Seizoen twee Van der Haar van start
Het tweede seizoen van Albert van der Haar is van start gegaan. Ook is het voorbereidingstoernooi al van start gegaan. En verder krijgen we meer inzicht in de nieuwe aanwinsten van TD Gerard Nijkamp.
Hieronder een artikel betreft de voorbereiding:

We kunnen dus met een zeer goed gevoel richting de start van het seizoen gaan, idem dito aan vorig seizoen. Hopelijk weten we nu beter te starten.
Interview TD Gerard Nijkamp
Ook dit seizoen is een interview met Gerard Nijkamp. Misschien ook wel de belangrijkste man achter het succes van PEC, mede door zijn slimme strategie in zijn aankoopbeleid.
Welkom Gerard, ook dit jaar mogen we je weer spreken over de nieuwe aankopen… Hoe gaat het nu met de club?
‘Dankjewel! Met de club gaat het zeker zeer goed. We hebben met wat nieuwe jongens een hele goede voorbereiding achter de rug en volgens mij weet nu ook iedereen wat er van ze verwacht wordt. Na zo’n seizoen als vorig jaar is het altijd maar afwachten of de smaakmakers zullen blijven of dat ze toch een stap omhoog gaan maken. Tot nu toe zijn de uitgaande transfers gelukkig nog uitgebleven.’
Ik snap zeker dat je daar gelukkig van wordt! Toch zullen er denk ik wel spelers zijn waar toch met een zekere mate aan wordt getrokken zeker? Of waar wellicht al een bod op is uitgebracht?
‘Tot nu toe zijn er wel een aantal clubs die naar wat spelers hebben geïnformeerd. Ik kan niet heel veel er over zeggen natuurlijk… Maar ik kan wel zeggen dat de topclubs uit Nederland achter Vito (van Crooij) aanzitten na zijn goede seizoen. Ook wordt er vanuit het buitenland veel geïnformeerd naar bepaalde bepalende spelers, maar meer wil ik er echter nog niet over kwijt, helaas haha…’
Dat is jammer, maar begrijpelijk. Toch zijn we hier maar voor één ding geloof ik… De inkomende transfers die jij wou presenteren aan ons via dit interview, is dat correct?
'Dat is zeer zeker correct ja! Laten we beginnen dat er redelijk wat spelers die op huurbasis hier speelden, vetrokken zijn naar hun eigenlijke club. We hebben eigenlijk alleen voor die jongens andere spelers er voor terug gehaald. Ik zou 1 voor 1 de jongens opnoemen die wij hebben aangetrokken:
- Tino Sven Susic; CAM, transfervrij van VVV
- Caner Cavlan; LA, transfervrij van FC Emmen
- Noa Lang; LB, voor €900.000 van Ajax (indien van Crooij vertrekt de geschikte opvolger)
- Joris Delle; DM, transfervrij van Feyenoord (contract verliep en mocht hier mee trainen, daarna beloond met contract)
Dit zijn dus de namen die nieuw zullen zijn op het wedstrijdformulier komend seizoen. Uiteraard verwacht ik nog een aantal aanwinsten te presenteren. Maar dat zal afhangen van de uitgaande transfers.
Dat zijn zeker mooie aanwinsten Gerard! Ook denk ik dat veel van deze namen gelijk al mee zullen kunnen draaien met de ploeg die er nu staat. En dan kijken we nu verder naar het komende seizoen, ten eerste is morgen de loting van de laatste kwalificatieronde van de Europa League, waar jullie door de 3e plaats van afgelopen seizoen, de grote tegenstanders zullen ontlopen. Hoe kijk jij vooruit naar die loting?
Als eerste bedankt voor de complimenten. En ja… de loting… Ik kijk echt met een goed gevoel vooruit als ik denk aan die loting. Ik heb er alleen echter geen verwachtingen van, aangezien er zo veel ploegen in de koker moeten.
Dat is zeer begrijpelijk. En dan de competitie: ik denk een zeer lastige start gezien het programma en de wedstrijden van de EL er tussendoor?
Ja dat is wel een minpunt aan het programma, maar we hebben nu een bredere selectie, met meer dan 11 basisspelers. Dus we moeten het aankunnen. We starten uit bij FC Utrecht, dat is voor ons altijd een lastige pot. Daarna nemen we het thuis op tegen Heracles en daarna Ajax-uit en Feyenoord-thuis, met tussendoor de wedstrijden voor de EL. Buiten het zware programma denk ik toch dat we kunnen imponeren. We gaan het zien!
We gaan het inderdaad zeer zeker zien. Gerard, bedankt voor het interview, veel plezier morgen bij de loting en succes met de start van het seizoen. We zullen elkaar sowieso komend seizoen weer spreken!
Dankjewel! We gaan gewoon lekker genieten.
Verder zijn dit de wedstrijden van de voorbereiding:
PEC Zwolle - Göztepe (San Siro, Milaan) 3-2
1-0 Leemans 6’
1-1 Jerome 21’
2-1 van Crooij 24’
2-2 Castro 63’
3-2 Lundqvist 90+1’
SPAL - PEC Zwolle (Stadio Olimpico, Rome) 0-3
0-1 Sol 42’
0-2 Namli 73’
0-3 Vos 81’
PEC Zwolle - Montpellier HSC (San Siro, Milaan) 3-1
1-0 van Crooij 3’
1-1 Sambia 7’
2-1 Boadu 52’
3-1 Boadu 71 ’
RK Oyongo (Montpellier HSC) 84’
Na de wedstrijd vreselijk nieuws over aanwinst Serrarens. Hij scheurde in de eerste helft zijn voorste gewrichtsband en moet minimaal 7 maanden toekijken.
Halve finale: PEC Zwolle - Hannover 96 (Stadio Olimpico, Rome) 1-1 (3-1 n.s.)
0-1 Sarenren Bazee ‘28
0-2 Maina 34’
1-2 Namli 35’
2-2 Leemans 39’
2-3 Babou 59’
3-3 Namli 73’
Finale: PEC Zwolle - Udinese (San Siro, Milaan) 3-1
0-1 De Paul 29’
1-1 van Crooij 66’
2-1 Cavlan 80’ (Strafschop)
3-1 van Crooij 85’
Na deze lange update… De volgende update gaat over de loting van de Europa League en de start van het Eredivisieseizoen…