RCD Espanyol | Het plan van Cruijff

Dankje voor je reactie! En scherp opgelet heb het meteen aangepast. Ik ben al verder in het seizoen en zie dat het met mijn aankopen het beter gaat lopen. :grin:

In de loop van het seizoen ga ik spelers een verbeterd contract aanbieden waar ik meer dan tevreden over ben. Hieronder volgt de eerste verlenging:

Rayo - Espanyol 1-2
:soccer: 29’ Sanchez
:soccer: 61’ Baptistao
:soccer: 86’ Bebe

Espanyol - Villarreal 1-3
:soccer: 3’ Roca
:soccer: 11’ Toko-Ekambi
:soccer: 20’ Toko Ekambi
:soccer: 89’ Toko Ekambi

Huesca - Espanyol 1-0
:soccer: 3’ Gallar

Valladolid - Espanyol 0-0

Copa Espana
Espanyol - Cordoba 1-0
:soccer: 42’ Baptistao

Goed dat Piatti zijn contract verbeterd is en ik vind dat je het leuk presenteert via insta.
Je uitslagen zijn wel wisselvallig nog maar ik denk zeker dat je de wedstrijden die je moet winnen wel kunt winnen.
Zo te zien scoort Baptistao makkelijk dat moet wel vertouwen geven denk ik.
Succes verder!

@Rivaldo
Dankje voor je reactie! Ik ben geen held in het schrijven van lange verhalen, dus hoop met korte stukjes meer te laten zien van mijn carriere.

Bosz vind balans en sluit november ongeslagen af, maar wacht een zware maand december

Peter Bosz ziet Espanyol eindelijk voetballen volgens zijn filosofie, maar krijgt nog teveel tegentreffers. De Nederlandse trainer hoopt na de ongeslagen maand november en de goede vorm van Baptistao nog een stap in de goede richting te zetten.

Bosz hoopt in de komende wedstrijden het goede spel te behouden en met een goed gevoel 2019 in te gaan. Dit zal een zware taak worden met ondermeer Atl. Madrid en Barcelona op het programma.

β€˜Het zullen zware wedstrijden worden.’ Zei de Nederlander tegen Marca. β€˜Het zijn teams met geweldige spelers, maar ik acht ons niet kansloos. Ik denk dat we met een goede tactiek en juiste instelling kansen zullen krijgen en gaten in hun spel kunnen creΓ«ren, maar we moeten eerste de concentratie op de wedstrijden tegen Getafe en Betis leggen.’ Vervolgd de coach.

Op 21 december staat Atl. Madrid tegen Espanyol op het programma en wordt een week later gevolgd door de Catalaanse derby tussen Espanyol en Barcelona.

Espanyol - Atl. Bilbao 3-2
:soccer: 9’ Baptistao
:soccer: 14’ Darder
:soccer: 40’ I. Vicente
:soccer: 82’ I. Munoz
:soccer: 89’ Sanchez

Sevilla - Espanyol 3-3
:soccer: 2’ A. Silva
:soccer: 19’ A. Silva
:soccer: 61’ Baptistao
:soccer: 69’ Muriel
:soccer: 72’ Granero
:soccer: 83’ Darder

Espanyol - Girona 2-2
:soccer: 3’ Piatti
:soccer: 49’ Melendo
:soccer: 66’ Portu
:soccer: 90’ Portu

Goed om te zien dat je deze wedstrijden ongeslagen bent.
Alleen wel jammer van het late gelijkspel tegen Girona dat moet frustrerend zijn geweest denk ik.
Ben wel benieuwd wat nu de stand is van de Liga en waar jezelf staat.

Geen slechte resultaten deze maand! Ik weet zeker dat als Bosz helemaal gesettled is de resultaten vanzelf beter worden. Waardoor komt het dat je veel tegentrerfers krijgt? Verdediging, doelman of een combinatie van beide?

Mooie resultaten tegen Bilbao en uit bij Sevilla!

@tomcleanmountain Ik denk dat hij zoveel tegengoals krijgt aangezien Bosz natuurlijk met een hoge verdediging speelt.

@Rivaldo
Het systeem gaat steeds beter lopen, doordat ik de spelersinstructies heb aangepast. In de winter zal ik de stand posten en de transfers.

@tomcleanmountain @Jesse
Ik denk dat het ook aan ligt dat ik de buitenspelers en de spits niet mee laat verdedigen om zo een snelle counter te kunnen starten. Voor de rest staat het wel goed met 2 cvm’s.

Uitslagen December:

Getafe - Espanyol 2-2
:soccer: 8’ Granero
:soccer: 16’ Baptistao
:soccer: 40’ Ndiaye
:soccer: 67’ Cabrera

Espanyol - Betis 0-0

Atl. Madrid - Espanyol 2-0
:soccer: 24’ Griezmann
:soccer: 63’ Godin

Espanyol - Barcelona 1-0
:soccer: 71’ Baptistao

Na de bewogen eerste seizoenshelft en een fantastische laatste wedstrijd van 2018 tegen Barcelona, is het tijd voor de winterse transferperiode, hierin zal ik 2 aanwinsten halen waarvan ik er eentje voor jullie presenteer.

Ik vind dat je best goed bezig bent voor Espanyol begrippen.
Met Berghuis heb je denk ik een goede speler in huis gehaald die de nodige goals zal moeten gaan maken en evt assists.
Ik ben benieuwd wat je andere aankoop zal zijn.

Hopelijk slaagt Berghuis in Spanje wel. Vind ik ook veel meer een competitie voor hem. Beter dan het fysieke Engeland. Prima aanwinst!