Manager Story | VFB Stuttgart | De Reis naar de Top

Leuke club en realistische transfers tot nu toe! Succes in de Bundesliga !

1 like

Bedankt voor de reactie @Jochem!

Tijd voor de resultaten van de maand augustus:

Augustus 2020

Uitslagen

Bundesliga Speelronde 1
Augsburg vs Stuttgart 1-5
'6 Caligiuri
’18 Wamangituka (Castro)
’23 Wamangituka (Endo)
’64 Gonzalez (Wamangituka)
’79 Gonzalez (Klimowicz)
’87 Klimowicz (Wamangituka)

Bundesliga Speelronde 2
Stuttgart vs Borussia Mönchengladbach 2-2
'21 Plea (Stindl)
’32 Wamangituka (Didavi)
'40 Plea
’72 Didavi (Thommy)

Bundesliga Speelronde 3
Arminia Bielefeld vs Stuttgart 2-3
’5 Kalajdzic (Castro)
’10 Gonzalez (Coulibaly)
’17 Wamangituka (Endo)
'40 Vogelsammer (Doan)
'58 Vlap

Een meer dan prima start voor ons. Tegen Augsburg waren we eigenlijk de hele wedstrijd heer en meester waardoor de score op een gegeven moment ook flink opliep. Gladbach had periodes dat ze ons helemaal wegspeelden maar wisten we toch nog knap een gelijkspel er uit te halen. Bij Bielefeld schoten we fantastisch uit de startblokken. Bielefeld kwam langzaam maar zeker terug in de wedstrijd en konden we na negentig minuten drie zwaarbevochten punten meenemen naar huis. Na drie wedstrijden staan we nu op een uitstekende derde plaats in de competitie!

Zoals in het stuk al te lezen viel hebben we te maken met een fikse tegenvaller.

Blessure

Groot gemis voor ons. Startte in beidde wedstrijden en was belangrijk in de defensie. Keert naar alle waarschijnlijkheid terug naar Arsenal waar hij van gehuurd werd. Met Transfer Deadline Day in zicht zullen we nog opzoek moeten naar een centrale verdediger. Wordt er nog iemand aangetrokken?

1 like

Van eind augustus tot maart is 6-7 maand toch? Nu goed kranten kunnen altijd wel goed overdrijven :sweat_smile:. Wel benieuwd wie de eventuele vervanger gaat worden.

Mooie resultaten trouwens!

1 like

Wedstrijden van Stuttgart zijn een garantie voor veel goals zo te zien. Je scoort makkelijk maar je houdt het achterin nooit waterdicht. Dat is voor mij altijd leidend: op de nul kunnen spelen, dan heb je in ieder geval aan het eind van 90 minuten een punt.

Dus dan heb je een goede centrale verdediger nodig. Ik vind Jerry St. Juste van Mainz uiterst lekker spelen. Jeffrey Bruma is aan het verpieteren bij Wolfsburg; huren of kopen? Boyata (Hertha), Vogt (Hoffenheim), Bednarek (Southampton).

2 likes

Dat is helaas het gevolg van het spel wat ik wil spelen. We hebben een fantastische aanval maar helaas een wat minder verdediging.

Mijn spel is trouwens ook gebaseerd op het spel wat Stuttgart in RL speelt. Voor het begin van deze speelronde staat Stuttgart 8ste op basis van punten, 11de op minste tegendoelpunten en 5de met meeste goals. Ze hebben zelfs meer gescoord als nummer 3 Wolfsburg.

Om zo maar een beetje aan te geven dat ik je punt snap maar ik dit toe sta omdat dit gepaard gaat met de realiteit.

De transferperiode is ten einde, kijken welke ontwikkelingen er nog hebben plaats gevonden!

Transfer Deadline Day

Transferoverzicht

@D5981 Goeie voorspelling gedaan! Waar heb je die glazen bol van je gekocht? :stuck_out_tongue_winking_eye: Bruma had een aflopend contract bij Wolfsburg en kon dus voor een schijntje overgenomen worden. Kent de Bundesliga goed en vind het altijd wel leuk om een Nederlands tintje aan een Story toe te voegen.

