Valencia CF: Opweg naar succes

Bij deze de start van mijn nieuwe story. Door de reeds begonnen story’s kreeg ik zin om ook weer te beginnen. Na avonturen in Engeland, Schotland en Duitsland is Spanje de volgende bestemming. Valencia is de ploeg waarmee ik een carrière zal starten en waar het verhaal om zal gaan draaien.

Allereerst moet ik even benadrukken dat de stukjes tot aan het begin van het seizoen niet volledig realistisch zijn en het qua tijdsverloop ook niet overeenkomt met de realiteit. Echter, dit was in mijn ogen nodig om zonder al teveel moeilijkheden te kunnen beginnen. Zo is er ook gekozen om met de huidige selectie te starten aan het seizoen en de eerste transferperiode uit te schakelen.

Hierbij het eerste stuk:

Ontslag Marcelino

PS: even klikken op de afbeelding voor de volledige grootte.

Iemand enige ideeën over wie de nieuwe trainer zal gaan worden?
Tips en opmerkingen zijn altijd welkom!

Valencia, mooie keuze!

Ernesto Valverde was bij mij de eerste naam die binnenschoot als nieuwe trainer, al zou ik een Louis van Gaal ook wel een leuke optie vinden. Stiekem hoop ik eigenlijk dat je met een verassing zoals Laurent Blanc komt, die ondertussen volgens mij ook al een tijdje zonder club zit. Ben benieuwd!

Succes!

1 like

Mooi om te zien dat er weer nieuwe stories komen. Valencia is een leuk team om mee te starten. Ben benieuwd wie de nieuwe trainer wordt. Wie weet gaat Pochettino de uitdaging wel aan. Veel succes in ieder geval.

1 like

Leuke clubkeuze! Aan de ene kant is het altijd leuk om voor een bekende naam te gaan, al vind ik het ook altijd wel mooi om een jong clubicoon de kans te geven. Voor het eerste zou je eens naar Andre Villas-Boas of zoals hierboven al genoemd Mauricio Pochettino of Ernesto Valverde kunnen kijken. Qua clubiconen misschien Carlos Marchena (momenteel assistent Spaanse team) of met Quique Sanches Flores een wat meer ervaren man. Pablo Aimar is ook begonnen aan het trainerstraject, momenteel heeft hij Argentinië U17.

1 like

Ben zelf met Real Madrid begonnen onder Pochettino. Vind hem een leuke/goede trainer. Valencia is echt een mooie club, met enkele mooie talentjes. Hopelijk kan je ze terug laten meedoen aan de top want nu is het toch al enkele jaren enkel Real, Barca en Atletico. Ben benieuwd!

1 like

Bedankt voor jullie reacties en de genoemde namen.

Het is geen van de namen geworden die jullie genoemd hebben en ik zal onder de post mijn keuze dan ook nog even uitleggen.

Nieuwe trainer

Uitleg

De reden waarom ik voor Moreno heb gekozen is als volgt. Ik wilde mijn story niet starten met een toptrainer als Pochettino omdat ik Valencia momenteel niet in staat zie om een toptrainer te strikken die overweg kan met de eigenaar. Daarnaast waren een aantal trainers waar ik aan dacht (Valverde, Emery en Benítez) allemaal al een keer trainer geweest bij Valencia en wilde ik graag een nieuw gezicht voor de groep. Ook hebben deze trainers vaak een vaste speelstijl of spelers waarmee ze wel en niet goed overweg kunnen.

Daarnaast heb ik nog overwogen om met een clubicoon te starten, maar daarin kon ik ook niet echt iemand vinden met het profiel wat ik zocht (jong, maar wel wat ervaring, Spaans en relatief bekend). Hierdoor kwam ik uiteindelijk uit bij Moreno die door het gedoe bij de Spaanse bond recentelijk in het nieuws kwam. Dit leverde hem in het echt een baan op bij AS Monaco, maar voor mijn story mag die het gaan laten zien in zijn thuisland.

In de volgende update zal de selectie worden doorgenomen en zit de voorbereiding erop.

Prima uitleg en daardoor ook wel een begrijpelijke keuze voor Moreno. Moet zeggen dat ik hem verder niet zo goed ken op het akkefietje rondom het bondscoachschap na. Denk dat je daar in je story wel wat moois mee kan, een mooi profiel neerzetten van Moreno.

