Manager Story | The Ajax Football Group

De manager story begint met nieuws uit Parijs

Het volgende artikel kan geen verrassing zijn

Het seizoen staat op het punt te beginnen, met eind juli al de eerste competitiewedstrijd. Wie zal er aan het roer staan bij de Amsterdammers?

Leuk begin, ik hoop op een verrassende naam.

@Jochem
Ik hoop dat ik je hiermee kan verrassen!

Leuk dat je ook een story met Ajax begint. Ook tof om met Heitinga iemand aan het roer te hebben die de club goed kent. Succes met Johnny en de Amsterdammers!

Zeker! Hij zal denk ik goed bij de supporter liggen. Overmars sprak eerder jaar over een overgangsjaar, zal Heitinga dat ook denken?

We gaan van start in het seizoen 2020/21

31 juli 2020

Ajax - Heracles

@Jochem vanwege de aanstelling zo kort voor het begin van het Eredivisie seizoen hebben we nog geen tijd gehad voor een interview met Heitinga. Hoewel hij natuurlijk wel voor de titel gaat, heeft hij niet de selectie ter beschikking die hij zou willen. Er zijn enkele transfers gedaan in overleg met Ten Hag waar Heitinga het niet mee eens is. Maar goed, de transfers waren al gedaan, dus daar was niets meer aan te veranderen.

In speelronde 2 zien we direct een kraker: Feyenoord - Ajax

Aardige pot gehad, leuk dat je met Heitinga niet dezelfde voetbal-visie hebt als Ten Hag. Hopelijk levert het mooi voetbal op!

Dikke overwinning met Heitinga aan het roer! Het zal mij benieuwen of hij het waar kan maken als hoofdcoach.

Heitinga heeft inderdaad een andere kijk op het voetbal, maar moet het nu doen met de selectie van Ten Hag. Dat kan het nog wel lastig maken af en toe, want niet overal heeft Heitinga de gewenste back-up. Wat betreft de basisspelers is er natuurlijk ruim voldoende kwaliteit.

Tijd voor de klassieker!
8 augustus 2020

Feyenoord - Ajax

Goede overwinning en lekker dat je nu al een klein gat hebt geslagen !

Als ik een kleine tip mag geven: de foto bij het stukje is Ajax in een thuis shirt in de ArenA, misschien kan je in het vervolg een foto nemen van de wedstrijd in de Kuip of van een speler in het uitshirt.

@Jochem Dat is een goede tip, daar zal ik inderdaad op letten!

Een update over de rest van augustus:
15 augustus 2020

Ajax – FC Groningen

38’ 1-0 Tadic
64’ 2-0 Blind (Tadic)

In een eenvoudige wedstrijd pakken de Amsterdammers opnieuw de drie punten. Ajax mist veel kansen, terwijl Groningen niks weet te creëren. Tadic is met een doelpunt (rebound) en een assist goud waard voor Ajax.

23 augustus 2020

VVV - Ajax

30 augustus 2020

Ajax – Sparta

23’ 1-0 Neres (Promes)
43’ 2-0 Kudus (Tagliafico)
53’ 2-1 Thy (Gravenberch)

Ajax lijkt in een dipje te zitten aan het einde van augustus, als na een nederlaag tegen VVV ook een zeer matige thuiswedstrijd tegen Sparta volgt. Ajax had geen controle en wist enkel te winnen door een verschil in individuele klasse. Er was geen sprake van goed teamspel.

1 like

Heb even alles teruggelezen. Ziet er leuk uit allemaal. Top dat je van Feyenoord wint in de klassieker natuurlijk. Wel ironisch dat je net met 3-1 van Venlo verliest, dat net vandaag als hout versplinterd werd met die 0-13. Ook een lekkere uitslag tegen Heracles trouwens.

@MatthiCx
Die nederlaag tegen VVV had ik sowieso niet aan zien komen, maar na de 0-13 van gisteren is het al helemaal verrassend natuurlijk. Wie weet pak ik ze in de ArenA later dit seizoen even terug met een 13-0 :wink:

Het is 1 september, de interlandperiode breekt aan en er is nieuws van buiten het veld

Spoiler

De genoemde jeugdspeler zit bij mij in de jeugdopleiding en is een vervanger van de in het echt getransfereerde Christian Rasmussen.

Welke clubs zien jullie graag toegevoegd worden aan de Ajax Football Group?

Na de interlands gaan we weer verder met het clubvoetbal
12 september

PSV - Ajax


15 september

Ajax - Atalanta


20 september

Ajax - AZ

16’ Kudus (Klaassen)
56’ Promes (Klaassen)
69’ Klaassen (Tadic)

Ajax domineert in de eigen Johan Cruijff ArenA tegen titelconcurrent AZ. AZ weet niet tot kansen te komen en Ajax kan de wedstrijd vrij rustig uitspelen na het treffen met Atalanta.

26 september

Willem II - Ajax

14’ 0-1 Tadic (Gravenberch)
27’ 1-1 Tresor (Pavlidis)
56’ 1-2 Traoré (Tadic)
90’ 1-3 Labyad (Huntelaar)

In een opstelling die is afgesteld op de wedstrijd Liverpool – Ajax hebben de Amsterdammers het lastig in Tilburg. Ajax speelt op deze manier om te zorgen dat iedereen die tegen Liverpool moet spelen hier ook daadwerkelijk toe in staat is. Met veel jeugdspelers aan de aftrap moest het van Tadic komen en de Serviër stelde niet teleur.

20 september

Liverpool - Ajax

Jammerlijke nederlaag tegen PSV. 6-1 tegen Atalanta is natuurlijk wel een fantastische uitslag. Ook knap dat je tegen Liverpool gelijk weet te spelen. Dit mag je wel een mooie prestatie noemen, niet voor niks een van de beste clubs ter wereld op dit moment.

Prima resultaten. Vind het alleen lastig te volgen. Ook jammer dat je een foto van Liverpool gebruikt uit 2017-‘18.

@MatthiCx
De wedstrijd tegen Liverpool was bizar… bij 4-1 dacht ik dat ik afgedroogd ging worden, maar na een tactische omzetting kwam ik er ineens wel uit en kwam ik terug tot 4-4. Liverpool had nog steeds kunnen en moeten winnen, met de bal op de lat en even later de bal die van de lijn gehaald werd, dus ik heb ook wel het nodige geluk gehad. Bij de 6-1 tegen Atalanta leek alles goed te gaan in de aanval, het ging zo makkelijk. Voor het onderlinge resultaat is die 6-1 ook wel lekker natuurlijk.

@robin-vg
Wat vind je moeilijk te volgen?

Vind het wel vreemd dat je voor het treffen met Atalanta zoveel spelers aan de kant houd terwijl je tegen Psv moet. Geef er dan een aantal rust na 60 minuten, nu loop je tegen een nederlaag aan. Voor de achterban is dit onacceptabel. Vervolgens wel weer prima resultaten in de CL.