Real Betis S2

Ziet er goed uit allemaal! Probeer je het realistisch te houden? Want in dat geval vind ik de transfer van Frenkie de Jong wel uiterst onrealistisch. Verder prima allemaal!

Ik probeer het zo realistisch mogelijk te houden maar had ook Vilhena onderandere op me lijstje staan en het was de laatste dag van de transfer window dus moest snel handelen en was al akkoord met Ajax voor 21.5 mil dus ik twijfelde eigenlijk niet.
Bedankt!

Betis doet mee om de titel?!
Uitslagen Februari:
Real Betis - Atletico Madrid 1-0
Leganés - Real Betis 0-0
Real Betis - PSG 2-3 EL
Real Betis - Alavés 2-1
PSG - Real Betis 1-3 ( 4-5 overall)
Valladolid - Real Betis 0-3
Ik ben heel tevreden over de resultaten die we neerzetten op het moment.
De wedstrijden tegen PSG waren lastig maar we waren zeker niet minder en konden met een paar uitbraken scoren via onderande Pavon die bij vlagen werelds speelt en dus een topaankop is.
We treffen in de volgende ronde Monaco.
In de competitie staan we momenteel 1e met 1punt voorsprong op Barcelona.

Opstelling na transferperiode


Ik heb nog wel een vraag of Sturridge transfervrij realistisch zou zijn omdat ik ontevreden ben over Loren.

Ik zou dan Origi nemen ipv Sturridge. Origi speelt minder dan Sturridge en is ook einde contract. Zou op dit moment minder nog kunnen zijn qua algemeen maar heeft wel een betere potentie. Is ook iets sneller en vooral sterker.

Ook het feit dat britten bijna nooit groot Brittannië verlaten en wanneer ze dit doen dit nooit vaak een succes was maakt de transfer minder het minder realistisch.

Super goed bezig, man! Wat ‘n twee topmaanden heb je achter de rug! :clap:t3: Hopelijk kan je dit niveau volhouden en wie weet kan dit wel jullie tweede LaLiga-titel ooit worden!

Inderdaad, Sturridge zie ik idd niet snel richting Spanje trekken. Wat denk je van Stuani (Girona), Borja Iglesias (Espanyol), Gomez (Celta)? Doen het in real life ook niet slecht?!

Kan Betis voor een grote verassing zorgen?
Uitslagen Maart:
Real Betis - Getafe 1-0
AS Monaco - Real Betis 1-2 EL
Celta Vigo - Real Betis 1-2
Real Betis - AS Monaco 0-0 (2-1 overall)
Real Betis - Barcelona 2-2
Vallecano - Real Betis 2-3

We staan nu 4punten voor op Barca.
Ik weet dat het heel zwaar gaat worden in April door het drukke progamma maar wie weet hoe mooi het kan aflopen.
In de EL komen we West Ham tegen in de kwartfinale dus we hebben zeker kansen.
Ik heb alvast Muniain transfervrij vastgelegd voor het volgende seizoen want Joaquin raakt ook goed op leeftijd en zal (snel) gaan dalen vrees ik.

Uitstekende resultaten man, complimenten! Ik zou persoonlijk trouwens bij de uitslagen je club niet dikgedrukt plaatsen. Ik weet niet of ik de enige ben, maar leid me af van de uitslag omdat ik nu steeds denk dat je gewonnen hebt :stuck_out_tongue:

Bedankt voor je tip/reactie! @tomcleanmountain
Betis gaat cruciale maand tegemoet
Uitslagen April:
Sociedad - Real Betis 1-1
Real Betis - Villareal 2-0
Real Betis - West Ham 2-1 EL
Sevilla - Real Betis 1-1
West Ham - Real Betis 0-2 (1-4 overall)
Real Betis - Valencia 1-0
Levante - Real Betis 0-3
Real Betis - Espanyol 2-0

Ik vind het echt lekker gaan tot nu we staan 7punten voor op Barca met een wedstrijd meer.
In de Europa League hebben we Man City geloot word een mooie lastige strijd!
Persoonlijk denk ik dat het bijna niet meer fout kan gaan omdat we maar 1 echt sterke tegenstander treffen en dat is Real Madrid op de laatste speeldag voor de Liga.

Dit kan & mag zeker niet meer verkeerd lopen! Hoeveel LaLigawedstrijden worden er nog gespeeld in mei? Een drietal? Zou fantastisch zijn als je in eigen huis de zekerheid kunt behalen!

