Real Betis S2

Real Betis
Ik ben zojuist een carriere begonnen met Betis, omdat ik een keer een carriere in Spanje wil spelen door de licentie’s etc.
De verslagen zullen niet van al te hoge kwalitieit zijn omdat ik dit via mijn telefoon doe maar ik zal het zo overzichtelijk mogelijk houden voor jullie.
Doelstellingen bestuur

  • Win de Europa League
  • Haal de laatste 16 in de beker.
  • Plaats je voor de CL in de competitie
  • Het bestuur wil het stadion meer uitverkocht zien ook een leuk feitje!
    Persoonlijk vind ik de doelstellingen wel pittig maar zeker niet onhaalbaar.

Omdat ik net ben begonnen zal ik de opstelling later bekend maken na de vriendschappelijke wedstrijden omdat ik ga experimenteren in het begin.
De transferperiode heb ik aangezet maar als er geen gekke dingen gebeuren zal ik geen grote veranderingen doen.

1 like

Leuk dat je met Betis bent begonnen. Ik ga dit zeker volgen. De doelstellingen zijn wel vrij pittig. Zeker het winnen van de EL vind ik wel te hoog gegrepen. Ik ben ook erg benieuwd naar welke transfers je gaat maken.

Tenenkrommend die doelstellingen weer. Dat Betis vorig jaar EL heeft gehaald was bijzonder knap, om het toernooi dan nu te moeten winnen is zeer onrealistisch. Laat staan je kwalificeren voor CL. Betis heeft een zeer leuke ploeg en ik heb er in fifa17 veel plezier mee gehad. Benieuwd hoe je Sanabria vindt spelen. Bij mij was juist Leon de grote man voorin. Ben ook benieuwd of je 4231 wilt gaan spelen of 532.

Bekendmaking opstelling

Met de wisselspelers zal ik gaan rouleren om ze allemaal wat speeltijd te geven.
Zoals je ziet zal ik gaan spelen met 3-1-4-2.
Ik kan deze opstelling op verschillende manieren laten functioneren.
Zoals je ziet heb ik Leon verkocht er was serieuze belangstelling voor hem heb Wesley gehaald van Club Brugge zie hem in mijn tactiek dit seizoen uitgroeien tot een topper omdat ik met een aanspeelpunt speel en een valse spits.

Oefenwedstrijden (alleen groepsfase gespeeld)
Betis - Wolves 3-2
Napoli - Betis 1-2
Betis - Marseille 3-2
Inter - Betis 0-2
Betis - Napoli 1-1 (Winst penalty’s)

Ik ga nu de competitie starten tegen Levante thuis ik hoop er een leuk seizoen van te maken!

Leuk dat je deze formatie hebt gekozen. In mijn Real Betis carrière speel ik 4-2-3-1.
Ben benieuwd of je nog een transfer gaat maken. Ik heb namelijk zelf ook versterking gehaald voor flanken.

Heb je geen problemen met je defensie? Je speelt zonder backs, Joaquin kan geen hele flank meer bestrijken en het is tevens niet de kracht van Tello, die eigenlijk een pure aanvaller is. Carvalho en Guardado geven dan wat meer stabiliteit, terwijl ook Lo Celso meer een aanvallend denkende speler is.

Ik heb af en toe wel moeite inderdaad met wat je zegt en heb er al aan zitten denk om over te schakelen naar een 4-3-3 omdat ik die tacktiek gewend ben en er ook de selectie voor heb.

4-2-3-1 breed is ook heel erg fijn. Zo heb je gewoon 4 op rij achter, alleen mist Betis wel een echte rechtsback. Francis is meer rm maar vult het prima in. Barragan is in de herfst van zijn carriere. Op het middenveld kun je prima met twee controleurs spelen. Echt een aanrader tegen de sterkere ploegen zoals Barca, Real Madrid, Valencia, Sevilla…

Update competitie
Er zijn inmiddels 8 wedstrijden gespeeld in de competitie maar we zitten in een europese week dus we hebben nog 1wedstrijd minder op dit moment en die is tegen Getafe.
1 Barcelona 22ptn
2 Valencia 19ptn
3 Real Sociedad 17ptn
4 Real Madrid 16ptn
5 Real Betis 16ptn
6 Getafe 16ptn
Zoals je ziet doen we het best wel goed in de competitie we waren alleen wel wat wisselvallig.
Heb de opstelling veranderd naar een 4-2-3-1 smal en heb dit nu 3 wedstrijden ingesteld staan en vind het een stuk prettiger spelen.

Europa league stand
1 AC Milan 4ptn
2 Real Betis 4ptn
3 Olympiacos 3ptn
4 HJK Helsinki 0ptn
Europees gezien zijn we eigenlijk verplicht te overwinteren alleen Milan vind ik een zeer lastige tegenstander.
Ik heb tot slot nog een aankoop gedaan niet wetende dat ik nog zou switchen naar een andere opstelling.
Unai Nünez was de aankoop en die was gericht op de toekomst.

Mooi begin! Als je zo blijft doorgaan is de top-4 misschien wel een haalbare doelstelling. Wat vind je van Sanabria? En weet je al wie je in Januari wilt gaan kopen?

@Remsko
Ik vind Sanabria echt een van de toppers in het team en hij is misschien op het moment wel onmisbaar.
Ik heb voor de komende transferperiode nog niemand op het oog maar ik ben wel op zoek naar vooral een linksback omdat ik maar 1 echte linksback heb.
Bedankt voor je reactie!

Op rechtsback ben je ook onderbezet toch. Francis zal dat goed in kunnen vullen maar Barragan is allang over zijn top heen.

@Spoon0612
Op dit moment vind ik een linksback iets belangrijker maar op de lange duur zal ik zeker een nieuwe rechtsback aan moeten trekken of opleiden inderdaad.

