Més Que Un Club - Barca

Seizoen 1

La Liga
We speelden ongeslagen (!) kampioen met 98 punten, 18 meer dan Real Madrid, die gevolgd werden door Real Betis en Atletico Madrid. Degradatie was er voor Levante, Vallecano en Huesca. Stijgers waren Malaga, Sporting Gijon en Las Palmas.

Met 30 doelpunten en 11 assists werd Leo Messi verkozen tot speler van het jaar. En met 22 clean sheets in 38 wedstrijden werd ter Stegen verkozen tot doelman van het jaar.
Ook Alba en Busquets stonden in het team van het jaar.

Copa
We raakten vlot in de halve finale na wedstrijden tegen Numancia, Eibar en Espanyol. In de halve finale kwamen we uit tegen Atletico Madrid. Thuis wonnen we met 2-1 maar in Madrid verloren we een spektakelmatch met 5-3, Luis Suarez schoot in de laatste seconde de 5-4 op de paal. Atletico Madrid dus naar de finale maar verloor deze tegen Valencia.

Champions League
In de groepsfase met Tottenham, Inter en PSV pakten we een mooie 16 op 18. Daarna loten we Olympique Lyon. We wonnen in Lyon met 1-2 maar verloren thuis met 2-3, bij Lyon ging elke kans er in. Diepe teleurstelling dus in de CL, dit moet in seizoen 2 veel beter.

Supercopa
In beiden seizoenen de Supercopa gewonnen, in seizoen 1: 2-0 tegen Sevilla over 2 wedstrijden. In seizoen 2: 4-1 tegen Valencia over 2 wedstrijden.

Transfers

IN

S1
Matthijs de Ligt (Ajax, 70M); Werd gehaald in januari toen Chelsea een bod deed van 60M.

S2
Frenkie de Jong (Ajax, 85M); Werd in het begin van seizoen 2 gehaald.
Luka Jovic (Benfica, 55M); Laatste dagen van transferperiode gehaald.

UIT

Winter S1
Rafinha (Napoli, 35M)

S2
Vermaelen (AS Monaco, transfervrij)
Ezkieta (transfervrij)
Bueno (transfervrij)
Cuenca (transfervrij)
Douglas (transfervrij)
Denis Suarez (Dortmund, 25M)
André Gomes (Arsenal, 35M)
Marc Cardona (Newcastle, 6M)
Moussa Wagué (Fulham, 5M)

Uitgeleend S2
Abel Ruiz (Getafe)
Juan Miranda (Braga)
Todibo (Crotone)

Spelerskern seizoen 2

Doelmannen

#1 Marc-André ter Stegen - 27j - 91
#13 Jasper Cillessen - 30j - 83
#30 Inaki Pena - 20j - 71
#31 Adrian Ortola - 26j - 70 (kreeg hem niet verkocht)

Verdedigers

#2 Nélson Semedo - 25j - 84
#3 Gerard Piqué - 32j - 87
#12 Chumi - 20j - 71
#15 Clément Lenglet - 24j - 86
#16 Matthijs de Ligt - 20j - 86
#18 Jordi Alba - 30j - 87
#20 Sergi Roberto - 27j - 84
#23 Samuel Umtiti - 25j - 89
#32 Sergi Palencia - 23j - 75
#36 Marc Cucurella - 21j - 78
Uitgeleend: Juan Miranda - 19j - 72
Uitgeleend: Jean-Clair Todibo - 19j - 67

Middenvelders
#4 Ivan Rakitic - 31j - 87
#5 Sergio Busquets - 31j - 89
#8 Arthur - 23j - 87
#17 Frenkie de Jong - 22j - 86
#21 Carles Alena - 21j - 82
#23 Arturo Vidal - 32j - 83
#28 Rique Puig - 20j - 78
#35 Oriol Busquets - 20j - 75
Uitgeleend: Arda Turan - 32j - 76

Aanvallers
#7 Coutinho - 27j - 88
#9 Luis Suarez - 32j - 89
#10 Lionel Messi - 32j - 93
#11 Ousmane Dembélé - 22j - 88
#14 Malcom - 22j - 85
#19 Luka Jovic - 21j - 85
#38 Guillem Jaime - 20j - 68 (kreeg hem niet verkocht)
Uitgeleend: Abel Ruiz - 19j - 71

Wie zien jullie de komende seizoenen nog naar Barca komen? Nu dat de selectie toch op leeftijd begint te komen.

Ook heb ik een scout in Spanje zitten, waar zien jullie graag nog talenten vandaan komen?

Ik ga meer updates geven over de carrière in dit topic. Elke maand in het spel zal kort samengevat worden. (wedstrijden, blessures, transfers)

Zoals ik in het ander topic al zei je hebt een goed sterk seizoen gehad in de competitie/supercopa, in de CL en Copa zal het beter moeten maar ik ben er van overtuigd dat je daar voor gaat zorgen met deze selectie.
Qua aankopen kan je veel kanten op ik zou persoonlijk kijken naar talentvolle spelers met een hoog potentieel zoals De Jong/De Ligt.
Ik ben wel een beetje benieuwd hoe je het vind spelen zonder het Camp Nou aangezien sommigen dat hinderlijk vinden.
Succes in je 2e seizoen met Barca!

1 like

Het is natuurlijk wel spijtig dat Camp Nou niet in het spel zit maar ik kan er mee leven. Ook omdat de rest van de stadions er wel in zit…

Fans in Barcelona ‘verliefd’ op Frenkie de Jong: ‘Hij betovert een hele generatie’

Terwijl FC Barcelona afrekende met Real Madrid, keek de Catalaanse krant El Mundo Deportivo naar de verrichtingen van Frenkie de Jong in het Bernabeu. Het rapport over het spel van de middenvelder tegen Real Madrid is zéér positief.

De Jong liet volgens El Mundo Deportivo zien waarom FC Barcelona een slordige 85 miljoen euro voor hem betaalt. ‘Frenkie is een speler voor wie je een kaartje koopt. Aan de bal is hij helderziend en als het moet is hij bereid zijn overall aan te trekken om het vuile werk op te knappen’, klinkt het. ‘De Jong speelde een wedstrijd die zijn transfer naar Barcelona rechtvaardigt. Een voetballer om verliefd op te worden.’

‘De Nederlandse middenvelder heeft een timmermansoog. Door zijn penseelstreken was Barca ogenschijnlijk superieur aan de Madrilenen. De kunstenaar is - zoals gezegd - ook iemand die de bezem kan pakken en fouten van teamgenoten opveegt. Typisch was de manier waarop hij Mauro Icardi na 33 minuten van scoren afhield. Hij sprintte naar de verdediging, haalde de Argentijn op volle snelheid in en voorkwam met een perfecte sliding de goal. Waar komt hij ineens vandaan moet Icardi gedacht hebben.’

Ruim negentig procent van de passes die De Jong verstuurde kwamen aan. ‘Hij won bovendien meer duels dan dat hij er verloor en hij was de Blaugrana met de meeste onderscheppingen. Kortom, een geweldige wedstrijd van een totale middenvelder die een hele generatie betovert.’

Barcelona neemt voor het eerst dit seizoen de leiding in La Liga na 13 wedstrijden met 1 punt meer dan Real Madrid. Real Betis en Valencia volgen op 5 punten.

Opstelling:

Ziet er goed uit!
Leuk stukje over de Jong ben benieuwd of hij irl ook een publiekslieveling kan worden, hij heeft zeker de potentie naar mijn mening.
Goed dat je weer aan kop staan in de Liga, hopelijk weet je dit vast te houden.
Succes met de komende maanden!

1 like

Ik zou Semedo op rechts uit spelen. Messi als valse negen zodat de rechterflank open ligt voor de Portugees. Roberto is toch nog altijd een middenvelder en komt snelheid te kort. Er zit veel voetbal in met Arthur en de Jong. Succes

1 like

Leuk artikel over De Jong. Goed om te zien dat je weer 1e staat. Ben het eens met de reactie om vol voor Semedo te gaan aangezien het een enorm gesel kan zijn door zijn loopvermogen en kan ook uitgroeien tot een erg goede back met zijn potentie. Al vind ik nu niet dat Roberto op FIFA snelheid tekort komt. Heeft toch 78-79 voor acc en sprintsnelheid. Kan ook een goede back up zijn voor Busquets vind ik.

1 like

@Rivaldo
Bedankt, de Jong is inderdaad een publiekslieveling en hij is momenteel niet meer uit de basis weg te denken. In La Liga gaat het moeizamer dan in S1 maar ik hoop de koppositie vast te houden.

@Spoon0612
Roberto en Semedo spelen allebei evenveel wedstrijden. Roberto krijgt de voorkeur in de topmatchen, verdedigend net iets beter. Tegen de mindere ploegen kies ik voor Semedo zodat die zich aanvallend kan uitleven, in de topmatchen laat hij snel zijn flank open. Messi op de valse 9 gebeurd regelmatig, maar Suarez doet het na een traag seizoensbegin heel goed.

@Aron1997
Het is moeilijk om tussen de 2 te kiezen, vond ze in S1 aan elkaar gewaagd en speelden allebei heel sterk, in S2 heeft Roberto toch de voorkeur omdat hij verdedigend net iets beter is. Sergi Palencia wordt nu getraind op snelheid en verdedigend vlak, heeft ondertussen 76 algemeen. Aangezien ik de jongens uit La Masia meer de kans wil bieden zal na dit seizoen beslist worden om afscheid te nemen van Roberto of Semedo (heb voor allebei al meerdere aanbiedingen gehad op 1,5 seizoen)
Als back-up voor Busquets ben ik Frenkie de Jong op verdedigend vlak aan het trainen en ook Oriol Busquets komt stilletjes piepen in het eerste elftal.

Busquets wisselen voor Busquets zou wel tof zijn binnen enkele seizoenen en zou het wel jammer vinden mocht Sergi Roberto vertrekken aangezien hij al sinds zijn 14e voor Barça speelt.

1 like

Gisteren nog 2 potjes gespeeld:

Atletico Madrid - Barcelona 1-1
Dankzij een flater van Oblak voorgekomen door Dembélé. Daarna de hele wedstrijden onder gelegen, Costa die op de paal kopte, Coman die voor open goal nog over schoot, Griezmann en Kalinic met enkele kopkansen. In minuut 89 toch de oververdiende 1-1 door Griezmann. Messi speelde zijn slechte wedstrijd deze career mode. Real speelde ook gelijk dus blijft op 1 punt. Valencia komt wel tot op 3 punten. Betis blijft op 5. Super spannend dus na 14 speeldagen.

Bilbao - Barcelona (Copa) 1-2
Eerste ronde dat we aan de bak moeten en al direct tegen Bilbao. Achter gekomen door Dani Garcia, daarna nog omgebogen door 2 invallers: Messi en Jovic. Uitstekende uitgangspositie om naar de volgende ronde te gaan.

De volgende ronde in de beker lijkt me wel binnen na winst en 2 uit goals. Met een punt in atletico mag je zeker tevreden zijn, zeker als je onder lag. Wel jammer natuurlijk dat die gelijkmaker pas in minuut 89 valt!