En alles wat volgt in de UEL is bonus, weliswaar al ‘n sterke prestatie! Een kwestie van doorgaan en “kapotmaken”! :smiley::ok_hand:t3:

Succes! :clap:t3:

Wat een geweldig seizoen! Dat wordt dus Champions League volgend seizoen. Ik ga er vanuit dat je de titel wel binnenhaalt :slight_smile:

Geweldige prestatie om met Betis (bijna) kampioen te worden. Even volhouden nu!

Bedankt voor de reacties heren!
Ik mag dit inderdaad niet meer weggeven.
In Mei spelen we 3wedstrijden voor de Liga tegen Eibar(uit),Huesca(Thuis) en Real Madrid(uit).
Het zou inderdaad mooi zijn als we het thuis kunnen afmaken tegen Huesca dan word het groot feest kan ik je vertellen :stuck_out_tongue_winking_eye:
De wedstrijden in de EL zijn dan alleen maar mooi meegenomen.

Betis maakt het heel spannend maar is kampioen!!
Uitlagen Mei:
Real Betis - Man City 0-4 EL
Eibar - Real Betis 1-0
Man City - Real Betis 2-3 (6-3overall)
Real Betis - Huesca 2-1
Real Madrid - Real Betis 3-2

Het was echt een hele rare situatie waar ik in kwam te zitten.
We wonnen van Huesca en vierden de titel maar ik wist dat we toen nog 4 punten voor stonden op Barca met een wedstrijd meer.
Hun wonnen de (inhaal)wedstrijd en stonden dus nog maar 1 punt achter met de laatste wedstrijd nog te gaan dus we waren zoiezo nog niet zeker van het kampioenschap.
Op de laatste speeldag verloren we in de laatste minuut van Real maar wonder boven wonder verloor Barca uit bij Eibar en waren we alsnog kampioen!
Ik kan je zeggen dat ik echt boos was na het verlies maar toen ik de uitslag van Barca doorkwam veranderde dat al snel in blijdschap :smile:

EL en inkomsten kampioenschap
In de EL verloren we kansloos van City in de thuiswedstrijd wat geen schande is vind ik.
De uitwedstrijd was een ander verhaal we wonnen eigenlijk wel verdiend met 2-3 waardoor we enigsinds een dubbel gevoel hadden.
De inkomsten van het kampioenschap was heel veel geld voor Betis namelijk rond de 140miljoen.
Ik hoop dat we een groot deel van dat bedrag mogen besteden aan aankopen en/of jeugdopleiding.

Proficiat! Wat een prestatie, ook al werd het op het einde nog een thriller van jewelste! Hoe je van de ene emotie naar de andere kan gaan in enkele seconden! Op basis van het hele seizoen is dit wel dikverdiend! :star_struck: :clap:t3: En wat de UEL betreft, ook een ferme prestatie, toch? Won Man City dan uiteindelijk de trofee?

Geef je misschien ook eens de top 6 van LaLiga door, ik ben wel benieuwd wie de achtervolgers zijn en waar vb. Atlético eindigde … :wink:

opstelling & transfers
Opstelling zonder bijzonderheden:


Wisselspelers: Robles(76gk), Bello(77cv) jeugd, Pierre-Gabriel(74ra), Roca(78cvm), Boudebouz(80cam), Alcácer(81sp) & Berghuis(79rb)
Reservespelers: Benitez(65gk) jeugd, Nünez(79cv), Bakker(71la), Robert(67rb), Sidnei(80cv), Kaptoum(71cm), Mboula(74rm), García(75cam), Konaté(75cv), Cuisance(74cm)

Over de basis zal ik weinig uitlichten dat zijn de belangrijkste spelers.
Er zijn een (flink) aantal spelers weggegaan voor aardig wat geld.
De reden dat ik zoveel centrale verdedigers en middenvelders heb is omdat ik Kaptoum en Sidnei niet meer verkocht kreeg maar wel enige tijd te koop stonden, ze zullen ook weinig speeltijd krijgen in het seizoen.
Ik weet dat er misschien een aantal onrealistische aankopen tussenzitten maar ik denk dat het meerendeel wel te verklaren valt.
Ik zal nog een overzicht plaatsen van de transfers die plaats zijn gevonden.

