainer:

Leuke club en zeker een leuke een leuke trainer, wie weet zit er nog ooit een stap naar Bayern in voor hem :slight_smile:

@Jochem
Ik hoop dat hij ooit de grote stap kan maken maar voor nu zal hij zich opnieuw moeten bewijzen.

Pre-Season :airplane: :netherlands:
Hieronder vind je de groepsindeling van de
Dutch Champions Trophy 2020.

:netherlands: :trophy:
POULE A

:portugal: SPORTING CP
:netherlands: PSV
:it: Torino
:netherlands: Ajax

POULE B

:fr: AS Monaco
:it: Sassuolo
:uk: Aston Villa
:it: Cagliari

De eerste transfers en wedstrijden van het seizoen zijn achter de rug. Ondanks de tegenvallende resultaten zijn we toch door naar de halve finale van The Dutch Champions Trophy :netherlands: :trophy:

Transfers

:chile: Diego Valencia
:white_check_mark: €1.600.000, Universidad Católica

:chile: César Munder
:white_check_mark: €1.800.000, Universidad Católica

:netherlands: Pablo Rosario
:white_check_mark: €7.300.000, PSV

Groepsfase

:portugal: Sporting CP - AFC Ajax :netherlands: 2-2
:soccer: 13’ Bandé (0-1)
:soccer: 67’ Kudus (0-2)
:soccer: 77’ Vietto (1-2)
:soccer: 83’ Vietto (2-2)

:it: Torino - Sporting CP :portugal: 3-3
:soccer: 24’ Santos (0-1)
:soccer: 27’ Vietto (0-2)
:soccer: 38’ Andrade (0-3)
:soccer: 79’ Bonazzoli (1-3)
:soccer: 83’ Belotti (2-3)
:soccer: 90+3 Bonazzoli (3-3)

:portugal: Sporting CP - PSV :netherlands: 1-1
:soccer: 25’ Malen (0-1)
:soccer: 49’ João Mario (1-1)

Hebben jullie nog leuke realistische transfers zijn die altijd welkom!

Goede comeback tegen Ajax! Zonde dat er tegen Torino een 0-3 voorsprong wordt weggegeven en denk dat een punt tegen PSV ook niet slecht is. Jammer dat je die ‘winning streak’ niet hebt weten te pakken in aanloop naar de competitie.

Wat betreft je aankopen… Rosario was natuurlijk aanvoerder onder Van Bommel en wordt bij PSV niet altijd gewaardeerd, mooie kans voor hem om zich bij deze mooie club te laten zien. De andere twee aankopen kunnen op lange termijn ook goudhaantjes worden voor Sporting denk ik!

Benieuwd of er nog meer aankopen/uitgaande transfers gaan volgen.

Ons avontuur in Dutch Champions Trophy zit erop en er zal toegewerkt worden naar de start van het seizoen. :white_check_mark: :portugal:

Halve Finale

:fr: AS Monaco - Sporting CP :portugal: 6-1
:soccer: 21’ Golovin (1-0)
:soccer: 38’ Volland (2-0)
:soccer: 54’ Valencia (2-1)
:soccer: 72’ Martins (3-1)
:soccer: 80’ Martins (4-1)
:soccer: 85’ Ben Yedder (5-1)
:soccer: 90’ Matazo (6-1)

Prima stukje, jammer van het resultaat! Het is gelukkig maar een toernooi.
Heel klein verbeterpunt; in je laatste alinea staat er “met een redelijk eenvoudige uit wedstrijd” een objectieve krant/nieuwssite zal nooit hun mening geven in zijn artikel over hoe makkelijk het zal zijn voor de ploeg.

Of heb ik dat fout? Keep up the good work!

Mooi hoe je je transfer presenteert! Leuk dat je Rosario haalt en dat hij zijn oude trainer achterna gaat. Die Chileense jongens ken ik niet dus benieuwd.

@josolympia vaak zie je dat er dan een zin gebruikt wordt als ‘op papier een eenvoudige/lastige uitwedstrijd’. Dit doet niks aan de objectiviteit van je medium af omdat je het baseert op resultaten uit het verleden, zelfs als je het stukje ‘op papier’ weghaalt. Overigens zie je bij Nederlandse voetbalnieuwssites vaak wel een beetje subjectiviteit richting Nederlandse trainers in het buitenland en wordt net even wat sneller kant gekozen.

Toffe transfer. Een hereniging met de voormalige coach is altijd leuk. Laat ons hopen dat ze het goed gaan doen bij Sporting Portugal.
Daarnaast ook een pijnlijke afsluiter van het voorseizoen. Maar goed, je het niets te verliezen, uiteindelijk gaat het maar om de voorbereiding natuurlijk.