Sunderland AFC - Back to where it belongs

Roy Keane keert terug bij Sunderland AFC0

Na een aantal dramatische jaren heeft het bestuur van Sunderland besloten om de boel om te gooien. Roy Keane werd vandaag gepresenteerd als de nieuwe coach van Sunderland. De club is broodnodig opzoek naar successen, want na twee seizoenen is de club van de Premier League naar de League One gedregadeerd.
Met de aanstelling van Roy Keane haalt de club een oude bekende binnen, want het was Roy Keane die de club hielp promoveren naar de Premier League in het seizoen 2006-2007.

De doelstelling van de club is duidelijk. Het team moet dit jaar direct terugkeren naar de Championship en uiteindelijk weer in de Premier League waar het thuis hoort. Sunderland is een echte volksclub, de meeste supporters zullen het niet breed hebben, maar toch komen ze trouw elke wedstrijd kijken. Het Stadium of Light is het stadion van Sunderland met een capaciteit van 49.000 toeschouwers, dit geeft al aan hoe groot de club is.

Voorbereiding
Sunderland AFC heeft een trainingskamp belegd in Nederland waar het zal spelen om de Fernando Ricksen Cup. De ploeg is ingedeeld bij PEC Zwolle, Elche CF en Pescara. De andere poule bestaat uit Fortuna Sittard, SBV Excelsior, Stade Brest en RCD Mallorca. Dit moet de ploeg een goede voorbereiding geven op de competitie, waar Sunderland start op 4 augustus met een thuiswedstrijd tegen Charlton Athletic.

Roy Keane Interview
Ik ben trots dat Sunderland mij het vertrouwen geeft om deze club weer terug te brengen waar het hoort. Het doet me pijn dat dit team zo ver is afgezakt en hier zal snel verandering in moeten komen. Ik ben van plan met een mix van ervaring en talenten te gaan spelen dit seizoen. Sunderland beschikt over een goede jeugdopleiding, waar het nodige talent aanwezig is. Hier zal dan ook gebruik van gemaakt worden in het seizoen. Talenten zoals Maja en Gooch verwacht ik komend seizoen veel van.
Uiteindelijk is het belangrijkste dit seizoen om weer terug te promoveren naar het Championship.

Transfer mogelijkheden
Het bestuur heeft me verteld dat de financiƫle mogelijkheden beperkt zijn dit seizoen. We zullen met een gering budget opzoek moeten gaan naar versterkingen. Het belangrijkste zal zijn om een brede selectie te hebben, aangezien we veel wedstrijden zullen spelen. De focus qua transfers zal voornamelijk liggen op jonge spelers van zowel Britse afkomst als spelers die al ervaren zijn met het spelen in Engelse competities. Ik vind het belangrijk dat we spelers hebben in onze selectie, waar de supporters trots op zullen zijn. Spelers die bereid zijn om te strijden voor elke meter, want om te promoveren zul je allereerst inzet moeten tonen.
Mochten we de optie hebben om jonge talenten van een topteam uit de Premier League te kunnen huren zullen we dit uiteraard niet nalaten.

Volgend stukje

In het volgende stukje zal ik een analyse van de huidige selectie geven. Ik zal nader ingaan op de mogelijke transfers. Verder zal er een verslag worden gegeven van de voorbereiding in Nederland waar de eerste wedstrijden zullen worden gespeeld. Bovendien is er een exclusief interview met routinier en aanvoerder van het elftal Lee Cattermole.

Interessante keuze met Sunderland, vind het toch wel een mooie club die ik wel een plek in de PL gun.
Goed dat je Ricksen betrekt in een toernooi altijd leuk voor de lezer om te lezen/weten.
Ik ben benieuwd naar het verdere verloop van de story!

Mooi avontuur! Ik denk dat je er goed aan doet om in de eigen jeugd te investeren, kost het minste geld en ze zijn al snel League One waardig en tevens kunnen ze mee groeien. Verder lijkt het mij leuk om jonge talenten uit de lagere league weg te halen. Succes! Keane en Ricksen cup zijn al een goed begin.