Matige wisselvallige maand november eindigt positief
Na onze goede start ging ik vol goede moed door met de ploeg en stuitte we op een lastige maand november waarin we even de meest gepasseerde ploeg waren wat ik echt niet vind kunnen.

Uitslagen november:
Real Betis - Celta Vigo 2-1
Real Betis - Bilbao 1-1
Olympiacos - Real Betis 1-0 EL
Barcelona - Real Betis 5-2
Villarreal - Real Betis 2-2
Real Betis - HJK Helsinki 3-1 EL

Door de overwinning op HJK waren we zeker van overwintering in de EL waardoor we toch positief de maand eindigde.
Ik heb nu alweer mijn opstelling veranderd omdat het gewoon niet lekker liep met de huidige opstelling.
Ik gebruik nu de 4-3-3 controlerende tactiek en merk wel dat het defensief wat steviger staat met Carvalho voor de verdediging.
Om op hem terug te komen ik denk dat hij Betis aan het uitgroeien is en een topclub hem snel komt halen want wat speelt hij sterk en is al 85alg.
Misschien dat ik na een zwakke maand wat te snel paniekeer maar op de manier hoe het ging was echt niet leuk.

In mijn Everton cm kreeg ik in de eerste 12 duels 18 tegendoelpunten te verwerken. Ben wat anders gaan spelen qua tactiek. Opstelling bleef 4231. Soms als ik verlies zit echt alles tegen, wordt ik van de mat gespeeld, staan de verdedigers niet goed te dekken en heeft de doelman een offday, kortom veel tegen doelpunten. Echt frustrerend.

Denk dat Betis een beetje een ploeg is van alles of niets. Waardoor je hele rare uitslagen kunt verwachten.

Zo’n slechte uitslagen vind ik dat echt niet van november! Verliezen tegen Barcelona is natuurlijk niet zo gek, en gelijk spelen tegen Villareal en Athletic is ook echt geen schande.

Update December
Uitslagen:
Real Betis - Real Sociedad 2-0
Oviedo - Real Betis 3-2 (Beker)
Real Betis - Rayo Vallecano 2-0
AC Milan - Real Betis 2-0 (EL)
Espanyol - Real Betis 1-1
Real Betis - Eibar 3-1

Al met al vind ik dat we nog te wisselvallig zijn maar we doen het goed in de competitie en staan nu 2e.
Ben uit de beker gegooid door Oviedo wat wel een flinke klap was, maar de manier waarop kan eigenlijk gewoon niet omdat Oviedo ineens tiki taka voetbal speelt alsof ze Barca zijn wel met het nodige geluk af en toe.
In de EL hebben we onze laatste wedstrijd van de groepsfase helaas verloren maar een schande vind ik het niet uit bij AC Milan.
Wat ik wel erg bijzonder vind dat we in de knock out fase tegen PSG spelen wat en hele zware 2 strijd gaat worden.

We gaan nu de transferperiode in waar wel het een en ander zal gaan gebeuren.
Ik zal zeker niet uitsluiten als er een leuk bedrag komt voor een speler dat we ons ook nog gaan roeren op de transfermarkt.

Ik zou me persoonlijk niet z’n druk maken om de resultaten van dit moment… Je staat 2e wat ver boven verwachting is. Uit de beker geknikkerd worden door een club op t 2e niveau, ja goed het gebeurd vaker… Als zulke ploegen boven zich uit gaan stijgen kan er van alles gebeuren, wel een flinke tik aangezien het de beste en kortste weg naar een prijs is. In de EL tegen PSG, ja dan heb je echt wat je noemt dramatisch veel pech… Ik zie eigenlijk ook niet gebeuren hoe je die uit de volgende ronde houd, maar niks is onmogelijk!

Voor een ploeg als Betis prima resultaten inderdaad. Wel balen dat je meteen PSG treft in de EL. Maar wie weet, kun je wel voor een stuntje zorgen.

Update Januari & vele late transfers?!
Uitslagen Januari:
Huesca - Real Betis 1-2
Real Betis - Real Madrid 3-1
Real Betis - Girona 2-1
Bilbao - Real Betis 2-3

Ik vond de maand Januari echt een top maand we waren heel constant en speelden met vlagen goed voetbal.
Tegen Real hadden we een top wedstrijd al was het af en toe wel even billenknijpen.
We staan momenteel gedeeld eerste met Barca maar die hebben wel nog een wedstrijd te spelen thuis tegen Valencia.

Transfer (chaos) in Sevilla
Uitgaande transfers (sorry als ik een naam vergeet ging erg snel)

  • Andres Guardado Valencia CF
  • Antonio Sanabria Watford
  • Francis Burnley
  • Javi García AC Milan
  • Zouhair Feddal Atletico Madrid
    Voor Sanabria was de clausule betaald dat was 40 miljoen wat een aardig bedrag is voor Betis.
    Guardado gunde ik nog een transfer en kon er nu nog wat voor krijgen dus zodoende.
    Voor de overige 3 geld dat ze niet op veel speeltijd hoeven te rekenen.
    Inkomende transfers:
  • Frenkie de Jong 80alg 21jr
  • Marc Roca 76alg 22jr
  • Cristian Pavón 80alg 23jr
  • Kevin Mbabu 77alg 23jr
  • Mitchel Bakker 66alg 18jr (ga ik trainen), is gehuurd van PSG.
  • Yago Bello (jeugd) 69alg 17jr, hij is bij het team gehaald als potentiele wereldtopper als CV.
    De overige 4 heb ik nog niet uitgelicht omdat dat allemaal vervangers zijn van de weggaande spelers.
    De nieuwe opstelling zal ik bij me volgende update neerzetten die ik waarschijnlijk een deze dagen zal posten.