Uitgaande transfers:
Redru - Defensa €810.000
Alegria - Estudiantes €4.600.000
Tienza - Piast Gliwice €310.000
Tello - Crystal Palace €33.600.000
Inui - Inter €16.600.000
Barragan - Sassuolo €5.000.000
Loren - West Ham €30.400.000
Narváez - Grêmio €3.700.000
Brasanac - Anderlecht €3.900.000
López - Monaco €59.000.000
Canales - AC Milan €19.100.000
Iván - Aalborg SK €440.000
Rebollo - Alanyaspor Huur
Camarasa - Sevilla FC €21.000.000

Inkomende transfers:
I.Konaté - Leipzig €10.000.000
M.García - Man City €9.600.000
M.Cuisance - M’Gladbach €9.500.000
S.Berghuis - Feyenoord €19.200.000
N.Bentaleb - Schalke 04 €26.600.000
P.Alcácer - Barcelona €21.900.000
R.Pierre-Gabriel - Monaco €9.700.000
J.Mboula - Monaco €8.600.000
J.Pavlenka - Werder Bremen €21.700.000

Mijn CL groep valt enigsinds mee de tegenstanders zijn Liverpool, Bayer Leverkusen & Basel.
De overige spaanse teams die CL spelen zijn Barcelona, Villareal & Real Madrid.
In de EL spelen Eibar, Alavés & Atletico.

Eerste prijs & goed begin in de Liga
Uitslagen Augustus:
Real Betis - Real Madrid 3-2 Supercopa
Real Madrid - Real Betis 3-3 (5-6 overall)
Leganés - Real Betis 1-2
Real Betis - Real Madrid 2-1

Top 5 Liga
1.FC Barcelona 7ptn (3gespeeld)
2.Getafe CF 6ptn (2gespeeld)
3.Real Betis 6ptn (2gespeeld)
4.Sevilla FC 5ptn (3gespeeld)
5.Levante UD 4ptn (2gespeeld)
Daarachter komt een heel rijtje clubs met 4punten waaronder Atletico,Villareal & Real Sociedad en nog een aantal clubs dus.
Helemaal onderaan staat opvallend Leganés met 0punten uit 3wedstrijden en ook Real heeft nog maar 1 puntje uit 2 wedstrijden ook niet ideaal gestart dus.

Betis zet ongeslagen reeks voort
Uitslagen September incl CL:
Málaga - Real Betis 0-1
Getafe - Real Betis 1-2
Real Betis - Bayer 04 2-1 CL
Real Betis - Girona 1-0
Levante - Real Betis 0-1
Real Betis - Huesca 2-1

Zoals je ziet hebben we alles weten te winnen maar makkelijk gaat het zeker niet.
We hebben al een paar keer op het nippertje gewonnen met late goals.
Het veldspel is een aantal wedstrijden onder niveau geweest maar we weten toch steeds te scoren dat zegt natuurlijk ook wel wat over de wil om te winnen etc.

De CL zijn we goed begonnen door te winnen van Bayer Leverkusen in die wedstrijd werd dan weer wel goed gespeeld qua veldspel.
Ik wil wel een speler naar voren halen en dat is Pavón die erg belangrijk is.
Hij is heel gevaarlijk voor het doel en heeft al vele assists afgeleverd en ook al een aantal keer het net gevonden.
Ook heeft hij een goede individuele actie mede door zijn snelheid/dribbel, ik denk dat ik hem zolang mogelijk bij het team wil houden.

We staan momenteel 2punten voor op Atlético die 2e staan en Barca staat 3e met 5punten achterstand.

Update Oktober
Uitslagen:
Liverpool - Real Betis 2-3 CL
Villareal - Real Betis 1-3
Real Betis - Alavés 3-2
Real Betis - FC Basel 5-2 CL
FC Barcelona - Real Betis 4-1
Real Betis - Getafe 0-2 Copa

We waren eigenlijk heel de maand Oktober best sterk bezig tot de wedstrijd tegen plaaggeest Barca.
Die wedstrijd was tegen een goed gepositioneerd Barca die goed druk zetten en we waren daarom vrijwel kansloos.
Verder gaat het in de Liga best goed en staan we nog steeds bovenaan met Real,Barca en Atleti kort achter ons.
In de CL zijn we tot nu toe nog ongeslagen wat best knap is met Liverpool in de poule.

Ik heb voor de winter transferperiode alvast een aankoop gedaan omdat Bakker zijn huur periode afloopt.
Ik heb voor de linksback positie Tagliafico gehaald en dat word waarschijnlijk gelijk een basisspeler mits hij me bevalt etc.
Ik betaalde 19.6 miljoen voor hem.

Real Betis is een topclub onder jouw beleid geworden! Knap staaltje, @Rivaldo! Doe zo verder!

Bedankt voor je reactie @Matthi9s!, ik heb deze carriere op dit forum helaas aan de kant geschoven sinds kort voor een manager story.
Het was wel echt een top carriere om te doen en ik raad de club/competitie zeker aan bij mensen :wink: