Manager Story | VFB Stuttgart | De Reis naar de Top

Welkom bij de Story over mijn carrière met VFB Stuttgart!

We trappen rustig af!

#1

1 like

Ik heb Stuttgart altijd een sympathieke club gevonden. Hoog tijd voor een succesje voor Klub Benz

1 like

Mooie clubkeuze en benieuwd wat je er van maakt!

1 like

Over vergeten namen gesproken. Ben benieuwd hoe je verhaal gaat lopen.

1 like

Aantal leuke spelers met onder andere Wamangituka, Gonzalez, Kobel en Onana. Ben benieuwd!

1 like

@LarsCF Bedoel je Orel Mangala ipv Onana want die kom ik niet tegen in de selectie?

1 like

Excuus, die bedoel ik inderdaad!

Leuke club waar je een mooie draai aan kunt geven. Ga het zeker volgen!

1 like

Dank voor de reacties allen!

We stellen de selectie even voor:

Selectie

Transferplannen

We hebben een talentvolle en tevens de jongste selectie van de Bundesliga. Voorin en op de flanken hebben we meer dan prima spelers. Centraal op het middenveld hebben we niet veel breedte. De achterhoede kan zoals die nu is nog wel is een achilleshiel worden, daar moeten toch nog wel versterkingen halen om serieus aansprak te maken op een plek in de middenmoot.

Daarnaast hebben we ook een vrij grote selectie. De bedoeling is om deze iets in de krimpen en met het geld van de verkopen wat directe basisversterkingen halen.

In de volgende update presenteren we meteen een aanwinst!

Mooi stukje, achterin zit er wel potentieel maar is het voorlopig nog te weinig lijkt me inderdaad. Misschien dat voormalige jeugdproducten Rani Khedira, Kehrer of Baumgartl een optie kunnen zijn.

1 like

Mislintat was een tijd de grote man bij Arsenal, toch?

1 like

Klopt, en ook bij Dortmund. Was onder andere verantwoordelijk voor het halen van Lewandowski, Reus en Kagawa in die tijd. Vertrok na Dortmund richting Engeland en is sinds 2018 werkzaam bij Stuttgart.

Baumgartl is daarvan de enige die of haalbaar is of goed bij het team past. Khedira is niet het type voetballer wat bij ons spel past, toch meer een breker die het niet perse van zijn voetballende kwaliteiten moet hebben. Kehrer zou misschien gehuurd kunnen worden, al is de overgang van de kampioen van Frankrijk naar een promovendus in de Bundesliga wel een hele grote stap achteruit.

In ieder geval bedankt voor de opties en leuk dat je meedenkt!

Dank voor de reacties!

We gaan de eerste aankoop presenteren:

#2

SoFifa Linkje

https://sofifa.com/player/242619/cheick-doucoure/210037/

Heeft ongeveer dezelfde kwaliteit als Mangala en Endo wat er voor zorgt dat er meer gerouleerd kan worden. Kan zowel op de positie van Mangala, die als box-to-box speelt, als die van Endo, meer controlerend, spelen. Maakt voor ons dat we hiermee voor nu een uitstekende breedteversterking hebben gehaald, die op de lange termijn kan uitgroeien toch een gewaardeerde basiskracht.

In de volgende update wordt de tweede aankoop gepresenteerd!

1 like

Dat is voor Stuttgart een prima aankoop: hij stond ook bij mijn Ajax op het lijstje, maar ik gaf de voorkeur aan andere spelers die meer bij Ajax passen. Ik zou nog wel op zoek gaan naar een routinier van begin dertig; een leider op het veld. Maakt misschien in het spel weinig uit, maar voor het verhaal zou goed zijn.

1 like

Leuke aankoop! Is voor mij een totale onbekende, maar vind dat juist wel iets hebben. Hij ziet er uit als een speler die zeker een rol zou kunnen gaan spelen. De volgende aankoop zal een centrale verdediger worden, ben benieuwd wie dat zal zijn.

1 like

Dat klopt opzich wel maar ik zag hem meer als CV niet als middenvelder. Als je Rani khedira omvormt tot CV stijgt hij ook automatisch 1 algemeen. Als CV heeft hij dan weer meer als gemiddelde voetballende kwaliteiten.

Leuke aankoop trouwens, heb momenteel een carrière met Lens en daar doet hij het ook erg goed.

1 like

Als CV vind ik hem wel interessanter met zijn kwaliteiten. Wat wel doorslaggevend kan zijn is zijn verleden bij de club en dat hij volgend jaar transfervrij is waardoor we hem dus voor volgend seizoen gratis kunnen binnen hengelen. Gaat zeker op het lijstje nu.

Bedankt voor de suggestie dus!

1 like

Daar heb ik zeker over na zitten te denken. Het lastige is alleen dat ik voor mezelf een salaris budget van 30k hanteer. Nicolas Gonzalez is op dit moment met 25k de grootverdiener. Ik wil wel een ervaren speler die eigenlijk een wat hogere rating heeft dan mijn spelers op die positie omdat ze ook heel snel achteruit kunnen gaan.

Om maar even een voorbeeld te geven. Ik had Julian Baumgartlinger van Leverkusen als doelwit op mijn lijstje staan. Is 32 jaar, 78 rated en bij Leverkusen lang niet verzekerd van een basisplaats. Blijkt hij 53k te verdienen. Die gaat natuurlijk nooit akkoord met een halvering daarvan.

Opties zijn er zeker wel maar wil dat de kwaliteiten van de speler ook daadwerkelijk liggen waar het team icm met het spelidee wat aan heeft.

Bedankt voor de reacties!

We gaan verder met de tweede aankoop van deze transferperiode:

#3

SoFifa Linkje

https://sofifa.com/player/255687/david-zima/210037/?r=210035&set=true

Met Kemph, Anton en Stenzel hebben we 3 verdedigers die goed kunnen op bouwen en daarom zochten we dus eigenlijk nog een verdediger die, net als als Mavropanos, defensief wat sterker is. Na in verschillende landen gescout te hebben kwam ik uit bij deze Zima. Is lang, jong (19), blinkt wat meer uit in het echte verdedigen en kan door zijn snelheid ook spelen met ruimte in zijn rug, wat iets is dat we graag willen. Is voor 7,2 miljoen euro overgenomen van Slavia Praag.

Daarnaast zijn er ook twee spelers vertrokken. Beidde hadden weinig uitzicht op veel speeltijd dit seizoen:

Overige Transfers

Marcin Kaminski - €1.200.000 - Norwich City
Phillipp Klement - 1.550.000 - Hamburger SV

In de volgende update gaan we van start in de Bundesliga! We spelen uit tegen FC Augsburg en Arminia Bielefeld en thuis tegen Borussia Mönchengladbach.