Wat vragen van een beginner

Goedendag,

Ik ben sinds jaren weer eens wat bezig met FIFA 2019 en pas sinds 1 week de PS4 (beter laat dan nooit) :slight_smile:

Ik heb meteen wat vragen, ik heb carriere gekozen en mezelf in de game gezet.
Ik heb het niveau op amateur staan om er een beetje in te komen.

Ik had tijdens een wedstrijd dat ik blijkbaar op een bepaalde knop had gedrukt dat mijn team CPU werd, ook bij wat oefenwedstrijden.
Bij even naar teammanagement gaan kan en dan naar de besturing gaan, zag ik niks anders staan.
Ik ga weer naar de wedstrijd en het is weer normaal…heel vaag

Wie heeft hier een verklaring voor?

Volgende vraag is, kan je geen damesspeelsters maken, en kan geen damesteam tegen een heren team?

Is er geen uitbreiding van landen en clubs door online users bijv een gecreerd WK toernooi?

Ik heb geen online abbo nog afgesloten op de playstation, het is momenteel het enige spel wat ik speel.

Ik hoor het graag, alvast dank!

Welkom op FIFA Benelux!

Leuk om te zien dat je na jaren toch weer bij FIFA uitkomt.
Voor wat betreft je vragen:

  1. De knop die je waarschijnlijk ingedrukt hebt is je touchbar, bovenaan je controller. Dan verander je naar de keeper, dus zal je team inderdaad automatisch verder spelen. Nogmaals op die knop drukken zorgt ervoor dat je weer het team kan besturen.

  2. Dat is helaas niet mogelijk. Ook is het niet mogelijk om met een damesteam tegen een herenteam te spelen.

  3. Nee, deze uitbreidingen zijn er helaas niet voor de PS4 & Xbox. Op PC worden deze uitbreidingen mogelijk wel gemaakt door de modding-community.

Als je nog meer vragen hebt, laat ze gerust weten :smiley:

1 like

Top Jordi!

ja ik vind het echt een gigantisch verschil, ik ben van Fifa 2014 worldcup PS3 naar dit gegaan.

Aha dus maakt niet uit of je online gamed of niet voor updates.
Ik zie ook dat teams dus geupdate zijn, kan je ook een specifiek team “terughalen” zoals Braziliaan damesteams met die toppers die er nu niet meer in zitten, is dat gewoon overschreven?

2014 FIFA World Cup is persoonlijk één van mijn favoriete FIFA-edities!
Klopt ja, die updates overschrijven je selecties en zijn daarna ook niet meer terug te halen.

Ja is een mooie editie he
Hoe meer landen erin zitten des te beter.
Ow dat is wel jammer zeg dat die niet meer terug te halen zijn.

Bij carriere moest ik ook even wennen, er wordt voor je gewisseld.
En ook even zwaar wennen aan penalties nemen zeg, hij gaat snel mis en is dan niet te herstellen lijkt wel.

Wat mij ook opviel…

Ik doe nu carriere met een gecreerde speler.
Bij de championsleague word ik geselecteerd en dat internationale europese toernooi waar het mee begon.
Maar bij de competitie wedstrijden bijna nooit en kan dan ook niet de wedstrijden spelen en alleen maar simuleren.
Dat vind ik wel beetje jammer.
Of moet ik dan een andere carriere mode kiezen?

Hallo @Rolando

Dit komt door dat je nog erg laag van rating bent. Je word dus ingezet bij wedstrijden waar basisspelers niet spelen omdat ze moe zijn. Omdat Europese wedstrijden altijd midden in de week zijn, is dit het meest logisch. Verder zul je in het voorseizoen altijd tijd speelminuten komen.

Als je zou kiezen voor een laag geklasseerde club, noem VVV/De Graafschap zou je altijd in de basis staan.

Ik zou een transfer of leenbeurt aanvragen het is maar wat jij wilt bereiken met je carrière :wink:

Dank jullie wel voor de tips

Mijn eigenschappen heb ik ook allemaal op maximaal gezet maar je komt er dan als gecreerde speler op 60 uit.
Ik zag mijn speler wel in de opstelling bij carriere maar ook weer niet bij een gewone aftrap (losse wefstrijd) waarom dat zo is, is mij ook onduidelijk.

@Rolando

Dit komt omdat jou speler gemaakt is in het speltype “carrière - speler”. Je speler is daar gecreëerd en zal dus in alle andere spelopties niet beschikbaar zijn. Dit kan je wel realiseren door een speler te creëren op het moment dat je ‘t spel start. Dan zal de speler ten alle tijden (tot aan een update) bij de club spelen die jij kiest. Persoonlijk vind ik het wel een erg onrealistische gedachte.

1 like

Ik ben nu coach geworden van Hearts.
Nu had ik bij een top speler een contract verlengd.
Met de rest van het team is hij het meeste waard, 4 miljoen euro.
Afkoopsom stond op 90000 euro…
Genua was geintereseerd en kocht die afkoopsom af en hij vertrok…
Hoe kan je zoiets voorkomen??
Door een afkoopsom gerelateerd aan zijn huidge waarde toe te voegen?
Echt mindere actie was dat.

Als je zijn contract verlengt krijg je toch de optie om zijn afkoopsom zelf te bepalen? Zet die sowieso hoger dan de huidige waarde, of nog beter: haal die uit zijn contract. Toen Genua de afkoopsom op tafel legde zou je ook een melding gekregen moeten hebben, waarna je nog enkele dagen de tijd hebt om een nieuw contract, zonder afkoopsom, te onderhandelen.

Precies wat Raindog zegt. Ik zou ook aan het begin van een carriere alle contracten van spelers doornemen als ik jou was. Als je dan ziet dat bepaalde spelers een afkoopsom hebben die jij te laag vind kan je nog snel over een nieuw contract onderhandelen. Daarnaast moet je bij jonge spelers in het achterhoofd houden dat het zeer goed mogelijk is dat hun waarde al snel boven de afkoopsom groeit.