PEC Zwolle: de weg naar de subtop

Het grote nieuws dat was aangekondigd wordt nu dan bekend gemaakt
artikel6%20oktober

Ook is de maand november afgelopen. Dit was DE maand waar de punten gehaald moesten worden. Hier werden 6 punten uit 3 wedstrijden behaald. Overall dus een goede uitgangspositie om de zware maand december in te gaan.

Hieronder een overzicht van de maand november:
Fortuna Sittard - PEC Zwolle 2-3
0-1 van Crooij 25 min.
1-1 Semedo 45 min.
1-2 Namli 61 min.
2-2 Rutten 87 min.
2-3 Boadu 90 min.
Spectaculaire wedstrijd die op en neer ging. Leken de winst onnodig uit handen te geven, maar Boadu wist het vertrouwen van de trainer uit te betalen in een hele belangrijke goal in extremis.

PEC Zwolle - Willem II 3-2
0-1 Crowley 7 min.
1-1 Hamer 17 min.
2-1 van Duinen 38 min.
2-2 Sol 69 min.
3-2 Flemming 76 min.

PEC Zwolle - ADO Den Haag 0-1
0-1 Immers 85 min.
Dit was de topper in deze speelronde. PEC Zwolle begon als nummer 4 en ADO Den Haag als nummer 2. De wedstrijd leek te eindigen in een bloedeloos gelijkspel, maar Lex Immers scoorde met een fraaie volley kort voor tijd de enige goal en werd dus de matchwinner.

In het volgende stuk is december gespeeld en kijken we vooruit naar het komende kalenderjaar…
Tot gauw!

Apart dat Ron Jans nu alweer weg is bij Groningen omdat ie er toch met ambities heen ging.
Ik denk wel dat Jans de perfecte naam is voor Zwolle als hoofd spelerszaken.
Wat betreft de wedstrijden doe je het gewoon goed en is het geen schande om te verliezen als ADO zo hoog staat, alleen wel jammer van de vele tegendoelpunten.

1 like

Lijkt me inderdaad ook een goede functie voor Jans alleen ik denk inderdaad niet dat hij nu zo snel weer weg zou gaan bij Groningen. Misschien een tip voor de volgende keer is om er dan gewoon een verzonnen verhaaltje omheen te bouwen dat hij onenigheid heeft gehad met het bestuurs of zo en daarom alweer opstapt.

1 like

2018 zit er op… We kunnen stellen dat de eerste seizoenshelft prima is verlopen.
Hieronder de volgende update:
artikel%207%20december
Helaas hebben we ons dus niet weten te plaatsen voor de kwartfinale van de KNVB Beker… dit was wel het doel dat we vooraf hadden gekregen van het bestuur. Na een aantal mindere bekerjaren kunnen we eigenlijk wel stellen dat we de status van ‘cupfighter’ toch echt kwijt zijn.

De wedstrijden van december:
De Graafschap - PEC Zwolle 1-3
0-1 van Crooij 43 min.
0-2 van Polen (Strafschop) 75 min.
0-3 Flemming 79 min. (1e assist debutant Patrick Vos)
1-3 Thomassen 86 min.
Mooi resultaat tegen promovendus. Ook geweldig voor de jeugdspeler dat hij zijn invalbeurt en zijn debuut mocht verzilveren met een assist bij de 0-3.

PEC Zwolle - AFC Ajax 1-4
0-1 Eiting 16 min.
0-2 Sierhuis 28 min.
0-3 Eiting 41 min.
1-3 van Duinen 45+1 min.
1-4 de Wit 88 min.
Wedstrijd waar het geluk aan de verkeerde zijde viel. Wel zien we dat de traditionele top-3 van Nederland voor ons een te groot obstakel is. Voortaan kijken of een ander strijdplan ons kan leiden tot een beter resultaat. De volgende top-3 tegenstander is Feyenoord, dus hier valt winst te behalen als de juiste strategie gevonden kan worden.

PEC Zwolle - NAC Breda 1-1
1-0 Namli 35 min.
1-1 Mühren 87 min.
Deze wedstrijd waren we zeer ongelukkig in de laatste fase van de aanval. Maar liefst 3x werd de paal/lat geraakt en ook de doelman stond meerdere malen goed opgesteld. Een toevalstreffer van Mühren kort voor tijd zorgde toch voor veel teleurstelling binnen de spelersgroep.

VVV-Venlo - PEC Zwolle 1-2
0-1 Boadu 16 min.
0-2 Patrick Vos 44 min.
1-2 Joosten 67 min.
Knap resultaat in wedstrijd waar alle basiskrachten rust kregen i.v.m. de bekerwedstrijd die 2 dagen later gespeeld gaat worden tegen AZ. Patrick Vos laat zien een groot talent te zijn met zijn eerste goal in het betaalde voetbal.