1 like

Originele en verrassende keuze om met Moreno aan de slag te gaan. Dit geeft je voldoende vrijheid om je story zo goed en creatief mogelijk uit te werken.

1 like

Bedankt voor jullie reacties!

Met Moreno aan het stuur zijn we afgereisd naar Mexico voor de Champions Trophy. hoe dat verliep lees je hieronder.

Champions Trophy

Uitslagen

Valencia-Lazio 1-1
6min Milinkovic-Savic 0-1 (geweldige omhaal)
15min Gómez 1-1 (Parejo)
We waren eigenlijk de hele wedstrijd de betere ploeg, maar hadden wat moeite om echte kansen te creëren en deze te benutten.

Monterrey-Valencia 0-2
39min Escobar 0-1 (rebound nadat Lee de lat had geraakt)
92min Lee (Soler) 0-2
Moeizame wedstrijd waarin wat andere spelers de kans kregen. Correia was overtuigend als rechtsback. Wel viel op dat we zonder Parejo en Soler (beide vielen wel nog in) enkel Lee hadden met veel creativiteit.

Valencia-Leicester City 3-0
52min Parejo (strafschop) 1-0
60min Gómez (Gayà) 2-0
84min Parejo (vrije trap) 3-0
Zoals te lezen op de foto, Parejo was weergaloos. Onze sterkste wedstrijd van het toernooi en Leicester had eigenlijk geen enkele kans.

Valencia-Everton 3-3 (4-2 strafschoppen)
13min Torres (Rodrigo) 1-0
31min Iwobi (Walcott) 1-1
36min Gómez (Gayà) 2-1
71min Niasse (Dinge) 2-2
78min Walcott (Iwobi) 2-3
83min Rodrigo (klutsgoal) 3-3
Gekke en spannende wedstrijd waarin we te vaak de controle miste. Veel disbalans op het middenveld leidde counters in en we kwamen niet genoeg aan ons eigen spel toe. Uiteindelijk red Rodrigo ons door een bal die goed valt uit een corner binnen te knikken en worden de strafschoppen beter genomen.

Leicester City-Valencia 1-2
31min Guedes (Parejo) 0-1
42min Maddison (Vardy) 1-1
65min Gómez (rebound) 1-2
De uitslag doet vermoeden dat de wedstrijd een stuk spannender was dan in werkelijkheid is. Maddison verschalkte Cillessen met een afstandsschot, dit was één van de twee pogingen die ze hadden en het enige schot op doel. Net zoals in de groepsfase domineerde wij en lijkt er een goed beeld te zijn voor de basis elf, met daarin drie mogelijke verassingen.

Hierbij ook een overzicht van de selectie, waarbij gezegd moet worden dat ik twee spelers direct heb laten gaan. Pol Valentín, een 22-jarige rechtsback, had geen uitzicht op speeltijd en zijn contract werd verscheurd en Neftali Manzambi, 22-jarige spits, was gehuurd van Sporting Gijón en is teruggestuurd aangezien hij totaal overbodig was.

Selectie

In de volgende update wordt er vooruit geblikt op het komende LaLiga seizoen en zal de opstelling, waarmee we aan het seizoen beginnen, bekend gemaakt worden.

1 like

Toch wel een knappe selectie dat València heeft en goed dat je het voorseizoen tornooi hebt weten te winnen, dat brengt toch altijd wat extra geld met zich mee.

Wil je Jordi Escobar verkopen of uitlenen aangezien je achter zijn naam staat dat hij mogelijk mag vertrekken. Ondanks dat het fysiek geen wonder is heeft hij wel nog steeds zijn kwaliteiten en is hij nog erg jong en veelbelovend.

1 like

Het eerste succes is binnen. Mooi om te zien dat Parejo zijn waarde nog heeft. Wat een fijne traptechniek heeft hij, hè!? Persoonlijk ben ik erg fan van Maxi Gomez, hopelijk kan hij Moreno dit seizoen mooie diensten bewijzen.