In de volgende update de wedstrijden van de maand September waarin we een zwaar programma kennen met duels tegen Schalke, Leipzig en Der Rekordmeister!

1 like

De resultaten van de maand September!

September 2020

Uitslagen

Bundesliga Speelronde 4
Stuttgart vs Schalke 04 4-1
10’ Vormer (Huntelaar)
’37 Gonzalez (Kalajdzic)
’43 Gonzalez (Kemph)
’71 Kalajdzic (Didavi)
’75 Kalajdzic (Forster)

Bundesliga Speelronde 5
RB Leipzig vs Stuttgart 1-1
'10 Borre (Poulsen)
’82 Gonzalez (Mangala)

Bundesliga Speelronde 6
Bayern München vs Stuttgart 2-2
’30 Kalajdzic (Endo)
’32 Kalajdzic (Endo)
'37 Lewandowski (Leiva)
'44 Müller (Gnabry)

Meer dan prima resultaten voor ons. Schalke viel toch wel erg tegen nadat ze toch snel de voorsprong pakte. Tegen Leipzig en Bayern hebben we op karakter en wilskracht een punt kunnen overhouden aan het duel.

De actie van Jeffrey Bruma tegen Bayern München:

Linkje

https://imgur.com/gH80rrd

In de volgende update starten we in de DFB-Pokal tegen FC Köln!

Leuke story, ga hem zeker volgen aangezien ik zelf ook een carriere heb met stuttgart seizoen 1 september pas. Benieuwd wat jij er van gaat maken!

1 like

@Tom Bedankt voor je reactie! Leuk dat je ook een carrière met Stuttgart doet. Welke aankopen heb je gedaan?

We gaan verder met de maand Oktober!

Oktober 2020

Uitslagen

Bundesliga Speelronde 7
Stuttgart vs Eintracht Frankfurt 2-0
’19 Thommy (Wamangituka)
'78 Didavi (Gonzalez)

Bundesliga Speelronde 8
Hoffenheim vs Stuttgart 2-1
'40 Morelos (Grillitsch)
’47 Mangala (Kalajdzic)
'76 Bebou (Samassekou)

Bundesliga Speelronde 9
Stuttgart vs Wolfsburg 3-1
’5 Gonzalez (Kalajdzic)
'13 Baumgartner (Weghorst)
’56 Kalajdzic (Wamangituka)
’89 Gonzalez (Sosa)

DFB-Pokal
Köln vs Stuttgart 0-3
’32 Wamangituka (Egloff)
’57 Egloff (Gonzalez)
’65 Egloff (Massimo)

De eerste nederlaag dit seizoen is een feit. Het was een spannende wedstrijd tegen Hoffenheim waarin zij uiteindelijk de langste adem bleken te hebben. Tegen Frankfurt bleef het ook lang spannend totdat Didavi de bevrijdende 2-0 binnenschoot. Wolfsburg daarentegen was vrij zwak, we hebben het meerendeel van de wedstrijd kunnen domineren.

In de beker liet het nieuwe talent van Stuttgart van zich spreken. Lilian Egloff speelde een fantastische wedstrijd en de 18-jarige aanvallende middenvelder zal van Matarazzo ook in de Bundesliga langzamerhand meer minuten gaan krijgen. In de Bundesliga staan we nu knap vijfde en zijn we het team met de meeste doelpunten voor.

In de volgende update is de eerste wintertransfer al een feit! Wie o wie komt ons versterken?

2 likes

Ik sta momenteel 7e in oktober. Heb nog geen aankopen gedaan omdat ik de eerste transferperiode gesloten heb gehouden.