TOTO KNVB Beker:
PEC Zwolle - AZ Alkmaar 2-3
1-0 van Crooij 37 min.
1-1 Idrissi 42 min.
1-2 Midtso 45+1 min.
1-3 Koopmeiners 78 min.
2-3 van Duinen 90 min.
Zonde dat het bekerseizoen al zo vroeg voorbij is. Veel kansen gehad en er zat zeker meer in dan deze uitschakeling. Nu gaat de focus weer volledig op de competitiestart in 2019 en gaan we hopelijk weer voor verassingen zorgen.

De eerste seizoenshelft zit er dus op. Er zijn genoeg verassingen in de Eredivisie.
Hieronder de stand na 17 wedstrijden:
stand%20na%201e%20szhelft
Een knappe vijfde plek voor ons dus. Toch hebben we als club het gevoel dat er zeker nog meer in zat. In de winterstop is er altijd een moment van evaluatie en daar gaan we dus kijken of we bepaalde zaken anders/beter aan kunnen pakken.
FC Emmen is dus bezig aan een zwaar seizoen met slechts 5 punten. De ploeg uit Drenthe verloor echter de eerste 14 wedstrijden! De grootste teleurstelling van het seizoen tot nu toe is Feyenoord: de ploeg van Gio van Bronkhorst staat slechts 9e en heeft slechts de helft van de punten van koploper Ajax. De concurrentie in onze regionen van competitie is het zeer spannend. Veel om naar uit te kijken in 2019!

In de volgende update is er transfernieuws op komst!

Ten eerste vind ik dat je er een knappe eerste seizoenshelft op hebt zitten met mooie resultaten.
Jammer van het verlies tegen AZ voor de beker maar ik vind het zeker geen schande.
Hopelijk kan je je plaatsen voor de play-offs voor europees voetbal.
Bijzonder dat Feyenoord zo laag staat ik neem aan dat ze daar nu Gio wel wegsturen in de winter want dat kan echt niet.
Ben benieuwd wat het transfernieuws gaat zijn!

1 like

Zoals aangekondigd… hier volgt het transfernieuws:
PEC Zwolle heeft grote versterkingen komend seizoen binnen, ook directe aanwinst aangetrokken.
PNG
ZWOLLE – PEC Zwolle heeft zich voor komend seizoen weten te versterken met twee buitengewone topspelers voor de club; Eric Botteghin komt transfervrij over van Feyenoord en Fran Sol komt transfervrij over van Willem II. Ook heeft Ramon Pascal Lundqvist zich per direct bij de selectie van Albert van der Haar gevoegd, de 21-jarige middenvelder komt voor €900.000 over van PSV en heeft een vierjarig contract getekend.

De komst van Eric Botteghin komt niet als een verassing. De Braziliaanse dertiger heeft al een verleden bij de Zwollenaren en is een publieklieveling bij de Zwolse aanhang. Botteghin tekent voor drie jaar. Hij speelde vanaf 2007 een kleine vijf jaar voor PEC Zwolle, toen nog FC Zwolle, en hij speelde daarin 138 competitiewedstrijden.
botteghin
De komst van Fran Sol komt als een grote verassing. De Spaanse spits stond onder andere in de belangstelling van onder meer Ajax en Feyenoord. Toch koos hij voor PEC. ‘De ambities van deze club spreken mij enorm aan en hier heb ik meer kans om iedere week te spelen. Bij de topclubs was dat niet zo vanzelfsprekend. Ik zie PEC Zwolle als een geweldige tussenstap om mij verder te ontwikkelen en dan, wie weet, alsnog de stap omhoog naar de Nederlandse top of naar het buitenland te kunnen maken.’, zei Fran Sol nadat hij gepresenteerd werd in het MAC3PARK-Stadion.

Sol en Botteghin sluiten vanaf 1 juli 2019 aan bij de selectie van Van der Haar.

Ramon Pascal Lundqvist is geen verassende aanwinst voor de Blauwvingers. Hij stond de laatste twee transferperiodes al in de belangstelling van PEC. Omdat PEC Zwolle toen niet het geld had om hem aan te trekken, werd er besloten om nu pas echt het geld op tafel te leggen. ‘Bij PSV heb ik nooit echt de kansen gehad om mijn kwaliteiten te laten zien aan de trainers (Cocu, van Bommel). Nu bij Zwolle wil ik dit seizoen proberen een vaste basisplaats te gaan veroveren. En ik weet dat het met dit middenveld lastig gaat worden, maar het is zeker niet onhaalbaar. PEC Zwolle weet waarom ze me hebben gehaald en ik ga vechten voor deze mooie club om het vertrouwen uit te betalen.’, sprak Lundqvist tegen de aanwezige pers in het Zwolse stadion.

