Tournament mode

Al een tijdje loop ik met het idee om een competitie te starten in de tournament mode. Aan de ene kant denk ik aan een internationale competitie met alleen maar landenteams, aan de andere kant denk ik aan alleen maar 5 sterren teams, soort Champions League idee maar dan enkel in competitie verband. Vandaag dacht ik weer aan het besturen van alle 20 teams in de Premier League, en het dan zo realistisch mogelijk proberen te houden. Een seizoen vol leuke voetbal potjes, je leert allerlei teams kennen en speelt precies zoals hun tactiek is. Tevens speel je met de ploeg die je denkt te gaan winnen of bijvoorbeeld ; Manchester City staat 5 punten los aan kop en speelt tegen Spurs, dan bestuur je Spurs en probeer je de competitie weer spannend te maken. Of je bestuurd altijd het thuis spelende team.

Geen rare transfers en dus gewoon spelen met de huidige selecties.

Lijkt meer mensen dit leuk of is dit meer een individueel project?

Voor internationale toernooien durf ik wel eens een toernooi aanmaken, maar voor een echt seizoen lijkt me dat toch niet aangenaam. Geen transfers kunnen doen, geen spelers trainen, geen jeugd, geen CL of EL… Da’s toch niet hetzelfde. Elke ronde een andere club kiezen lijkt me ook snel saai te worden, vooral als je tien matchen speelt voor je nog maar een speeldag verder bent.

Ik maakte vroeger, als m’n carrière klaar was of tegenviel, een competitie met de top 20 (gebaseerd op de FIFA-ranking) van landenteams. Voor elk team keek ik naar de selectie, zette alles op punt en koos dan één team om mee te spelen.

Het was eens iets anders dan clubteams en het leverde vaak topaffiches en leuke wedstrijden op!