Online Carrière Mode

Hallo,

Aangezien de offline carrière mode voor mij altijd al snel saai word door constant tegen de computer te spelen leek het me interessant om een online carrière mode op te zetten.

Je speelt dan 2 a 3 wedstrijden per week, optie voor transfers, bekertoernooi etc.

Als er veel interesse voor is zal ik de verdere regels posten.

1 like

Dit is het ultieme wat fifa mist. Dat je bijvoorbeeld met een vriend of meerdere ieder een club kiest in carriere mode en dan tegen elkaar spelen.

Hoe heb jij dit concept in gedachten? En op welke platform word er dan gespeeld.

2 likes

Jup dit leek mij dus ook altijd vet alleen helaas niet mogelijk in fifa.

Het concept wat ik in gedachten had is als volgende:
Je speelt een competitie: Premier League/ Eredivisie/ La Liga etc.

Wedstrijden:

  • Je speelt 2 a 3 wedstrijden per week, zolang je maar niet meer dan 2 speelronden achter komt te liggen.
  • Hoe meer er mee doen hoe beter want dan speel je meer wedstrijden tegen echte spelers. Stel er blijven 5 teams over dan speelt de host van de competitie de wedstrijden van de overgebleven teams of die wedstrijden simuleren is ook een optie.

Transfers:

  • Elk team heeft een transferbudget ( transferbudget per team staat op sofifa.com )
  • Elke speler heeft een spelerswaarde ( spelerswaarde per team staat op sofifa.com )
  • In de eerste 5 speelronden kun je 3 transfer handelingen doen ( 2 spelers kopen 1 verkopen/ 3 spelers verkopen 0 kopen etc ) Halverwege seizoen opnieuw een transferperiode.
  • Je kunt spelers die je wilt verkopen op de transferlijst zetten voor minimaal de transferwaarde van de speler (via sofifa)
  • Spelers staan 2 dagen op de transferlijst tot 17.00 (maandag 19.00 op transferlijst gezet dan tot woensdag 17.00 op de lijst). Bied iemand 1 minuut voor 17.00 heeft de rest nog een half uur de tijd om nog een bod te doen, zo door tot 1 overblijft.
  • Wil iemand je speler kopen kan diegene een bod doen, wil een ander daarna een bod doen moet het bod minimaal 2.5M hoger zijn.
    -Is er na 2 dagen geen bod op je speler kan je de speler verkopen voor de minimale transferwaarde aan een AI team. (team zonder coach)
  • Wil je een speler kopen van een andere competitie dan komt die spelers eerst op de transferlijst zodat andere geïnteresseerden er ook op kunnen bieden.

Budget:

  • Per gewonnen wedstrijd krijg je 500K transferbudget erbij.
  • In een bekertoernooi kun je extra transferbudget verdienen aan de hand van je behaalde ronde.

Via een discord kanaal is het dan overzichtelijk te zien.
Daar kun je dan het speelschema bekijken, de transferlijst, statistieken, je transferbudget etc.
Na een gespeelde wedstrijd moeten de spelers er alleen voor zorgen dat ze een foto van de uitslag sturen en wie de goals en assists hebben gemaakt.

Dit is hoe ik het tot nu toe in gedachten heb om zo een online carrière te kunnen spelen.

1 like

Leuk idee! Mocht dit van de grond komen dan heb ik zeker interesse

1 like

Op welke aparaten kun je dan spelen? Gewoon op Ps4?. Lijk mij wel inderdaad een leuk iedee.

1 like

Als het goed is kunnen ps4 en ps5 spelers tegen elkaar spelen dus dan zouden beide consoles kunnen.

Jammer, ik heb geen Playstation.

Ik heb wel Intresse, Ligt er wel aan wanneer die wedstrijden zijn.

1 like

Dat is niet mogelijk, wellicht in FIFA 23 wel

Je speelt dan 2 a 3 wedstrijden in de week, je ziet dan tegen wie je moet en dan spreek je met elkaar af wanneer het elkaar het beste uitkomt. Heb je even geen tijd kun je maximaal 2 speelronden achter liggen op de rest dus opzich tijd zat om te spelen.

1 like

Ps4 en ps5 zou beiden kunnen. Ps4 kan sws tegen ps4. Ps5 gebruikers kunnen de ps4 versie op de ps5 starten en zo alsnog tegen ps4 spelers spelen.

Ken je nog mensen uit je omgeving die dit leuk lijkt mag je ze uitnodigen om mee te doen zodat er genoeg spelers zijn.

Als er genoeg mensen zijn om een competitie voor 75% te vullen kunnen we een online carriere starten. Dus als je nog mensen in je omgeving kent die mee zou willen doen nodig ze uit.

Voor de mensen die het leuk lijkt om mee te doen en willen proberen een online carrière te spelen kunnen via de deze link Bilbrands mijn discord kanaal joinen. Zo kunnen we zien hoeveel mensen er mee willen doen en als we genoeg mensen hebben.

Dus wil je mee doen join mijn discord, vraag en nodig andere spelers uit en dan kunnen we misschien binnenkort starten.

1 like

Ik zal morgen of overmorgen joinen😊

1 like

Als je nog mensen kent die mee willen doen, nodig ze gerust uit

Leuk iedee,. Het moet alleen beter uit gewerkt worden,