Dit zijn mooie aanwinsten voor een club als PEC, ik denk dat we hier veel plezier van kunnen gaan beleven de komende jaren.

Ook zijn er twee wedstrijden gespeeld in januari:
PEC Zwolle - Feyenoord 1-0
1-0 Namli 14 min.
Eindelijk een goed resultaat tegen een topclub. Deze overwinning kwam als een grote opluchting. Na de grote flaters tegen Ajax en PSV thuis en Feyenoord uit.

Heracles Almelo - PEC Zwolle 2-2
0-1 van Duinen 3 min.
0-2 Namli 8 min.
1-2 Drost 45+1 min.
2-2 Peterson 53 min.
Dit gelijkspel was zeer onnodig door de weggegeven 0-2 voorsprong. Uiteindelijk mogen we tevreden zijn met een punt, omdat Heracles veel vertrouwen kreeg na rust en heeft de wedstrijd zelf niet kunnen beslissen

Overall kunnen we met een positief gevoel terug op de maand januari. Hopelijk kan deze lijn worden doorgetrokken.

In de volgende update: nieuws vanuit het bestuur…

Ten eerste vind ik het weer een interessant stukje, de transfer van Lundqvist vind ik wel realistisch en denk ik wel logisch.
Sol daarintegen zie ik eerder een stap omhoog maken naar de traditionele top3 maar vind het wel vrij logisch dat ie zeker wil zijn van een basisplaats.
Botteghin weet ik niet of dat zou kunnen, als Feyenoord wil doorselecteren dan kan het misschien wel maar weet niet of hij dan naar Pec zal gaan.
De uitslagen vind ik gewoon prima uitslagen tegen Feyenoord doe je het gewoon goed en uit tegen Heracles is het best wel zuur maar zeker geen schande.

1 like

Goede overwinning op Feyenoord! De transfer van Sol vind ik wel uiterst onrealistisch, die gaat echt niet naar PEC toe. Ik vind Zwolle ook geen tussenstap maar een beetje op hetzelfde niveau. Dan zou ik eerder een AZ bijv. als tussenstap zien. Botteghin zie ik ook niet naar PEC gaan, speelt dit seizoen weer aardig wat wedstrijden en ik zie hem zijn contract nog wel een jaartje verlengen in Rotterdam. Lundqvist kan wel.

1 like

De maand februari zit er ook weer op. Dit was voor PEC Zwolle de belangrijkste maand als het gaat om de plekken voor Europees voetbal (play-offs). De tegenstanders waren, op een enkeling na, allemaal directe concurrenten voor deze plaatsen.

Ook was er nieuws vanuit het bestuur aangekondigd…:
artikel%208%20feb%20(1)

Goed nieuws voor de club dus. Al helemaal gezien de resultaten die er zijn geweest deze maand.
artikel%208%20feb%20(2)

Het is nu zeer spannend als het gaat om de plekken voor het Europese voetbal dus. Alles staat dicht op elkaar en 1x puntverlies kan er al voor zorgen dat je afhaakt voor deze plaatsen.
De stand na februari 2019:
stand%20na%20feb

Overzicht wedstrijden februari:
PEC Zwolle - FC Utrecht 2-3
0-1 Gustafson 24 min. (strafschop)
(34 min. mist Gustafson strafschop na redding Van der Hart)
1-1 Van Duinen 38 min. (strafschop)
1-2 Gustafson 62 min.
2-2 Patrick Vos 64 min. (eerste balcontact, net 1 minuut in veld gebracht)
2-3 Gustafson 90+4 min.
Teleurstelling na deze nederlaag was groot, FC Utrecht is natuurlijk een directe concurrent. Volgende twee wedstrijden koppen omhoog, want hier vallen ook hele belangrijke punten te behalen.

SC Heerenveen - PEC Zwolle 0-3
0-1 van Crooij 11 min.
0-2 Hamer 18 min.
0-3 Patrick Vos 83 min.
Dit was een zeer belangrijke wedstrijd tegen een directe concurrent. Vooraf stond Heerenveen 9e met 29 punten, slechts 4 punten onder ons (6e). Deze overwinning is dus zeer belangrijk.

