Spelerscarriere?

Zijn er hier mensen die ook spelerscarriere spelen?

Vandaag een gestart, was er snel klaar mee eerlijk gezegd. We fijn dat je eindelijk kan simulerend

Okee! Het is heerlijk dat je kunt simuleren. Maar ik snap je wel. Het is een ding waar fifa veel meer kan uithalen dan wat ze doen.

Ik vind de spelerscarriere in PES het leukst om te spelen, omdat het automatisch een soort story is. Je kan alleen de competitie kiezen waarin je wilt beginnen, en de computer bepaalt bij welk team je komt (over het algemeen een van de mindere teams). Daarbij zullen je rating en vaardigheden minder snel stijgen dan in FIFA, ook als je tussendoor traint met je speler. Maar je kan echt enkel de speler zelf bedienen en hebt daardoor (vind ik) weinig controle (en dus speelplezier) tijdens het spelen van een wedstrijd…

Het enige voordeel (naar mijn mening) wat FIFA dan weer heeft is dat je als team kunt spelen. Maar bij FIFA had ik ook nooit zin om die spelerscarriere vol te houden en dat komt dus omdat ik het minder realistisch vind. Binnen no time ben ik 80 ALG rated en speel ik bijvoorbeeld bij Fortuna Sittard waar het gemiddelde op 70 ligt… En met een transferverzoek krijg je een leenaanbiedingen om dus uitgeleend te worden aan de 3e divisionist Engeland, waar het gemiddelde van de selectie nóg lager ligt. Om dus vervolgens 87 ALG rating te hebben en weer doodleuk terug te keren bij Fortuna Sittard als de leenperiode erop zit haha

Rpkooi, daar ben ik het volledig mee eens! Te snel te hoog… is jammer. En snel uitgekeken, maar was benieuwd wie dat wel is deden, heb het zelf altijd wel gedaan maar laatste tijd is het weinig aan.

@Glenn Heb ook nooit begrepen waarom ze zo veel tijd en moeite hebben gestopt in ene Alex Hunter, terwijl de basis (speler carriere) al in de game zat. Had dat lekker geoptimaliseerd en uitgebreid. Dan had je tenminste ook meteen al alle vrijheid gehad (elke competitie kunnen kiezen i.p.v. alleen Engeland zoals in het eerste jaar dat The Journey er in zat) en je eigen karakter maken. Maarja, niks aan te doen, career mode (managen of speler) zal altijd het onder geschoven kindje zijn en blijven…

@Rpkooi dat snap ik dus ook niet ene Alex Hunter kwam en daar ging het allemaal om en dat was opeens alles! Terwijl net wat je zegt de spelerscarriere al in hebt zitten. Ik vind het idee eerder van Pes vond ik wel mooi, een road to glory was dat echt. En ik vind bij fifa dat ze er echt meer tijd in moeten steken want dit kan 1 van de leukste dingen worden op Fifa als ze de tijd er voor nemen!

Wat ik vooral jammer vind is dat je tegenwoordig met 4* skill moves begint, die fout zit er sinds vorig jaar in. Want je hebt wel nog 4 verdiensten om er een ster bij te krijgen.

Ik had mijn carrière begonnen met KV Mechelen, ik begon op 67alg en tegen de winter werd ik als 72 rated verkocht aan Nice. Daar mocht ik op een half jaar tijd, begin januari tot eind mei. 3 wedstrijden spelen. Echt om gek van te worden tussen mijn transfer en mijn eerste wedstrijd en de 2 andere wedstrijd zat steeds minstens een maand. Frustrerend als je weet dat de speler op mijn positie 67 alg was, de resultaten niet goed waren. We stonden 7e en wanneer ik zelf speelde telkens gewonnen werd en mijn speler goals en een assist gaf. (7 goals en 4 assists waren men cijfers op de wedstrijden)

Hierdoor ben ik nu 73 alg na 1 seizoen. Trainen doe ik wel nooit behalve dan de verdedigende skills omdat ik flankaanvaller ben en dit geen invloed heeft op mijn algemeen.

@Aron1997 dat klopt, die ervaring deel ik ook. Continu moeten banken terwijl je met status de beste van de selectie bent. En inderdaad, er wordt ook niet geanticipeerd op de situatie. Zoals kansen krijgen als de resultaten al even slecht zijn. Of basisplaats behouden als je goede statistieken op de mat legt enz. Helaas valt daardoor niks op te bouwen en dien je het liefst elk half jaar, tijdens de transferwindow, een transferverzoek in…

1 like

@Aron1997 waar dat door komt dat je veel moet banken komt wss wat ik denk, door omdat je een LV bent en jongens die LVA zijn die krijgen voorrang op die positie dat is heel lelijk in fifa…

Ben LM en ingesteld als vleugelspeler. Zal eens kijken of de concurrenten LVA zijn, als ik dan mag spelen is het trouwens rechts op de plek waar een 79 rated speler staat.

Ik dacht laat ik ook maar eens een spelerscarrière proberen, ben gestart als verdedigende middenvelder bij Heerenveen. Wat denk je wat die trainer doet? Stelt me op als linksbuiten :joy: Was er vrij vlot klaar mee, maar weer gewoon met een manager carrière verder.

1 like

@db1512 ja hahahaa, vind ik ook ik had een keer RA gedaan en stond CV

Vorige editie met Justin Kluivert gespeeld. Na vijf duels werd ik al opgeroepen voor Oranje. Ea kan zoveel meer uithalen in het algemeen maar de focus ligt al zeker vijf jaar op FUT en dit zal voorlopig zo blijven

@Spoon0612 dat denk ik dus ook laat ze een keer daar wat tijd in stoppen. Helaas net wat jij zegt zal dat niet gebeuren… maar je kunt er zoveel meer uithalen dan wat er nu inzit en dat is zo jammer

Gelukkig wordt FUT door steeds meer landen gezien als een vorm van gokken. Hopelijk kan dat de FIFA reeks redden.

1 like

Klopt ik België al 2 jaar denk ik, Nederland zou nu ook volgen las ik?

Ja, er is al een boete van tien miljoen euro uitgedeeld.