Vermoeidheid team carriere modus

Hallo, als ik een paar wedstrijden in Fifa21 in de carriere modus speel zijn mijn spelers nooit meer volledig groen bij de start van een wedstrijd. Halverwege zijn ze allemaal zelfs helemaal donkerrood. De tegenstander begint altijd wel volledig fit aan de wedstrijden. Ik weet dat je kan trainen maar ook als ik dat doe heeft dat geen enkel effect. Ook de simulatieknop waarmee je de trainingen overslaat geeft hetzelfde resultaat. Wat is nu de beste manier om de spelers van je team gewoon fit te houden zodat ze niet na een paar wedstrijden dodelijk vermoeid zijn?

In de kalender je hoeveelheid trainingen misschien aanpassen? Je kan er ook voor kiezen om de dag voor en na een wedstrijd te rusten.

Dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de tactiek die je speelt, waarschijnlijk zet je hoge druk?

Ik speel redelijk gebalanceerd, als ik op zaterdag speel is op dinsdag iedereen weer helemaal groen (volle balk), zelfs op maandag spelen zou dan geen probleem zijn.

Je tactiek dus aanpassen is de oplossing.

Dank Jochem en Bundesliga voor jullie reacties. Ik speel meestal met een Engels team uit de lagere divisies en die spelen veel wedstrijden met alle bekertoernooien. Dus is er weinig ruimte voor pauzes. Maar zal eens kijken of ik inderdaad met hoge druk speel. Het maakt echter niet uit of je zelf alle trainingen speelt of dat je dit laat simuleren?

Ik zou er ook voor kiezen om spelers te trainen die niet tot weinig spelen je basisspelers niet te trainen om ze fit te houden. En geef spelers af en toe een keertje een wedstrijd rust.

Dank je Martā€¦ Dus je kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen helemaal niet te trainen of bijvoorbeeld slechts 1x per week trainen en de rest rust geven?

Bij die trainingen worden vooral je basisspelers gebruikt, die daardoor minder herstellen. Wat ik zelf doe is een reserve opstelling maken en die als standaard selecteren. Doordat je nu ook vlak voor de aftrap heel makkelijk tussen je formaties kan switchen hoef je dan niet steeds je basis opnieuw samen te stellen. Bijkomend voordeel is hiermee ook dat je de sharpness van je bank omhoog brengt, basisspelers krijgen dit vaak al wel door de speeltijd die je ze geeft.

@olemla ja dat kan, maar volgens mij vergt dit wel wat tijd. Je kan dit bij kalender doen, daar kan je voor iedere dag aangeven of je wil trainen of herstellen.

1 like

Ik doe precies hetzelfde. Ik geloof dat bij kalender ook een vast werkschema kan instellen ook eentje waarbij je niet traint zit er tussen zo uit mā€™n hoofd.

Recovery day na een wedstrijd en rest day voor een wedstrijd. Dan is het op gelost.

Dank jullie wel allemaal! Heb gisteravond alle trainingen er steeds uitgehaald, dus alleen maar rustdagen. Nu begin ik iedere wedstrijd volledig groen, dus volledig fit. Eigenlijk wel raar, want door te trainen wordt je toch beter en fitter zou je zeggen?

In FIFA is helaas bijna alles anders in het echte levenā€¦

Ik zou overigens de trainingen er niet allemaal uithalen, dit gaat ten koste van je sharpness en dus je prestaties.

Ik heb het zelf op only training staan met recovery day na een wedstrijd en rest day voor een wedstrijd en train vooral mijn reserves, zodat deze ook scherp blijven.

Bundeliga, dat van trainen met de reserves noemde db1512 ook. Alleen heb ik (nog) geen idee hoe dan instellen en switchen tussen verschillende opstellingen/formaties werkt, maar daar zal ik nog even naar kijkenā€¦

Voor de wedstrijd kan je (op Playstation) wisselen met het rechter pookje.

Ga het vanavond meteen proberen! Dank je!

Ik begrijp alleen nog niet hoe het met de indeling van de training werkt. Toen ik voor het eerst de training instelde voor wat betreft welke spelers, welke oefeningen deden, dacht ik dat dat ingesteld zou blijven staan. Maar dat is dus niet geval. De eerste de beste training er na staan weer ā€˜standaardā€™ door de computer gekozen spelers ingesteld? En ik was niet van plan om elke trainingsdag weer, alles handmatig in te gaan lopen stellenā€¦ Kan iemand uitleggen hoe het zit, dan wel tips geven? Alvast bedankt.

Via team formulieren (of hoe heet het precies?) een alternatieve opstelling maken met je reserves / wissels in de basisopstelling, zodat je telkens snel kan switchen qua opstelling. Zodoende worden automatisch deze spelers geselecteerd om te trainen.

Persoonlijk selecteer ik meestal zelf de spelers, zoveel tijd neemt het niet in beslag, tijdens de competitie tenminste. Daarbuiten train ik Ć¼berhaupt niet zo vaak.

OkƩ dus als ik het goed begrijp worden de spelers geselecteerd aan de hand van een gemaakte opstelling? Want ik had juist het idee dat willekeurig dezelfde spelers geselecteerd werden, maar dan zowel enkele basisspelers als enkele reserves.

Spelers met de minste scherpte worden geselecteerd. Ik heb twee teams met Newcastle. En dan nog drie spelers die op de ā€œtribuneā€ zitten. Die drie worden altijd opgenomen in de training maar selecteer ik handmatig eruit

Oke op die manier. Ik probeer elke carriĆØre met een vaste basis elf met enkele standaard wissels te werken en hoopte dus zo om die basis en wissels scherp te houden. Dus dat gaat dan niet, tenzij ik elke trainingsdag handmatig bewerk. Ik ga de volgende keer verder met puzzelen nu ik dit weet, bedankt!

Bij team management onder Team Selectie kun je meerdere opstellingen maken. Daar kun je kiezen voor basis elf en b team. Door analoge stick te gebruiken switch je van team. Doe dat voor of op de trainingsdag en zo selecteer je tien spelers (doelmannen trainen kennelijk niet)