ADO Den Haag - PEC Zwolle 1-3
1-0 Necid 51 min.
1-1 Scamacca 62 min.
1-2 Boadu 66 min. (strafschop)
1-3 Scamacca 86 min.
De belangrijkste zege van de maand was toch wel deze, ADO stond voorafgaand aan deze wedstrijd 2e in de Eredivisie met 39 punten. Wij stonden 5e met 36. Ook is deze overwinning zo knap omdat we maarliefst, door vermoeidheid van de selectie, met 11 (!!) andere namen moesten spelen. We speelden daarom met een 5-3-2.

PEC Zwolle - De Graafschap 4-1
1-0 van Crooij 9 min.
1-1 Serrarens 14 min.
2-1 van Duinen 45+2 min.
3-1 van Crooij 70 min.
4-1 van Crooij 90+3 min.

Snel meer over PEC Zwolle…

’Seizoen topscorer Eredivisie Van Duinen voorbij’
PEC Zwolle moet het voorlopig doen zonder topscorer Mike van Duinen. In de thuiswedstrijd tegen FC Emmen brak de topscorer van de Eredivisie na 73 seconden spelen zijn enkel. Er wordt verwacht dat hij ongeveer drie maanden moet toekijken. Zijn seizoen zit er dus vervroegd op.
van%20duinen
‘Dit is natuurlijk een flinke tik die we te verwerken krijgen met het uitvallen van Mike. Hij scoorde al 15 keer in de competitie en dat heeft nog nooit een speler bij PEC weten te bereiken. Ook zitten we natuurlijk al niet breed met de aanvallers. Maar ik heb het hoogste vertrouwen in de mannen die hem nu gaan vervangen’, zei Albert van der Haar in een interview nadat de ernst van de blessure bekend werd gemaakt.

Door de blessure van Mike van Duinen gaat Myron Boadu nu de kans krijgen als basisspeler. De huurling van AZ maakt als invaller bijna altijd een goede indruk en kan nu dus vanaf het begin zijn krachten laten zien.

Om dit gat in de selectie op te vullen heeft TD Gerard Nijkamp een transfervrije versterking opgehaald. Nicusor Bancu voegt zich per direct bij de Zwolse selectie. De Roemeens international zat al een tijd zonder club, na zijn vertrek bij Universitatea Craiova.
Bancu
‘Voor de buitenwereld is dit misschien een gekke transfer, omdat hij relatief onbekend is en hij een middenvelder is. Maar de reden dat wij hem hebben gekozen is dat we hierdoor alsnog meer keuze hebben in de spitspositie. Hij is een ervaren jongen die we, indien nodig, als gelijk in kunnen zetten en hierdoor kunnen we Zian Flemming door laten schuiven naar de spitspositie.’, reageerde Gerard Nijkamp op deze versterking.

Ook zijn de wedstrijden van maart gespeeld.
Hieronder een overzicht:

Ajax - PEC Zwolle 2-1
0-1 van Duinen 48 min.
1-1 Ziyech 51 min.
2-1 van de Beek 74 min.
Een nederlaag met perspectief, zoals ze dat altijd zo mooi noemen. Wedstrijd waar het grote Ajax uiteindelijk aan het langste eind trok. PEC Zwolle was allesbehalve kansloos in de Johan Cruijf Arena.

PEC Zwolle - AZ 3-3
0-1 Idrissi 37 min.
0-2 Koopmeiners 58 min.
1-2 van Duinen 68 min. (strafschop)
2-2 Boadu 72 min. (eerste balcontact)
3-2 Patrick Vos 74 min.
3-3 Johnsen 79 min.
(4-3 Boadu afgekeurd door VAR in 90+4’ vanwege buitenspel)
Knotsgekke pot voetbal, waarbij we heel knap het tij konden keren. Jammer genoeg deed Johnsen nog wat terug en werd de goal in blessuretijd afgekeurd. Maar zeker een resultaat waar we trots op kunnen zijn.

SBV Excelsior - PEC Zwolle 1-3
0-1 van Duinen 7 min.
0-2 Hamer 55 min.
1-2 Hadouir 66 min.
1-3 van Crooij 90+1 min.
Goede overwinning; ook matig voetbal resulteert in punten. Mooie ontwikkeling dus.

PEC Zwolle - FC Emmen 2-1
1-0 Namli 7 min
1-1 Niemeijer 60 min.
2-1 van Crooij 64 min.
Ook weer een matige overwinning. Zal mede te maken hebben met de zware blessure van clubtopscorer Mike van Duinen. Gelukkig wisten de jongens de concentratie er bij te houden, op een enkel moment na, en zijn we deze maand ook weer zeer goed doorgekomen.