Heb eventueel Kruger op het oog mocht Gonzalez verkocht gaan worden. Verder wil ik misschien een centrale middenvelder halen. Denk bijvoorbeeld aan bittencourt, Haberer, Klich. Ligt er natuurlijk ook aan welke positie ik heb in de competitie.
Wil alleen maar b-keus bij top teams of spelers van clubs die lager geklasseerd staan. Zoals uit de 2 bundesliga etc. Ook wil ik met eigen jeugd gaan werken en misschien oude spelers terug halen die er speelde voor de degradatie. Bijvoorbeeld een Baumgartl (geen topper, wel een goede stand in)

1 like

@Tom 7de is een prima stek. Het mooie aan Stuttgart is eigenlijk wel dat, ondanks ze dit jaar promovendus zijn, je de doelstelling directe handhaving meteen over kan slaan en je kan gaan focussen op een plek in de middenmoot. Aankoopbeleid vind ik ook goed, al vindt ik de keuze voor ex spelers terughalen wel erg gering met in het achterhoofd om het toch nog realistisch te houden.

Maar goed we gaan verder!

De aanwinst:

Aankoop

# Transfer Puigmal

Rating

Is erg allround voor een middenvelder, staat bekend als een groot talent maar wil in RL vertrekken uit Engeland. Had een aflopend contract waardoor we hem voor €940.000 over konden nemen. Tov van zijn waarde van €1.200.000 een kans die ik niet kon laten liggen. Kan naast CM ook nog als CVM, RM en RA uit de voeten. Erg multifunctioneel ook nog.

In de volgende update de resultaten van November!

1 like

Leuke transfer, potentie van 80 en inderdaad erg all round. Volgens sofifa zou hij op de CAM al 1 rating hoger zijn.

1 like

@Aron1997 Op CAM is hij inderdaad beter, maar zie toch vooral toekomst in hem als CM.

We gaan verder met de resultaten van November!

November 2020

Uitslagen

Bundesliga Speelronde 10
FC Köln vs Stuttgart 0-4
’23 Gonzalez (Wamangituka)
’59 Kalajdzic (Gonzalez)
’69 Kalajdzic (Wamangituka)
’74 Mangala (Gonzalez)

Bundesliga Speelronde 11
Stuttgart vs Freiburg 1-3
'12 Wind (Haberer)
'30 Grifo (Wind)
'35 Wind (Penalty)
’56 Wamangituka (Gonzalez)

Bundesliga Speelronde 12
Hertha BSC vs Stuttgart 1-4
’7 Kalajdzic (Gonzalez)
’20 Kalajdzic (Wamangituka)
’54 Kalajdzic (Sosa)
'65 Cordoba (Boadu)
’79 Förster (Doucoure)

Bundesliga Speelronde 13
Stuttgart vs Union Berlin 0-2
'31 Bülter (Kruse)
'56 Bülter (Kruse)

Wisselende resultaten deze maand. We winnen eigenlijk dik van FC Köln en overklassen het toch sterkere geachte Hertha BSC, maar tegen stugge ploegen als Freiburg en Union Berlin laten we toch de punten liggen. Ondanks de verliespartijen zijn we, mede door het falen van de concurrentie, gestegen naar de derde plaats in de competitie! We hebben nu 24 punten en worden gevolgd door Hoffenheim en Eintracht Frankfurt op 22 punten en RB Leipzig en Borussia Mönchengladbach op 21 punten.

Het gat naar de nummer 1 Bayern en nummer 2 Dortmund is nu wel respectievelijk groot met 11 en 8 punten verschil.

Helaas missen we door een blessure voor de komende periode een belangrijke basisspeler:

Blessure

#9 Blessure Mangala

In de volgende update stomen we door naar de winterstop. Kunnen we deze prachtige positie vasthouden?

Stuttgart gaat zeer goed onder jouw leiding. Bayern en Dortmund zijn op een ander niveau dan de rest.
Voor de tweede keer in korte tijd met gemak langs Köln, ook dankzij het houden van de nul. Prima.

Knappe prestaties! Dat Bayern en Dortmund een gat hebben geslagen is natuurlijk geen schande, tenminste niet voor Stuttgart. Denk dat er een aantal andere clubs zich achter de oren zullen krabben.