Potentieverlaging na het seizoen

Hallo! Ik ben een fanatieke carrièrespeler en had nooit echt grote problemen. Met deze editie wel. Probleem:
Mijn jeugdspelers of gekochte talenten verliezen elk seizoen potentie. Dan gaan ze van Mooi vooruitzicht naar Toont veel potentie of van Mooi vooruitzicht naar Contract vanaf 2024 (ja, jonger dan 22 jaar).

Dit gebeurt heel vaak. Elk seizoen met zo’n beetje 3/4 van mijn jeugdspelers. En ja, mijn jeugdspelers spelen genoeg; mijn a- en b-team wisselen veel af en iedereen krijgt dus minuten omdat elke positie dubbel bezet en het dus wordt afgewisseld.

De potentie gaat ook verloren als ze gemiddeld een acht halen in het seizen na laten we zeggen dertig wedstrijden. (Ook bij een 6,7 zodat ik het ook probeerde als ze meer weerstand kregen). De potentie komt ook vrijwel nooit terug (las op Reddit dat het met de zomerstop te maken had).

Weet iemand hoe dit komt en hoe op te lossen? Ik ben me bewust van een of andere ‘loanglitch’ maar daar heb ik echt geen zin in.

Edit: en dan heb je spelers van 17 jaar en 75 rated en die zijn dan uitontwikkeld en hebben zo’n oranje kilometerteller bij ontwikkeling staan lol. Kan wel janken.

Helaas heb ik precies hetzelfde. Ik wacht al een paar weken op een patch hiervoor, maar die lijkt (voorlopig) niet te komen. Persoonlijk vind ik dit erg frustrerend en het maakt career mode bijna onspeelbaar, aangezien jeugdspelers vaak een heel groot onderdeel zijn van mijn carrières.

P.S ik denk dat je dit soort dingen het beste kan plaatsen op al bestaande topics, zoals ‘‘algemene discussie’’.

Dit is geen bug hoor, maar het potentieel is nu meer willekeurig. Soms frustrerend, maar wel realistisch.

Het werkt ook de andere kant op, zo had ik Wintzheimer die ver boven zijn potentie groeide. Inmiddels verkocht aan Napoli en hij is inmiddels beter dan Werner.

Er zit ook een max aan de groei per jaar, in het nieuwe seizoen kan het zijn dat ze zo weer doorgroeien.

Lars Stindl ging zelfs op zijn 35e nog een punt omhoog…

Aha. Dus in de zin dat jeugdspelers de verwachtingen niet waarmaken? Toch wel frustrerend als ze gewoon presteren en ze op het veld wel alles waarmaken haha.

Ja andersom had ik het wel gezien bij dertigers bijv :slight_smile: Maar bij jeugdspelers haalt het wel de lol weg voor mij. Bedankt voor je reactie!

Bedankt voor je reactie. Ik ben helemaal nieuw dus ik heb het mezelf zo makkelijk mogelijk gemaakt haha. Volgende keer zal ik er op letten en mag dit topic verhuisd worden als een mod dat nodig vindt.

1 like

Ik vind het totaal niet realistisch. Als ik een 17 jarige met ‘‘een mooi vooruitzicht’’ heb die vrijwel alles speelt en daarnaast ook een goede vorm heeft, dan vind ik het niet realistisch dat zijn potentie wordt verlaagd naar ‘‘toont veel potentie’’ of ‘‘bij de clubs sinds xxxx’’. Daarmee wordt eigenlijk ook het dynamic potential systeem verkloot. Het maakt dus nu niet uit of een jeugdspeler veel speelt of niet. In beide gevallen zal zijn potentie dalen.

Wat mij is opgevallen is dat dit alleen geldt voor jeugdspelers (regens). Voor ‘‘echte/bestaande’’ spelers heb ik dit (nog) niet zien gebeuren en werkt het, zoals jij ook aangeeft, de andere kant op.

2 likes

Is het niet zo dat ondanks het feit dat het lijkt dat de potentie verlaagd word deze spelers alsnog doorgroeien. Ik heb namelijk gemerkt dat als ik mijn jeugdspelers laat spelen dat ze blijven groeien ondanks de verlaging van de potentie

Nee ze zijn echt klaar met ontwikkelen. Had een van 17 en 70 potentie. Seizoen of 2 gelaten en toen uitgeleend. Bleef 70. Echt naar.

Bij mij blijven ze wel omhoog gaan zolang ze minuten maken.

Tot een bepaald moment. Einde van het seizoen krijg je de potentieverlaging. Dan groeien ze nog even (uiterste geval) nog een seizoen of misschien twee en dan zijn ze klaar. Bij mij dan. Super frustrerend.

Dit is absoluut niet mijn ervaring. Je hebt wel een maximum per seizoen, maar in het nieuwe seizoen kunnen ze gewoon weer gaan groeien, ondanks de melding dat het verwachte potentieel is bereikt.

Als de vorm uitstekend is kan het erg hard gaan met +6 of nog meer per seizoen. Alleen moeten ze dan wel basis staan en uitblinken.

Heb het verder gegoogeld. Het is echt een bug. En het is echt kut.