In de volgende update weer nieuws uit de Hanzestad…

Prima uitslagen hoor.
Erg zuur de blessure die van Duinen heeft opgelopen, de transfervrije speler ken ik persoonlijk niet maar ik ga er vanuit dat hij niet zomaar is gehaald.
Ben weer benieuwd naar het volgende nieuws!

Het slot van de Eredivisie zit er aan te komen. 33 wedstrijden zitten er nu op en we gaan voor het wonder zorgen. Althans, als het aan de Zwolse ploeg ligt gaat het wonder er komen. We staan er zeer goed voor en we hebben de beste papieren om Europees voetbal te halen.
Hieronder een stuk over de wedstrijd tegen NAC Breda in Breda:
artikel%209%20april
Het is dus duidelijk dat we er goed voor staan. Dit is nu sowieso al een evenaring van het beste seizoen uit de historie van de club (dat was de 6e plek in 2015/2016). Het vertrouwen van de ploeg in hen zelf is groot na deze reeks. Iedereen is er op gebrand om het te halen.

Het gaat zeer spannend worden in de laatste wedstrijd. PEC Zwolle gaat er zelfs een midweek voor op trainingskamp in Spanje. Dit is om de optimale voorbereiding te hebben voor de wedstrijd tegen VVV-Venlo thuis.

Hieronder de stand na 33 wedstrijden in de Eredivisie:
stand%20na%2033W%20S1
Het staat dus allemaal heel kort op elkaar. Maar de beste vooruitzichten zijn voor de Zwollenaren.
De laatste speelronden ziet er voor de concurrenten zo uit:

PEC Zwolle - VVV-Venlo
AZ - PSV
Ajax - FC Utrecht
Vitesse - De Graafschap

Ook zijn de andere wedstrijden in april gespeeld.
Hieronder een overzicht:
PSV - PEC Zwolle 2-1
1-0 Malen 11 min.
1-1 Hamer 34 min.
2-1 Mauro Jr. 83 min.
Jammer, maar zeker geen schande. Spel tegen de topclubs wordt steeds beter. Nu moeten de resultaten nog komen. Maar dat heeft zeker geen haast aangezien we een club in ontwikkeling zijn.

PEC Zwolle - Fortuna Sittard 1-1
1-0 Ninaj 34 min.
1-1 Stokkers 50 min.
(Fortuna mistte strafschop in 67 min. Rodrigues bezweek onder de druk en schoot ver naast)
Slecht resultaat tegen degradatiekandidaat; matig voetbal en een wereldgoal tegenkrijgen. Schitterende omhaal van Stokkers kostte ons de kop deze wedstrijd.

Willem II - PEC Zwolle 2-2
0-1 Namli 10 min.
1-1 Sol 31 min.
1-2 Leemans 68 min.
2-2 Sol 90+2 min.
Onnodig puntverlies in race om EL-ticket. Onze toekomstige spits doet ons tweemaal pijn. Pijnlijk puntverlies door een makkelijk te verdedigen kopbal van Sol in blessuretijd.

Vitesse - PEC Zwolle 4-6
1-0 Odegaard 4 min.
1-1 Hamer 9 min.
1-2 Boadu 29 min.
1-3 van Crooij 35 min.
1-4 Flemming 45+3 min.
1-5 Namli 55 min.
1-6 Namli 58 min.
2-6 Linssen 61 min.
3-6 Darfalou 79 min.
4-6 Darfalou 90+1 min.
Belangrijke winst voor PEC. Vitesse nummer 5 en PEC nummer 6 met 1 punt verschil. Leek grote vernedering te worden, maar de tegengoals deze pot zijn tekenend voor de vele tegengoals die al zijn gevallen dit seizoen. Groot verbeterpunt komend seizoen.

PEC Zwolle - FC Groningen 3-3
1-0 Scamacca 4 min.
1-1 Cassierra 21 min.
1-2 Cassierra 48 min.
2-2 Elbers 58 min.
3-2 Elbers 68 min.
3-3 Reis 82 min.
Ook weer onnodig veel tegengoals. Gelijkspel wel verdiend voor FC Groningen…

NAC Breda - PEC Zwolle 3-4
0-1 Namli 3 min.
1-1 Fernandes 8 min.
1-2 Namli 13 min.
2-2 Mühren 24 min.
2-3 Boadu 27 min.
2-4 Namli 32 min.
3-4 Vargas 62 min. (strafschop)

In de volgende update een verslag van de laatste wedstrijd van het seizoen…

Echt goed hoe je het tot nu toe doet met Zwolle!
Het ging de laatste wedstrijden niet echt optimaal maar ik ben er van overtuigd dat je thuis van VVV kan winnen en een gooi mag doen naar europees voetbal.
Opmerkelijk ook dat Feyenoord nog steeds maar 7e staat, iets gaat er daar volledig fout denk ik.