1 like

Mooie resultaten in de voorbereiding. Zeker de overwinning op Leicester laten zien dat je een erg goede ploeg hebt. Ben heel erg benieuwd wat je weet te presteren dit seizoen, aangezien Valencia echt een goede ploeg heeft die zomaar kan verrassen onder Moreno.

1 like

Knappe prestaties in Mexico en opvallend om Florenzi in de selectie van Valencia te zien zitten, wist helemaal niet dat hij Roma verlaten had. Mocht Correira een basisplek claimen zou je Florenzi ook altijd nog op het middenveld of als rechtsbuiten kunnen opstellen.

1 like

Bedankt voor jullie reacties!

@Aron1997 Escobar mag enkel op huurbasis vertrekken. Op dit moment is hij nog te licht om echt in aanmerking te komen voor speeltijd, maar geloof dat hij in de toekomst mogelijk wel een rol kan gaan spelen.

@UNIQ22 De traptechniek van Parejo is echt fantastisch en hij is een heerlijke speler om erbij te hebben. Om eerlijk te zijn had ik verwacht dat Maxi Gomez uitgeroepen zou worden tot speler van het toernooi en wilde dus een stukje aan hem besteedden, maar dat ging niet door :smile:.

Dan het volgende stukje. Voordat de competitie van start gaat, worden eerst de teams onder de loep genomen.

Vooruitblik LaLiga

Het stukje is iets langer uitgevallen dan dat ik verwacht had, dus mogelijk moet je hem openen in een nieuw venster mocht het minder goed leesbaar zijn. De opstelling die ik beloofd had, zal ik later vanavond nog even plaatsen.

Goed artikel, dat prima te lezen is wanneer je tweemaal klikt. Hopelijk kun je de gevestigde orde al in 19/20 tegen de schenen schoppen.

1 like

Leuke vooruitblik op het nieuwe seizoen, achter de top 3 lijkt er zich een grote groep te ontvouwen die aast op de Europese plekken en dan met name de 4e plek die recht geeft op de Champions League. Ik wil de druk niet al te veel opvoeren, maar gezien de prestaties van de laatste twee seizoenen (2x vierde) zou je haast zeggen dat Moreno alleen maar kan verliezen t.o.v. Marcelinho.

1 like

Goed geschreven stuk. Hopelijk kan je met Valencia voor wat opschudding zorgen in Spanje. Is toch de laatste jaren elke keer dezelfde top drie.

1 like

Denk dat een vierde stek voor Valencia een logische doelstelling is. Het gevecht aangaan met de Sevilla-clubs! Stuk leest prima weg.

1 like

Bedankt voor jullie reacties!

Allereerst is hierbij de opstelling waarmee wij aan het seizoen gestart zijn.

Opstelling

Ondertussen ben ik al iets verder en kan ik in ieder geval alvast verklappen dat Diakhaby op de bank is beland voor de ervaren Garay. Eventuele andere positiewisselingen zullen gedurende de stukjes bekend worden.

Dan zit de eerste competitie wedstrijd en dus het officiële debuut van Moreno erop en lees je hieronder hoe dat verliep.

Openingswedstrijd

@db1512 wilde de druk niet al teveel opvoeren, maar tegen ‘zijn’ Real Sociedad leek het ons dus wel parten te spelen. :wink:

Daarnaast is er ook tegen Celta de Vigo gespeeld.

Uitslagen

Valencia-Real Sociedad 1-2, LaLiga Speelronde 1
9min Gómez (Parejo) 1-0
60min Odegaard (Illaramendi) 1-1
86min Willian José 1-2

Celta de Vigo-Valencia 1-1, LaLiga Speelronde 2
9min Smolov (Mina) 1-0
18min Gayà (Rodrigo) 1-1
Net als in het openingsduel waren we de bovenliggende partij, maar leverde dit niet de volle buit op. Te vaak werden slordige fouten gemaakt en de kansen werden niet benut, waardoor de start van het seizoen zeer matig te noemen is.

Is ook gewoon een heel erg goed ploegje, dat Real Sociedad :wink:
Maar zonder grappen, zure nederlaag tijdens het debuut van Moreno gezien de balbezit statistieken en de grote kansen die je hebt gecreëerd. Als je dit spel vast weet te houden zou je zeggen dat de resultaten uiteindelijk wel gaan komen.

1 like