Laatste speelronde Eredivisie
Speelronde 34 van de Eredivisie zit er op. De kampioen was al bekend. Er werd alleen nog gevoetbald voor de tickets voor de Europa League.
Laatste%20artikel%20S1
PEC Zwolle - VVV Venlo 2-1
0-1 Mlapa 31 min.
1-1 Bancu 61 min.
2-1 Vos 76 min.

Opstelling PEC Zwolle: Van der Hart; Ehizibue©, Lam, Obispo, Paal; Leemans (Lundqvist/68’); Namli, Hamer (Bancu/ 55’), Flemming, van Crooij, Boadu (Vos/68’).

De Eredivisie zit er dus op. Hieronder de statistieken en de eindstand van de competitie:

Enige aanmerking waar we aan moeten werken is het grote aantal tegentreffers. Hier zullen we komend seizoen wat aan moeten doen.

De statistieken van de spelers:

Er gaan flink wat spelers vertekken omdat die gehuurd waren. Maar er is al nieuws…
Susic heeft direct na de wedstrijd van PEC Zwolle - VVV een contract getekend en komt transfervrij over van de Venlonaren. Ook komt Fabian Serrarens vanaf komend seizoen het spitsencarrousel versterken.
Dit was het eerste seizoen. Maar we gaan gewoon verder met het tweede seizoen. Met onder meer dus:
Kan PEC Zwolle in hun tweede Europees avontuur nu wel de groepsfase bereiken? En welke spelers kan PEC nu aantrekken nu het zo’n sterk seizoen gedraaid heeft?

Tot volgend seizoen!

Je laatste stukjes even teruggelezen. Echt een topprestatie heb je geleverd, heel benieuwd hoe je het in Europa gaat doen. Verder heb je met Susic meteen een goede speler aangetrokken. Ben zelf VVV supporter en vind hem echt een goede voetballer! Ook ben ik benieuwd naar je transfers na je laatste zin ‘welke spelers kan PEC aantrekken nu het zo’n sterk seizoen heeft gedraaid’. Ik zou je wel adviseren om niet té hard van stapel te lopen als je het realistisch wilt houden, één goed seizoen wil niet meteen zeggen dat spelers staan te springen om voor PEC te mogen spelen.

Gefeliciteerd met de 3e plek goed gedaan!
Ik ben wel benieuwd naar het potentieel van Vos en Dekker.
Ik hoop voor je dat je de groepsfase van de EL kan bereiken, er spelen dit jaar sommige clubs in dat ik denk dat een club als pec niet eens zou misstaan mits ze een leuk/goed elftal hebben.
Succes in je 2e seizoen!

Seizoen twee Van der Haar van start
Het tweede seizoen van Albert van der Haar is van start gegaan. Ook is het voorbereidingstoernooi al van start gegaan. En verder krijgen we meer inzicht in de nieuwe aanwinsten van TD Gerard Nijkamp.
Hieronder een artikel betreft de voorbereiding:
artikel%201%20S2
We kunnen dus met een zeer goed gevoel richting de start van het seizoen gaan, idem dito aan vorig seizoen. Hopelijk weten we nu beter te starten.

Interview TD Gerard Nijkamp
Ook dit seizoen is een interview met Gerard Nijkamp. Misschien ook wel de belangrijkste man achter het succes van PEC, mede door zijn slimme strategie in zijn aankoopbeleid.

Welkom Gerard, ook dit jaar mogen we je weer spreken over de nieuwe aankopen… Hoe gaat het nu met de club?
‘Dankjewel! Met de club gaat het zeker zeer goed. We hebben met wat nieuwe jongens een hele goede voorbereiding achter de rug en volgens mij weet nu ook iedereen wat er van ze verwacht wordt. Na zo’n seizoen als vorig jaar is het altijd maar afwachten of de smaakmakers zullen blijven of dat ze toch een stap omhoog gaan maken. Tot nu toe zijn de uitgaande transfers gelukkig nog uitgebleven.’

Ik snap zeker dat je daar gelukkig van wordt! Toch zullen er denk ik wel spelers zijn waar toch met een zekere mate aan wordt getrokken zeker? Of waar wellicht al een bod op is uitgebracht?
‘Tot nu toe zijn er wel een aantal clubs die naar wat spelers hebben geïnformeerd. Ik kan niet heel veel er over zeggen natuurlijk… Maar ik kan wel zeggen dat de topclubs uit Nederland achter Vito (van Crooij) aanzitten na zijn goede seizoen. Ook wordt er vanuit het buitenland veel geïnformeerd naar bepaalde bepalende spelers, maar meer wil ik er echter nog niet over kwijt, helaas haha…’

Dat is jammer, maar begrijpelijk. Toch zijn we hier maar voor één ding geloof ik… De inkomende transfers die jij wou presenteren aan ons via dit interview, is dat correct?
'Dat is zeer zeker correct ja! Laten we beginnen dat er redelijk wat spelers die op huurbasis hier speelden, vetrokken zijn naar hun eigenlijke club. We hebben eigenlijk alleen voor die jongens andere spelers er voor terug gehaald. Ik zou 1 voor 1 de jongens opnoemen die wij hebben aangetrokken:

  • Tino Sven Susic; CAM, transfervrij van VVV
  • Caner Cavlan; LA, transfervrij van FC Emmen
  • Noa Lang; LB, voor €900.000 van Ajax (indien van Crooij vertrekt de geschikte opvolger)
  • Joris Delle; DM, transfervrij van Feyenoord (contract verliep en mocht hier mee trainen, daarna beloond met contract)

Dit zijn dus de namen die nieuw zullen zijn op het wedstrijdformulier komend seizoen. Uiteraard verwacht ik nog een aantal aanwinsten te presenteren. Maar dat zal afhangen van de uitgaande transfers.

Dat zijn zeker mooie aanwinsten Gerard! Ook denk ik dat veel van deze namen gelijk al mee zullen kunnen draaien met de ploeg die er nu staat. En dan kijken we nu verder naar het komende seizoen, ten eerste is morgen de loting van de laatste kwalificatieronde van de Europa League, waar jullie door de 3e plaats van afgelopen seizoen, de grote tegenstanders zullen ontlopen. Hoe kijk jij vooruit naar die loting?
Als eerste bedankt voor de complimenten. En ja… de loting… Ik kijk echt met een goed gevoel vooruit als ik denk aan die loting. Ik heb er alleen echter geen verwachtingen van, aangezien er zo veel ploegen in de koker moeten.

Dat is zeer begrijpelijk. En dan de competitie: ik denk een zeer lastige start gezien het programma en de wedstrijden van de EL er tussendoor?
Ja dat is wel een minpunt aan het programma, maar we hebben nu een bredere selectie, met meer dan 11 basisspelers. Dus we moeten het aankunnen. We starten uit bij FC Utrecht, dat is voor ons altijd een lastige pot. Daarna nemen we het thuis op tegen Heracles en daarna Ajax-uit en Feyenoord-thuis, met tussendoor de wedstrijden voor de EL. Buiten het zware programma denk ik toch dat we kunnen imponeren. We gaan het zien!

We gaan het inderdaad zeer zeker zien. Gerard, bedankt voor het interview, veel plezier morgen bij de loting en succes met de start van het seizoen. We zullen elkaar sowieso komend seizoen weer spreken!
Dankjewel! We gaan gewoon lekker genieten.

Verder zijn dit de wedstrijden van de voorbereiding:
PEC Zwolle - Göztepe (San Siro, Milaan) 3-2
1-0 Leemans 6’
1-1 Jerome 21’
2-1 van Crooij 24’
2-2 Castro 63’
3-2 Lundqvist 90+1’

SPAL - PEC Zwolle (Stadio Olimpico, Rome) 0-3
0-1 Sol 42’
0-2 Namli 73’
0-3 Vos 81’

PEC Zwolle - Montpellier HSC (San Siro, Milaan) 3-1
1-0 van Crooij 3’
1-1 Sambia 7’
2-1 Boadu 52’
3-1 Boadu 71 ’
RK Oyongo (Montpellier HSC) 84’
Na de wedstrijd vreselijk nieuws over aanwinst Serrarens. Hij scheurde in de eerste helft zijn voorste gewrichtsband en moet minimaal 7 maanden toekijken.

Halve finale: PEC Zwolle - Hannover 96 (Stadio Olimpico, Rome) 1-1 (3-1 n.s.)
0-1 Sarenren Bazee ‘28
0-2 Maina 34’
1-2 Namli 35’
2-2 Leemans 39’
2-3 Babou 59’
3-3 Namli 73’

Finale: PEC Zwolle - Udinese (San Siro, Milaan) 3-1
0-1 De Paul 29’
1-1 van Crooij 66’
2-1 Cavlan 80’ (Strafschop)
3-1 van Crooij 85’

Na deze lange update… De volgende update gaat over de loting van de Europa League en de start van het Eredivisieseizoen…

Prima uitslagen hoor in de voorbereiding!
Erg zuur dat Serrarens er zolang uit is met een blessure.
Hoe bevallen je nieuwe spelers?
Ben benieuwd wie je tegenstander gaat zijn in de voorronde van de EL.

Loting UEFA Europa League kwalificatieronde bekend
PEC Zwolle zat vandaag in de koker voor de laatste kwalificatieronde van de UEFA Europa League. De Zwolse club zou de grootmachten definitief ontlopen na de knappe derde plaats in de competitie van afgelopen seizoen. Voorzitter Adriaan Visser en TD Gerard Nijkamp waren afgereisd naar de loting, waar ze uiteindelijk Hobro IF gekoppeld zagen worden aan hun PEC Zwolle.
EL%20loting%20PO
PEC begint met een uitwedstrijd in Denemarken. In het Hobro Stadium gaat de ploeg van Albert van der Haar voor het eerst een plek in de groepsfase proberen te bemachtigen.

‘Dit is zeker een loting waar we mee kunnen leven. Alleen vind ik het wel jammer dat dit een club is die totaal onbekend voor ons is. We gaan de komende week zeker goed analyseren hoe deze ploeg te werk gaat en hoe wij tegen hen een goed resultaat kunnen neerzetten.’, zei coach Van der Haar na de bekendmaking van de tegenstander. 'Ik denk zeker dat de groepsfase moet lukken. Wij zijn slechts PEC Zwolle, dus onderschatting mag niet plaats vinden. Maar we moeten dit gewoon een keer doen voor onze fans, die hier wel maar hunkeren.

Hobro IK
Hobro IK is een Deense voetbalclub uit Hobro. De club werd in 1913 opgericht en speelt in de Superliga, de hoogste voetbalcompetitie in Denemarken. De wedstrijden worden gespeeld in de DS Arena, die na een grondige renovatie een capaciteit heeft van ruim 10.000 plaatsen. Onder trainer Allan Kuhn hebben ze afgelopen seizoen een zeer knappe derde plek weten te bereiken in de hoogste Deense Superliga.
Op 22 augustus is de heenwedstrijd dus in Hobro, een week later vind de terugwedstrijd plaats in het Zwolse MAC3PARK-Stadion.

@Rivaldo de spelers vallen goed in de groep. De loting zijn we ook zeer blij mee. Het moet zeker gaat lukken!

PEC Zwolle is het Eredivisieseizoen ook zeer goed begonnen met 6 punten uit 2 wedstrijden. De komende wedstrijd is tegen Hobro en daarna nemen we het op tegen Ajax in de Johan Cruijff Arena.
Hieronder een overzicht van de eerste twee speelronden in de Eredivisie:

FC Utrecht - PEC Zwolle 3-4
1-0 Kittel 12’
2-0 van Overeem 19’
2-1 Leemans 43’ (strafschop)
2-2 Leemans 50’
3-2 Gustafson 59’
3-3 Sol 83’
3-4 van Duinen 88’
Knappe overwinning. Zwaar bevochten na een vroege 2-0 achterstand. Penalty kort voor rust zorgde voor veel vertrouwen. Na de 3-3 gooiden we alles op een gelijkspel, maar een fout achterin bij FC Utrecht zorgde dat van Duinen de bal voor een leeg doel kon intikken.

PEC Zwolle - Heracles Almelo 2-0
1-0 Botteghin 41’
2-0 Hamer 90+1’
Goede overwinning in een spannende Overijsselse derby, de enige in de Eredivisie. Op de juiste momenten werden de doelpunten gemaakt. Uiteindelijk verdiende Heracles misschien wel om een punt mee naar huis te nemen, maar een mooie goal van buiten de 16 van Gustavo Hamer zorgde voor de bevrijdende 2-0.

Een zeer goede start dus vergeleken met vorig jaar. Ook eindelijk een keer weer de ‘nul’ gehouden. Dit seizoen MOET de verdediging gewoon beter staan.

In de volgende update; de resterende wedstrijden van augustus… dus de wedstrijden in de kwalificatieronde van de Europa League en de uitwedstrijd tegen Ajax. Ook is er wellicht groot transfernieuws op komst…

Dit moet te doen zijn denk ik voor Zwolle, ken de tegenstander verder niet zo heel goed.
Goede uitslagen gelijk ook in de Eredivisie, tegen Utrecht echt knap dat je terugkomt van een achterstand en tegen Heracles ook een prima uitslag.
Ben weer benieuwd naar het volgende stukje, leest allemaal lekker weg!